Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:13

Haha nou hij zei hier, ik wil t graag weten maar als jij t niet wilt is t ook goed.

Vind het wel lastig met kleertjes.. alles is toch best wel een richting op.. iig in de winkels. Verder lukt t wel aardig met spulletjes maar dat is toch wel hinderlijk merk ik. Zeker in "deze tijd" had ik wel meer unisex keuze verwacht haha

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:14

Leuk die bekendmaking!
Wij horen als het goed is dinsdag wat het word! Ben zo benieuwd! We hebben geen voorkeur, en verwachten allebei toch een beetje weer een jongen, maar een meisje zoo ook super leuk zijn dat we dan beide mee mogen maken. Dus we wachten nog fijn af haha! Iedereen om ons heen denkt ook een jongen whaha

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:36

Ik had geen voorkeur maar wilde het wel heel graag weten Nu is het vooral praktisch met spullen kopen en het geeft mij meer voorpret

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 21:37

Ik had voorkeur en sterk het gevoel dat we een jongetje kregen!
Gisteren de bekendmaking gehad <3 (ff een screenshot van een filmpje want heb de foto’s nog niet)

Maar ik had het toch fout :=
We krijgen een meisje!
Afbeelding

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 21:39

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen
- x_Rebecca - 23 september - jongen
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - nog onbekend
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje
- Lisitano - 4 november - meisje
- Claudiadvx - 7 November - Meisje
- _Juudith - 11 november - nog onbekend
- Primavera - 14 november - jongen
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - jongen
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - jongen
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Evamarie -30 november - blijft tot dan onbekend
- Floortje88 - 1 december - nog onbekend
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- MaTuMi - 9 december - nog onbekend
- Goldie - 14 december - blijft tot dan onbekend
- Kiichi - 15 december - nog onbekend
- Amillion - 31 december - nog onbekend
- Samir - 1 januari - (blijft tot dan) onbekend

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 22:58

Wat leuk dat weer wat meer het geslacht weten. Shopt inderdaad toch net iets makkelijker. En je hoeft maar een naam te bedenken ;-)
Maar het lijkt me ook wel bijzonder als het een verrassing is!

Welkom Amillion en Samir!

Gisteren was onze baby op dreef. Heb hem nog nooit zoveel voelen en zien bewegen :')

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 23:07

Mijn eerste gevoel was een jongen. Daarna nog even gedacht dat het een meisje werd, maar toch een jongen :D Je buikgevoel is vaak wel juist, denk ik.
Ik had geen voorkeur, maar mijn man wilde graag een jongen. Die was dus heel blij, haha.

Zo leuk die genderreveals *\o/*

Mijn verlof is begonnen, meiden! *\%/* Hoewel ik mijn werk supergraag doe, ben ik wel heel blij dat ik eerder mocht stoppen. M'n buik begon toch in de weg te zitten en ik had regelmatig harde buiken.
Vandaag ook weer een controle en echo gehad. De kleine zit perfect in het midden van de curve en was heel levendig (al voel ik dat al dagelijks :7 ) Gewicht heeft ze niets van gezegd, daar ben ik al blij mee. Ik heb bewust gelet op mijn eten (minder snoepen) en meer bewogen (elke dag iets actiefs). Het heeft geholpen :')
Enige puntje was een beetje eiwit in m'n urine. Niets zorgwekkend, maar wel iets om in het oog te houden, zei de gyn. M'n bloeddruk was wel goed. In m'n hoofd toch een teken dat ik meer moet rusten.

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:29

Leuk die genderreveals! Mijn man is ook erg blij met een zoon, al had die een tweede dochter net zo leuk gevonden. Ik moet vooral even schakelen als ik nu leuke meisje baby kleding zie :').

Fijn al verlof Rebel! Lekker genieten 8-)

Samir

Berichten: 4179
Geregistreerd: 29-06-05

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:41

Wat leuk Saskia! Ik kan echt niet wachten tot ik onze baby kan voelen... Vanaf welke week voelde jij hem?

Rebel_jits; nu al verlof? Wat lekker! Ben je lerares dat je zo vroeg kan ivm de zomervakantie?

Ik hoop dat ik het kan volhouden om het geslacht niet te weten haha, heb een sterk gevoel dat het een jongen is en merk dat ik daardoor al heel erg bezig ben met jongensnamen etc. maar het kan natuurlijk net zo goed een meisje zijn! Hadden/hebben jullie een sterk voorgevoel en kwam die ook uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:47

Gefeliciteerd Claudia!

Rebel-Jits: wat heerlijk dat je verlof is begonnen. Ik wens je een fijn en voorspoedig verlof toe.

Al voordat we er voor gingen bij de eerste had ik sterk het gevoel dat we een jongetje zouden krijgen. Zo erg dat we niets voor een meisje hebben gekocht en de kamer en kinderwagen blauw hebben gekozen.
Het bleek idd een jongetje te zijn, haha

Dit x wil ik het wel weten maar mijn man houdt graag de verassing bij de geboorte. Ik denk een meisje, maar ook omdat ik het enorm hoop, ga ik dus twijfelen haha.

Maar idd veel roze kleertjes en een wieg met kantjes staan al klaar hoor. :o

Floortje88
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:47

Las paar pagina's terug over het gevoel dat het vast niet zo mag zijn, omdat je veel geluk hebt. Ondanks dat wij vrij weinig geluk hadden met zwanger worden (miskraam, ziekenhuistraject, veeeeeeel geduld) voelt het hier net zo. Dus dat is wel herkenbaar, ben erg blij dat het uiteindelijk toch gelukt is.

@ claudia, leuk een meisje! Leuk ook als zo ook een verassing voor jullie is.

@Juudith, en weten jullie het al?

@Rebel_Jits, wat fijn dat je met verlof bent! En eiwit in urine, waar kan dat op wijzen? Blaasontsteking?

@Samir, bij mij kwam het inderdaad uit!

Wij weten inmiddels wat het is: een jongen :D En dat gevoel had ik ook vanaf het begin. Niet dat dat perse iets zegt, maar had even moeten schakelen dan denk ik. Had verder geen voorkeur. Beide heel leuk.

De baby voel ik vanaf ongeveer 15 weken, dus vrij vroeg wel. Maar wel heel fijn. Voel het inmiddels ook wel dagelijks, wel fijn die bevestiging.

Floortje88
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:48

claudiadvx schreef:
Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen
- x_Rebecca - 23 september - jongen
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - nog onbekend
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje
- Lisitano - 4 november - meisje
- Claudiadvx - 7 November - Meisje
- _Juudith - 11 november - nog onbekend
- Primavera - 14 november - jongen
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - jongen
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - jongen
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Evamarie -30 november - blijft tot dan onbekend
- Floortje88 - 1 december - Jongen
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- MaTuMi - 9 december - nog onbekend
- Goldie - 14 december - blijft tot dan onbekend
- Kiichi - 15 december - nog onbekend
- Amillion - 31 december - nog onbekend
- Samir - 1 januari - (blijft tot dan) onbekend

Samir

Berichten: 4179
Geregistreerd: 29-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:19

Net gebeld; NIPT uitslag is goed! :D Wat een fijn nieuws zeg.. onbewust toch veel zorgen over gemaakt. Ik moet alleen in week 27 nog een keer bloed prikken omdat ik mogelijk antistoffen aanmaak tegen het bloed van ons kindje. Maar dat schijnt allemaal goed te controleren zijn dus ik hoef me nergens zorgen over te maken *\o/*

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:22

Samir schreef:
Net gebeld; NIPT uitslag is goed! :D Wat een fijn nieuws zeg.. onbewust toch veel zorgen over gemaakt. Ik moet alleen in week 27 nog een keer bloed prikken omdat ik mogelijk antistoffen aanmaak tegen het bloed van ons kindje. Maar dat schijnt allemaal goed te controleren zijn dus ik hoef me nergens zorgen over te maken *\o/*


Wat fijn!
Maak je zeker niet druk over die antistoffen test hoor, dat gaat helemaal goed komen.
Je moet alleen een keertje extra een grote buis laten prikken.
En evt een prik die je krijgt na je bevalling, maar dat ligt aan de uitkomst van je 27 weken bloedtest.

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:28

Samir, dat kreeg ik gisteren ook te horen van bloed groep.
Gister dus weer een echo gehad, wij weten het geslacht en zijn aan het bedenken hoe we dat op een leuke manier kunnen delen met de mensen die we dat persoonlijk willen vertellen. En daarna zal ik het ook hier delen ;)
Het was zo'n snelle echo.. Het voelde bijna gehaast. Vorige x 13 weken echo dus dat was heel uitgebreid. Denk dat ze nu amper 2 minuten heeft gekeken. Ze zei dat alles goed was.
Kraamzorg heb ik ook aangevraagd nu.
Wij hebben het alleen nog niet aan de buren verteld. Ben daar niet zo hecht mee en zie er wel wat tegen op. Mijn man spreekt ze wat vaker maar ik ben wat meer op mezelf.
Als die het weten kunnen we het huis volladen met gratis kraampakketen kinderwagen babybedje en dat soort dingen :=

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:35

Hier net een afspraak met de gynaecoloog gehad. Leuk mens :j Even fijn kunnen bespreken hoe we alles aan gaan pakken, ze heeft al overleg gehad met mn nefroloog in het ziekenhuis maar gaat ook nog contact opnemen met het Radboud waar ik ook onder behandeling ben, ook omdat daar een gynaecoloog zit die ervaring heeft met het begeleiden van zwangerschappen van mensen met hetzelfde syndroom.
Dus nu kunnen ze beginnen met het maken van een draaiboek zullen we maar zeggen :')

Even baby gekeken ook en alles ziet er goed uit <3

Wat fijn Samir!

Buren kwamen er hier achter op een andere manier dan gepland, lag natuurlijk in het ziekenhuis toen dus ze zagen me al dagen niet. Dus toen de buurman m'n vriend zag vroeg ie daarnaar dus toen maar gewoon verteld :+

Ik moet nog steeds verder met kinderopvang regelen ook, maar heb er even zo geen zin in :o maargoed zal morgen eens m'n best doen..

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:02

Superfijn Goldie, dat moet een geruststelling zijn. De juiste opvolging is zo belangrijk.

Matumi, wij vertellen de buren niks hoor := Zij zeiden ook niets bij hun twee kinders. Wij hebben toen uit beleefdheid wel kaartje in de bus gedaan bij die geboortes, maar nooit een dankjewel of iets.

Samir *\o/* Top uitslag!
Ik werk in het ziekenhuis als fysio, veel tillen enzo. Dat mag hier niet meer vanaf zes maand (27 weken) *D Mijn zomerverlof had ik al gepland voordat we het wisten, dat mocht ik laten staan. Zodoende kon ik een paar weken eerder stoppen, op 24 weken.

Floortje, een jongen erbij, gezellig! En dat getrappel voelt fijn he <3
Eiwit in urine kan duiden op pre-eclampsie of zwangerschapsvergiftiging. Maar dan heb je vaak ook andere symptomen, zoals hoge bloeddruk, vocht vasthouden, hoofdpijn, misselijk.. Dat heb ik allemaal niet gelukkig.

Evamarie, dat is wel spannend. Heb je de kleertjes van de eerste nog? Dan heb je backup als het nodig is := Ik zou echt panisch zijn en alles in twee kopen. Of neutraal.

Anoniem

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:29

Ja de mooiste stuks hebben we bewaard idd! En veel is ook voor beide geschikt. We hebben nu nog geen jongensnaam. Heel irritant, haha. Maar het komt vast wel goed.

We staan nu op de wachtlijst voor opvang.

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:32

Fijn Rebel! Lekker genieten van je lange verlof!

Samir, een goede nipt is ook altijd weer een geruststelling :). Ik voelde de baby af en toe vanaf een week of 19. Dat heeft denk ik deels te maken met de placenta die aan de voorkant ligt, al voelde ik ons eerste zoontje ook pas heel laat. Ik geloof pas rond 24 weken.

Floortje, leuk! Een jongen! De jongens en meisjes gaan aardig gelijk op in dit topic.

Haha Evamarie, dan lijkt wachten me wel heel moeilijk.

Qua geslacht klopte mijn voorgevoel beide keren. Heb ook altijd gedacht dat een tweede kindje ook een jongetje zou zijn. Zag een meisje gewoon echt niet voor me bij ons :') . Dat slaat helemaal nergens op trouwens, want een meisje hadden we net zo leuk gevonden! Maar had gewoon meer het beeld van twee jochies.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 04:47

Ik zie meerdere gender reveals. Hopelijk allemaal een leuk feestje gehad :)

Ook een paar positieve berichten ertussen met goede uitslagen en echo’s!

Wij hebben de buren aan de ene kant wel verteld over mijn zwangerschap. Het kwam ter sprake door onze verbouwplannen. De andere kant zal mijn buik al wel opgevallen zijn. We wonen er pas net dus ik vind het wel prima zo.
Trouwens, wij hebben ook niet iedereen persoonlijk bedankt voor de gestuurde kaartjes. Is dat gek of onbeschoft ja? Oops := Ik lag nogal in de kreukels en onze kwaamweek hebben we doorgebracht in het ziekenhuis met vele zorgen. Daarna was het vooral bijkomen en hebben we niets extra’s gedaan behalve van ons gezin genieten. Ik hoef zelf ook geen dankjewel voor een kaartje, nog nooit bij stil gestaan.

Ik zit nu in de USA. Veel reizen en ook veel lopen. Vandaag 34 graden in heel sterkte zon en hoge luchtvochtigheid. Gaaaaar! Die baby kruipt zo hoog mogelijk en gaat lekker voorin mijn buik hangen. Ik ging echt kapot joh, kon nauwelijks wat eten en mijn buik trok behoorlijk. Ik heb als een hoogzwangere elk uur op een bankje moeten bijkomen :') Wat wel leuk is is dat ik haar nu echt heel goed voel. Verder gaat het wel heel goed. Die Amerikanen zijn heel zorgzaam voor zwangere vrouwen :)) Tot nu toe hoor, over twee dagen gaan we naar New York en dat schijnt weer iets anders te zijn. Nu zijn we in Florida.
Ik ben nu al zo benieuwd naar hoe ons meisje eruit ziet <3 of ze een beetje op mij of haar broer lijkt. Of juist op haar vader. Maar dat deed mijn zoontje al, ik wil nu een kind dat op mij lijkt :') Ik zit alweer op 20+4.

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 09:53

Wat een mooie berichten allemaal!
Wij hebben gister de 20 weken echo gehad en alles zag er keurig uit! Dus wij zijn heel blij!
En tegen alle verwachting in van zo ongeveer iedereen krijgen wij een meisje!! Zooo super leuk dat we nu beide mogen ervaren, ondanks dat ik beide helemaal prima zou vinden moest ik toch even een traantje laten dat ik toch een meisje mag krijgen

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 09:53

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen
- x_Rebecca - 23 september - jongen
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - nog onbekend
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje
- Lisitano - 4 november - meisje
- Claudiadvx - 7 November - Meisje
- _Juudith - 11 november - Meisje
- Primavera - 14 november - jongen
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - jongen
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - jongen
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Evamarie -30 november - blijft tot dan onbekend
- Floortje88 - 1 december - Jongen
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- MaTuMi - 9 december - nog onbekend
- Goldie - 14 december - blijft tot dan onbekend
- Kiichi - 15 december - nog onbekend
- Amillion - 31 december - nog onbekend
- Samir - 1 januari - (blijft tot dan) onbekend

Anoniem

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 10:35

O leuk Judith, gefeliciteerd *\o/*

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 10:54

Wat een hoop gender reveals, leuk!

Zag ook nog een paar goede NIPT uitslagen, heel fijn.

Lisitano de warmte in Florida is normaal al slopend dus zwanger helemaal. Hoe vond je zoontje het in Disney?

Ik had vanochtend controle bij de VK, alles was goed maar ik kom te snel aan. 3.3 kilo in 4 weken. Ik kwam m’n vorige zwangerschap rond deze tijd ook snel aan en m’n buik heeft een mega groeispurt gehad dus ik denk dat het wel meevalt. Het zal vast ook wel weer een grote baby zijn. M’n baarmoeder was normaal gegroeid maar die metingen vertrouw ik niet meer zo na m’n vorige zwangerschap.

Wij vliegen morgenochtend om 06:30 uur naar Tenerife dus vandaag druk met inpakken en voorbereiden.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 12:51

Gefeliciteerd Judith! Ook een meisje!

Fijne vakantie Senna!
Als je buik zo’n spurt heeft gehad vind ik dat aankomen niet zo gek. Het zou mij niet verbazen als ik de laatste vier weken ook veel aangekomen ben maar ik laat die weegschaal lekker verstoffen :))

Mijn zoontje vond Disney fantastisch! Alle figuren waren eng, maar dat begrijp ik wel. Hij is wel heel stoer geweest in de attracties. De kleine bofkont is vorig jaar augustus al in Disneyland Parijs geweest, maar toen kreeg hij er veel minder van mee.
Sowieso gaat de vakantie heel goed, ook qua slapen. We zitten elke keer in een hotelkamer en hij gaat gewoon liggen tukken terwijl wij nog een boek lezen of zitten te kletsen. Dat had ik echt niet verwacht, hij is nogal een druktemaker. Hij is elke keer goed moe dus.