Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 12:09

Wat een heftige verhalen komen er voorbij, ik had voor mijn eerste zwangerschap nooit zo door dat het ook minder rooskleurig kon gaan dan hoe je het overal hoort, zeker als je zelf en je omgeving nog helemaal niet over kinderen nadenken.

In elk geval heel veel sterkte Fabienne, hopelijk mogen we je hier snel weer verwelkomen!
Primavera, heel leuk rompertje en prachtig eerbetoon aan Liam!
Daffie, ik ken je nog van het topic toen we zwanger waren van onze (nu) peuters, heel veel sterkte met het verlies van Noah maar ook gefeliciteerd met deze nieuwe zwangerschap.

Voor Bloem en Rebecca hoop ik dat de misselijkheid snel wegtrekt!

Hier verder alles rustig, enige puntje is dat ik helemaal klaar ben met fietsen. Ik moet een half uurtje naar het werk en normaal heb ik daar al een hekel aan. Ik heb best een zware fiets plus zitje en tassen en dan die regen van de laatste tijd... Maar merk nu ook dat het qua energie aan het einde van een werkdag echt niet meer zo lekker gaat. Zit nu te twijfelen voor een goedkope korte termijn oplossing (een brommertje), of toch maar een auto erbij te kopen, maar vind dat wel duur puur om niet te hoeven fietsen. Natuurlijk heeft een auto ook wel weer andere voordelen, zeker straks met twee kinderen, maar ik vind de prijzen voor een klein oud wagentje momenteel echt een beetje zot. #firstworldproblems :+

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:15

Daffie, voorzichtig gefeliciteerd. Ik kan me goed voorstellen dat het heel spannend is, wat een verhaal :(:) Logisch dat je toch ergens je verhaal kwijt wil, dan is het beetje anonimiteit hier wel fijn.

Primavera, is je pakketje al binnen? Ik vind het rompertje wel prachtig <3. Heel mooi bedacht zo.

Saskia, wat fijn dat je een goede 13-wekenecho hebt gehad!

Ilse, is een elektrische fiets niets? Scheelt zoveel, ik heb echt een hekel aan fietsen (überhaupt), maar op onze elektrische bakfiets kan ik zo de hele dag rondtoeren :') zonder er last van te krijgen. Al kan een tweede autootje natuurlijk ook heel fijn zijn.

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 21:22

Jaa vanmiddag is het binnen gekomen, zoo blij mee <3


Helemaal zenuwachtig voor morgen hoewel ik het idee heb dat mijn moeder al iets verwacht :=

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:44

Primavera schreef:
Wat verdrietig dat je Noah hebt moeten afgeven :(:)


Ik ben zo dankbaar dat wij hem gewoon mee mochten nemen, volgens mij mag dat niet overal, ik dacht echt dat het tot 24 weken gewoon bij het ziekenhuis afval gestopt werdt. De beslissing die jij hebt moeten maken lijkt me ook niet makkelijk, ik kan me niet voorstellen hoe het is om je eerste kindje te moeten verliezen. Sorry dat jullie Liam hebben moeten laten gaan :(:)

Ilse, jij ook gefeliciteerd. Ik zag je al voorbij komen en dacht me jouw al te herinneren. Toen ik meelas in het voorjaar topic zag ik ook al iemand voorbij komen uit dat topic. Ik ben zelfs gaan uitzoeken hoe vaak die knoop in de navelstreng voorkomt. Het is gewoon echt domme pech geweest, het maakt de verwerking ook wel iets makkelijker dat ik de reden weet.
En is een uber nog een idee of wordt dat al gauw te duur? Of zo'n deel auto misschien een idee?

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 13:46

Daffie, wat een heftig verhaal ook. Komen inderdaad best wel zwangerschappen met zorgen voorbij in dit topic. Hopelijk mag alles nu goed gaan.

Fijn dat het op tijd is Primavera en veel plezier met vertellen. Wat zullen ze blij zijn :)

Vind een elektrische fiets ook echt een uitkomst. Heb normaal ook een hekel aan fietsen, maar heb sinds een paar maanden een elektrische en nu pak ik hem gewoon voor m’n plezier.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:34

Hoe is het gisteren gegaan primavera?

Hier gisteren een foto gemaakt om aan vrienden/familie die we wat minder vaak zien te sturen. Ik ben helemaal enthousiast, het is zo snoezig geworden, kan niet wachten om het te delen. Alleen ik mag 'm nog niet versturen want mijn man wil eerst nog langs zijn oma.... Klein frustratiepuntje vanuit mijn kant hahaha.

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 21:11

Zalig Rebecca! Leuk vooruitzicht, ondanks het beetje frustratie :P

Mijn weekend was echt Perfect met een hoofdletter P.
Gisteren dus eerst naar mijn ouders gegaan om het blijde nieuws te verwachten. Had de rompertjes in een gebaksdoosje gedaan en cupcakes gebakken + ingepakt en die daarbovenop gezet. Omdat ik toch vandaag mijn 30e verjaardag vier was dat ook helemaal niet verdacht :P Heb gevraagd of zij vast de 'taart' wilde aan snijden terwijl ik de bordjes zou pakken maar ben om het hoekje gaan staan wachten met de bordjes in mijn handen.
Ze hadden totaaaal niks door! Ze waren super blij en heel emotioneel. Zij hebben natuurlijk het verlies ook van de eerste rij meegemaakt en onze moeilijke maanden van heel dichtbij gezien. Zelfs mijn papa was enorm emotioneel en heel blij. Zo mooi om te zien <3

Daarna naar mijn partner zijn mama gegaan en hetzelfde spelletje gespeeld :P ook daar reageerde ze super lief en heel blij. Ze waren echt ontroerd en onwijs gelukkig met het goede nieuws.

Toen we daarna naar huis reden en thuis kwamen was heel het huis versierd! :oo had mijn partner geregeld dat vrienden en broers, terwijl wij weg waren, heel het huis zouden versieren! Overal hingen foto's van vroeger, ballonnen, versieringen en grote 30 posters. Super mooi gedaan! Ik helemaal emotioneel natuurlijk :+

In de avond had hij nog een surprise party georganiseerd met onze vrienden, dus terwijl ik op de bank lag te slapen stonden er ineens vrienden aan de deur :+ heel gezellige avond gehad!

Vandaag zouden we het rustig aan doen maar ook hier had hij een surprise party georganiseerd maar dan voor onze familie. Hij had een super lekkere taart laten maken en al onze dierbare uitgenodigd. Echt meeeega verwent! Uiteindelijk vanavond mijn grote cadeau gekregen en had hij een Samsung Galaxy S23 gekocht :oo de telefoon waar ik van droomde maar nooit zou krijgen omdat ik die veel te duur vond :+

En het aller beste cadeau ooit: mijn test is opgelopen naar 2-3 weken <3

Afbeelding


Afbeelding

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:15

Super leuk dat je zo bent verwend!
Die taart is mega gaaf!

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:26

Wauw, dat klinkt als een fantastisch weekend, wat ongelooflijk lief ook van je vriend <3. En heel knap dat hij alles geheim heeft kunnen houden, altijd leuk als een verrassing echt een verrassing is!
De taart ziet er prachtig uit!

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:48

Primavera, gefeliciteerd allereerst *\o/* Met je verjaardag en de test! Ik vind jullie manier van vertellen aan familie echt superorgineel. Niemand die iets door had en dan zo'n verrassing :=

Daffie, welkom en vooral een zo onbezorgd mogelijke zwangerschap gewenst :knuffel: Je mag hier elke scheet die dwars zit, elke kotsbui en traan, delen he :j

Ilse, wij hebben ook een extra auto gekocht hoor. Een koekeblikje (wel nieuw, want geen zin in onvoorziene reparatie's). Dan kunnen we zeker 5 jaar verder zonder zorgen.
Als mijn man werkt, zit ik thuis gekluisterd en vice versa. Volgende donderdag mogen we 'm ophalen en dat gaat echt een verademing zijn. Gewoon naar een afspraak of winkel kunnen zonder nadenken. In Belgie fietsen is levensgevaarlijk, dus dat was geen optie :')

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:52

Gefeliciteerd met je verjaardag Primavera. Wat een gave taart zeg! En een weekend vol verrassingen zo te horen. Heel lief allemaal :)

Rebel, een tweede auto’tje is zeker heel fijn. Vind het ook een fijn idee dat er, in geval van nood, een auto voor de deur staat. Ik heb mijn driedeurs laatst ingeruild voor een kleine vierdeurs. Zoveel fijner met onze kleine meneer. Straks met de baby wel weer ‘lekker’ met de Maxi Cosi slepen, dat mis ik echt niet :')

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:03

Wat dat betreft is de maxi cosi coral 360 echt fantastisch.
Daar zit een zitje in die je er uit kan halen om mee te sjouwen, het hele onderstel kan dus eigenlijk altijd in de auto blijven zitten. Dat zitje is 1,5 kg zo'n beetje, echt ideaal!

https://www.maxi-cosi.nl/c/onze-nieuwe-maxi-cosi-coral

Hebben we ons heel netjes aan laten praten toen we er nog niets van wisten, achteraf zou ik niet nog een keer zo'n duur ding kopen voor de 6 maanden dat je 't kunt gebruiken :'). Maargoed, wel heel blij dat we hem hadden en ook nu weer kunnen gebruiken!

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:16

Ja, qua sjouwen klinkt dat inderdaad een stuk beter. Het enige nadeel dat wij hebben is dat een van ons vaak naar de opvang brengt en de ander ophaalt. Dan moet dus alsnog de complete Maxi Cosi daar staan :roll:

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 09:12

Ik zou me hier ook graag melden.
Ben 27 jaar oud en heb gisteren ontdekt dat mijn vriend (binnenkort man) ons eerste kindje verwachten.

Gisteren na de huisarts geweest omdat ik sinds enkele weken moe en duizelig was. Ze vroeg zich af of ik niet zwanger was en heb haar verzekerd dat dit vrijwel onmogelijk was. Allebei veel ziek geweest en mijn cyclus is echt compleet onregelmatig. Ook gewoon anticonceptie gebruikt.

Nou ja..wel dus! Nu inmiddels van de eerste schrik bekomen en gaat het uitzoeken beginnen wat we allemaal moeten regelen. Erg spannend...

Voel me hier enigszins 'schuldig' gezien sommigen zoveel moeite hebben moeten doen om zwanger te raken. Toch hoop ik hier dus welkom te zijn omdat ik merk de behoefte te hebben om dingen te delen.

Qua uitgerekende datum heb ik geen idee. Dat wordt binnenkort bij de verloskundige bepaald maar waarschijnlijk eind oktober/november ergens.

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 10:55

Spannend Lienepien, niet bezig geweest met een kinderwens dus? Maar wel gewenst ga ik vanuit?

Natuurlijk ben je welkom, ieder heeft zijn eigen verhaal :) hopelijk heb je een mooie zwangerschap

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 11:08

Primavera schreef:
Spannend Lienepien, niet bezig geweest met een kinderwens dus? Maar wel gewenst ga ik vanuit?

Natuurlijk ben je welkom, ieder heeft zijn eigen verhaal :) hopelijk heb je een mooie zwangerschap


Nee eigenlijk nog niet! Gaan eind april een geregistreerd partnerschap aan samen, daarna een hele mooie reis maken en wilden er daarna voor gaan na al heel lang twijfelen.

Is dus maar net iets eerder dan 'gepland'. Dus inmiddels zijn we er wel blij mee.

Wel afgelopen week ivm gevaarlijke ontsteking heftige antibiotica geslikt en dinsdag genoten van een biefstukje...hoop dus met heel mijn hart dat alles goed blijft gaan.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 11:14

Rebecca, zijn die isofix onderstellen ook niet bruikbaar bij de kleuterzitjes erna? Ik heb al eens zitten neuzen en zou ook wel graag zo'n 4-in-1 willen. Een kinderwagen waar je ook een buggy en autostoeltje op kan bevestigen. En dan het isofix-frame ook gebruiken voor het kleuterzitje. Ik denk dat alles los meer kost?
En sowieso een extra isofix-frame. Want de een haalt en de ander brengt.

Welkom Lienepien! Onze verhalen lijken heel erg op elkaar. Zwanger zonder te proberen, maar heel erg gewenst. Mijn man wou ook pas gaan proberen na de zomervakantie, zodat we nog dit en dat konden doen. Het kan best zijn dat je al verder bent dan je denkt *D

De laatste week voel ik me veel minder misselijk en minder moe. Ergens heel fijn natuurlijk, maar toch ook wat schrik mocht het toch niet juist zijn. Terwijl het heel normaal is om nu ongeveer minder klachten te hebben :7 Hoe onzeker dat een mens kan zijn..

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 11:26

Erg hé rebel, wanneer heb je nog eens een controle? Die onzekerheid is echt killing idd. Ik mag morgen voor het eerst op 5+3 voor een bloedcheck en een vroege echo om te kijken of 't kindje goed ingenesteld is.
Heel spannend

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 11:40

Ik snap je helemaal rebel! Hier weet ik het nu precies 24 uur, maar nu al complete onzekerheid.
Een geluk is wel dat ik dus gisteren naar de huisarts ben geweest. Hier is mijn hart, longen, bloeddruk e.d. allemaal gecontroleerd. Had al een afspraak gepland voor algemeen bloedprikken vandaag en deze mag ook gewoon doorgaan. Huisarts gaf aan dat het alleen maar handig is om te weten of het lichaam 'gezond' is.

Fijn dat je morgen mag gaan Primavera, hopelijk is alles goed en haalt dit toch al een deel van je onzekerheid weg.

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 12:04

Rebel_Jits schreef:
Rebecca, zijn die isofix onderstellen ook niet bruikbaar bij de kleuterzitjes erna? Ik heb al eens zitten neuzen en zou ook wel graag zo'n 4-in-1 willen. Een kinderwagen waar je ook een buggy en autostoeltje op kan bevestigen. En dan het isofix-frame ook gebruiken voor het kleuterzitje. Ik denk dat alles los meer kost?
En sowieso een extra isofix-frame. Want de een haalt en de ander brengt.


Jawel, het onderstel is langer te gebruiken. Daar kunnen ook grotere stoelen op. Ik heb uiteindelijk nog een maxi cosi Pearl 360 erbij gekocht, maar daar zit een isofix systeem aan vast, dus uiteindelijk heb ik het hele spul op zolder liggen. Ach, komt nu weer mooi uit en als de nieuwe baby straks uit de draagbare maxicosi groeit, kunnen we gewoon iets voor op de andere isofix bestellen. Ik vind het wel ideaal dat hij kan draaien, maar dat is vooral omdat ik echt een belabberde rug heb. Scheelt zoveel met er in zetten en riempjes vastmaken nu ze dan in de vaste stoel zeg maar zit.

Naar de opvang brengen doen wij altijd lopend, dus bij ons geen problemen met maxicosi/twee auto's/twee isofix dingen. We laten de wagen gewoon daar staan en zien wel wie ermee terug komt :').


Lienepien, gefeliciteerd met je zwangerschap! Snap dat het even een hele schrik is!

Primavera, wat spannend, heel veel succes morgen! Hopelijk een mooie echo <3.

Wij hebben hier ondertussen de meeste mensen op de hoogte gesteld. NIPT is afgenomen, over anderhalve week de 13-weken echo (laatste dag dat het nog mocht :'), het ziekenhuis zat helemaal vol... zegt ze, waarom heb je niet eerder gebeld? Ja, eh.. sorry, ik had m'n termijnecho pas bij 11+6 en toen zat er weekend tussen). Ik hoopte stiekem dat ik me ondertussen beter zou gaan voelen, maar deze week ben ik weer continu misselijk en aan het overgeven. Heel naar. Duimen dat het snel weg trekt.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 12:10

Mijn controle is de 27e. En dan weer de hele mikmak: echo, NIPT, nuchtere urine.. Toch fijn dat jouw onderzoeken morgen al zijn Primavera! Ik duim dubbeldik +:)+

Rebecca, dan hebben we ongeveer tegelijk onze afspraken. Spannend :):)

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:33

Welkom Lienepien en gefeliciteerd! Het heeft zo moeten zijn.

Spannend morgen Primavera, hopelijk ziet alles er goed uit en geeft de echo een gerust gevoel.

Fijn dat je je beter begint te voelen Rebel. Niet onzeker worden hoor. Juist hartstikke fijn toch? :)

Wat naar dat je je zo rot blijft voelen Rebecca. Lijkt me ook onpraktisch i.c.m. de zorg voor je dochtertje. Lukt dat wel een beetje?

Ik heb het deze week op m’n werk verteld. Vind dat dan toch even een vervelend momentje, dus fijn dat dat weer achter de rug is.

Over twee weken hebben wij de geslachtsecho. Mijn vriend en ik dachten allebei misschien een piemeltje gezien te hebben tijdens de 13-wekenecho. Benieuwd of het klopt. Op sommige momenten zagen we het hoofd nog voor de kont aan, dus we zijn niet echt kenners :')

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:56

Oh! Over iets zien rond 13-weken-echo. Ik had gelezen over de nub-theorie. Eigenlijk hebben alle baby's een klein knobbeltje rond de 12 weken. Pas rond 20 weken zou je het echt zien?
In Belgie kunnen we het geslacht ook te weten komen via de NIPT.

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 14:07

Had ik ook over gelezen, maar kan daar geen wijs uit haha. Ik weet vrij zeker dat onze uitgerekende datum iets te ‘vroeg’ is. Dus wellicht konden we überhaupt nog niets zien :+

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:56

Ik kom me voorzichtig melden <3

Vandemiddag positief getest met clearblue 1-2 weken <3

Geen vreemde symptomen, m’n nod is normaal zondag.