Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 20:40

Ik ben afgelopen weekend ziek geweest maar toen geen hoofdpijn gehad *\o/*

marleen_usar

Berichten: 24671
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 20:41

Oh echt dat is zo fijn.

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 19:57

Nou helaas...
Ik dacht dat het te maken had met mijn nek, ik kreeg geen aanvallen meer. Maar ik slikte natuurlijk pijnstillers maar ik dacht, als die aanvallen er zijn komen ze ook wel met pijnstillers maar dan minder, ofzo.
Maar helaas. Deze week afgebouwd met de pijnstillers, gisterochtend de laatste en gisteravond voelde ik me al raar. Ik dacht dat het kwam door het stoppen, beetje ontwenning ofzo, maar vanmorgen gleed ik weer langzaam in een hoofdpijnaanval. Wauw dit heb ik niet gemist zeg :n Wat een ellende weer. Ik heb direct weer pijnstilling genomen maar dat heeft dus geen effect zo lang ik in een aanval zit :(
Ik baal als een stekker, ik ga nu wel weer de pijnstilling slikken maar het is niet handig dat ik dat de rest van mijn leven ga doen, dus back to the drawingboard... Morgen maar de huisarts bellen.

marleen_usar

Berichten: 24671
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 20:58

Zo waardeloos en ook om moedeloos van te worden.

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 21:24

Ja maar ik heb besloten dat de huisarts mooi mag gaan uitvogelen waar het probleem zit, ik ga me daar niet druk om maken nu want gelukkig blijven de aanvallen weg met medicatie. Heb zaterdag alleen een hele belangrijke dag, ik hoop dat het dan weg is...

marleen_usar

Berichten: 24671
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 16:10

Je kan toch niet steeds iets nemen om de pijn te onderdrukken, nou ja dat kan wel maar je pakt niet de oorzaak aan.

Koekie73

Berichten: 2677
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 16:17

Ach Earth zo rot voor je. Sinds ik Aimovig krijg (CGRP) voor migraine, ben ik van 15 dagen migraine per maand naar 5 gegaan. Ik weet hoe het is om zo vaak pijn te hebben. Het is echt invaliderend en kan je leven flink verpesten. Ik hoop zo dat er een keer een oplossing voor je is!

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-23 16:22

Nee dat is ook niet de bedoeling Marleen. Dat was ook niet de intentie van de medicatie overigens, eigenlijk was de nek de eerste stap. Ik ga morgen de huisarts bellen en dan hoor ik wel wat de tweede stap is.

Dank je koekie, ik had gelukkig met de medicatie helemaal geen aanvallen meer, wat een opluchting! Gisteren had ik een belangrijke dag, maar nog steeds wel hoofdpijn. Toch gegaan en dat ging best goed, al was ik gisteren echt kapot moe. Maar dat was niet zo gek natuurlijk. Hoofdpijn is nu weer weg. Het is vreemd dat het iedere keer echt met een gelijke cyclus van 48 uur op komt en weg trekt.

Koekie73

Berichten: 2677
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 16:24

Ja apart inderdaad. Kan me zo voorstellen dat het een opluchting is!
Goed je grenzen in de gaten houden. Ik merk dat ik ook veel moe ben, ondanks veel minder pijn. Het vraagt heel wat van je lijf.

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-23 16:29

Ja nja ik ben al chronisch moe, dus dat beetje extra moe kan er dan ook wel bij :')

Als die hoofdpijn weg trekt voelt het idd als een enorme opluchting :j Daarom kan ik er inmiddels bijna omheen plannen _O-

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 13:49

Nou ik heb een migraine medicijn meegekregen, kijken of dat werkt.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 13:56

Ik moest vanmorgen naar de fysio en werd behandeld door een sportmasseuse. Zij heeft mijn knie ingetapet en we hadden het er zo over wat zij allemaal met tape kan doen en ze vertelde dus ook dat zij iemand met migraine had geholpen. Die persoon was na een week teruggekomen en ze had 1 lichte aanval gehad, terwijl ze er normaal meer had en zwaarder. Hoe en waar ze precies had getapet weet ik niet, maar bij deze persoon hielp het wel. altijd beter als medicijnen. En het kan best zijn dat het bij jou niet helpt, maar dat weet je van te voren niet.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 14:39

Wat vervelend. Gezien het zo heftig is, check eens of het clusterhoofdpijn kan zijn.... Ik hoop het niet voor je, maar het zou kunnen.

Elias93
Berichten: 378
Geregistreerd: 04-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 14:50

Hier ook migraine. Van de huisarts verschillende soorten triptanen geprobeerd maar werd ik echt heel erg duf en draaierig van. Ook niet echt een geweldige oplossing.

Uiteindelijk blijkt het hele hormonale aspect bij mij een grote trigger te zijn. Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik eigenlijk alleen nog rond de menstruatie migraine.
Ik kreeg van mijn fysio het advies om 2 APC tabletten te proberen tijdens een aanval en wat is dit geweldig. Geen of nauwelijks bijwerkingen en met een halfuur is (vaak) de hoofdpijn weg. Kan het iedereen aanbevelen!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 14:52

Ik kamp ook al lange tijd met hoofdpijnaanvallen. Dit jaar al bijna wekelijks last.

Heb je je ogen al laten nakijken? Want ik heb exact dezelfde symptomen als jou, ook altijd pijn achter de ogen.
Nu was ik gisteren bij de opticien en moet ik een bril. Hopelijk verlicht dat bij mij de hoofdpijnen want het is zo erg geworden dat ik 2 weken terug van werk naar huis reed m'n ogen amper kon open houden van de stekende pijn die erachter zat. Levensgevaarlijke situatie als je met de auto rijdt.

Bij opticien bleek ook dat ik lichtgevoelig ben.

Afspraak met de oogarts wordt ook gemaakt voor verdere testen.

Ik slik ook de pil, maar toen ik Mirena spiraal had had ik ook hoofdpijn, dus aan anticonceptie ligt het in mijn geval niet.

Iriscope

Berichten: 8605
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 14:54

Kan het zijn dat je allergisch bent voor iets dat je eet, waardoor je bijholtes zich vullen en dat de hoofdpijn komt van druk van uit je bijholtes? Dit klinkt namelijk precies zoals de hoofdpijn die ik krijg en ik ben allergisch voor alcohol.
Deze hoofdpijn maakt mij ook onwijs moe en heb er altijd een verstopte neus bij. Zegt dat je iets?
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 03-04-23 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 14:56

Art_Ificious schreef:
Ik kamp ook al lange tijd met hoofdpijnaanvallen. Dit jaar al bijna wekelijks last.

Heb je je ogen al laten nakijken? Want ik heb exact dezelfde symptomen als jou, ook altijd pijn achter de ogen.
Nu was ik gisteren bij de opticien en moet ik een bril. Hopelijk verlicht dat bij mij de hoofdpijnen want het is zo erg geworden dat ik 2 weken terug van werk naar huis reed m'n ogen amper kon open houden van de stekende pijn die erachter zat. Levensgevaarlijke situatie als je met de auto rijdt.

Bij opticien bleek ook dat ik lichtgevoelig ben.

Afspraak met de oogarts wordt ook gemaakt voor verdere testen.

Ik slik ook de pil, maar toen ik Mirena spiraal had had ik ook hoofdpijn, dus aan anticonceptie ligt het in mijn geval niet.


Nou er bestaat wel een klein vermoeden dat mijn bril een rol speelt ja, dus ik wilde deze week eigenlijk eens een test laten doen.

iriscope, ik dacht eerst dat het wel gerelateerd was aan voeding, maar ik kan 2 dagen hetzelfde eten en de ene dag wel een aanval krijgen en de andere dag niet. Vorig jaar nog bij de KNO arts gweest en ct scan gehad, holtes waren toen rustig. Ik heb een verleden met problemen met de holtes dus vandaar.

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 15:06

Het nadeel van hoofdpijn is dat bij de ene dit helpt en bij de ander niet.

Ik ben ook gestopt met de pil en dat gaf helaas geen verlichting. Maar ik ben wel altijd enorm ongesteld met enorme buikkrampen dus dan is het dubbel op.

Met eten heb ik ook alles uitgesloten en daar zat het ook niet.

Idem alle soorten fysio en paten gehad voor de spieren en beweging.

Exedrin en APC , aleve werkt ook allemaal niet.

Voor mij is het enige wat verlicht triptanen.

verschrikkelijke gore zooi, maar daarmee hoef ik niet naar bed met dichte rolluiken.
Maar kan ik op blijven. Hoef ik niet te spugen. Maar ben wel compleet verdoofd, suf en nog steeds wel misselijk en draaierig. Dicht geknepen gevoel in de keel en het zweet breekt me uit bij 3 stappen lopen.
Maar dat is beter dan de helse hoofdpijn.


Dus dat is het nadeel, bij zoveel mensen verschillend.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110751
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 16:45

Earth schreef:
Nou er bestaat wel een klein vermoeden dat mijn bril een rol speelt ja, dus ik wilde deze week eigenlijk eens een test laten doen.


Dat kan best een grote rol spelen.
Manlief heeft laatst een nieuwe bril gehad en die week een heel klein beetje af van wat de sterkte had moeten zijn.
Hij kreeg binnen een paar minuten knallende koppijn en volgens de opticiën komt dat vaker voor.

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 16:32

Morgen heb ik de oogmeting, ik ben benieuwd.

Dit kan ook echt niet verder zo, dinsdag nieuwe aanval gehad tot gister eind van de dag, nu zojuist BAM weer een nieuwe aanval. En deze begint direct heel heftig, meestal bouwt het zich op. Kan wel janken zo zeer als het doet en ik ben echt ten einde raad.
En ja, ik heb medicatie, sumatriptan en dat werkt, maar het houdt de aanval niet tegen en ik moet het tijdens een aanval elke 12 uur slikken. Maar dat wil ik eigenlijk niet want het is natuurlijk onwijs zware medicatie. Het is een wonder dat ik er nauwelijks bijwerkingen van heb... Enkel wat moe maar verder niks. Ik baal onwijs.

Maandag heb ik al een nieuwe afspraak bij de huisarts staan om verder te kijken, want het is niet helemaal de bedoeling dat ik zoveel sumatriptan slik tijdens een aanval.

Mn hele gezicht doet nu zeer, zelfs mn jukbenen en mn kaken. Wat een ellende :( |(

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 16:35

:knuffel:

laat je door sturen naar een hoofdpijn poli, die hebben veel meer opties.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 11:48

Earth schreef:
Morgen heb ik de oogmeting, ik ben benieuwd.

Dit kan ook echt niet verder zo, dinsdag nieuwe aanval gehad tot gister eind van de dag, nu zojuist BAM weer een nieuwe aanval. En deze begint direct heel heftig, meestal bouwt het zich op. Kan wel janken zo zeer als het doet en ik ben echt ten einde raad.
En ja, ik heb medicatie, sumatriptan en dat werkt, maar het houdt de aanval niet tegen en ik moet het tijdens een aanval elke 12 uur slikken. Maar dat wil ik eigenlijk niet want het is natuurlijk onwijs zware medicatie. Het is een wonder dat ik er nauwelijks bijwerkingen van heb... Enkel wat moe maar verder niks. Ik baal onwijs.

Maandag heb ik al een nieuwe afspraak bij de huisarts staan om verder te kijken, want het is niet helemaal de bedoeling dat ik zoveel sumatriptan slik tijdens een aanval.

Mn hele gezicht doet nu zeer, zelfs mn jukbenen en mn kaken. Wat een ellende :( |(


Vervelend! Is er gecheckt of het clusterhoofdpijn is? Anders zou zuurstof (middels masker met flessen) misschien wat helpen.

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 15:11

Nee nog niet, er is niet echt gekeken naar oorzaak.
Ben vandaag bij de brillenboer geweest voor een nieuwe oogmeting. Mijn bril is in principe goed, maar zegt ie, mijn ogen zijn ontzttend hard aan het werk om scherp te stellen, dus hij stuurt me door naar de oogarts om dat verder te onderzoeken. Ik heb namelijk dat ik niet altijd scherp zie, bijv als ik even naar iets dichtbij kijk en daarna naar ver, dan zie ik niet scherp. Ik kan ook niet lang autorijden, dan word ik ontzettend moe en vallen mn ogen gewoon dicht. En met lezen heb ik ook het gevoel dat ik maar een heel kleine window heb dat ik het scherp zie. Met deze klachten verwachtte de optometrist dat ik stevig in de plus zou zitten maar dat viel heel erg mee. Dus hij vind mijn klachten niet passen bij mijn sterkte.
Wellicht komt hier wat uit, deel met de vermoeidheid, deels met de hoofdpijn.

Gelukkig werkte de sumatriptan dit keer beter en zakte de aanval weg. Dus ik was wel opgelucht.

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 15:57

Misschien heb je een prisma bril nodig.
Dan moeten je ogen ook steeds scherpstellen.

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 18:03

DuoPenotti schreef:
Misschien heb je een prisma bril nodig.
Dan moeten je ogen ook steeds scherpstellen.


Ja die had ik dus al :P