Op zoek naar een goed kussen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 09:50

Wij hebben kussens gekocht bij Rikels die mag je 2 a 3 weken testen

noviceh

Berichten: 4787
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:11

thequeensmum schreef:
Het probleem is ook een beetje dat een fijn kussen soms fijner of minder fijn is icm een bepaald matras. Heb weleens een kussen geprobeerd in de winkel op een bed, lag dan erg fijn, maar thuis op mijn eigen matras voelde ik meteen dat dit het toch niet was
Dit inderdaad :j Ga naar een goeie beddenzaak en laat je adviseren over het juiste kussen voor jouw matras. Zij bekijken ook jouw houding en of het matras/kussen passend is voor jouw lichaam. Ik ben uitgekomen bij een latex hoofdkussen van slechts 7cm hoog. Het stelt weinig voor, maar ik slaap er héérlijk op! Ook zonder nekklachten, welke ik bij een Silvana kussen wel had.

Lisa_22
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:25

Ik wil nooit meer anders dan een kussen van natuurlatex. Zacht, zakt niet in, vormt zich niet naar je hoofd zoals traagschuim en ik heb er een met een uitsparing zodat je nog makkelijker op je zij kan liggen.
Als ik op kussens lig met vulling wil ik ook het liefst redelijk hoog liggen, maar bij mijn huidige kussen vind ik het lage juist fijn.
Ik heb er een aantal geprobeerd bij de bedden speciaalzaak en ben toen op natuurlatex uitgekomen, dus ik zou zeker even bij een zaak langsgaan en je laten adviseren!

Mirjam79

Berichten: 1726
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 11:51

Zelf slaap ik op het moment op een kussen van de Jysk https://jysk.nl/slaapkamer/kussens/synt ... t-60x63/70
Je hebt deze ook nog in een hogere variant. Ik vind 'm heerlijk zacht, hoog genoeg en heel makkelijk op te schudden.
Ik ben iemand die erg snel té warm is met slapen, maar met dit kussen totaal geen last van. De prijs is ook nog prima.

Ballard_L

Berichten: 2496
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 14:25

Even bijgelezen :) bedankt voor al jullie suggesties!

We hebben net een aantal maanden een nieuw Matt sleep matras. Die vinden we beide heel fijn en ik heb verder ook geen rug en nekklachten. Het is puur dat na een tijdje mijn oor zeer gaat doen. Ik heb wel een tijdje nekklachten gehad en mocht toen kussens uitproberen van de fysio, maar dit was echt niet fijn. Die hadden een ondersteuning voor de nek, maar daar kreeg ik nog steeds last van mijn oren van.

Verder heb ik wel huisstofmijtallergie, dus dingen zoals dons durf ik nooit zo goed aan.

Een boekweit kussen maakt dus veel geluid zoals ik het begreep? Dan valt die af, want dat is bij mij ook not done, dan slaap ik niet :')

Die van Jysk ziet er goed uit, ik hou er inderdaad wel van dat je hem een beetje kunt opkloppen!

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:43


Ann_moi

Berichten: 3854
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:00

Ballard_L schreef:
Even bijgelezen :) bedankt voor al jullie suggesties!

We hebben net een aantal maanden een nieuw Matt sleep matras. Die vinden we beide heel fijn en ik heb verder ook geen rug en nekklachten. Het is puur dat na een tijdje mijn oor zeer gaat doen. Ik heb wel een tijdje nekklachten gehad en mocht toen kussens uitproberen van de fysio, maar dit was echt niet fijn. Die hadden een ondersteuning voor de nek, maar daar kreeg ik nog steeds last van mijn oren van.

Verder heb ik wel huisstofmijtallergie, dus dingen zoals dons durf ik nooit zo goed aan.

Een boekweit kussen maakt dus veel geluid zoals ik het begreep? Dan valt die af, want dat is bij mij ook not done, dan slaap ik niet :')

Die van Jysk ziet er goed uit, ik hou er inderdaad wel van dat je hem een beetje kunt opkloppen!


Boekweit ritselt inderdaad als je hem opklopt of vormt, maar zodra je ligt is het wel stil. Voor mijn gevoel is het het enige kussen waar je een gat in kan graven voor je oor, maar ik slaap sowieso ook met oordoppen omdat ik ook niet van geluid houd. Dus hoeveel geluid hij echt maakt dat weet ik dan ook weer niet ;) .

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:25

Naar aanleiding van dit topic heb ik 2 kussens van Cloudpillo op proef. Ik heb exact dezelfde issues die jij hebt namelijk. Ik wil je wel op de hoogte houden van mijn bevindingen. :)

Ballard_L

Berichten: 2496
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 15:16

O ja graag! Ben benieuwd hoe jij ze vindt :)

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:25

Ik heb altijd boekweitkussens gehad, op een "normaal" kussen kon ik absoluut niet slapen.

Nu heb ik de Emma Diamond kussen en ik moet zeggen ... het 1e normale kussen en ik slaap echt héérlijk.
Je kan het kussen zelf aanpassen door de meerdere lagen die erin zitten.
1 e nachten heb ik dus wat zitten prutsen met laagje eruit, laagje erin, ander laagje eruit, laagjes omdraaien, ...
Maar ben toch heel tevreden eigenlijk.

Ik ben een zijslaper met nekproblemen.

Misschien is een 100% scheerwollen kussen wel wat voor jou TS?

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:38

Heeft iemand ervaring met het cloud pillow kussen? Heb zojuist besteld leek mij wel prettig gezien je deze kan bij vullen of er vulling er uit halen.
Momenteel nu al tijdje bamboe kussen van lucovitaal maar dat is het ook net niet.

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:06

ik heb precies hetzelfde probleem, inclusief huisstofmijt, dus dons valt af. Ik heb nu de Cinderella orthoflex hard. Maar daar bovenop nog een klein zachter kussentje omdat het toch te laag is en te hard.

Cloudpillow heb ik geprobeerd. Hele hoge verwachtingen van, maar echt veel te zacht en te laag voor mij helaas, zakte en helemaal in weg en aan de zijkanten van die grote proppen omhoog staan.

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:11

Oeps, sorry helemaal niks meer laten horen! Ik heb de cloudpillo dus bijna drie kwart jaar en hij is er nog steeds. Mijn vriend zweert erbij, die is ook heel blij met de warme en verkoelende kant van het kussen!

Ik vind hem prima. Niet lyrisch erover ofzo. Hij vormt heel erg naarmate je hem meer gebruikt en dat is wel fijn. Ik heb veel vulling eruit en ondanks dat vind ik hem nog steeds vrij hard (pijnlijke oren) waardoor ik er altijd nog een kussen overheen leg. Samen liggen ze perfect voor mij!

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 10:19

Snoetie: ik zag dat je extra navul zakjes kan bestellen als hij te zacht is?

https://www.cloudpillo.nl/products/clou ... llingzakje

Flux: Nou ben heel benieuwd.. ik vind het zo lastig allemaal. te zacht vind ik vreselijk houd wel van stevig maar ook niet zo stevig dat je er pijn in je nek van krijgt.

Ballard_L

Berichten: 2496
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 12:48

Ik slaap zelf nog steeds op mij oude ikea kussen, omdat ik geen nieuwe durf te kopen :') ik zie ook vaak de reclame van cloudpillo voorbij komen, maar ben nog niet overstag gegaan. Zoiets wat jij hebt Flux, dat je er nog steeds een kussen overheen moet doen, dat wil ik liever ook niet.

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 16:36

Ik heb inmiddels het cloud pillo kussen iets meer dan een week. Het is niet dat je zegt wow wat een top kussen maar hij geeft steun en ligt goed (was heel even wennen), heb er na 3 nachten wel 3,5 handje vulling uitgehaald. Vond het toch echt wel vrij ''hard''. Ik vind het toch wel voordeel van het zelf bij kunnen vullen en leeghalen.

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 16:44

Ik heb het 40x80cm kussen van Optidee (Klimawell) en deze bevalt me heel goed. Ik ben ook een zijslaper. Je krijgt extra vulling bij dit kussen zodat je deze kunt aanpassen naar jouw gewenste dikte. De vulling schuift niet. Je kunt ook proefslapen als je wil. Het is even zoeken naar de juiste dikte en vulling, maar ik ben er echt heel gelukkig mee!

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 17:04


mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Op zoek naar een goed kussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 17:08

Heb ook al veel verschillende kussens gehad. Weinig voldeed. Momenteel een super goedkoop kussen van de Hema, zacht. En ligt fantastisch. Heb hem nog maar een maand dus weet niet hoe hij zich op de langere duur gaat houden.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 17:40

Ik heb de luxe dat mijn oom en tante een beddenzaak hebben en ik dus veel kan uitproberen. Zo’n traagschuim vond ik ook niks en een Silvana ben ik ook matig enthousiast over.

Uiteindelijk heb ik nog steeds het meeste baat bij een donzen kussen. Ik heb ook het probleem van een pijnlijk oor. En ik wil ook graag zacht maar dik kussen. En, ik heb ook enorme huisstofmijt allergie, maar daar heb ik met een donzen kussen geen last van. Ook mijn dekbed is dons maar ook huisstofmijt proof. Donzen kussen zijn zo lekker zacht maar kan je ook goed opbollen en vouwen. Nooit last van mijn oor en slaap er heerlijk op.

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:03

Love_myhorse schreef:
Ik heb inmiddels het cloud pillo kussen iets meer dan een week. Het is niet dat je zegt wow wat een top kussen maar hij geeft steun en ligt goed (was heel even wennen), heb er na 3 nachten wel 3,5 handje vulling uitgehaald. Vond het toch echt wel vrij ''hard''. Ik vind het toch wel voordeel van het zelf bij kunnen vullen en leeghalen.


Up date.. cloudpillo was het toch ook niet. Kreeg er zelfs pijn in mijn nek van.
Heb nu sinds maand orthopedisch nek kussen.. _/-\o_