Tóch weer een operatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 05:14

_evelien_: op zich wel goed eigenlijk, op wat kleine dingetjes na.
Woensdag ben ik naar het ziekenhuis gegaan ivm de hechtingen in en rond m’n stoma. Ze hadden al opgelost moeten zijn, maar niet dus. Aan de ene kant hebben ze juist te vroeg losgelaten en voor de rest bleven ze gezellig zitten. Ze zijn eruit gehaald, maar iemand had erg strak gehecht. Geen pretje. Ook op de plek van het vorige stoma zaten er nog.
Er is helaas rond het nieuwe stoma een wondje aan het beginnen, afwachten of dit ook een pyodermawond wordt. Dat zou enorm balen zijn.
Verder blijf ik toch wel last van m’n buik houden, kan nog niet rechtop liggen en heb continu een “zwaar gevoel” in onderbuik. Maandag even het ziekenhuis bellen. Komt vast goed.

Ik heb iig van de week al een beetje gewerkt. In mijn eigen tempo, op de bank. En ik heb steeds eetlust, ben gelukkig ook aangekomen. Nog niet veel, maar het begin (1,5kg) is er.

MarijeR: hoe gaat het nu met jou? Nog steeds problemen met je stoma of gaat het al iets beter? Mocht je tegen dingen aanlopen, stuur gerust een pb. Ik heb zelf in het verleden ook gemerkt dat tips en trucjes van een ander soms nuttig zijn. Ik heb deze stoma nu al 25 jaar en daarvoor heb ik er een tijdje twee gehad.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:31

Fijn dat je aangekomen bent. Ik duim dat er verder geen complicaties ontwikkelen ~~~~~~~~~~~~

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:48

Over het algemeen positief dus..
gelukkig.
Hoop dat het met dat wondje mee gaat vallen..
Sterkte met je verdere herstel!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:27

Hopelijk gaat dat wondje meevallen.

Is totaal anders, maar ik had een tijdelijk ileostoma met drain eronder. In het ziekenhuis haalden ze na 2 dagen de operatie zak eraf voor een gewone. Ik kreeg lekkage en dat liep de drain wond in. Ze waren onderbezet en heb echt te lang liggen wachten dat het kwamen verzorgen. Ik had een ruggenprik, dus kon zelf niet lopen.
Die wond is wel flink lastig gaan doen en heb toen een tijd met fistel zakje daar aan gelopen.

Verder van de stoma verpleegkundige daar en thuis wel goede begeleiding gekregen en veel materialen mogen testen en wisselen.

Ik had een soort blauw? Leek plastic? hechtdraad rond de stoma. Was ook niet geheel eruit en voelde steeds een hart puntje zitten. Heb ik er toen zelf uit kunnen krijgen, maar was anders denk ik verdwenen door het bewegen en veranderen.

Het zijn niet de mooiste littekens en soms erachter is het gevoelig, maar mag echt niet klagen en blij wat ze allemaal kunnen.

Duim wel mee dat het wondje weer wegtrekt en niet weer voor problemen gaat zorgen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 00:21

chevax schreef:
_evelien_: op zich wel goed eigenlijk, op wat kleine dingetjes na.
Woensdag ben ik naar het ziekenhuis gegaan ivm de hechtingen in en rond m’n stoma. Ze hadden al opgelost moeten zijn, maar niet dus. Aan de ene kant hebben ze juist te vroeg losgelaten en voor de rest bleven ze gezellig zitten. Ze zijn eruit gehaald, maar iemand had erg strak gehecht. Geen pretje. Ook op de plek van het vorige stoma zaten er nog.
Er is helaas rond het nieuwe stoma een wondje aan het beginnen, afwachten of dit ook een pyodermawond wordt. Dat zou enorm balen zijn.
Verder blijf ik toch wel last van m’n buik houden, kan nog niet rechtop liggen en heb continu een “zwaar gevoel” in onderbuik. Maandag even het ziekenhuis bellen. Komt vast goed.

Ik heb iig van de week al een beetje gewerkt. In mijn eigen tempo, op de bank. En ik heb steeds eetlust, ben gelukkig ook aangekomen. Nog niet veel, maar het begin (1,5kg) is er.

Oh die hechtingen rond het stoma kunnen zo pijnlijk zijn.
Hopelijk heb je een 'gewoon' wondje naast het stoma. Iets losgelaten van de huid?
Lijkt me wel heel spannend met jouw wondprobleem.

Maar wel eetlust klinkt goed! En weer een beetje op de bank werken voelt vast ook weer lekker om bezig te zijn.
Heb je nog contact gehad met het ziekenhuis? Zit misschien ook nog vocht na de operatie?

Citaat:
MarijeR: hoe gaat het nu met jou? Nog steeds problemen met je stoma of gaat het al iets beter? Mocht je tegen dingen aanlopen, stuur gerust een pb. Ik heb zelf in het verleden ook gemerkt dat tips en trucjes van een ander soms nuttig zijn. Ik heb deze stoma nu al 25 jaar en daarvoor heb ik er een tijdje twee gehad.

Het lijkt nu met andere zakjes een stuk beter te gaan. Geen lekkage meer en ik kan me er nu ook zelf mee redden al komt de thuiszorg toch nog dus die kijken ook mee wanneer nodig. Het is nog niet ideaal maar al beter dan voor de operatie :)
Ik voel me ook best goed zolang ik niet teveel doe.
De chirurg vertrouwt het allemaal nog niet zo dus deze week wel weer een CT scan om te kijken of er toch niet iets zit te broeien in de buik. De nieuwe fistel produceert teveel rotzooi naar zijn zin.
Hopelijk kan er nog even aangekeken worden. Nu dus wel meerdere keren per week naar het ziekenhuis maar zolang ik daarna maar weer naar huis mag ;)
Donderdag eindelijk weer beginnen bij de fysio, kan niet wachten om weer wat aan de conditie te werken.
Had in het ziekenhuis ook een longontsteking en daar overheen covid gekregen toen ik daar lag en heb wel longschade opgelopen helaas. Conditie is echt 0.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 18:53

Marije, gebruik je ook die Gellymate capsules in je zakje?

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 18:57

Hier zijn we toch beetje terug bij af. De wond waardoor ik werd geopereerd, sloot in eerste instantie. Hij is nu voor de helft dicht, maar opent weer. Komt ook veel troep uit. Oké, tot daaraantoe. Alleen begint het rond het nieuwe stoma nu ook. En daar schrok prof Pattyn vanmiddag behoorlijk van. Dus morgen weer naar de poli om alles te bekijken en volgende week naar derma. Maar als dit ook weer PG is, is er toch niks tegen te doen.
De uitslagen van de biopten zijn bekend: zwaar verzwakte maag en en niet-functionerende twaalfvingerige darm. Dat wist ik al een paar weken, maar de oorzaak is niet bekend geworden. Het zal toch ook daar Crohn zijn.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 19:18

Hé wat ontzettend balen zeg!
Sterkte morgen op de poli :(:)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 19:57

Niet wat je hoopt :(:) Heel veel sterkte op de poli, en we gaan gewoon weer duimen...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:43

Wat een tegenvaller chevax. Ik hooo dat het toch niet weer PG is.

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:55

Jeetje wat balen zeg chevax!
We gaan voor je duimen :(:)

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 21:03

Dank jullie wel weer allemaal. Tja, het is echt balen, maar ja, wat doe je eraan? Niks. Das nu net het vervelende van PG. Je kunt er weinig aan doen. Maar ik heb m’n draai in het werk weer gevonden, dat is echt fijn.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 20:41

Ondanks de grote, rode letters schop ik mijn topic weer even omhoog. Want een paar maanden na de operatie waartegen ik zo op zag, heb ik eergisteren gehoord dat ik weer moet worden geopereerd. En daar baal ik wel zó ontzettend van. Ik ben eigenlijk net een beetje terug de oude, heb m’n werkruimte weer en bouw zelfs pijnstilling af. Dat laatste is wel tegenstrijdig, omdat de pijn er nog is, maar dat is een ander verhaal.

Ik voelde zelf dat het niet goed zat. Erge pijn als ik op mijn zij draai, grote bobbel op m’n buik en niet kunnen hoesten of niezen. Er zitten hier veel mensen met wat medische kennis en jullie komen bij deze symptomen vast op wat ik zelf ook dacht: een breuk. Maandag bleek dat indd zo te zijn. Maar hè, je hoort altijd over “een breukje” dat “even wordt gemaakt”. Dus ik dacht “dagje ziekenhuis, dat komt wel goed”. Tot de prof z’n ik-ga-je-iets-vertellen-wat-je-niet-leuk-vindt-hoofd trok. Het is een grote breuk inner buikwand. Door de chaos in m’n buik van vorige operaties, littekenweefsel en verklevingen is een simpele kijkoperatie niet mogelijk en wordt het een volledige buikoperatie met alles erop en eraan en een opname van 7-10 dagen. Ik vind dit niet leuk. Oké, het is niet het einde van de wereld, het is niet ernstig, maar toch. Veel van jullie weten waarom ik zo tegen de vorige operatie op zag (vorige keer gereanimeerd, medicatie-allergie) en ik was blij dat ik er in oktober vanaf was. Het was pittig, ben na een paar dagen thuis terug opgenomen voor een kleine week en al met al was het gewoon zwaar. Opgeknapt, weer terug in m’n oude ritme, maar dus niet voor lang. Sorry voor de klaagzang, moest het even van je aftypen en jullie hielpen me echt de vorige keer.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18002
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 20:46

Oh, verdorie..... daar zat je nou net niet op te wachten.... heb je enig idee wanneer ze dit huzarenstukje gaan uitvoeren?

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:19

Och jeetje... wat K%@... ik zou niet weten wat ik hier aan toe kan voegen dat het ook maar iets beter of mooier maakt dan het is.... ik hoop dat het voorspoedig verloopt en het herstel een heel stuk vlotter gaat als laatste keer.... wat een prut update.... heel veel sterkte komende tijd. Hopelijk de aller laatste operatie dan..

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:29

Och nee, wat een nieuws weer, wat een pech.
Heel veel sterkte de komende tijd, hopelijk gaan ze het snel doen (sneller weer gerecupereerd).
Ik hoop echt dat het hierna gedaan is.

Azmay

Berichten: 17997
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:39

Dat is best een klaagzang waard, sterkte :(:)

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:41

Natuurlijk mag je klagen!
Hier een simpelere operatie achter de rug. Maar kan mij je frustratie daardoor zo goed voorstellen. Heel veel
Sterkte en klaag zoveel je wilt!

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:47

Sterkte wat naar voor je :(

Emj_23
Berichten: 1193
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:51

Oh wat klote zeg! Net je topic helemaal gelezen en dit is echt niet waar je op zit te wachten. Op wat voor termijn wil/moet de prof je opereren?

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 22:28

Jeetje chevax wat balen :(:)
Lekker klagen hoor maar wil je wel succes wensen en vooral goed opknappen Y;(

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 22:51

Ach KAK weer. Duimen dat het er uiteindelijk beter van wordt :(:)

Anoniem

Re: Tóch weer een operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 22:57

Heel veel sterkte Chevax! :knuffel:

Evelienepien

Berichten: 3306
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 23:12

Stuit toevallig op dit topic en wil je een hart onder je riem steken :j

Mijn man heeft aantal jaren met urostoma (breuk) gelopen , veel spoedopnames tussendoor gehad (littekenweefsel en darmverklevingen) maar ze durfde hem in Leuven niet meteen hieraan te opereren ivm te slechte weerstand.
In nov22 is deze operatie uiteindelijk wel gebeurd want zijn breuk hing voort als een cupE boob na buiten.
Afijn, alles opengehaald, galblaas er ook meteen uitgehaald, stuk darmen ook weer (blaas / prostaat was al foetsie) en toen stoma gefixt dmv een soort net (om alles binnen te houden, zeg maar omdat hij binnen zo leeg voort is) en heel zijn torso door plastisch chirurg dicht genaaid.

Beste operatie ever gebleken (tot nu toe ).
Geen pijntjes meer, last van, eten kan stuk beter ookal weet hij voort bij bepaald eten dat het niet goed gaat vallen en belangrijkste: sindsdien gewoon geen ziekhuis meer gezien *\o/*

Herstel ging ook echt boven verwachting (en hij had in die 8 jr daarvoor 15 allerhande operaties gehad waarvan sommige eindigde op ic . Dus deze operatie heeft ons echt verbaasd en reactie man: hadden ze hem maar 2 jr eerder gedaan.)

Dus ik duim dat je hetzelfde mag ervaren (ookal is jouw operatie waarschijnlijk anders natuurlijk)
En begrijp goed dat je van het laatste nieuws baalt …
Kan me voorstellen dat je wil dat het nu laatste x was geweest en een “normaal” leven kon gaan leiden..
Iig veel sterkte want het is niet niks ..

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 23:47

Jeetje het is je niet gegund zeg :roll:
Nu moet je wéér ergens de kracht en moed vandaan halen om nogmaals die hele polonaise aan te gaan..

Afbeelding

Ik stuur je denkbeeldig deze pot, waar je alle goede wensen vanuit dit topic en daarbuiten in kunt verzamelen.

Om te beginnen wens ik je moed! En vervolgens heel veel lieve mensen om je te ondersteunen.

En dan deze uiteraard:
Afbeelding