Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 22:45

Benieuwd wat er bij de oogarts uitkomt.

Ik heb sinds eergisteren ook een bril. Heb de voorbije 2 dagen geen hoofdpijn gehad. Merk ook dat ik scherper zie nu.

Vandaag wel wat hoofdpijn (bril niet op gehad vandaag) , maar dat komt eerder door het harde werk in volle zon op de wei en te weinig drinken tussendoor. Pijn voelt dan ook anders namelijk.

Eind volgende maand heb ik ook een afspraak bij de oogarts voor nog meer onderzoek. Maar de bril lijkt bij mij tot nu toe dus wel te helpen.

McGregor
Berichten: 234
Geregistreerd: 30-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 23:26

Earth schreef:
Nee nog niet, er is niet echt gekeken naar oorzaak.
Ben vandaag bij de brillenboer geweest voor een nieuwe oogmeting. Mijn bril is in principe goed, maar zegt ie, mijn ogen zijn ontzttend hard aan het werk om scherp te stellen, dus hij stuurt me door naar de oogarts om dat verder te onderzoeken. Ik heb namelijk dat ik niet altijd scherp zie, bijv als ik even naar iets dichtbij kijk en daarna naar ver, dan zie ik niet scherp. Ik kan ook niet lang autorijden, dan word ik ontzettend moe en vallen mn ogen gewoon dicht. En met lezen heb ik ook het gevoel dat ik maar een heel kleine window heb dat ik het scherp zie. Met deze klachten verwachtte de optometrist dat ik stevig in de plus zou zitten maar dat viel heel erg mee. Dus hij vind mijn klachten niet passen bij mijn sterkte.
Wellicht komt hier wat uit, deel met de vermoeidheid, deels met de hoofdpijn.

Gelukkig werkte de sumatriptan dit keer beter en zakte de aanval weg. Dus ik was wel opgelucht.


Zou je staar kunnen hebben? De oogarts kan dat direct zien.

Anastasia24

Berichten: 2723
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 23:38

Ach ts, wat verveld (weer) voor je. Ik kan zeker niet meepraten in de maten zoals bij jou maar hier merk ik dat mijn nekspieren constant aangespannen zijn net als mijn kaakspieren, deze bewust ontspannen doet haast zelfs pijn en kost veel moeite. Misschien dat je je eens (heel erg) bewust kan worden van jouw schouders, nek en kaakspieren(waaronder je tong). Beetje erg simpele tips voor de dingen die je al hebt geprobeerd maar een fysiotherapeut kan niet ervoor zorgen dat jouw spieren ontspannen zijn en blijven. Knopen onder schouderblad en armen kunnen er trouwens ook insluipen, ogen is een heel goed iets om na te kijken. Vreselijk al die vage klachten, ik hoop dat je de oorzaak vind.

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 14:22

@McGregor geen idee of de optometrist dat bedoelde met ' normaal krijgen mensen dit als ze tien tot twintig jaar ouder zijn' ( Ik ben midden 30). Hij heeft staar niet specifiek genoemd ofzo.

@Anastasia daar heb ik toevallig nu wat meer last van nu ik de anti depressiva aan het opbouwen ben. Maar normaal heb ik daar minder last van.

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 12:46

Nou, het was weer een heftige week. Ik heb bijna elke dag hoofdpijn gehad, ondanks de medicatie. De sumatriptan hielp maar gedeeltelijk, maar ik heb van de 10 dagen 2,5 dag zonder hoofdpijn of bijverschijnselen van de hoofdpijn gelopen. Dus dat is geen succes.
Dus vandaag weer gebeld met de huisarts en ik ga terug op de naproxen omdat ik daardoor geen aanvallen kreeg. Daardoor denk ik bijna dat het geen migraine is, de huisarts twijfelt daar ook al aan.
Sinds gisteravond ook weer in een bizarre aanval waardoor ik zoveel pijn heb, dat ik bijna niet kan slapen. Meestal krijg ik pijn achter mijn linkeroog, maar nu was het achter mijn rechteroog en ik kreeg gisteren sowieso heel veel last van beide ogen, alsof er spiertjes tussen mijn ogen mijn ogen helemaal naar binnen trokken. Ik had echt het gevoel dat ik scheel keek. Met slapen was dat ook heel irritant, mijn ogen leken maar niet te ontspannen. En ik heb dan echt zoveel pijn boven mn oog, in mn wenkbrauw zeg maar, dat ik er echt een breinaald in wil steken. Mn hele gezicht doet ook pijn, die uitstraling is niet normaal. vooral op mn jukbenen maar ook in mn kaken. Ben ook nog steeds koortsig.
Zoals jullie begrijpen voel ik me momenteel dus echt super k4t :')

Ik ben ook doorgestuurd naar de hoofdpijnpoli, maar dat duurt zeker nog een maand omdat ik eerst een hoofdpijndagboek moet bijhouden. Daar ben ik nu al in de stress van, want als ik Naproxen gebruik krijg ik geen aanvallen, moet ik dan stoppen met de medicatie? Want dat wordt een hel van een maand dan -O-

Taifoen

Berichten: 1035
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 13:12

Kan je niet de afgelopen 10 dagen ook opschrijven in dat dagboek? Want dat geeft wel een goed beeld als je beschrijft dat je maar 2,5 dag geen klachten hebt gehad. En dan een sterretje vanaf 26-04 naproxen en kijken naar het verschil. Is het voor de hoofdpijn poli ook mooi duidelijk het verschil :)

marleen_usar

Berichten: 24674
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 13:32

Hou je ook een eetdagboek bij?

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:36

Het lijkt bijna wel of je 'spierpijn/kramp' in je ogen hebt he? Bij spierpijn in je benen bijvoorbeeld helpt magnesium vaak. Het is misschien het proberen waard om te kijken of dat iets voor je doet.

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 14:52

Dat is wel een goeie, even kijken of ik dat nog in huis heb.

Wescha
Berichten: 737
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:54

Nadat ik Corona heb gehad kreeg ik ook hoofpijn aanvallen. Nu bleek dat door Corona waarschijnlijk mijn cilinder in mijn ogen achteruit zijn gegaan. Een nieuwe bril deed wonderen bij mij. Mijn sterkte was wel hetzelfde gebleven

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:03

Earth schreef:
Dat is wel een goeie, even kijken of ik dat nog in huis heb.

Tsja, bij een normale dosis kan dat geen kwaad. Wie weet helpt het je oogspieren ontspannen. Misschien is het ver gezocht. Het is wel makkelijk uit te proberen

Janneke2

Berichten: 22817
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:12

Mijn Klaas kreeg ooit deze tip van de oogarts:
maak een gelpad 37 graden warm (dus niet heet, prettig warm)
ga 10 minuten liggen met het ding op je ogen.
Zeer ontspannend.

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 22:16

Bedankt, dat klinkt idd wel fijn Janneke. Ik heb helaas geen magnesium meer in huis.
De pijn is bij vlagen niet te harden. Ik zoek maar een beetje afleiding maar het is bijna niet te doen. Slapen lukte vanmiddag ook niet goed door de pijn. Dus ik ben al bang voor straks...

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:30

Is er al eens een mri scan van jou hoofd gemaakt?

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 22:32

Ja paar keer ivm KNO bezoeken, maar de laatste is al een paar terug. Dus ik neem aan dat dat wel op de planning staat.

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:44

Zal ik zeker een keer doen van de hersenen!

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 11:55

Zo wat een rust, eindelijk geen hoofdpijn meer. Heb vanaf vorige week dinsdag mezelf niet fit gevoeld en heel veel hoofdpijn gehad. Maar ik ben nog wel bekaf, moet echt nog herstellen. Maar dat is natuurlijk niet zo gek.

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:34

Probeer dan nu ook echr rust te nemen en niet door te gaan omdat de hoofdpijn weg is. Ik blijf zeggen, hoe meer je schrijft, dat het op mijn hoofdpijn lijkt. En ik bleef op pijnvrij en later minder heftige dagen snel nog van alles doen want eindelijk was het te doen. Waardoor het steeds vaker kwam en uiteindelijk nooit meer weggegaan. Ik kan het enigzins uitstellen door niet over grenzen te gaan, maar dat is een paar uur uitstellen maximaal en geen dag meer zonder helaas.

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 12:36

Ja ik dacht meteen 'JAAAA PAARDRIJDEN!!!' maar ik doe inderdaad even rustig aan vandaag :')
Lekker formule 1 en 2 kijken vandaag :)

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:51

Herkenbaar hoor! En juist een valkuil voor mensen zoals ons :+

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 17:01

Ja haha. :+
Ik heb net een brief gekregen avn het ziekenhuis, dat ik op de wachtlijst ben geplaatst. Dat zal wel lang gaan duren -O-

Hannanas
Berichten: 13027
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:22


sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 21:37

Ik ga het niet allemaal lezen, maar vroeger in een ander leven (1993) had ik pas een nieuwe baan, maar was twee nachten per week dood ziek van de migraine/ hoofdpijn. Bang mijn baan te verliezen, hielp niet. Ik heb eerst fysio gehad, dat hielp niet, in het ziekenhuis kreeg ik een lijst met producten die ik niet mocht eten, ongeveer alles wat ik lekker vind, maar ik kwam er niet uit. Huisarts wilde zwaardere medicatie inzetten om het onder controle te krijgen, toen zei mijn fysio, ga eens naar mijn man, die is acupuncturist en heeft mijn menstuatiepijn met 1 behandeling onder controle gekregen. Ik ben gegaan en binnen 6? maanden (lang geleden) geheel onder controle, max nog 1 aanval per jaar.

Earth

Berichten: 7939
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 19:43

Nou ik ben bij de neuroloog geweest, hij vind het toch wel een raar geval. Vooral omdat de hoofdpijn zo met aanvallen komt, dan denkt hij aan migraine maar omdat ik geen last van licht heb, is dat niet helemaal logisch. Er is bloed afgenomen en ik moet onder de MRI. Momenteel zit ik ook in een zware aanval door de medicatie heen.
Hij was wel een beetje gepikeerd over dat ik al een paar maanden naproxen slik, daar moet ik per direct mee stoppen. Ik hoorde niet af te bouwen zei hij, maar dat ga ik wel even kort doen. Vertrouw dat nooit zo. Maar ik heb een migrainetablet mee gekregen, kijken of die wel helpt om de aanvallen te voorkomen.
Ik moet ook nog een keer een maand de aanvallen bijhouden zonder dat ik naproxen gebruik. Was wel blij dat hij het serieus nam.

Siggislief

Berichten: 14037
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hoofdpijnaanvallen, ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 19:51

Ben echt benieuwd wat er via het ziekenhuis er uit komt.