Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:08

prompter schreef:
Ik heb ook Adidas met van dat memoryfoam, die lopen inderdaad ook heerlijk!

Die Ortholite zooltjes zijn inderdaad super, zelfs na jaren nog steeds goede ondersteuning. Helaas verkoopt Adidas deze niet los...

Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:10

BeFunny schreef:
Ik vind sketchers ook groot vallen ik heb 41 of 42 en meestal 42. Maar van sketches 42. Wandelschoenen heb. Er niet van. Ik loop wel al jaren op de sneakers heerlijk.

Ik koop voor al mijn schoen trouwens extra binnenzooltjes. Voor mijn Dr Martens heb ik de Meindl memory foam. Heerlijk lopen die schoenen daarmee.

Nooit geweten dat die van Meindl daar in zouden passen, dank voor de tip! Vooralsnog is mijn man de enige die nieuwe binnenzolen voor zijn DM's koopt, maar misschien zouden die van Meidl ook wel het proberen waard zijn. Zelf gaan de DM's bij mij jaren probleemloos mee.

BeFunny

Berichten: 10815
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:13

Die van Meindl passen niet in sketchers hè. Wel in mijn Dr Martens model Jason ;)

Ik heb wandelschoenen van meindls en zo heb ik ze ooit uit geprobeerd. Ik gebruik dezelfde maat dus ik heb 42 van de DrMartens en ook zooltjes 42.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:30

Ik heb ook twee paar, een paar instappers en een paar met veters (dezelfde als de blauwe die hierboven gepost werden, maar dan in het zwart.) Van de instappers heb ik mijn eigen maat, de zwarte zijn een maat kleiner.
Ik droeg ze super graag, maar helaas heb ik er hielspoor van ontwikkeld. Nu draag ik barefoot schoenen en het gaat veel beter.

Erres

Berichten: 332
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:34

Ik heb in het voorjaar Skechers gekocht en zo liepen heerlijk. Zo lekker dat ik nog een paar kocht in een ander kleurtje. Maar...door het memory-foam sta ik er nu scheef op en niet zo'n klein beetje. Waarschijnlijk is het faam zo gaan staan toen ik moe was en dus iets naar binnen liep. Ik kan anders niet bedenken waardoor dit komt. Gevolg is nu dat ik scheef blijf lopen op die schoen, heel vervelend. Dus eigenlijk valt sketchers mij daardoor tegen

Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:59

BeFunny schreef:
Die van Meindl passen niet in sketchers hè. Wel in mijn Dr Martens model Jason ;)

Ik heb wandelschoenen van meindls en zo heb ik ze ooit uit geprobeerd. Ik gebruik dezelfde maat dus ik heb 42 van de DrMartens en ook zooltjes 42.

Volgens mij had ik dat ook zo opgeschreven, toch? Even mijn eigen tekst nalezen.... Ja, inderdaad. Het is mijn man die voor zijn DM's nog wel eens nieuwe binnenzolen koopt en voor hem is het wellicht een idee om voor zijn DM's dan een keer Meindl zooltjes te proberen. Hij draagt sowieso geen Skechers. :D

Aanvulling: Bedankt voor het delen dat de eigen maat ook hetzelfde blijft!

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:09

Geen ervaring met de wandelschoenen, wel gewone types van Van Haren. Ze zitten lekker maar gaan idd snel kapot bij de hiel. De podotherapeut raadde ze ook af voor lange tijd, de zool is volgens hem te flexibel op de brug van je voet voor een goede ondersteuning, ms is dit verschillend bij de wandel uitvoering? Maar ik zou hier dus wel op letten voor langere tochten.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:11

Ik heb alleen maar sketchers, zelf laarzen.
Ik zou niet anders meer willen.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 19:01

Ik heb voor het werk deze Skechers wandelschoenen gekocht. Ze zitten heerlijk. Ik heb snel pijn in mijn voeten en dat heb ik bij deze schoenen niet. Ik heb al een paar keer de vraag gehad of ik ariats aan had. Ik vind de maat groot uitvallen, ook van de gewone sneakers.


Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10815
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:00

Shenavallie schreef:
BeFunny schreef:
Die van Meindl passen niet in sketchers hè. Wel in mijn Dr Martens model Jason ;)

Ik heb wandelschoenen van meindls en zo heb ik ze ooit uit geprobeerd. Ik gebruik dezelfde maat dus ik heb 42 van de DrMartens en ook zooltjes 42.

Volgens mij had ik dat ook zo opgeschreven, toch? Even mijn eigen tekst nalezen.... Ja, inderdaad. Het is mijn man die voor zijn DM's nog wel eens nieuwe binnenzolen koopt en voor hem is het wellicht een idee om voor zijn DM's dan een keer Meindl zooltjes te proberen. Hij draagt sowieso geen Skechers. :D

Aanvulling: Bedankt voor het delen dat de eigen maat ook hetzelfde blijft!


Ja sorry mijn hoofd maakte er iets heel anders van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:19

Shenavallie schreef:
Bij mij vielen ze exact als mijn gewone schoenmaat, maar ze zijn heel snel 'op'. Ze haalden bij mij nog niet eens één seizoen, terwijl ik met andere sneakers jaren doe. Vond dat het geld niet waard.

Hier ook. Ik heb veel verschillende gehad, ik droeg ze op mijn werk waar ik de hele dag loop en sta. Na circa 3 tot 4 maanden was er vaak al wat versleten, bij de een zat er een gat in de binnenvoering, bij een ander in de buitenvoering, maar altijd wel wat.

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:34

xJitskee schreef:
Shenavallie schreef:
Bij mij vielen ze exact als mijn gewone schoenmaat, maar ze zijn heel snel 'op'. Ze haalden bij mij nog niet eens één seizoen, terwijl ik met andere sneakers jaren doe. Vond dat het geld niet waard.

Hier ook. Ik heb veel verschillende gehad, ik droeg ze op mijn werk waar ik de hele dag loop en sta. Na circa 3 tot 4 maanden was er vaak al wat versleten, bij de een zat er een gat in de binnenvoering, bij een ander in de buitenvoering, maar altijd wel wat.

En ondertussen zien de mijne er na 3 jaar beter uit dan mijn Nikes van 2 maanden.

Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:57

Apart hè, dat het bij iedereen zo anders is. :D

BeFunny

Berichten: 10815
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:14

Geen enkele sneaker houd het lang bij mij uit. De enigste die ik echt lekker vind zitten dat zijn de sketchers. Vandaar dat ik altijd zorg dat ik daar een paar van heb. Ik koop ze wel in de aanbieding. Want idd lang gaan ze bij mij ook niet mee. Maar ik stop ze ook regelmatig in de wasmachine dan zijn ze Iig weer fris. Maar ze verslijten snel. Ik wandel daarom echt op wandelschoenen en naar werk draag ik stevige boots. Die gaan vaak wel lang mee. Maar in mijn vrije tijd vind ik sneakers wel erg fijn.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 16:27

Ik doe nooit meer sneakers in de wasmachine. Volgens mij worden ze er toch wel slechter van. Bij Nike air Max en all stars ook gehad dat het rubber dan minder was of het lipje los liet.

Voor mn zoon maakte ik altijd alle sneakers op de hand schoon. Ook na een weekend flink feesten. Ze werden als nieuw, maar daarna kwamen vrienden dat dus ook vragen, haha

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 17:30

Ik werk als orthopedisch technoloog en orthopedisch schoentechnoloog. Hoe vaak ik mensen binnen zie komen op Skechers die zich afvragen hoe het toch komt dat ze last hebben van de voeten, knieën, heupen of rug...ik kan ze niet meer op 1 hand tellen. Op een paar modellen na, zijn ze allemaal zo goed als waardeloos qua ondersteuning, duurzaamheid en afwikkeling. Ze zijn natuurlijk niet direct een probleem als je goede voeten hebt en een neutraal looppatroon, maar over het algemeen wil ik ze afraden. Soms werk je er juist problemen mee in de hand, omdat je lijf continue aan het corrigeren is op die gelbedjes en zachte zolen.

Als je hele smalle voeten hebt, kun je voor de dagelijkse schoenen wellicht eens kijken naar schoenen van durea. Zij gebruiken over het algemeen wat smallere leesten.

Als je echt wandelschoenen wilt, zijn meindl en lowa altijd wel aan te raden, zijn natuurlijk niet echt sneaker modellen dan, maar daar zijn het ook wandelschoenen voor.

Qua echt sneakers zijn Nike, adidas of asics prima.

Over het algemeen geldt de regel: wel naar boven kunnen buigen in de voorvoet, niet naar beneden. Zorg voor een goede contrefort (versteviging rondom de hiel) en doorgestikt is altijd beter dan gelijmd voor de duurzaamheid (let op dat er soms wel sierstiksels over de zoolrand lopen, maar niet daadwerkelijk doorgestikt is).

Succes met de zoektocht!

Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:26

Dank je wel voor je uitleg! _/-\o_

ista
Berichten: 1138
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:32

Ik heb al verschillende sneaker-paren van Skechers versleten en was er altijd helemaal weg van. Toen kreeg ik een paar sneakers van Under Armour kado en daar ben ik nóg meer fan van. Misschien ook een idee om eens te bekijken?

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 11:49

Under ARmour ken ik niet. Ook met memory foam?

ista
Berichten: 1138
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:35

Ook met foam ja!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27987
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:52

Ik heb idd ook Underarmour sneakers en die zijn idd ook hemels! Alleen wel een gladde zool waardoor ik ze met regen niet kan dragen.

Coentjuh

Berichten: 9862
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 09:12

Stomme vraag :o :D

Ik zit er aan te denken om deze schoenen te kopen, maar wilde er gelijk satijnen veters bij bestellen, om ze net wat chiquer te maken. Alleen hoeveel cm veters moet ik hebben? Wil iemand die Skechers Uno (Stand on Air) heeft de lengte van de veters even opmeten (maat 39)? Dus echt het standaard model, niet die hogere Uno...

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 10:04

Ik heb nog steeds geen skechers gekocht. Wel eens gepast, maar ze zitten steeds niet lekker. Denk dat het dus geen schoenen voor mij zijn. Vind ze eigenlijk altijd nogal hard als je ze even aanhebt en die memoryfoam zacht geworden is. Dan dempen ze slecht lijkt het.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 10:28

Ik vind ze eerlijk gezegd een beetje prijzig.
@Wings_love: Dank voor je uitleg. Welke sneakers zijn aan te raden voor mensen met knieprotheses?

Boheme

Berichten: 2114
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:15

Heb al jaren skechers, sta 8 uur per dag op mijn benen, heb alleen de Uno's. Vind het heerlijke schoen. Ja ik moest er even aan wennen en heb de eerste dagen ook met meer pijn gelopen. Maar dat was snel over. Heb een blessure aan mijn enkel en bij deze schoenen geen last. Heb daarom ook 8 paar. Kan ik afwisselen. De minpunten die de meeste hier noemen ken ik niet. Maar elk lijf is anders, dus elke voet ook. Heb ook een paar fila's alleen geen idee welk model,daar kan ik ook de hele dag op lopen en staan.