Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:44

Lekker bezig Musli!

Ik heb vandaag ook een verplichte rustdag. Had eigenlijk wel gepland voor vandaag om te gaan sporten, maar mijn lijf zegt na 6 dagen werken dat het niet slim is. Dus ik ga morgenmiddag weer.

Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:01

Vervelend Herfstblad! Helaas geen ervaring mee.

MuSli, wat fijn zeg!

Cupcakes, luisteren naar je lichaam is ook belangrijk :(:)


Hier afgelopen week 3/4x wezen fitnessen en paar keer wezen skeeleren, straks weer uurtje baantjes zwemmen.
Wil deze week ook weer een keertje gaan klimmen kijken hoe dat gaat.

Stond van de week toch ff op de weegschaal en zit weer onder de 70kg (67) toch stiekem best blij mee :j

Paardjes101
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 17:11

Herfstblad schreef:
Ik kom even binnen vallen. Destijds hier verteld van mijn blessure. Toen toch rust genomen en naar de fysiotherapeut geweest. Deze gaf aan dat het shin splint is. Ik mocht wel bodypumpen, maar het kickboksen even aankijken. Behandelplan besproken. Daarna ben ik een poosje ziek geweest en uiteindelijk wou ik het gezien de kosten zelf proberen. De balans tussen belasting en belastbaarheid aanhouden. Uiteindelijk toch te veel gedaan en terug bij af. Dus 2 weken terug opnieuw naar de fysiotherapeut met de insteek het nu goed aan te pakken. Ik heb oefeningen mee gekregen die ik 3 keer per week moet doen. Dit is de eerste week. Ik mag bodypumpen, maar wel aangepast. Geen lunches. Maar even geen kickboxen. Maar eigenlijk heb ik het idee dat de oefeningen juist klachten geven. Ik moet een aantal keer een minuut op mijn hakken lopen met mijn tenen naar boven. Ook moet ik op een trap staan en 3 keer 15 keer met mijn hielen naar beneden. Wandelen moet ik voorzichtig opbouwen dus hooguit een halfuurtje en als dat goed gaat dat eerst nog 3 keer herhalen voor ik ophoog.

Toen ik vorige week dinsdag begon heb ik na de oefening 20 minuten gewandeld. Ik vernam mijn linker been een beetje. Wel had ik gefietst naar het werk.

Donderdag heb ik tijdens het wandelen (30 min) de oefeningen gedaan. Aan het eind voelde ik een irritatie onder mijn linker knie aan de binnen kant.

In het weekend in de tuin gewerkt (veel werk verricht, op de hurken en weer omhoog. Zitten op de grond. Tuin omspitten) en ook daar voel ik de irritatie. Onder mijn knie zoals donderdag beschreven en een beetje aan de buiten kant van het scheenbeen. Vandaag oefeningen gedaan en nu verneem ik het best wel. Zie onderstaande foto.

Ik durf echt niet te sporten. Ook geen bodypump want de laatste keer vernam ik het daar ook.
[ [url=m/L9dxhP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oef pijnlijk! Ik hen dit vroeger een keertje gehad. Ik had toen ook ontzettend veel last met lopen. Soms zo erg dat ik gewoon echt niet meer kon lopen. Ook heel lang geduurt, wel ruim 1,5 jaar. Toen ging mijn fysio met zwangerschapsverlof en kreeg ik een andere. Die schrok ervan dat ik zolang daar mij rond liep. Zij heeft toen voor de zekerheid fotos laten maken, daar was gelukkig niks mee aan de hand. Maar wel een fixe ontsteking. Het probleem met shin splint is dat je heeeeel rustig moet opbouwen. Dus toen heb ik met die nieuwe fysion opgebouwd, maar zelfs dat ging te snel. Toen zij die fysio ga maar even 2 weken op krukken, daarna echt heeeel rustig weer gaan opbouwen met lopen etc. Toen is het genezen, maar heeft uiteindelijk ruim 2 jaar dus geduurd. Ik zal even voor een second opionion gaan en dus heel langzaam opbouwen.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:10

Dank jullie voor de antwoorden. Ik heb weer contact gezocht met de fysiotherapeut.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:30

Hebben jullie toevallig ervaring met steunzolen? Ik heb al jaren steunzolen. Maar eigenlijk had ik deze enkel in mijn wandelschoenen in. Dus sporadisch en als ik ging wandelen had ik deze aan. In mijn gewone schoenen passen ze niet. Maar omdat ik dacht wellicht helpt het, nieuwe schoenen aangeschaft. Ik heb ze nu dus vanaf vrijdag hele dagen in. Mijn klachten zijn flink verergerd afgelopen week. Dus ik denk dat mijn spieren/pezen hier aan moeten wennen. Wat is jullie input? Het voelt echt alsof iemand tegen mijn scheenbeen heeft geschopt.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:03

Klinkt niet alsof je benen echt blij worden van die steunzolen.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:05

Marije_jiplover schreef:
Klinkt niet alsof je benen echt blij worden van die steunzolen.


Ik weet wel dat er altijd gezegd word in het begin moet je wennen. Maar ik heb ze natuurlijk wel in met wandelen. Nu alleen ineens elke dag. Ik wil eerst even afwachten voor ik naar de podoloog stap.

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:07

Ik moest mijn steunzolen echt opbouwen voordat ik ze dagelijks een hele dag kon dragen.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:21

Het is trouwens maar 1 been. Sporadisch mijn andere been.

Zertab

Berichten: 12221
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:31

Ik moest ook wennen aan mijn steunzolen.

TsplendidJarig

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 16:18

Hi allemaal,

Ik klets graag mee hier.
Na al een aantal jaren niet meer echt fanatiek te paardrijden en altijd wel een beetje aan fitness gedaan te hebben ben ik aan krachttraining begonnen een paar jaar geleden.

De afgelopen periode (en eigenlijk vanaf de corona periode wel) heel erg op en af, niet perse vanwege motivatieverlies, ik ben namelijk echt wel een doorzetter opzich, maar vooral periodes waardoor het qua tijd maar ook algehele timing eventjes niet uitkwam af en toe. Ik ben wel echt iemand van alles of niets. Ik kan bijvoorbeeld ook echt niet 2x in de week gaan sporten, dit moet 4-5x op z'n minst :').. Dus een lange tijd fanatiek en daar weer niet.

Nu ben ik wel klaar met gevreet en opbouwen en dan weer stagneren dus we gaan er weer voor :j .
Momenteel is mijn doel vooral ook wel afvallen maar ook zeker weer spiermassa opbouwen en vooral lekker veel bewegen naast mijn kantoorbaan.
'S ochtends voor mijn werk wandel ik met de hondjes en tussen de middag een rondje in de lunchpauze om aan wat stappen te komen op de dag.
Ik wil dus de avonden dat ik niet sport ook een grote ronde doen en hopelijk kan ik dan aan mijn stappendoel van 10k komen.
Ik merk echt dat de afgelopen jaren op kantoor de hele dag zitten gewoon funest is.
Dus ik klets graag mee hier om elkaar blijvend te motiveren etc. :D.

Hoeveel stappen zetten jullie op een dag en moeten jullie hier ook moeite voor doen met een kantoorbaan?

Zertab

Berichten: 12221
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:00

Ik zet 4000 stappen op een dag als ik werk, ik heb een zittend beroep. Ik kom gewoon niet aan meer stappen. In de avonden sport ik of ga ik naar mijn paard. Dus ik beweeg wel.

TsplendidJarig

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:21

Zertab schreef:
Ik zet 4000 stappen op een dag als ik werk, ik heb een zittend beroep. Ik kom gewoon niet aan meer stappen. In de avonden sport ik of ga ik naar mijn paard. Dus ik beweeg wel.


Oke, ja dit heb ik inderdaad ook als ik niet de extra wandelingetjes maak. Ik vind het wel interessant om eens te horen hoe anderen dit oplossen qua beweging.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:23

Je bent al lekker bezig zo te horen! Om nog even in te haken op de all or nothing mindset waar je het over hebt: probeer wel te onthouden dat je op de lange termijn vooral baat hebt bij consistentie :j

Ik kom gemiddeld wel aan de 12000 stappen. Ik haal dat niet elke dag (maar dan loop ik de volgende dag weer meer of in het weekend), maar m'n minimum is toch wel rond de 6000.

Ik heb ook een kantoorbaan maar reis met het ov dus van en naar werk zet ik al wel wat stappen. Als ik thuiswerk (ongeveer de helft van de tijd) zorg ik dat ik tussendoor een stuk loop en op kantoor ga ik ook vaak in de pauze een rondje. Als ik dan echt nog laag zit, ga ik 's avonds nog een extra rondje of even op de loopband als het koud, nat en donker is :+
En daarnaast dus m'n gewone training 4x per week. Verder doe ik niet echt cardio.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:25

Tsplendid schreef:
Zertab schreef:
Ik zet 4000 stappen op een dag als ik werk, ik heb een zittend beroep. Ik kom gewoon niet aan meer stappen. In de avonden sport ik of ga ik naar mijn paard. Dus ik beweeg wel.


Oke, ja dit heb ik inderdaad ook als ik niet de extra wandelingetjes maak. Ik vind het wel interessant om eens te horen hoe anderen dit oplossen qua beweging.


Niet. Werken en sporten. Meer niet.

Zertab

Berichten: 12221
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:28

Tsplendid schreef:
Zertab schreef:
Ik zet 4000 stappen op een dag als ik werk, ik heb een zittend beroep. Ik kom gewoon niet aan meer stappen. In de avonden sport ik of ga ik naar mijn paard. Dus ik beweeg wel.


Oke, ja dit heb ik inderdaad ook als ik niet de extra wandelingetjes maak. Ik vind het wel interessant om eens te horen hoe anderen dit oplossen qua beweging.


Hier ook niet. Ik kan niet en werken en sporten en aan mijn stappen doel komen elke dag.

TsplendidJarig

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:33

Eulogy schreef:
Je bent al lekker bezig zo te horen! Om nog even in te haken op de all or nothing mindset waar je het over hebt: probeer wel te onthouden dat je op de lange termijn vooral baat hebt bij consistentie :j

Ik kom gemiddeld wel aan de 12000 stappen. Ik haal dat niet elke dag (maar dan loop ik de volgende dag weer meer of in het weekend), maar m'n minimum is toch wel rond de 6000.

Ik heb ook een kantoorbaan maar reis met het ov dus van en naar werk zet ik al wel wat stappen. Als ik thuiswerk (ongeveer de helft van de tijd) zorg ik dat ik tussendoor een stuk loop en op kantoor ga ik ook vaak in de pauze een rondje. Als ik dan echt nog laag zit, ga ik 's avonds nog een extra rondje of even op de loopband als het koud, nat en donker is :+
En daarnaast dus m'n gewone training 4x per week. Verder doe ik niet echt cardio.


Bedankt voor je reactie. En ooh ik ben er heel goed van bewust hoor :D. Mijn vriend is onder andere personal trainer en bodybuilder en ik heb een aantal vrienden in het fitness/body building wereldje dus genoeg kennis om mij heen maar ook zelf weet. Het is vooral mijn persoonlijkheid haha.

De afgelopen tijd alleen met verhuizing en kleine verbouwing, qua gezondheid met de honden druk mee geweest en zelf ook een flink vitamine D tekort gehad waardoor ik simpelweg 9 van de 10 keer de energie niet had om te sporten vooral. Binnenkort staat er nog een aardige verbouwing op de planning maar dit keer wil ik niet ''verslappen'' haha.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:36

Maar Zertab, 4000 als je ook sport en naar je paard gaat, lijkt me erg weinig? Weet je zeker dat je niet hoger zit? Je telefoon bijvoorbeeld heb je niet de hele dag bij je. Als ik op m'n telefoon aan de 6000 of zo zit, zit ik vaak eigenlijk al rond de 10000. Dus ik weet ook niet hoe je je stappen trackt?

Ik vind het belangrijk om aan voldoende stappen te komen gedurende de dag omdat ik weet hoe ongezond het is om de hele dag te zitten. Ook als je 's avonds gaat sporten. Dus ik maak het ook wel gewoon een prioriteit. Ben er echt niet per se meer tijd aan kwijt, ik probeer gewoon gedurende de dag niet te lang te zitten, de trap te nemen ipv de lift, iets vaker opstaan om water of koffie te halen (moet je ook vaker plassen trouwens = meer stappen :') ). Lukt dus echt niet altijd, maar vaak wel.

@Tsplendid, ah ja dan snap ik je helemaal :D Vervelend trouwens, dat vitamine D tekort, hopelijk nu beter?

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:49

Er zijn dagen dat ik zoveel in de auto zit voor werk of thuiswerk, dat ik met mijn en moeite aan 5000 stappen kom.
Maar dan ga ik idd nog wel wat bewegen na het werk.
Overdag is het soms echt wat het is.

Ik tel mijn stappen met een horloge dat ik nagenoeg altijd draag (in sommige bedrijven mag ik niks van sieraden om, dus dan draag ik hem niet.
Maar juist op een thuiswerkdag draag ik m wel.
Nu moet ik wel zeggen dat wanneer ik ga sporten, ik wel weer aan mn stappen kom, want ik ga lopend naar de sportschool en de locatie waar ik yoga en kickbokstraining volg.

Zertab

Berichten: 12221
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:19

Jaa 4000 overdag op werk bedoel ik :)

Tja, belangrijk is het zeker om aan je stappen te komen. Maar sommige mensen kunnen niet anders. Ik heb 30 minuten pauze op een dag, wandelen zit er dus niet in. Ik ben om 17:00 thuis, dan snel eten en omkleden. 20:00 thuis van sporten. En dan ben ik er wel klaar mee, om 6:30 gaat de volgende dag de wekker weer.

TsplendidJarig

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:37

Eulogy schreef:
Maar Zertab, 4000 als je ook sport en naar je paard gaat, lijkt me erg weinig? Weet je zeker dat je niet hoger zit? Je telefoon bijvoorbeeld heb je niet de hele dag bij je. Als ik op m'n telefoon aan de 6000 of zo zit, zit ik vaak eigenlijk al rond de 10000. Dus ik weet ook niet hoe je je stappen trackt?

Ik vind het belangrijk om aan voldoende stappen te komen gedurende de dag omdat ik weet hoe ongezond het is om de hele dag te zitten. Ook als je 's avonds gaat sporten. Dus ik maak het ook wel gewoon een prioriteit. Ben er echt niet per se meer tijd aan kwijt, ik probeer gewoon gedurende de dag niet te lang te zitten, de trap te nemen ipv de lift, iets vaker opstaan om water of koffie te halen (moet je ook vaker plassen trouwens = meer stappen :') ). Lukt dus echt niet altijd, maar vaak wel.

@Tsplendid, ah ja dan snap ik je helemaal :D Vervelend trouwens, dat vitamine D tekort, hopelijk nu beter?


Whaha, dit doe ik dus ook. Voor ieder wissewasje opstaan. Zei het vanmiddag nog tegen een collega die mij een paar keren achter elkaar bij haar vroeg om mee te kijken, ze zei daarvoor sorry, geen probleem extra stapjes :D.

En inderdaad ik maak er momenteel ook echt prioriteit van. Ook voor een klein boodschapje lopend naar de supermarkt etc.

Het vitamine D te kort is nu onder controle gelukkig. Slik nu al een jaar gewoon vitamine D3 van Lucovitaal bij. Stuk energieker weer *\o/*

Zertab

Berichten: 12221
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:56

Hier nu na een lesje bodycombat op 9200 stappen en 603 kcal verband volgens mijn Garmin. Ik vind het mooi geweest voor vandaag :)

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:19

Zertab schreef:
Hier nu na een lesje bodycombat op 9200 stappen en 603 kcal verband volgens mijn Garmin. Ik vind het mooi geweest voor vandaag :)

Dat snap ik, lekker toch? :j

Vorige week:
Dinsdag: kickboksen
Woensdag: kickbosen
Vrijdag: hardlopen
Zaterdag: korte workout (15min)
Zondag: hardlopen

Hier gisteren dus even een rustdag gehad. Vanavond denk ik even een rondje hardlopen.
Even geen zin in kickboksen vandaag :Y) ik wil gewoon op tijd naar bed.
Kickboksen is van 20:30-21:30 en dan nog naar huis en even douchen/zitten, snel laat.
Liever dan rond 19u even een blokje om, lekker even op de bank hangen en naar bed :)

Zertab

Berichten: 12221
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:00

Vandaag ga ik niet aan mijn stappen doel komen want na werk een kraamvisite. Ook leuk :D

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 12:56

Dat is even leuk als sporten :D

Ik ga vanmiddag een ronde hardlopen, mijn linkerarm overbelast/te enthousiast geweest donderdag. Dus crossfit gaat hem niet worden vandaag helaas. -O-