Op zoek naar een goed kussen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ballard_L

Berichten: 2496
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 14:04

Een goed kussen, moeilijk te vinden…
Ik ben een zijslaper die houdt van een zacht, maar hoog kussen. Op dit moment heb ik een kussen van Ikea, ik heb verschillende dure kussens geprobeerd van bijvoorbeeld Tempur, maar altijd hetzelfde probleem: ik krijg pijn aan mijn oor en er omheen. Alsof de druk te groot wordt als ik op het kussen lig. Op dit moment begin ik weer pijn te krijgen aan mijn oor, dus maar weer op zoek naar een nieuw kussen.

Welk zacht, maar stevig kussen hebben jullie? Ik kan geen traagschuim verdragen, daar wordt de pijn ondragelijk van.

Brand los!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:18


mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 14:24

Sem_ schreef:
Zelf geen ervaring mee, maar misschien zoiets, met uitsparring voor je oor?
https://www.beterbed.nl/kussens/neksteu ... lsrc=aw.ds

Precies deze inderdaad! Ik had altijd hetzelfde probleem met een hoog kussen willen, maar dan toch lekker kunnen liggen. Deze is gruwelijk duur, maar slaapt zo lekker! Als wij op vakantie zijn mis ik hem meteen.

Ballard_L

Berichten: 2496
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 15:07

Kan je zo’n kussen ook uitproberen? Ik heb dus eens een tempur kussen bij Beter Bed gekocht, die me verzekerden dat die fijn lag voor mij. Was €100 kwijt en kon hem dus niet meer terug brengen. Heb hem uiteindelijk moeten verkopen op marktplaats. Dat vind ik het lastige bij kussens. Een matras kan je uitproberen, maar een kussen niet. Ik vind het niet erg om een duur kussen te kopen, maar dan wil ik wel zeker zijn dat dit hét kussen is zeg maar

mariettek

Berichten: 1695
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:08

Ik lees mee! Ik wil inderdaad een zacht, maar toch hoog kussen. Iedere keer als ik denk dat ik het gevonden heb, blijkt het vulling te zijn die al heel snel inzakt.

Die ooruitsparing lijkt mij eigenlijk verder te hard. Ik houd niet van die stevig gevormde kussens.

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:15

je moet even langs wat winkels gaan, bij sommige hebben ze proefkussens die je een week mag proberen.
ik heb trouwens ook wat oorproblemen en slaap op een watergel kussen.
deze
https://totaalbed.nl/products/hoofdkussen-flex

maar is een vrij laag kussen,dus denk niet dat je dat dan zoekt.
je kunt in elk geval eens kijken of je bij zo’n winkel terecht kunt?

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:47

mariettek schreef:
Ik lees mee! Ik wil inderdaad een zacht, maar toch hoog kussen. Iedere keer als ik denk dat ik het gevonden heb, blijkt het vulling te zijn die al heel snel inzakt.

Die ooruitsparing lijkt mij eigenlijk verder te hard. Ik houd niet van die stevig gevormde kussens.


Hier precies hetzelfde. Ik lees even mee +:)+

Selente
Berichten: 1864
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:50

Welke kussens van Tempur heb je geprobeerd?

Ballard_L

Berichten: 2496
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 16:45

Poeh geen idee, is al een aantal jaar terug. Het was een traagschuimkussen in ieder geval.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 17:01

Toen ik aan een nieuw kussen toe was heb ik zoveel geprobeerd! Uiteindelijk uitgekomen op een kussen van dons en veertjes. Merk Yumeko. Gegarandeerd niet geplukt van levende dieren
Voor mij niets anders, maar is heel persoonlijk

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 17:05

Ik heb deze uitgeprobeerd van emma in de wolken. Voor mij te hoog. Dit kunnen kan je net als hun matras 100 dagen uitproberen. En ik had hem binnen 100 dagen retour gemeld, maar pas na 100 retour gestuurd door dat ik corona kreeg en lang klachten hield. En als nog netjes en snel geld terug gekregen na dat ik hem had opgestuurd.

https://www.emma-sleep.nl/cloud-kussen/

Ben zelf nog steeds op zoek naar een fijn kussen wil een zacht kussen maar wel stevig die dus niet inzakt en goede nek ondersteuning heeft.

Koudschuim is geen optie omdat we boven geen verwarming hebben nu is het boven denk ik max 7 a 8 graden.

Loop idd ook tegen aan dat in de winkel hij fijn lijkt maar naar een tijdje blijkt hij dat toch niet te zijn.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 17:11

Het probleem is ook een beetje dat een fijn kussen soms fijner of minder fijn is icm een bepaald matras. Heb weleens een kussen geprobeerd in de winkel op een bed, lag dan erg fijn, maar thuis op mijn eigen matras voelde ik meteen dat dit het toch niet was

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:02

Ik heb ook mega veel kussens geprobeerd, heb hetzelfde probleem als jij. 2 Emma kussens geprobeerd, Matt Sleeps, Cloudpillo, was het allemaal niet.

Ben uiteindelijk uitgekomen op het Totaalbed Evi kussen van natuurlatex. Wel stevig, maar ook zacht. Wil niet meer anders

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:17

Het lekkerste kussen dat ik al jaren heb is er eentje gevuld met dons van de action.

Deze prop ik helemaal op en wordt zo lekker hoog en blijft zacht voor mijn gezicht

Andreeaa

Berichten: 811
Geregistreerd: 04-03-10
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:19

Ik heb een boekweitkussen. Die kan je opvullen met extra boekweit voor extra stevigheid of er juist wat uithalen om hem wat zachter te krijgen.

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:58

ja heb je niet met zo’n kussen dat dat geluid maakt als je er op ligt?
lijkt me echt vreselijk irritant,denk dat ik er niet op zou kunnen slapen.
ik lig al wakker van knisperende veren :')

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:49

dat klopt ellepel, ding maakt best veel geluid (ik vind hem ook niet lekker liggen, is best hard)

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 20:55

Ik was ook altijd zoekende naar een goed kussen en zelfde probleem, ik ben ook een zijslaper, naast zeer oor ook vaak nekpijn.
Ik heb nu een cloudpillo en die werkt top. Er zitten traagschuimblokjes in waardoor je kussen zelf kan instellen hoe zacht/hard je hem wilt hebben. Kussen is lekker zacht maar toch stevig en vulling schuift ook niet.

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:00

Ik heb na een stuk of 6 pogingen een silvana. De vulling blijft op de plaats en ze hebben veel verschillende diktes.
Als buikslaper ook erg fijn.

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:03

Een tijdmeters in een b&b werd ik blij van het kussen…zo blij dat ik hem sinds kort ook zelf heb :)

Traditioneel kussen, maar voor mij de perfectie tussen ondersteuning en je er wel in kunnen verstoppen. De vulling is los, maar stevig waardoor het goed de vorm aanneemt. lig ook op mijn zij. https://www.smulderstextiel.nl/polydaun ... q7EALw_wcB

Ann_moi

Berichten: 3854
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:49

Andreeaa schreef:
Ik heb een boekweitkussen. Die kan je opvullen met extra boekweit voor extra stevigheid of er juist wat uithalen om hem wat zachter te krijgen.


Hier ook boekweit, ik graaf altijd een kuiltje voor m’n oor. Heb hem standaard gevuld maar omdat je het spul in een vaste vorm kan drukken kan je een kuil graven voor je oor terwijl de rest van je hoofd hoog ligt. Ideaal!

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:10

Hier een Silvana kussen met neksteun. Ben ook een zijslaper en kreeg steeds last van m’n nek en rug Ipv oor. Sinds ik dit kussen heb wil ik niets anders meer. Al vanaf nacht 1 lag hij lekker. Ondanks dat het echt heel anders was dan ik gewend was.
Hoewel mijn klachten anders waren kan ik me voorstellen dat die neksteun ook je houding zo kan veranderen dat er minder druk op je oor komt. Deze kussens zijn er afhankelijk van hoe groot en breed je bent in verschillende diktes te krijgen.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:16

Wel traagschuim, maar een zachte: https://www.healthfoam.com/bedtextiel/h ... oofdkussen
Heb dezelfde vorm van Ikea gehad, maar kreeg net als jij pijn in m’n oor. Ik had voorheen nekklachten, die zijn helemaal verdwenen met dit kussen. Ondertussen aan mijn tweede toe :D

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:52

Hier super blij met Cloudpillo https://www.cloudpillo.nl/
30 dagen proef slapen, kussen kan je zelf 'op maat' maken. Wij hadden beide al snel het kussen hoe wij het graag hebben hiermee

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 08:43

Al zo'n 20 jaar heb ik ook last van pijnlijke oren bij druk van (oa) een kussen. Dit is opgelopen van enkele keren per jaar, naar tot zeker wel 10x per nacht wakker worden hiervan (en dan van het kussen af komen, waardoor de pijn nog even doorschiet).

Door de jaren heen heb ik een vermogen uitgegeven aan kussens en ben uitgekomen bij Vandyck pressure relief zacht https://www.vandyckshop.nl/collections/kussens/products/pw-press-relief-2-memory-fiber. Met dit kussen gaat het redelijk en kan ik wat vormen om een kuiltje te maken voor m'n oor. Nadeel is dat ik hier elk jaar een nieuwe van moet kopen, omdat het kussen bonkig wordt.

Daarnaast ben ik begin van dit jaar bij een spier therapeut https://www.nicoleraat.nl/mensen/ geweest voor craniosacraal therapie. Eerder zijn vooral mijn nek- en schouderspieren los gemaakt, maar het grote verschil kwam door de craniosacraal. Na de eerste behandeling heb ik nauwelijks meer last gehad, al moet ik het wel bijhouden, maar dat heb ik er 100% voor over.