Corona vaccinaties/Oversterfte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14771
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:39

sevke schreef:
Dat was te verwachten. Nu de corona en de nadelen van de maandenlange isolaties wat over zijn, zullen we rustigaan back to normal gaan. Gelukkig maar! *\%/*

Ja he, alles voelt al veel meer normaal!
Het enige waar ik nog een beetje een onderbuikgevoel bij heb is dat men nu ook niet meer hoeft te testen of thuis hoeft te blijven bij een besmetting, ik ben benieuwd wat dat zal gaan doen met de cijfers in de ziekenhuizen en de oversterfte. Mijn ouders zijn niet meer de jongste en mijn vader is toch risicopatiënt, een beetje spannend vind ik het wel :o Ik hoop dat ze de risico's goed hebben ingeschat en dat het mee zal vallen allemaal.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37300
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:55

Dat is nog steeds een advies dat nog niet is overgenomen door het kabinet. Er is nog steeds een isolatieplicht alleen geen mens houdt zich er nog aan

Citaat:
In isolatie na een positieve (zelf)test
U gaat direct in isolatie na een positieve zelftest of GGD-test. Dat betekent dat u thuis blijft. Als u huisgenoten heeft, blijft u op een eigen kamer. Zo voorkomt u dat u hen besmet. Lees op deze pagina hoe lang de isolatie duurt en wat de regels zijn.

Thuisblijven in isolatie
U gaat direct in isolatie na een positieve uitslag van de zelftest of GGD-test. Dat betekent dat u thuis blijft en op een eigen kamer. Ook als u een boosterprik of het coronavaccin heeft gehad. Zo besmet u geen huisgenoten of andere personen.

Brainless

Berichten: 29752
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:59


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37300
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:05


Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:07

Er is helemaal geen isolatieplicht. Dit is enkel een advies. Net zoals testen. Ze gaan er vanuit dat mensen dit doen, maar er is totaal geen plicht. En niks mis mee om zelf het advies van het omt over te nemen vind ik.

Hier loopt iedereen te snotteren en te hoesten. We moeten weerstand opbouwen. Waarom zou ik met corona en slechts verkoudheidsklachten mezelf compleet isoleren, terwijl een ander die negatief is wel overal heen mag?
Ik heb gewoon wat meer afstand van mensen gehouden en ben niet langs mensen met een kwetsbare gezondheid geweest. Ik zal toch mijn boodschappen moeten halen en wil gewoon eea doen ipv mij 10 dagen opsluiten. Daar zie ik nu de noodzaak niet meer van.

Telpeva

Berichten: 14771
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:11

Voor mij maakt het gelukkig niet uit, ik test bij klachten sowieso (en ik ben van plan dat te blijven doen). Sowieso vanwege mijn ouders maar een keer in de week doe ik ook een ochtendje vrijwilligerswerk voor ouderen, meerdere daarvan zijn al over de 90 en daar ben ik heel erg voorzichtig mee.

secricible

Berichten: 25703
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:17

karuna schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tieve-test
Bizar de quote boven je komt van de rijksoverheid site af. Hoe kan dat dan? Twee dingen van dezelfde overheid?

Stukje naar beneden op jou link staat toch echt ga in isolatie bij een positieve test


Ja, omdat dat het advies is. Maar dat is wat anders dan een plicht.
Ook als je het schema volgt uit jou link staat er "advies".

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:18

Telpeva schreef:
Voor mij maakt het gelukkig niet uit, ik test bij klachten sowieso (en ik ben van plan dat te blijven doen). Sowieso vanwege mijn ouders maar een keer in de week doe ik ook een ochtendje vrijwilligerswerk voor ouderen, meerdere daarvan zijn al over de 90 en daar ben ik heel erg voorzichtig mee.


Puur uit nieuwsgierigheid hoor, maar waarom maakt het nog zoveel uit of het corona is of niet? Het lijkt mij dat wanneer je klachten hebt, welk virus het dan ook is, het een potentieel risico kan zijn?
Ik zie hier ouderen waaronder ook in de 90 en mensen die wat kwetsbaarder zijn, relatief soepel door een coronabesmetting heen komen. Ik vraag me af hoeveel gevaarlijker corona is dan een griep of luchtweginfectie?

En helemaal prima natuurlijk dat je blijft testen. Ieder moet daar toch zijn eigen weg in vinden. Als ik klachten heb test ik niet meer, maar houd wat meer afstand en geef even geen handen of kussen. En ik blijf even weg van kwetsbaren tot ik me weer fit voel.

IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:49

hahahatsjoe schreef:
IMANDRA schreef:
En dat is dus het gekke! Mensen zoals hahahatsjoe zijn zó ontzettend kritisch op overheid, ziekenhuizen en vaccin-fabrikanten. Maar kritisch op hun eigen bronnen, zoals een random uitvaartondernemer zonder enige kennis over virussen of vaccins? Of een random persoon in NY wie ze niet eens kennen? Nee dat is dan weer te veel gevraagd, en als je het aangeeft schieten die mensen in de verdediging en is het ineens huilen omdat “pro-vaxxers zo gemeen zijn en mij de mond willen snoeren” 8)7

Ik vind het echt fascinerend dat ze zo selectief kritisch zijn. Triest, maar fascinerend.


O ja ? Dit bedenk je allemaal ter plekke en heb ik nooit gezegd. Ik heb geen bronnen, alleen mijn eigen mening gebaseerd op wat ik om me heen zie. Niemand hoeft mij iets te bewijzen, ik hoef niemand iets te bewijzen, ik ga slechts af op wat ik mee maak. Ik ben ook geen anti vaxxer, ik heb alleen dit vaccin niet genomen omdat ik van mening was dat mijn eigen weerstand zijn werk moest doen (en opeens was daar een vaccin, normaal wordt dat jaren getest en nu niet, dus ik hoef het niet, ik wachtte af). En mijn weerstand heeft zijn werk gedaan, ik ben 2 dagen ziek geweest van corona, meer niet. En dan dat krankzinnige gedoe met het uitsluiten van mensen als ze geen spuitje wilden, een spuitje nemen omdat ze op vakantie wilden, het stond me zwaar tegen. En mensen als Imandra die de wijsheid in pacht menen te hebben en alles zeggen te weten, het altijd beter weten... zeggen dat anderen dingen zeggen die dat nooit gezegd hebben.. Gestoord die hele ellende rondom corona.


Dit bericht is een maand oud en jij voelt de behoefte om hier toch nog zo op te reageren :))?

Dat tussen quotes was een (overdreven) illustratie ja, geen letterlijke quote van jou. Dacht dat dat wel duidelijk was gezien de toon, maar blijkbaar niet. Maar het zegt wat over hoe jij oa overkomt. Net als mijn laatste bericht, mensen zoals jij nemen niet de moeite een fatsoenlijk gesprek aan te gaan.

En ik ben daar echt wel toe bereid. Er is écht wel ruimte voor een zinnige discussie. Heb op bokt ook wel eens een nette discussie met een anti-vaxxer gehad (pre-Corona). Als beide kanten elkaar met respect behandelen en een beetje moeite steken in de reactie kan er echt wel een fijn gesprek plaatsvinden. Maar helaas gebeurt dat nu vaak niet. Vaak door een specifieke kant verpest… Zodra er een weerwoord wordt gegeven schieten jullie in de verdediging en krijg je flauwe reacties die de hele goodwill teniet doen.

Ik heb nl. nergens gezegd alle wijsheid in pacht gesloten hebben. En het feit dat je dat meent te zeggen laat ook zien dat jij ook nu weer geen normaal gesprek wil aangaan.

Telpeva

Berichten: 14771
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 00:29

Vayo schreef:
Telpeva schreef:
Voor mij maakt het gelukkig niet uit, ik test bij klachten sowieso (en ik ben van plan dat te blijven doen). Sowieso vanwege mijn ouders maar een keer in de week doe ik ook een ochtendje vrijwilligerswerk voor ouderen, meerdere daarvan zijn al over de 90 en daar ben ik heel erg voorzichtig mee.


Puur uit nieuwsgierigheid hoor, maar waarom maakt het nog zoveel uit of het corona is of niet? Het lijkt mij dat wanneer je klachten hebt, welk virus het dan ook is, het een potentieel risico kan zijn?
Ik zie hier ouderen waaronder ook in de 90 en mensen die wat kwetsbaarder zijn, relatief soepel door een coronabesmetting heen komen. Ik vraag me af hoeveel gevaarlijker corona is dan een griep of luchtweginfectie?

En helemaal prima natuurlijk dat je blijft testen. Ieder moet daar toch zijn eigen weg in vinden. Als ik klachten heb test ik niet meer, maar houd wat meer afstand en geef even geen handen of kussen. En ik blijf even weg van kwetsbaren tot ik me weer fit voel.

Ik heb helaas meerdere mensen in mijn directe omgeving die door corona wel heel ziek zijn geworden, sommige heel ernstig. Waaronder een collega met long covid, en een oude vriendin die zodanig slecht en verzwakt van de IC af kwam dat ze opnieuw moest leren lopen. Het risico op sterven, op de IC terecht komen of (blijvend) gehandicapt raken zijn in mijn ogen wat het anders maakt als een gewone griep of verkoudheid.

Edit: mooi omschreven trouwens, dat ieder zijn weg hierin moet zien te vinden. Dat is zo waar :j
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 08-03-23 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy
Berichten: 5081
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 00:52

Gelijk heb je Telpeva. Vooral vanwege de verschillende varianten van corona.

Hoop dat mensen een beetje rekening met elkaar houden. Als je corona hebt zorg dan dan een andere niet besmet raakt. Niet ergens op visite gaan.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 08:21

MissJeanny schreef:
Ik blijf dat toch ook altijd een bijzondere uitspraak: ik vind dat mijn weerstand zijn werk moet doen. Naar mijn idee vind iedereen dat :+ .

En de ellende met (vooral de eerste varianten) Corona was dat het ook random heel veel gezonde mensen die geen onderliggend lijden hadden of andere gezondheidsproblemen ‘goed pakte’.

Iemand die ik laatst heb leren kennen kreeg de eerste variant toen het net was losgebarsten. Liep het op in Amerika. Dit was een gezond iemand die veel paard reed en daarnaast ook regelmatig hardliep. Kerngezond. Ze werd dood ziek, heeft meer als 1,5 jaar geduurd voor ze er weer een beetje was. Nu kan ze weer werken maar haar longen zijn zo beschadigd dat ze nooit meer fatsoenlijk zal kunnen hardlopen.

Ik denk dat zij er ook vanuit was gegaan dat haar immuunsysteem het wel zou oplossen,
Zoals je dat altijd hoopt bij ziektes en virussen maar helaas werkt dat in de praktijk toch niet zo..

Mij lijkt het toch best kwetsend als ik steeds dat soort opmerkingen zou lezen van mensen die het geluk hebben gehad en zelf de dans zijn ontsprongen wbt ernstig ziek worden. Indirect zeg je dan zo ongeveer dat alle mensen die voor de Corona gezond waren en daarna wel heel ziek werden of erger dat die dan blijkbaar geen vertrouwen in hun eigen lichaam hadden. Of ik
vat dat verkeerd op en bedoel je dat er niet mee maar in ieder geval maakt het geen bal uit of je ‘vertrouwen hebt in je eigen immuunsysteem’ hoe een ziekte je te pakken neemt.


Dat zeg ik dus allemaal niet, dat bedenk je erbij. Ik heb gezegd dat ik het vaccin niet nam omdat ik van mening ben dat je eigen weerstand het moet kunnen oplossen en daarbij vond ik het vaccin en de eventuele gevolgen daarvan te kort onderzocht, normaal gaan er jaren overheen voor een vaccin op de markt komt. Niets meer, niets minder.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 08:24

chevax schreef:
Maar waarom wordt er nu wel herhaald dat er geen ruimte voor een discussie is en wordt er niet ingegaan op de keren dat er wordt aangegeven dat er wél behoefte en ruimte is voor zo'n discussie (maar wel zonder "ziende blind" en "wordt wakker"-toespelingen)?


Tsja, ik kan hetzelfde zeggen over wappie en anti-vaxxer toespelingen. Ik ben bijvoorbeeld geen wappie en ben niet tegen vaccinaties, heb alleen deze niet genomen om wat ik al zei.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 08:30

IMANDRA schreef:
Dit bericht is een maand oud en jij voelt de behoefte om hier toch nog zo op te reageren :))?

Dat tussen quotes was een (overdreven) illustratie ja, geen letterlijke quote van jou. Dacht dat dat wel duidelijk was gezien de toon, maar blijkbaar niet. Maar het zegt wat over hoe jij oa overkomt. Net als mijn laatste bericht, mensen zoals jij nemen niet de moeite een fatsoenlijk gesprek aan te gaan.

En ik ben daar echt wel toe bereid. Er is écht wel ruimte voor een zinnige discussie. Heb op bokt ook wel eens een nette discussie met een anti-vaxxer gehad (pre-Corona). Als beide kanten elkaar met respect behandelen en een beetje moeite steken in de reactie kan er echt wel een fijn gesprek plaatsvinden. Maar helaas gebeurt dat nu vaak niet. Vaak door een specifieke kant verpest… Zodra er een weerwoord wordt gegeven schieten jullie in de verdediging en krijg je flauwe reacties die de hele goodwill teniet doen.

Ik heb nl. nergens gezegd alle wijsheid in pacht gesloten hebben. En het feit dat je dat meent te zeggen laat ook zien dat jij ook nu weer geen normaal gesprek wil aangaan.


Daar gaan we weer... Je legt me weer woorden in de mond dus nee, er is geen ruimte voor een zinnige discussie. Ik herhaal, ik ben geen anti-vaxxer, ik wil alleen dit vaccin niet. Die laatste zin van jou vat het wel allemaal samen. Vanaf het begin ben ik jou tegengekomen in corona topics en altijd die superieure houding (jij weet het allemaal, iemand als ik niet)... Nee, een echte discussie is niet mogelijk.

On topic: oversterfte heb ik in mijn omgeving gezien, een paar jonge mensen zijn zomaar omgevallen terwijl ze sportten (voetballen, tennis, paardrijden) en nooit iets mankeerden. Mensen (gevaccineerd) wiens kanker ineens weer opvlamde en binnen een paar maanden waren ze weg, mensen met herseninfarcten en hartklachten... Toen ik in oktober bij mijn tante van 94 was op de eerste hulp, vroeg de zuster me of ze geboosterd was. en ik zei dat ze niet gevaccineerd was, zei ze dat ze zich vooral niet moest laten vaccineren want ze zag op de eerste hulp bizar veel herseninfarcten, hersenbloedingen en hartklachten, hartonstekingen bij jonge mensen enz. Het is nog niet goed onderzocht, dus er is nog niet iets wetenschappelijk bewezen, maar apart / bijzonder / bizar is het wel.

Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 10:48

En die laatste alinea laat zien dat je dus wel een anti-vaxxer bent. Eentje die het probeert te verbergen, om zo betrouwbaarder over te komen, maar nog steeds een anti-vaxxer. Er is namelijk volop wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat vaccinatie geen oversterfte veroorzaakt. Er is ook volop wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat vaccinatie niet voor al die bijwerkingen zorgt. Er is ook onderzoek waaruit blijkt dat het invloed op de menstruatiecyclus kan hebben. Maar dat is dan ook het enige wat uit al doe onderzoeken is gekomen.

Alleen deze onderzoeken worden niet voor waar aangenomen, want ze zijn door wetenschappers gedaan en in wetenschappelijke tijdschriften gepubliceerd en ze zijn door andere wetenschappers peer reviewed. Want volgens anti-vaxxers kan het alleen maar waar zijn als het anekdotische beweringen zijn die door leken op facebook of youtube zijn gedaan. Want dat is volgens hun namelijk echt onderzoek.

Maar weet je, ik heb ondertussen ook wat empirisch onderzoek gedaan en wellicht moet ik dat binnenkort ook maar op facebook of youtube delen. Ik ben namelijk tot een hele schokkende conclusie gekomen. Je wordt niet ziek of gaat niet dood omdat je gevaccineerd bent. Nee, je gaat dood of wordt ziek door contacten met anti-vaxxers. De enige mensen die je namelijk de hele tijd hoort vertellen dat in hun omgeving mensen ernstig ziek worden of zelfs dood gaan na een vaccinatie dat zijn anti-vaxxers. Maar laat je je vaccineren en kom je niet in de buurt van een anti-vaxxer, dan hebben mensen opeens nergens last van. Ergo, het is niet de schuld van het vaccin dat mensen ziek worden of dood gaan, maar het is de schuld van de anti-vaxxers. Het advies dat ik dan ook op facebook en youtube ga geven is om zo ver weg als mogelijk is uit de buurt van anti-vaxxers te blijven, die zijn namelijk heel slecht voor je gezondheid.

IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 11:01

hahahatsjoe schreef:
IMANDRA schreef:
Dit bericht is een maand oud en jij voelt de behoefte om hier toch nog zo op te reageren :))?

Dat tussen quotes was een (overdreven) illustratie ja, geen letterlijke quote van jou. Dacht dat dat wel duidelijk was gezien de toon, maar blijkbaar niet. Maar het zegt wat over hoe jij oa overkomt. Net als mijn laatste bericht, mensen zoals jij nemen niet de moeite een fatsoenlijk gesprek aan te gaan.

En ik ben daar echt wel toe bereid. Er is écht wel ruimte voor een zinnige discussie. Heb op bokt ook wel eens een nette discussie met een anti-vaxxer gehad (pre-Corona). Als beide kanten elkaar met respect behandelen en een beetje moeite steken in de reactie kan er echt wel een fijn gesprek plaatsvinden. Maar helaas gebeurt dat nu vaak niet. Vaak door een specifieke kant verpest… Zodra er een weerwoord wordt gegeven schieten jullie in de verdediging en krijg je flauwe reacties die de hele goodwill teniet doen.

Ik heb nl. nergens gezegd alle wijsheid in pacht gesloten hebben. En het feit dat je dat meent te zeggen laat ook zien dat jij ook nu weer geen normaal gesprek wil aangaan.


Daar gaan we weer... Je legt me weer woorden in de mond dus nee, er is geen ruimte voor een zinnige discussie. Ik herhaal, ik ben geen anti-vaxxer, ik wil alleen dit vaccin niet. Die laatste zin van jou vat het wel allemaal samen. Vanaf het begin ben ik jou tegengekomen in corona topics en altijd die superieure houding (jij weet het allemaal, iemand als ik niet)... Nee, een echte discussie is niet mogelijk.

Welke woorden leg ik jou in de mond? In dat bericht zeg ik nergens dat jij een anti-vaxxer bent. Ik stel enkel dat jouw manier van reageren niet bevordelijk is voor een discussie. Je zet mijn berichten weg alszijnde met superieure houding, dat ik alles zou weten, maar dat heb ik nooit beweerd (dus wie legt nu woorden bij wie in de mond?). Bovendien zet je gelijk de toon voor welke sfeer een gesprek met jou zal hebben, met zulke nare opmerkingen.

Het enige wat ik doe is argumenten geven op basis van de kennis die ik heb en de feiten die er zijn. In plaats van roepen dat ik me zo superieur zou voelen (spoiler: ben ik niet, voel ik me niet), zou je ook gewoon kunnen reageren met argumenten daarop. Ik ben het niet met je eens, maar dat wil niet zeggen dat we niet een normaal gesprek/leuke discussie kunnen houden waar we beiden wat van kunnen leren. Dat was mijn hele punt met dat ik de anti-vaxxer benoemde: er is écht wel een goed gesprek mogelijk mits we normaal tegen elkaar doen.

Want ik kan je beloven: als jij met goede, stevig onderbouwde argumenten komt dan kan je mij heus wel overtuigen. Zo star in mijn denken ben ik namelijk niet. Elke keer als ik iemand in een discussie tegenover me heb overweeg ik diens argumenten oprecht, lees ik ze door, beschouw deze argumenten en hoe ze in relatie tot de feiten en onderbouwing staan.

hahahatsjoe schreef:
On topic: oversterfte heb ik in mijn omgeving gezien, een paar jonge mensen zijn zomaar omgevallen terwijl ze sportten (voetballen, tennis, paardrijden) en nooit iets mankeerden. Mensen (gevaccineerd) wiens kanker ineens weer opvlamde en binnen een paar maanden waren ze weg, mensen met herseninfarcten en hartklachten... Toen ik in oktober bij mijn tante van 94 was op de eerste hulp, vroeg de zuster me of ze geboosterd was. en ik zei dat ze niet gevaccineerd was, zei ze dat ze zich vooral niet moest laten vaccineren want ze zag op de eerste hulp bizar veel herseninfarcten, hersenbloedingen en hartklachten, hartonstekingen bij jonge mensen enz. Het is nog niet goed onderzocht, dus er is nog niet iets wetenschappelijk bewezen, maar apart / bijzonder / bizar is het wel.

Het 'probleem' met dit soort dingen is dat het anekdotes zijn. Er is geen enkel bewijs dat vaccinaties dit veroorzaken in deze mate. 'Zomaar' omvallen kan altijd gebeuren, ook als je ogenschijnlijk nog niks mankeerde. Kanker kan zomaar weer opvlammen, zonder aanwijsbare reden. Pre-corona kwam het ook voor, alleen nu ligt het vanwege de situatie onder een vergrootglas. Maar het komt niet vaker voor dan eerst. Sterker nog, er zijn genoeg onderzoeken geweest die er juist op wijzen dat vaccinaties niet de schade aanrichten die jij o.a. beweert. Ja, ze zijn niet 100% veilig (maar wat is wél 100% veilig? Niks...), er is kans op aandoeningen zoals bijv. myocarditis. Je kan een allergische reactie krijgen. Maar de kans hierop is –bewezen- klein. Dat is geen mening van mij, dat zijn cijfers en resultaten vanuit meerdere goede onderzoeken.

De doktoren en verpleegkundigen die ik ken (die ook op de covid-afdelingen hebben gewerkt) stellen allemaal dat het zeer belangrijk is om te vaccineren. Ook mensen die op de eerste hulp werken. Als je kijkt naar cijfers daarover zijn doktoren en verpleegkundigen overwegend vóór vaccineren. Hoe verhoudt jij de mening van die ene zuster ten opzichte van het merendeel dat dus voor vaccineren is?

Jij stelt dat het nog niet goed is onderzocht, maar kan je dat argument verder toelichten? In mijn optiek is er namelijk heel veel onderzoek geweest en is e.e.a. ook duidelijk in de media gecommuniceerd.

Telpeva

Berichten: 14771
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 11:27

In mijn directe omgeving zijn ook geen ernstige bijwerkingen naar voren gekomen van de vaccinaties.

Zelf had ik wat bijwerkingen rondom mijn menstruatie, maar eigenlijk alleen maar positief (minder pijnklachten, minder heftige bloedingen, mijn ijzergehalte is voor het eerst in jaren op een normaal niveau). Dat vertel ik niet zomaar meer aan mensen die erom vragen want ik heb zelf al meegemaakt dat mensen eigenlijk niet goed luisteren, en het verhaal vervolgens verdraaid online (via facebook bijvoorbeeld) verspreiden op een soort toon dat het een wonder is dat ik nog leef. Of dat nou komt door niet goed luisteren, het niet willen geloven wat ik zeg, of een soort hunkering naar verhalen verzinnen om er zelf aandacht door te krijgen... ik weet het niet. Mijn verhaal werd nog dezelfde dag aangepast, doorgestuurd, doorverteld en steeds verder verdraaid, in heftigheid variërend van 'ernstige mentruatieklachten' tot aan onvruchtbaarheid en blijvende schade aan toe. Terwijl ik die dingen nooit heb gezegd, en ook niet ervaar.
Met deze manier van desinformatie verspreiden, kunnen nu wel opeens een hoop mensen denken dat ze echt iemand 'kennen' met schade door de vaccinatie, en dat de angst daardoor reëel is. Want ik ben immers een collega van, de werknemer bij, de dochter van... Enzovoorts.

Mij maakt het overigens niet uit waar mensen voor kiezen, zichzelf wel of niet laten vaccineren. Ik vind het wel jammer wanneer mensen zelf dingen erbij verzinnen om hun eigen woorden kracht bij te zetten, persoonlijk vind ik namelijk: 'het lijkt mij onveilig' al ruim voldoende argument om wel of niet voor een vaccinatie te kiezen. Want dat vind ik heel begrijpelijk :)

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 12:01

Ik hoop dat mensen het bericht van Karl eens goed lezen. Want dat is inderdaad wel waar. Zo komen de verhalen de wereld in. Je kunt inderdaad op basis van de verhalen van mensen die tegen het vaccin zijn bijna concluderen dat zij een gevaar voor de gezondheid vormen. Want zij zien gezonde, jonge mensen in hun eigen omgeving bij bosjes dood neervallen. Ik ben gevaccineerd, iedereen in mijn omgeving is gevaccineerd en er zijn hier gelukkig geen doden te betreuren. Ik heb een erg groot netwerk door mijn werk en ook daarin zijn er geen geheimzinnige doden. Helaas ben ik ernstig ziek en heb daardoor ook flink wat artsen en andere gezondheidszorgers in de kring vrienden en bekenden en geen van hen onderbouwt de YouTube-filmpjes. Dus ja, waar ligt de waarheid?

secricible

Berichten: 25703
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 12:17

De waarheid ligt bij dat mensen dood kunnen gaan. Gewoon, ineens. En aangezien 70% van Nederland gevaccineerd is, is het aannemelijk dat onder het aantal gevaccineerde mensen er meer plotselinge doden zijn dan onder de niet-gevaccineerden. Simpelweg omdat er meer (gevaccineerde) vissen in de vijver zwemmen.
Veel hartproblemen spelen al jaren onder het oppervlakte, zonder dat iemand het weet omdat het simpelweg nooit onderzocht is. Al jaren, nog voor mensen überhaupt van corona gehoord hadden. Ze komen alleen nu tot uiting, gewoon door stom toeval, niet door een vaccinatie. En vroeger was dat "een verschrikkelijk drama", en nu is het "een gevolg van vaccinatie".

Zo werken mensen, het is simpelweg een verklaring zoeken voor iets onverklaarbaars. Een manier om jezelf voor te houden dat het jou niet overkomt, want "jij bent niet zo stom geweest". Of dat nou een auto-ongeluk was ("hij heeft vast te hard gereden/gedronken") of botte pech is geweest omdat het lichaam toch niet zo gezond bleek als altijd gedacht was.

imaudy
Berichten: 5081
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 01:27

Telpeva schreef:
In mijn directe omgeving zijn ook geen ernstige bijwerkingen naar voren gekomen van de vaccinaties.

Zelf had ik wat bijwerkingen rondom mijn menstruatie, maar eigenlijk alleen maar positief (minder pijnklachten, minder heftige bloedingen, mijn ijzergehalte is voor het eerst in jaren op een normaal niveau). Dat vertel ik niet zomaar meer aan mensen die erom vragen want ik heb zelf al meegemaakt dat mensen eigenlijk niet goed luisteren, en het verhaal vervolgens verdraaid online (via facebook bijvoorbeeld) verspreiden op een soort toon dat het een wonder is dat ik nog leef. Of dat nou komt door niet goed luisteren, het niet willen geloven wat ik zeg, of een soort hunkering naar verhalen verzinnen om er zelf aandacht door te krijgen... ik weet het niet. Mijn verhaal werd nog dezelfde dag aangepast, doorgestuurd, doorverteld en steeds verder verdraaid, in heftigheid variërend van 'ernstige mentruatieklachten' tot aan onvruchtbaarheid en blijvende schade aan toe. Terwijl ik die dingen nooit heb gezegd, en ook niet ervaar.
Met deze manier van desinformatie verspreiden, kunnen nu wel opeens een hoop mensen denken dat ze echt iemand 'kennen' met schade door de vaccinatie, en dat de angst daardoor reëel is. Want ik ben immers een collega van, de werknemer bij, de dochter van... Enzovoorts.

Mij maakt het overigens niet uit waar mensen voor kiezen, zichzelf wel of niet laten vaccineren. Ik vind het wel jammer wanneer mensen zelf dingen erbij verzinnen om hun eigen woorden kracht bij te zetten, persoonlijk vind ik namelijk: 'het lijkt mij onveilig' al ruim voldoende argument om wel of niet voor een vaccinatie te kiezen. Want dat vind ik heel begrijpelijk :)


Bijwerking rondom de menstruatie. Vind je dat normaal dan? Bekend is dat stress grote invloed kan hebben op de menstruatie, ergens is het lichaam dan is stress denk ik.

Telpeva

Berichten: 14771
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 02:26

Normaal als in gezond, nee dat niet. Voor een bijwerking ervaar ik hem als niet pijnlijk, goed uit te zitten en niet vervelend, en daardoor acceptabel als bijwerking. In mijn geval is het ook tijdelijk, ik ervaar het alleen een periode van een paar weken nadat ik Pfizer heb laten zetten.

8nnemiek

Berichten: 43435
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 07:45

Ik vind het niet zo gek dat de menstruatie kan afwijken na een vaccinatie, je lichaam is dan immers bezig met antistoffen maken. Mijn menstruatie was een tijd van slag na corona, maar na de vaccinatie juist weer niet, misschien omdat ik toen al wat antistoffen had. Bij een verkoudheid is die bij mij soms ook al van slag. Daar is niet veel voor nodig.

imaudy
Berichten: 5081
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 08:49

8nnemiek schreef:
Ik vind het niet zo gek dat de menstruatie kan afwijken na een vaccinatie, je lichaam is dan immers bezig met antistoffen maken. Mijn menstruatie was een tijd van slag na corona, maar na de vaccinatie juist weer niet, misschien omdat ik toen al wat antistoffen had. Bij een verkoudheid is die bij mij soms ook al van slag. Daar is niet veel voor nodig.


Vrouwens van 75+ met menstruatiestoornissen.. is dat ook niet raar? Je kunt daarbij niet zeggen, nou ja toeval dat de klachten precies na de vaccinatie zijn onstaan.

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 09:29

imaudy schreef:
Vrouwens van 75+ met menstruatiestoornissen.. is dat ook niet raar? Je kunt daarbij niet zeggen, nou ja toeval dat de klachten precies na de vaccinatie zijn onstaan.


Lees de wetenschappelijke artikelen hierover nu eens. "Men" is het er over eens dat dit idd een bijwerking van dít vaccin is.
Het is idd geen toeval, het komt door dit specifieke vaccin. Dat wetenschappelijke bewijs ís er en wordt door in consensus door 'de wetenschap' geaccepteerd als bewijs.

"Men" weet alleen niet precies nog waarom dat zo is en daar wordt dus ook onderzoek naar gedaan.
Zodat het misschien later te voorkomen is, misschien wel door een vrouwenversie van het vaccin te maken.

kiki1976

Berichten: 16866
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 09:43

Ik moet stiekem eigenlijk wel lachen, het verhaal over de spoed. Ik heb het verhaal idd eerder gehoord van verschillende mensen. Maar wat mij erbij opvalt is dat het alleen gevraagd is aan mensen die toevallig niet geënt zijn. Toch best wel verbazend te noemen naar mijn mening.

Afgelopen jaar een paar keer op de spoed gezeten met verschillende personen. Maar bij niemand is gevraagd of ze wel of niet gevaccineerd zijn. Niet met hart klachten, niet met longembolieën.
Bij degene van de longembolieën hebben we daar later zelf naar gevraagd en gingen het wel onderzoeken. En nee was niet de oorzaak, die lag nl ergens anders aan.

Tja menstruatie, is het vaccin wel of niet de oorzaak dat deze van slag is. Is soms best lastig, want zijn veel meer factoren waardoor deze van slag kan raken.
Bij mij is die ook van slag, maar of het daardoor is? Geen idee. Ben 46 en kan ook een andere oorzaak hebben.