Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12256
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:37


meggiemeg

Berichten: 12256
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:39


Syberdepiep

Berichten: 1601
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:45

Ik heb ze op advies van mijn reumatoloog, de arch fits, heb er 2 paar sneakers van, 1 paar zomerslippers. Vallen ruim, maar een ander model viel weer klein, ligt puur aan model. Lopen zalig, kan daar hele dag op lopen ondanks hallux valgus aan 1 voet. Heb ook nog 2 paar sleehak-sandalen van, die lijken op pumps. Alleen kan ik daar niet meer op lopen, maar deze wel hele dagen of nacht door stappen. Zijn zeker zacht maar pasvorm is erg fijn.

Morrie

Berichten: 22341
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:56

ik loop nu noodgedwongen (gebroken enkel) op 1 andere schoen, maar ik heb de binnenzool uit de Sketchers Arch fit gehaald en in die andere schoen gedaan, dan loop ik stukken beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:57

ik heb een heren outdoor model, en die passen prima met mijn dames-42 (heb ze ook in 42 dus).
Heb ze in laten spuiten in de winkel, en moet zeggen dat ze verrassend vuil- en waterafstotend zijn.

Draag ze graag :j

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:57


bridgetF
Berichten: 2177
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:58

Shenavallie schreef:
Bij mij vielen ze exact als mijn gewone schoenmaat, maar ze zijn heel snel 'op'. Ze haalden bij mij nog niet eens één seizoen, terwijl ik met andere sneakers jaren doe. Vond dat het geld niet waard.


Ik heb precies de zelfde ervaring. Lopen heerlijk, maar wat zijn ze snel op. Met name de binnenkant snel slijtage.
Mijn zoon had ook sketches en ook binnen 6 a 8 weken kwam de slijtage met name aan de binnenkant.
Ik heb meerdere paren gehad in maat 38, maar nu zweer ik bij xsensible.
Voor ons geen sketches meer.

Misschien vind je rollingsoft ook wel wat, ook een lekker licht en kwalitatief schoentje.

Dees

Berichten: 18950
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 15:01

Ik hou van het dragen van stevig zittende schoenen en dan vallen Sketchers vrijwel allemaal af. Het zijn toch wel heel slappe dingen.

Ik heb toch een paar gekocht (eigenwijs, type Uno Air 2) en hoewel ik ze prima mooi vind en ze zijn toevallig ook nog vrij stevig.... ik vind ze eigenlijk helemaal niet zo geweldig lopen. Dat wolkjes gevoel... heb ik totaal niet. De binnenzool kan er niet uit en ze zijn van binnen eigenlijk best glad waardoor ik met mijn tenen snel tegen de voorkant aan glij. Ze zijn mooi. Maar ik koop ze nooit weer. Doe mij maar gewoon Reebok's ofzo.

Emori

Berichten: 13131
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 15:06

Bij mij vallen ze gewoon op maat. Werk in de zorg en daar heb ik ze ook aan, ivm makkelijk wasbaar ook.
Thuis ook 2 paar. Heerlijk!

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:07

Ik werk in de zorg en op Skechers kan ik prima een hele dienst rondrennen. Dit paar heb ik nu ruim een half jaar en lopen nog steeds heerlijk. Af en toe gooi ik ze in de was,en zijn ze weer schoon.

Mandy92
Berichten: 1564
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:24

Mandy92 schreef:
Ik heb een tijd geleden ook sketches gekocht, omdat ze overal aangeraden worden.
Nog nooit zulke slechte schoenen gehad. Ik krijg er enorme pijnlijke voeten in en zware benen met lopen.
Ik heb een schoen speciaal voor het wandelen aangeschaft, de GoWalk. Maar voor wandelen echt niet geschikt :}



Ik bedoel trouwens met speciaal voor wandelen; dat je er lang mee moet kunnen lopen. Ik heb ze voor dagelijks gebruik, als gewone schoen.
Niet als echt wandel schoen

germie

Berichten: 26101
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 16:29

bridgetF schreef:
Shenavallie schreef:
Bij mij vielen ze exact als mijn gewone schoenmaat, maar ze zijn heel snel 'op'. Ze haalden bij mij nog niet eens één seizoen, terwijl ik met andere sneakers jaren doe. Vond dat het geld niet waard.


Ik heb precies de zelfde ervaring. Lopen heerlijk, maar wat zijn ze snel op. Met name de binnenkant snel slijtage.
Mijn zoon had ook sketches en ook binnen 6 a 8 weken kwam de slijtage met name aan de binnenkant.
Ik heb meerdere paren gehad in maat 38, maar nu zweer ik bij xsensible.
Voor ons geen sketches meer.

Misschien vind je rollingsoft ook wel wat, ook een lekker licht en kwalitatief schoentje.

Rollingsoft ken ik en heb ik schoenen van. Maat is daar helaas niet altijd gelijk. Dus online bestellen blijft een gok. Maar de zolen van Rollingsoft zijn zo enorm glad, daar kun je niet mee wandelen als het ook maar even ergens offroad gaat.

Xsensible heb ik laatst gepast in de winkel, model Oulu, maar die zijn veel en veel te breed voor mijn voeten. En het is gewoon een 'medium' breedte. Maar die zaten dus echt beroerd. Daarmee valt Xsensible helaas af. (en Sketchers zijn de helft goedkoper natuurlijk).

ogidni
Berichten: 461
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:37

fjordjes schreef:
Ik draag al jaren skechers omdat ik in de zorg werk en veel moet lopen. Door de memory foam lopen ze fijn. Echter gaan de damesmodellen vaak maar tot 41/42 en ik heb maat 43 dus neem ik altijd een mannenschoen, je ziet het er niet aan dat het een model is voor mannen.
Vind nu andere schoenen dan helemaal niet fijn lopen nu ik eenmaal gewend ben aan de skechers.

Precies, dit.
Het enige jammere is dat er weinig leuke kleurtjes zijn bij de mannen schoenen.
Door neuropathie kan ik nog maar op heel weinig schoenen lopen maar sketchers kan ik altijd op lopen.

daantjuhhh

Berichten: 26926
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:46

Ik heb ook meerdere paar sketchers.
Mij bevallen ze erg goed.
Krijg ook niet snel z’n barst bij de teen.

In nike heb ik maat 40. In sketchers maat 39 net zoals bij de meeste andere schoenen. Ik heb dus niet het idee dat ze klein vallen maar goed op maat tegen het ruime aan.

Fortitude

Berichten: 3091
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:53

Ik loop bijna alleen maar op Sketchers! Ik heb veel voetklachten maar kan hier uren op lopen. Heb er inmiddels al veel versleten en niet de ervaring dat ze snel stuk gaan. Ik heb bijna altijd een sportschoen modelletje.

Enige nadeel is de mesh stof die veel Sketchers bovenop hebben. Ik kan je aanraden om er niet mee door plassen lopen :D

Ik heb altijd maat 41 en met Sketchers ook. Heb ook een paar in maat 42, die zijn wel ruim maar dat gaat ook prima. Was een oepsje :') ik denk dat mensen vooral het gevoel hebben dat ze groot vallen omdat er goed voldoende ruimte zit voor mensen met een brede voorvoet (zoals ik).

germie

Berichten: 26101
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 17:48

ogidni schreef:
fjordjes schreef:
Ik draag al jaren skechers omdat ik in de zorg werk en veel moet lopen. Door de memory foam lopen ze fijn. Echter gaan de damesmodellen vaak maar tot 41/42 en ik heb maat 43 dus neem ik altijd een mannenschoen, je ziet het er niet aan dat het een model is voor mannen.
Vind nu andere schoenen dan helemaal niet fijn lopen nu ik eenmaal gewend ben aan de skechers.

Precies, dit.
Het enige jammere is dat er weinig leuke kleurtjes zijn bij de mannen schoenen.
Door neuropathie kan ik nog maar op heel weinig schoenen lopen maar sketchers kan ik altijd op lopen.

De herenschoenen moet ik ook kiezen dan, want ik twijfel tussen maat 42 en 43, ik heb normaal 42, maar het lijkt of ze echt alleen maar tot maatje 41 gaan in de damesmodellen. Wel jammer.

Tinka

Berichten: 3816
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:55

Ik de outlet in Roosendaal hebben ze een winkel van skechers en daar hebben ze dus heel veel modellen en met korting dus.

callippo

Berichten: 3213
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 18:31

Draag al jaren niets anders dan Sketchers. Heb ook de wandelschoenen, zonder inlopen een 5-daagse wandel-trektocht gedaan zonder problemen. Lekker lichte schoenen!

Maat valt bij mij precies goed.
Mijn oudste paar Sketchers sneakers is nu bijna 4 jaar en draag ik nog dagelijks (3 jaar als gewone schoenen, laatste jaar alleen nog in de tuin/bij de paarden).

Merk wel dat de zool verschilt tussen de diverse types, dus live proberen is aan te raden. Heb van de wandelschoenen 2 types geprobeerd en toen gekozen voor de 'minder mooie' die fijner zat.

Ohja, ik krijg wel vaak schokken in de supermarkt, als ik op Sketchers loop :')

Shenavallie
Berichten: 11675
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:17

@ TS, Heb je al een Human Nature van ANWB geprobeerd? Die hebben (voor mij) smalle damesschoenen, lichtgewicht en betaalbaar. Ik heb vorig jaar model Glenn (laag model, softshell) geprobeerd, maar was voor mij te smal. Wellicht dat het wat voor jou is.

germie

Berichten: 26101
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 19:34

Shenavallie schreef:
@ TS, Heb je al een Human Nature van ANWB geprobeerd? Die hebben (voor mij) smalle damesschoenen, lichtgewicht en betaalbaar. Ik heb vorig jaar model Glenn (laag model, softshell) geprobeerd, maar was voor mij te smal. Wellicht dat het wat voor jou is.

JA, en die zijn de container ingegaan, ik kon er niet op lopen. Eerst denk je ja, fijn. Maar zodra je over de 5km ging kreeg ik blaren onder de voet en dat verdween niet ook niet met andere inlegzolen. Dus heb ze maar weggegooid.

Saaams

Berichten: 13305
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 20:01

Hier ook meerdere Skechers.
Ik heb maat 38.
Ik zit altijd tussen 38/39 in. Dus zou zeker je eigen maat of maat kleiner nemen.

Ik werk in de zorg en echt de beste stappertjes!
Geen pijn aan mijn voeren, dat heb ik bij de verkeerde schoenen heel snel.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Saaams op 22-11-22 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

poetser

Berichten: 4323
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 20:11

Ik werk in een schoenenwinkel en weet van de klanten dat het per model verschillend is. We hebben vaste Sketcher klanten en die geven ook aan wanneer ze zeer tevreden zijn met hun model en wanneer niet.

Ik heb zelf ook een paar en vind ze heel fijn zitten, ook na een lange werkdag heb ik geen problemen, maar een ander model geprobeerd en na een uur al zere voeten.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 20:12

Diverse gehad. Vallen groot uit. Vind ze snel slijtage vertonen bij normaal gebruik (1 seizoen). Zowel de goedkopere als de duurdere. Bij een voetblessure zitten ze echt ideaal.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 22-11-22 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Berichten: 12256
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 20:13

callippo schreef:
Ohja, ik krijg wel vaak schokken in de supermarkt, als ik op Sketchers loop :')

Heb ik ook, maar ook met andere schoenen met een zelfde soort zool. Wrijf altijd eerst even ergens langs om te ontladen

prompter

Berichten: 11339
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 20:14

Waarom zegt iedereen SkeTchers, die T hoort er echt niet in :D. En de maten is echt een kwestie van passen.