Zorgverzekering 2023

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7399
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:15

Die van mij zeker niet, heb nu 75% van €250. Ga ik het niet meer redden volgend jaar. Heb gisteren al 3 afspraken gemaakt voor mondhygieniste en 1 voor paradontoloog. Dan nog tandarts erbij, wat wss ook een dure word dus ik kan mijn lol op volgend jaar

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 15:02

Boras schreef:
Is er al iemand in de orthodontie gedoken? Ik ben benieuwd waar mensen op uit zijn gekomen?


Voor jezelf of voor kinderen?

Bij ons moet er een kind waarschijnlijk een beugel en daar ga je onderhand failliet op en zoveel wordt er niet vergoed :=

Als iemand een tip heeft hoor ik het ook graag :+

Gaby
Berichten: 3406
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 17:30

Boras schreef:
Gaby schreef:
Weet iemand welke zorgverzekeringen naast ASR en Ditzo een sterilisatie volledig/100% vergoeden?


Bij mannen of vrouwen?

Bij vrouwen, sorry! ASR doet bijvoorbeeld maar 75%.

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 20:43

Boras schreef:
Is er al iemand in de orthodontie gedoken? Ik ben benieuwd waar mensen op uit zijn gekomen?


Ik ben overgestapt naar nationale Nederlanden omdat de kinderen opeens beugels moeten, die hadden geen jaar wachttijd

Siers83

Berichten: 7399
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 13:06

Ik heb bij Unive de nieuwe zorgverzekering afgesloten. Dit was de enige die geen medische keuring de hoogste tandverzekering aanbied. Ik moet wss boven een kunstgebit en onder uitgebreid schoonmaken wat al €800 kost. Nu komt een kunstgebit uit de basisverzekering, maar tanden trekken niet dus ik wil graag het uitgebreidste tandpakket. Dit is dus bij niemand mogelijk behalve bij Unive, dus die net fagesloten. Wachttijd is er gelukkig alleen bij Ortho en kronen en bruggen en gedeeltelijke protheses

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:22

Siersma schreef:
Ik heb bij Unive de nieuwe zorgverzekering afgesloten. Dit was de enige die geen medische keuring de hoogste tandverzekering aanbied. Ik moet wss boven een kunstgebit en onder uitgebreid schoonmaken wat al €800 kost. Nu komt een kunstgebit uit de basisverzekering, maar tanden trekken niet dus ik wil graag het uitgebreidste tandpakket. Dit is dus bij niemand mogelijk behalve bij Unive, dus die net fagesloten. Wachttijd is er gelukkig alleen bij Ortho en kronen en bruggen en gedeeltelijke protheses


Menzis kent ook een pakket van €1000,- zonder wachttijd.

Afbeelding

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:45

moyra schreef:
Siersma schreef:
Ik heb bij Unive de nieuwe zorgverzekering afgesloten. Dit was de enige die geen medische keuring de hoogste tandverzekering aanbied. Ik moet wss boven een kunstgebit en onder uitgebreid schoonmaken wat al €800 kost. Nu komt een kunstgebit uit de basisverzekering, maar tanden trekken niet dus ik wil graag het uitgebreidste tandpakket. Dit is dus bij niemand mogelijk behalve bij Unive, dus die net fagesloten. Wachttijd is er gelukkig alleen bij Ortho en kronen en bruggen en gedeeltelijke protheses


Menzis kent ook een pakket van €1000,- zonder wachttijd.

[ [url=m/AuE3B9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat pakket kan niet iedereen zomaar kiezen, enkel wanneer je vanuit je werkgever speciale ‘collectief’ pakketten aangeboden krijgt, dus niet alleen collectiviteitskorting.

nevica

Berichten: 1045
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 22:42

MightyJoe schreef:
Dat pakket kan niet iedereen zomaar kiezen, enkel wanneer je vanuit je werkgever speciale ‘collectief’ pakketten aangeboden krijgt, dus niet alleen collectiviteitskorting.

Snapte al niet waarom ik die niet zag. :') Ik heb wel dezelfde aanvullende voor tandverzorging maar dan tot 500€.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 21:09

Is er nog iets bijzonders met die cz van ING ? Dat is toch gewoon de CZ basis, of lees ik zo verkeerd ? Zit er nog voordeel aan om dat via ing te doen?

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 22:31

Cer schreef:
Is er nog iets bijzonders met die cz van ING ? Dat is toch gewoon de CZ basis, of lees ik zo verkeerd ? Zit er nog voordeel aan om dat via ing te doen?


Dat is inderdaad cz direct. Bij de aanvullende bv net wat meer fysio dan zonder collectief.

Is een vrij basic verzekering. Maar als je nooit wat heb denk ik wel een goede keus.

wouterpaard

Berichten: 3144
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:38

Cer schreef:
Is er nog iets bijzonders met die cz van ING ? Dat is toch gewoon de CZ basis, of lees ik zo verkeerd ? Zit er nog voordeel aan om dat via ing te doen?


Je kan voor weinig geld verzekeren voor anticonceptie en de tandarts is 300 ipv 250/500.

Ik zat er afgelopen jaar bij vond het een fijne verzekering.

Tink89
Berichten: 2991
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:07

Ik heb me rot gezocht naar een serieuze tandartsverzekering met directe acceptatie. Ik kom alleen bij HEMA (750 euro, 75%) en Univé uit. Die laatste is alleen echt idioot duur. Voor de rest kom ik niet in aanmerking omdat mijn gebit niet in beste staat is.

Iemand nog tips of ik nog iets over het hoofd zie?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18045
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:16

Ik weet niet wat je precies nodig hebt, bij DSW zit tandarts bij normale aanvullende verzekering in en heeft geen acceptatie plicht. Kan die nog wat voor je zijn?

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:00

Wat zouden jullie doen?

Mijn man verwacht komend jaar een kies te moeten trekken in het ziekenhuis, valt onder eigen risico. Wij hebben altijd maximaal hoog eigen risico, zou dat nog uit kunnen?

Siers83

Berichten: 7399
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:12

Tink89 schreef:
Ik heb me rot gezocht naar een serieuze tandartsverzekering met directe acceptatie. Ik kom alleen bij HEMA (750 euro, 75%) en Univé uit. Die laatste is alleen echt idioot duur. Voor de rest kom ik niet in aanmerking omdat mijn gebit niet in beste staat is.

Iemand nog tips of ik nog iets over het hoofd zie?

Ik heb die van Unive maar afgesloten, moet toch wat en zit met andere verzekeringen al bij hun. Ik moet zelfs nog meer vergoed, tot €1000 en dat is zelfs al te weinig. Maar zonder acceptatie geen keuze

kosseh

Berichten: 2616
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:24

miramii schreef:
Wat zouden jullie doen?

Mijn man verwacht komend jaar een kies te moeten trekken in het ziekenhuis, valt onder eigen risico. Wij hebben altijd maximaal hoog eigen risico, zou dat nog uit kunnen?


Hoeveel bespaar je op je verzekering bij een hoge eigen risico? 250 per jaar toch?

Zolang de kosten van een kies trekken onder de €635 (standaard eigenrisico €385 + besparing €250) blijven, dan kan je nog voordeel hebben van de hoge eigen risico.

Denk dat je online wel kan vinden wat een kies trekken ongeveer kost.

Mijn kosten van 2021 bij de kaakchirug opgezocht. 7 jaar terug een kaakoperatie gehad, schoef en plaat zat los en gaven klachten. Die zijn er uitgehaald poliklinisch. Dat staat voor €395,41 bij m'n verzekering.
Zelfde soort idee als het verwijderen van m'n verstandskiezen, dat is alleen langer terug dus kan ik de prijs niet van zien.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:39

kosseh schreef:
miramii schreef:
Wat zouden jullie doen?

Mijn man verwacht komend jaar een kies te moeten trekken in het ziekenhuis, valt onder eigen risico. Wij hebben altijd maximaal hoog eigen risico, zou dat nog uit kunnen?


Hoeveel bespaar je op je verzekering bij een hoge eigen risico? 250 per jaar toch?

Zolang de kosten van een kies trekken onder de €635 (standaard eigenrisico €385 + besparing €250) blijven, dan kan je nog voordeel hebben van de hoge eigen risico.

Denk dat je online wel kan vinden wat een kies trekken ongeveer kost.

Mijn kosten van 2021 bij de kaakchirug opgezocht. 7 jaar terug een kaakoperatie gehad, schoef en plaat zat los en gaven klachten. Die zijn er uitgehaald poliklinisch. Dat staat voor €395,41 bij m'n verzekering.
Zelfde soort idee als het verwijderen van m'n verstandskiezen, dat is alleen langer terug dus kan ik de prijs niet van zien.


Oooh thanks, ergens was het kwartje niet gevallen, nu wel. :')

Iemand ervaring met de verzekering bij CZ via ING?

Tink89
Berichten: 2991
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:07

Siersma schreef:
Tink89 schreef:
Ik heb me rot gezocht naar een serieuze tandartsverzekering met directe acceptatie. Ik kom alleen bij HEMA (750 euro, 75%) en Univé uit. Die laatste is alleen echt idioot duur. Voor de rest kom ik niet in aanmerking omdat mijn gebit niet in beste staat is.

Iemand nog tips of ik nog iets over het hoofd zie?

Ik heb die van Unive maar afgesloten, moet toch wat en zit met andere verzekeringen al bij hun. Ik moet zelfs nog meer vergoed, tot €1000 en dat is zelfs al te weinig. Maar zonder acceptatie geen keuze


De Hema heeft dus ook geen acceptatiegedoe. En DSW blijkbaar ook niet, zie hieronder.

Lalidan schreef:
Ik weet niet wat je precies nodig hebt, bij DSW zit tandarts bij normale aanvullende verzekering in en heeft geen acceptatie plicht. Kan die nog wat voor je zijn?


Heel simpel: zo veel mogelijk vergoeding, ook voor wortelkanaalbehandelingen enzo. DSW heeft als beste optie de top aanvullende verzekering, maar vergoedt daarbij bijvoorbeeld maximaal 2 consulten per jaar. Ik moet vaker voor reparatiewerk komend jaar en moet die overige consulten (want die rekenen ze altijd volgens mij?) dan volledig zelf betalen. Ook maximaal 30 minuten gebitsreiniging, maximaal 150 voor tandvleesbehandeling, vullingen max 350... Alleen wortelkanaal ziet er gunstig uit, die betalen ze volledig.

Als ik kijk naar wat ik nodig heb, zou het weleens gunstig kunnen zijn. Ik duik er nog even in.

chanicha

Berichten: 12194
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:14

Ik word er niet zo goed wijs uit :n
Wij zitten bij DSW naar alle tevredenheid maar mijn man moet eerdaags toch aan een gebit ivm al jaren ernstig teruggetrokken, lees weggepoetst, tandvlees en ik weet niet wat wijsheid is.
Missxhien iemand hier die er verstand van heeft en mij een tip kan geven?

Siers83

Berichten: 7399
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:33

Kunstgebit word vergoed uit de basisverzekering. Een deelgebit dan weer niet, hiervoor moet je dus een aanvullendetandverzekering. Maar eigenlijk altijd geld er voor dat soort dingen een wachttijd van een jaar

Edit dit is de reden dat ik wss voor een kunstgebit ga aan de bovenkaak. Ik zou alleen mijn 2 voortanden kunnen redden maar dat kost dus een heel stuk meer omdat dat dus uit de aanvullende moet en er een wachttijd geldt

chanicha

Berichten: 12194
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:39

Dank je Siersma, ik ga nog maar even lezen dan!

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:35

kosseh schreef:
Tip voor wie dit (net als ik tot net) niet wist.

Via de KNHS kan je bij ZilverenKruis ook korting krijgen, net als nog meer sportbonden.

Voor mij is deze korting hoger dan dat ik via m'n werkgever(ziekenhuis) krijg, wel een fysio behandeling minder.

Dit klinkt dit wel interessant, heb jij een linkje naar meer informatie?
Ik kan wat jij zegt alleen voor 2022 vinden, niet voor het komende jaar: https://www.knhs.nl/lidmaatschap/verzek ... a-de-knhs/

Momo94
Berichten: 1128
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:48

Na van alles te hebben gelezen en vergelijkt te hebben.. Blijf ik toch maar bij Just, zoals ook dit jaar en vorig jaar.

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:24

Geheel toevallig dacht ik nog een check te doen en wat blijkt? Als ik rechtstreeks bij CZ verzeker ben ik goedkoper uit dan via mijn werkgever met exact hetzelfde pakket. Dus op de valreep ben ik nog overgestapt. Premie ga ik per jaar betalen dus nog 2% korting.

kosseh

Berichten: 2616
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 14:26

lindatje schreef:
kosseh schreef:
Tip voor wie dit (net als ik tot net) niet wist.

Via de KNHS kan je bij ZilverenKruis ook korting krijgen, net als nog meer sportbonden.

Voor mij is deze korting hoger dan dat ik via m'n werkgever(ziekenhuis) krijg, wel een fysio behandeling minder.

Dit klinkt dit wel interessant, heb jij een linkje naar meer informatie?
Ik kan wat jij zegt alleen voor 2022 vinden, niet voor het komende jaar: https://www.knhs.nl/lidmaatschap/verzek ... a-de-knhs/


Ik heb het via zilverenkruis zelf gevonden. Zat beetje te spelen welke collectiviteit er nog meer was.
https://secure.zilverenkruis.nl/PremieBerekenen/?taal=nl

Afbeelding
Er onder staan nog meer dingen, kreeg ik even niet op de afbeelding