Corona vaccinaties/Oversterfte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49187
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:49

secricible schreef:
Juist een vaccin waar al zoveel controverse over is zou transparantie over moeten bestaan als er een vreemde situatie ontstaat, ook al is de kans veel waarschijnlijker dat de veroorzaker zit in andere problemen dan het vaccin.


Ja? Is er echt zoveel controverse over dit specifieke vaccin? Ik geloof dat niet zo.
Er is maar een kleine minderheid die moord en brand schreeuwt hierover. Merendeel van de mensheid heeft (gelukkig) nog steeds gewoon vertrouwen in de medische wetenschap.

Ik denk dat 50% het geen ene reet interesseert maar gewoon doet wat gevraagd wordt (vergelijk het met gaan stemmen, je doet braaf je burgerplicht maar eigenlijk zal het je een worst zijn), 20-30% op principiele gronden tegen is, 5-10% denkt dat er een complot is, en de rest voldoende onderlegd is om min of meer te snappen hoe het werkt, dát het werkt en dat de veiligheid gewaarborgd is door instituten zoals FDA en EMA.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:51

nou ja, ook om die kleine minderheid (en misschien mensen die het sowieso interessant vinden) wat uit te leggen (niet dat ze dat willen horen, maar als het niet doet, weet je zeker dat het niet werkt)

als iets geen geheim is, dan kan het toch openbaar?

Ibbel

Berichten: 49187
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:52

Maar wat wordt er dan precies onder het tapijt geveegd?
Oh, stomme vraag, dat weet je natuurlijk niet wánt het wordt verzwegen :))

prompter

Berichten: 11142
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:54

secricible schreef:
Ik denk ook dat het onwaarschijnlijk is dat vaccins de veroorzaker zijn, maar ik vind het wel een kwalijke zaak dat verscholen achter "privacy" er geen gedegen onderzoek naar gedaan kan worden en het al soort van weggewuifd wordt. M.i. zou juist dit een situatie zijn waarin de algemene gezondheid zwaarder zou moeten wegen dan een labeltje "gevaccineerd" of "niet gevaccineerd". Vraag van alle mensen die vanaf half 2021 overleden zijn bij nabestaande de vaccinatiestatus (vrijwillig) op en ik denk dat er genoeg mensen daar aan mee willen werken.
Juist een vaccin waar al zoveel controverse over is zou transparantie over moeten bestaan als er een vreemde situatie ontstaat, ook al is de kans veel waarschijnlijker dat de veroorzaker zit in andere problemen dan het vaccin.


Dit is ook al weer achterhaald. Er gaat wél onderzoek komen, de privacyregels zijn versoepeld om juist dit onderzoek mogelijk te maken. Was afgelopen week volop in het nieuws.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:55

ik heb geen idee ... maar er leven gewoon vragen, die hoort en ziet de politiek ook.

ik vond dat tijdens de crisis er best veel in debatten geruzied werd maar ook soms uitgelegd werd. Maar er werd nooit wat echt gepubliceerd..alleen maar vage shizzle..

Uiteindelijk kan je t niet winnen, want de uitleg wordt niet geloofd.. Maar dan staat het wel ergens (en niet in wetenschapelijke onleesbare onderzoeken, of dat je zelf CBS sites moet zoeken en bij elkaar moet organiseren ofzo? Ik zeg niet dat het moet he, het is maar een idee :) )

Edit: ah, wellicht komt t nog dan :j

Zebrastreep

Berichten: 9781
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:21

LaPluche schreef:
Ik heb het hier niet over dingen van 30 jaar geleden, ik heb het over gezonde mensen die gevaccineerd zijn geweest en dood zijn.
Ik ben geen ontkenner van corona, ook niet van vaccins, ik heb me vorige week nog laten prikken met de tetanus nadat ik mijn honden uit elkaar heb gehaald tijdens een vechtpartij.


Heb ik het verkeerd begrepen van je oom die 15 jaar geleden was overleden ? Dan excuses

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:31

Brainless schreef:
kiki1976 schreef:
Degene werkt al ruim 20 jaar in de zorg en ziet nu die verandering bij de cliënten, dan mag daar zich toch zorgen erover maken en dan zeggen na de 3e vaccinatie ik neem geen volgende prik meer. Puur op wat degene ervaart?

Welke veranderingen ziet degene bij cliënten dan wat zo erg is dat ze a: de vaccinatie ervan verdenkt en b: zo bang is dat ze zelf daardoor er geen 1 meer neemt?


Ben hier ook erg benieuwd naar. Ik heb mijn schoonzussen (werken alle 4 in de zorg) hier helemaal nog niet over gehoord. Alleen dat mensen nu minder heftig ziek worden van corona

Zebrastreep

Berichten: 9781
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:38

Ik zie ook geen verschil bij cliënten gelukkig! Althans allemaal springlevend. Van heel oud tot middelbare leeftijd

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:40

Citaat:
als iets geen geheim is, dan kan het toch openbaar?

Als dit niet openbaar genoeg is, dan weet ik het ook niet meer:
https://www.ema.europa.eu/en/human-regu ... st-updates

En dat zal vast niet allemaal even leesbaar en begrijpelijk zijn voor de leek, maar dat is een andere discussie.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:42

Wat vinden de mensen die de docu hebben gezien ervan? Of is iedereen te druk om een uur vrij te maken om te kijken?

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:43

ik kijk m niet.. ik heb snippets gezien, het boeit me niet.. ik geloof t ook niet.. Ik ben er zeker niet te druk voor, als ik het interessant gevonden had..

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:43

je gaat het pas zien als je het door hebt

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:46

KootMiraDrum schreef:
je gaat het pas zien als je het door hebt

... heb je het tegeltje al?
:')

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:46

da's pas een echte dooddoener :D

prompter

Berichten: 11142
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:50

Een documentaire die als volgt wordt aangekondigd:

"The Stew Peters Network is proud to present DIED SUDDENLY, from the award winning filmmakers, Matthew Skow and Nicholas Stumphauzer.
They are the minds behind WATCH THE WATER and THESE LITTLE ONES, and now have a damning presentation on the truth about the greatest ongoing mass genocide in human history."

Massa genocide, toe maar.

Met makers die eerder over satanische rituelen door "de elite" hebben gestreamd, daar ga ik mijn tijd en energie niet aan verspillen.

Zebrastreep

Berichten: 9781
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:50

KootMiraDrum schreef:
Wat vinden de mensen die de docu hebben gezien ervan? Of is iedereen te druk om een uur vrij te maken om te kijken?



Ik denk dat mensen die normaal leven inderdaad het te druk hebben met werk. Er zijn belangrijkere dingen dan geloven in iets wat mogelijk misschien zo is.

Ik zie het wel als het zover is.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:51

Ik heb het gezien... stukken ervan.. ik ga echt niet iets helemaal zitten kijken als het me niks doet.. t boeit niet, het is een suf verhaal, ik heb er niks mee... ik heb de reacties gelezen etc... het zal wel. Mijn ding is t gewoon niet. maar iedereen is vrij om een docu te maken en om een docu te kijken.. :j

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 11:54

KootMiraDrum schreef:
Wat vinden de mensen die de docu hebben gezien ervan? Of is iedereen te druk om een uur vrij te maken om te kijken?

Ik heb hem bekeken en ook meteen alle debunk commentaar , dwz de onderzoeken die het tegendeel bewijzen.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:09

prompter schreef:
secricible schreef:
Ik denk ook dat het onwaarschijnlijk is dat vaccins de veroorzaker zijn, maar ik vind het wel een kwalijke zaak dat verscholen achter "privacy" er geen gedegen onderzoek naar gedaan kan worden en het al soort van weggewuifd wordt. M.i. zou juist dit een situatie zijn waarin de algemene gezondheid zwaarder zou moeten wegen dan een labeltje "gevaccineerd" of "niet gevaccineerd". Vraag van alle mensen die vanaf half 2021 overleden zijn bij nabestaande de vaccinatiestatus (vrijwillig) op en ik denk dat er genoeg mensen daar aan mee willen werken.
Juist een vaccin waar al zoveel controverse over is zou transparantie over moeten bestaan als er een vreemde situatie ontstaat, ook al is de kans veel waarschijnlijker dat de veroorzaker zit in andere problemen dan het vaccin.


Dit is ook al weer achterhaald. Er gaat wél onderzoek komen, de privacyregels zijn versoepeld om juist dit onderzoek mogelijk te maken. Was afgelopen week volop in het nieuws.


Oh echt, heb je een link? Want die heb ik gemist. Daar zou ik iig heel blij van worden :)


Ibbel schreef:
Maar wat wordt er dan precies onder het tapijt geveegd?
Oh, stomme vraag, dat weet je natuurlijk niet wánt het wordt verzwegen :))

Als dit tegen mij bedoelt is, ik zeg nergens dat er iets onder het tapijt geveegd is, maar dat er door de privacy wetgeving geen mogelijkheid is het te onderzoeken. Maar ik begrijp dus vanuit de quote hierboven dat dat achterhaalt is en dan hoor je mij niet :D Ik heb het alleen nog niet terug kunnen vinden in het nieuws.

Ik deel alleen wat Cer zegt. Je noemt een heel rijtje van plausibele verklaringen voor de oversterfte, ik zeg alleen dat ik vind dat deze oorzaak OOK onderzocht moet worden. Niet dat dat zo hoogst waarschijnlijk de veroorzaker is. Maar je wil toch een volledig plaatje maken met elkaar?


8nnemiek schreef:
Citaat:
Maar dat zijn oorzaken van alle tijden en verklaart geen oversterfte die plots jn de tweede helft van 2021 is ontstaan.


De oversterfte is er al sinds 2020, niet pas in 2021. En ja, in het begin waren er nog heel weinig besmettingen dankzij de lockdown, en de oversterfte nam toe naarmate het aantal besmettingen steeg. Dat is goed terug te zien in de grafieken.
Daarna zag je dat er percentueel heel veel meer ongevaccineerden in het ziekenhuis terecht kwamen met corona, waarvan er ook een behoorlijk aantal zijn overleden.
En dan inderdaad de uitgestelde zorg, de crisis + stress, de extra zware griepgolf.. Dat kan allemaal samen prima de oversterfte verklaren.

Maar pas vanaf 2e helft 2021 is er een oversterfte die het CBS niet kan verklaren

Ik vind het vooral fascinerend dat een groep die tijdens corona zo ontzettend pre wetenschap was, nu geen kritiek hebben op het feit dat een hypothese die door onderzoekers niet weerlegd wordt niet onderzocht kan worden. Dat is een hele andere discussie dan "wordt de onverklaarbare oversterfte verklaard door nasleep van de epidemie en de hete zomer of door vaccinaties", want die discussie is volgens mij vrij zinloos als er geen wetenschappelijke onderbouwing voor is, tenzij je dat ineens niet meer interessant vindt (waarbij "je" niet een specifiek persoon hier is).

Maar nogmaals: als hij wel onderzocht kan worden nu ga ik terug in mijn hok :D

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 12:13

secricible schreef:
Ik heb me een aantal weken geleden ook zitten inlezen in dit onderwerp. Bewust geen topic gemaakt omdat je op je klompen kan aanvoelen dat het wordt overgenomen door vaccinatie-wappies. Wat jammer is, want er is echt wel iets bijzonders gaande op het moment.

Feit: er is sprake van onverklaarbare oversterfte in Nederland op dit moment.
https://www.ad.nl/binnenland/enorme-dru ... ~a3ab0233/

Citaat:
Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) gaan er al maanden meer mensen dood dan verwacht. In oktober bedroeg de zogeheten oversterfte bijvoorbeeld 16 procent. In totaal stierven toen bijna 1800 mensen meer dan verwacht, van wie 1000 kwetsbare mensen, zoals bewoners van verpleeghuizen of zorginstellingen voor mensen met een beperking. De oorzaak van de extra sterfte kan het statistiekbureau niet geven.

Het zou kunnen gaan om niet-geregistreerde coronadoden, een verhoogde sterftekans langere tijd na de virusbesmetting, maar ook om doden door uitgestelde zorg of door extreme de zomerhitte.


Er wordt wel degelijk onderzoek naar gedaan, maar er is veel data niet bekend. Onze privacy-wet staat de boel in de weg, waardoor de mogelijkheid dat dit komt door vaccinatie eigenlijk niet kan worden onderzocht.

Een situatie zoals deze hebben we nog niet gehad. Dus is het lastig om de logische paden te volgen. Ik vind het daarom echt ontzettend jammer dat er geen transparantie mag zijn en vaccinatie als oorzaak niet onderzocht kan worden.
Feit is dat het een nieuw vaccin is. Ik geloof niet in een moedwillige oorzaak, een great reset, whatever. Maar uit te sluiten dat er iets met het vaccin aan de hand is kun je m.i. alleen doen door grootschalig onderzoek en die deur wordt nu dicht gehouden door privacy.

Ik snap dan ook niet de stelligheid in dit topic van de wetenschapsgroep. Als wetenschappers al geen uitsluitsel kunnen geven op dit gebied, omdat het niet onderzocht kan worden, waarom zijn we dan zo stellig om te zeggen dat het zeker niet aan het vaccin ligt?

CBS plaatst ook de overledenen op leeftijd, dus het is door iemand die weet hoe dat werkt uit te zoeken of die oversterfte groter is onder jongeren dan onder ouderen. Ik heb daar zelf te weinig kijk voor op statistiek, maar zou het interessant vinden om inderdaad te achterhalen of er daadwerkelijk sprake is van meer oversterfte onder jongeren.

Wat betreft de "plotsheid". Mijn man was ook een jonge, gezonde kerel, tot hij ineens dood neerviel. Hij bleek al jaren te hebben geleefd met een probleem dat we niet herkend hadden. Door zijn overlijden is dit bekend en blijkt in de familie bij meerdere mensen dit probleem te spelen. Als wij geen sectie hadden laten plegen had dit een typisch geval kunnen zijn van "kijk eens, ze vallen ineens neer".


Nou inderdaad, als je nu voor of tegen het vaccin bent maakt niet uit.
De overstefte moet goed onderzocht worden door een onafhankelijke partij.
En dan kunnen sommige hier wel stellig zeggen dat het niet door het vaccin komt.
Dat weet je niet.

Probeer later nog op bepaalde reacties te reageren. Maar wappies moeten ook werken :j

prompter

Berichten: 11142
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:14


Zebrastreep

Berichten: 9781
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:15

Maar Olejon ik heb nog niet gezien hoezo je de oversterfte eerst niet geloofde en onzin vond , en het nu opeens wel gelooft.

Of zoek je gewoon elke keer iets om weer tegen aan te schoppen? Het klinkt nogal zo onlogisch om steeds van gedachten te veranderen.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:18


prompter

Berichten: 11142
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:20

Ik vind het ook fijn dat het nu kan. Hoe meer we weten, hoe beter.

8nnemiek

Berichten: 43413
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:21

Onderzoek is altijd goed :j Fijn ook dat die persoonsgegevens toch beschikbaar komen!

Het lijkt me heel lastig om er achteraf achter te komen wat nu precies de oorzaak is van bv een hartaanval, maar je kan in ieder geval het vaccin uitsluiten als blijkt dat er percentueel geen groot verschil is tussen gevaccineerden en ongevaccineerden. Al verwacht ik niet dat dat de complotdenkers zal overtuigen dat het vaccin veilig is, want die vinden toch wel weer een reden waarom een onderzoek niet zou kloppen.