Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 16:46

Ik had een sportief dagje vandaag :)

Gisteren was ik mee naar de cross om te groomen voor m'n stalgenootje. Ik was zo stik jaloers :+ Vandaag heb ik haar paard lekker losgewerkt in stap en een paar rondjes draf gedaan. Heerlijk om toch weer even te paard te zitten <3
Afbeelding

En daarna nog even het water op geweest <3
Afbeelding

En baby's eerste pakje besteld :+:
Binnenkort lekker met m'n moeder shoppen, vriendlief blijft lekker thuis dan. Die wil na 10 minuten weg denk ik dus dat geeft alleen maar irritaties denk ik :+

Anoniem

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 17:51

Dat ziet er heerlijk Goldie, je woont gewoon vlakbij zie ik. Lekker op het water nu!

Samir

Berichten: 4179
Geregistreerd: 29-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 18:56

Lekker Goldie! Je woont ook dichtbij mij zie ik, ik woon in Tuitjenhorn :D Waar heb jij je aangemeld bij een klasje? In zuid scharwoude toevallig?

Leuk Taartje!! Gelukkig heb je voldoende tijd om het te verwerken haha.

Evamarie ik heb verder geen tips/foefjes.. ik smeer mijn buik wel, mij is verteld dat als je het goed in masseert je de onderste huid lagen wel bereikt. Geen idee of het waar is maar dan heb ik iig achteraf geen spijt!

Rebecca wat balen van de harde buiken! Vanaf welke week was het bij jou begonnen?

Ik heb morgen de 13-weken echo en kijk er heel erg naar uit :D ‘s Avonds gaan we het in alle groepsappen gooien zodat iedereen op de hoogte is. Afgelopen week al veel mensen persoonlijk het nieuws kunnen brengen en dat was leuk! Merk dat ik er wel aan toe was na al dat geheim houden.. kreeg wel veel vragen of het geen tweeling is omdat m’n buik blijkbaar al best groot is? :oo Morgen maar even extra laten checken

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:30

Gowlan, wat heftig van je kindje. Lijkt me heel frustrerend om continu te kwakkelen zonder 'echte' oorzaak. Hopelijk helpt de operatie en wordt er goed doorgepakt met uitzoeken wat er nu echt aan de hand is :(:).

Die bekkenpijn is slopend he? Ik ben echt de werkdagen aan het aftellen. Heb je al contact gehad met je baas of een bedrijfsarts? Denk ook goed aan jezelf hé!

Goldie, lekker bezig hoor!

Samir, bij mij begonnen de harde buiken al bij een week of 15, vrij vroeg dus. Succes met de echo morgen en veel plezier met het nieuws wereldkundig maken! :D.

Anoniem

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:55

Wat leuk zo dichtbij.

Spannend hoor het naar buiten brengen. Dat is wel echt een leuke tijd. Nu zit ik in week 17 en krijg ik nog steeds onverwacht felicitaties.

Vandaag wel echt knetterende hoofdpijn. Gister pizza gegeten en ik vermoedt dat het daardoor komt. De hooikoorts maakt ook niet veel god.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 20:32

Wat leuk wat mensen dichtbij en ook nog allemaal dicht bij elkaar qua weken volgens mij :)

Ja ik ook Evamarie, zo leuk is dat he <3 Waar woon jij dan :)

Ik heb me aangemeld in Noord-Scharwoude bij Muda fysio @Samir. Zag ook wat in Schagen en vanuit Waarland is de afstand om het even, maar die tijd kwam me niet uit met werk. Ik wil ook nog gaan zwemmen uiteindelijk :)
Misschien ga ik het ook wel doen dat smeren en dan echt goed masseren maar ik ben slecht in smeren sowieso :+
Veel plezier met de echo morgen <3
Mijn buik ging ook best snel, maar ik ben en slank en niet zo lang dus het kan maar een kant op en dat is naar voren :+

@Gowlan, pittig hoor zo, vreselijk om te zien. Hopelijk gaan ze nu even doorpakken met checken van bloed en urine...

Even een vraagje, hoe doen jullie dat met ondergoed. Merk dat mn normale ondergoed wat strakker gaat zitten bij m'n buik en dat voelt niet altijd even prettig. Hebben jullie iets speciaals of gewoon een maat groter?
Tips zijn welkom :D

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 20:48

Oo wat pittig Gowlan! Hopelijk pakken ze goed door en knapt je kindje er van op! Snap goed dat je daar veel stress van hebt! En ook zo sneu voor de kleine!

Ooo heerlijk Goldie! Suppen lijkt me zo leuk!

Ik heb de vorige zwangerschap ook gesmeerd (een body yoghurt van the body shop) en heb tot het moment van bevallen geen strie gehad… toen ik na de bevalling in de spiegel keek dacht ik Kack! Het is wel weer redelijk weg getrokken! Dus hoop dat t nu ook mee valt (en ben al weer lekker aan t smeren! Ook de binnenkant van m’n boven benen trouwens, ik kreeg het daar ook.. zo’n domme plek!

Samir spannend de 13 weken echo! Pff en dat geneuzel over zijn het er geen 2. Kennis van kreeg ook snel een grotere buik, die kreeg dat ook elke keer en daarna was het zal wel een groot kind zijn… nou niet dus WhAha!

Goldie Ik droeg de vorige keer t zelfde ondergoed en hoop dat nu ook te doen, maaar ik draag altijd laag zittend spul dat scheelt wel! Volgens mij is er ook speciaal zwangerschaps ondergoed wat hoger zit. Maar geen idee als dat lekker zit

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 08:14

Wat een fijne dag Goldie, ziet er heerlijk uit.
Mijn ondergoed is heel rekbaar en kon ik vorige keer gewoon blijven dragen.

Ahh Gowlan, wat een zorgen om je zoontje. Zo zielig voor hem. Hopelijk helpen de buisjes. En logisch dat het jou ook extra opbreekt. Zieke kindjes zijn naast zielig ook niet bepaald gezellig en hebben zoveel zorg nodig… Houd vol! :(:)

Samir, leuk de echo vandaag! Veel plezier :)

Taartje, leuk en gek tegelijk om het geslacht te weten hè. Klopte je gevoel niet dat je eraan moet wennen? Je hebt er in elk geval nog genoeg tijd voor :)

Haha Rebecca, dat stukje over je dochtertje en de ninja-houding had ik ook zo kunnen typen :') . Ik liep hem eerst dagelijks de halve wijk door te slepen. Zijn voorkeur voor routes is zover mogelijk van huis en dan ineens geen kant meer op willen :Y)
Heb dat probleem verholpen door gewoon de lege wagen mee te nemen en hem daarin te parkeren als ie niet luistert.

We gaan een weekje naar Drenthe. Geen verre reizen voor ons :) De knie gaat gelukkig de goede kant op, dus hopelijk met een paar dagen van de pijn af.

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:28

Saskia89 mn gevoel zei wel dit geslacht, maar ik had voor mezelf eigenlijk altijd een ander beeld voor me gezien.
Maar ben er inmiddels eigenlijk aardig aan gewend!
Heb inmiddels al spulletjes geshopt en dan wordt het ook leuker.
Ik denk dat je altijd wel even moet wennen als je definitief weet wat het wordt.

Oja en ik weet even niet meer wie maar er werd gevraagd kan je t voor je houden, dat lukt echt wel goed bij mij, mensen weten ook dat we niks tegen ze gaan zeggen dus vragen er ook niet naar. Alleen mn man versprak zich alweer dus of hij het tot het einde redt betwijfel ik haha

Goldie ik heb dat nu ook met bepaald ondergoed. Heb wel hoge onderbroeken van de Hema en daar gaat het nog wel goed mee.

Samir wat spannend je 13 weken echo! Leuk he dat je het daarna kan vertellen, maakt het wel een stuk fijner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 11:36

Ooit zwangerschapsondergoed geprobeerd, ik vind het waardeloos.
Zo'n band over de buik is niet flateus weg te werken in de zomer. Daarbij kan ik weinig van kwaliteit vinden in deze categorie. De voedingsbh clips prikten in mijn huid. Uiteindelijk heb ik alles weg gegooid en prop ik mijn te grote billen en decollethe in wat ik nog heb,totdat het niet meer gaat.

Wat ik dan ga doen, geen idee. Dan komen er vast wel speciale bh's en ondergoed een maatje groter.

Tips zijn welkom! ;)

Wat ik nog vergeten te vertellen was dat ik gelukkig geen Ascal erbij hoef te slikken. Wel prik ik Fraxiparine 1x daags. Ons zoontje was op een bep (goed genoeg te noemen) gewicht ondanks dat hij als Dysmatuur geboren was en verder kruizen we ook geen hokjes aan waar Ascal wel voor ingezet zou moeten worden.

Ilse_123

Berichten: 3781
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 14:53

Dikke knuffel voor Gowlan, ik snap dat je stress hebt, lijkt me vreselijk om je kleine ventje zo slecht in zn vel te zien zitten. Gelukkig denken de artsen met je mee, hopelijk gaat het snel beter!

Veel plezier bij de 13 weken echo en het grote rondvertellen vanavond Samir! Kan ook zijn dat je buik gewoon een beetje opgezet is toch?

@ Taartje, ik moest ook even wennen toen we het geslacht hoorde, nu 5 weken verder inmiddels wel goed aan gewend en qua shoppen is het even anders denken maar ook genoeg leuks te vinden!

Qua ondergoed... aangezien ik nu een derriere maat slagschip krijg moet ik wel groter ondergoed kopen, maar ik haal gewoon van die goedkope meuk van de action. Weinig flateus, maar dat ben ik momenteel toch niet. Wel even een fijne grotere BH gehaald bij de hema, ook zodat ik er van die pads in kan doen want ik heb met momenten al best last van lekkages.
Heerlijke foto's ook Goldie!

Verder begin ik aan alle kanten uit te dijen, nu 24 weken en gelukkig nog niet veel aangekomen en nette suikerwaardes, maar ik snap niet waarom ik ook extra spekjes op mijn benen, billen en armen moet krijgen, zo weinig charmant. Mijn oma zegt dat iedereen in de familie dat krijgt, gelukkig was het vorige keer ook heel snel weer weg. Extra rondje krachttraining bij de sportschool dan maar.
Qua striae zeggen ze vooral dat het werkt om tijdens het smeren goed te masseren toch? Iets met doorbloeding in het bindweefsel ofzo.... vorige keer dus ook gigantisch geworden en wel striae gekregen, maar hele dunne streepjes dus valt niet zo op (vind ik zelf in elk geval).

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10462
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 14:56

Even een tip van flip... Kruip zo weer onder mijn meeleessteem maar qua ondergoed vielen bij mij de hoge slips van de hema best heel fijn. Ik heb ze met name de eerste weken na mn keizersnede gedragen maar ze rekken mooi mee ;)

Samir

Berichten: 4179
Geregistreerd: 29-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 16:57

13-weken echo was goed! Hij was lekker actief *D En het was er idd toch echt maar één haha. Ze gaf aan dat je mijn buik misschien sneller ziet omdat ik slank ben en het dus wat sneller opvalt. En gezien ik 16 april nog (zwanger) de marathon heb gelopen en nu minder loop kunnen het ook wel gewoon wat kilootjes vet zijn :o Ik heb iig nog geen ander ondergoed nodig.

_Juudith oh goeie, m'n bovenbenen smeer ik eigenlijk nog niet in maar misschien kan ik dat ook beter gaan doen.

Veel plezier in Drenthe Saskia! Hopelijk heb je niet te veel last van je knie. Hebben jullie nog gepland of gewoon lekker relaxen?

Zijn jullie al bezig met de kinderkamer? Ik ben op zoek naar inspiratie! Ik zat zelf te denken aan een jungle thema, vind het lastig om het genderneutraal te houden zonder uiteindelijk een compleet beige kamer te hebben zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 17:50

Gefeliciteerd met de goede echo!

Wij hadden thema zeedier wat prima voor beide kan.

Rebel_Jits

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 18:11

Hoe fijn, Samir! Mijn buik was in het begin vooral m'n darmen :') Vanaf week 18 was het meer baby dan darm. Voor die tijd voelde ik zelf het verschil al goed, maar anderen zagen het eigenlijk pas vanaf de 18e week. Misschien ook omdat het eerst leek alsof ik gewoon goed had gegeten :))
We hebben de meubeltjes en kleuren al gekozen voor de babykamer, maar nog niets in gang gezet hoor. We moeten van kamer wisselen en icm het verven etc, moet m'n man toch meer thuis zijn. Dat is pas in augustus :+
Deze kleur:
Afbeelding
En een muursticker van hertjes <3 Waar die ralkleur in voorkomt.
Eerst wilden we een hele muur behangen. Maar wij zijn onhandig en kennen geen handige mensen die fotobehang kunnen doen. Een schilder was te duur %)

Qua ondergoed pas ik nog wel m'n eigen ondergoed, maar niet meer alles. De bh's zijn al wat krap en de strings alleen de losse varianten. Ik heb een grote hekel aan gewone onderbroeken, die kruipen altijd verschrikkelijk op. Ik heb wel een speciaal maternity-broekje voor onder jurkjes enzo, met pijpjes en stof over m'n buik.
En ik smeer een lotion van Vaseline met extra collageen. Het idee dat het zou kunnen helpen, is al genoeg :j

Gowlan :knuffel: Zes weken wachten voelt nog zo lang als je kindje ziek is. Inderdaad eens uitgebreid bloedbeeld en urine, lijkt me geen overbodige luxe.

Evamarie, oef, prik je zelf? Als ik dat ooit zou moeten doen, is mijn man de klos :o Hekel aan naalden, hihi.

Saskia, veel plezier in Drenthe! Ik duim voor je knie +:)+

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 18:54

Wij zijn ook al begonnen met ons kamertje maar wonen hier sinds januari pas. Kamer moest toch opgeknapt dus inmiddels is alles geschilderd en gaan we binnenkort behangen.
Meubeltjes weet ik deels al dus ben marktplaats aan t afstruinen naar tweedehands bedjes e.d. maar heeft geen haast.
Ons thema wordt groen met bosdieren. Dus ook prima voor als je het geslacht niet weet.

Ilse_123

Berichten: 3781
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 19:47

Wij zijn de zolder nog aan het verbouwen dus alles wat daar hoort te staan staat nu in de kinderkamer to be. Voor onze dochter hadden we een jungle thema, met leuk behang van de kwantum! Maar het is nu echt zo’n meisje meisje dat we eerst haar kamer gaan omtoveren tot een beschaafd droomvlucht elfjes thema.
Voor de aankomende jongeman willen we een beetje een bos thema met een muurschildering in meerdere kleuren groen… als we daar nog tijd voor hebben.
Voor inspiratie kan ik eindeloos pinteresten <3

Edit, dit behang trouwens: https://www.kwantum.nl/behang-max-groen-0311406?utm_source=beslist&utm_medium=cpc-beslist&utm_campaign=beslist&bl3nlclid=b812a1ab-aefd-426d-a4fa-6ea0fab57d73&utm_term=BESLIb812a1ab-aefd-426d-a4fa-6ea0fab57d73

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 20:02

ooooo leuk die bos en dieren thema's voor de babykamers!
Wij gaan geen nieuw baby kamertje maken. Nr 1 heeft 5 maand bij ons geslapen en dat willen we met nr 2 ook en daarna willen we ze samen na de grotere kamer verhuizen (zoals we er nu over denken) En dan gaan we die kamer aanpakken om er 2 leuke hoekjes van te maken.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 20:24

Ik ben eerst alle troep uit de kamer aan het halen, daarna gaan we wel eens verder kijken _O- Het voelt nog steeds onwerkelijk ofzo :=
December duurt gelukkig ook nog wel even :j Wel binnenkort even met m'n moeder naar de babydump en lekker inspiratie op doen. En Pinterest inderdaad ook weer eens openen :j

Wat fijn Samir <3 zo leuk als ze zo bewegen, en zo onrealistisch ook ofzo dat dat tegelijk in je buik gebeurt terwijl je niks merkt :D

Dat in op de IC lag kreeg ik ook preventief fraxi, prikjes voelen wel mee. Denk dat ik het wel zelf zou kunnen als het zou moeten... Evamarie is dat uit voorzorg omdat je vorige keer trombose had?

@Ynskek: m'n Hema ondergoed is nu ook het enige wat nog wel fijn zit :))

Saskia89

Berichten: 1818
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 23:38

Samir, leuk hè als ze zo lekker actief zijn tijdens de echo. En zo grappig dat je dat op dat moment nog totaal niet voelt.

Bij ons gaat de baby de eerste maanden ook bij ons op onze kamer. Wel alvast bezig met een nieuwe kamer voor ons zoontje. Behang zit op de muur en de kasten staan. Over een paar werkjes even verder kijken voor de meubeltjes. Wij hebben voor de nieuwe kamer ook thema zeedieren. Eigenlijk vooral omdat een muur in die kamer al blauw was haha. Vind zelf nagenoeg alle thema’s leuk om je op uit te leven.
Bij ons heeft de huidige babykamer niet echt een thema, die is meer op kleur (oker en bruintinten).
Onder andere met dit geweldige krukje wat ik altijd als voetenbankje gebruik: https://www.kwantum.nl/kruk-hooglander-naturel-4306084

De knie is een stuk minder pijnlijk, maar doe er eigenlijk alweer teveel mee, waardoor af en toe m’n been wat verkrampt. We willen lekker fietsen en wandelen hier, dus een goede balans vinden is nog een beetje lastig.

Ik had vorige keer ook wat striae heel laag om m’n buik, maar vond dat eigenlijk best aardig weggetrokken. Het was ook niet heel heftig hoor. Zal nu wel weer terugkomen :+

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 04:03

Saskia89 schreef:
Mijn placenta lag achter en had alleen persweeën. Zeer benieuwd hoe het dit keer zal gaan. Kan haast alleen maar tegenvallen :')

Ik ben bang dat je daar gelijk in zou kunnen hebben :') Hopenlijk blijft je knie bespaard als je rustig aan doet. Fijne vakantie.

x_Rebecca schreef:
@ daffie, heel herkenbaar hoor, dat het eigenlijk niet te doen is om niet/weinig te tillen of te hurken. Mijn dochtertje is nu 20 maanden en zit volle bak in de peuterpubertijd :'). Naast dat ze sowieso gewoon nog veel geholpen moet worden moet ik d'r ook regelmatig in een soort ninja-houdgreep pakken omdat zij een andere mening heeft dan ik en ze dus écht niet van plan is om de kant op te gaan waar ik naartoe wil.

Ja, meneer 2,5 heeft dat probleem ook. Dl had gisteren (Maandag) een hockey toernooi voor school in de stad. Leuk hoor met hem op sleeptouw. Rende continue weg, probeerde autosleutels bij mensen uit hun zak te stelen(toen schaamde ik me echt kapot) en toen ik aan het einde zei dat de hockey klaar was dacht hij:"mooi we gaan naar de auto" en rende zo het parkeerterrein op. Die jongen is ook nog zo vliegensvlug dat als ik direct achter hem aan ren ik alsnog te laat ben en goed mn best moet doen om hem in te halen.

Die harde buiken krijg ik dan weer niet als ik zit of lig, krijg ze vooral als ik ontbijt kook (havermout) of überhaupt sta om warm eten te maken.

Gowlan, ik kan me heel goed voorstellen dat je stress hebt om je mannetje. Helemaal als je dan toch een beetje het idee krijgt dat er weinig veranderd. Arm ventje, hopenlijk vinden jullie nu toch wel snel de oorzaak. Wat betreft vermoeider, maar er loopt natuurlijk ook al zo'n dondersteen in de rondte die je bij de eerste zwangerschap niet had. Daar heb je nu eenmaal ook energie voor nodig.

Goldie, grappig wij komen ook uit die buurt vandaan (heiloo).

Samir, goede echo gehad en het iedereen kunnen vertellen. Mijn buik is ook altijd gigantisch en die opmerkingen komen dus ook hier standaard voorbij. Heb het zelfs eens gehad in de AH dat er iemand voor mij stond die rond dezelfde tijd uitgerekend was. Ging de caissière ons uitgebreid vergelijken met elkaar, enige wat ze bereikte dat ze zichzelf helemaal klem kletste en wij er best wel om moesten lachen. Toen ik afrekende heb ik haar wel verteld, dat als ze iets niet weet ze misschien beter haar mond kan houden de volgende keer.
Hier geen babykamer, kinderen delen nu al een kamer. De baby slaapt zeker bij ons tot de nacht voedingen klaar zijn, daarna dus bij zus en broer op de kamer. Maar wat zou ik ze graag op een eigen kamer willen hebben

Juudith, als ik de mogelijkheid had zou ik kiezen voor eigen kamertjes. Hier 2 kinderen samen op één kamer. De jongste gaat hier dus echt niet slapen als de oudste niet in bed ligt, toen de oudste hulp nodig had met 's nachts zindelijk worden werdt hij steeds wakker en wou eigenlijk niet terug inslapen, als hij de boel bij elkaar schreeuwt is de oudste ook wakker en komt dus niet aan haar slaap toe en dan houden ze elkaar ook nog geregeld wakker als één van de twee niet wil slapen. Kan niet wachten om een aanbouw te doen zodat ze alle drie een eigen kamertje hebben, maar met de huidige hypotheekrente denk ik dat het er op neer gaat komen dat we hun kamer omwisselen met de woonkamer zodat de stapelbedden los kunnen blíjven staan. Grootste nadeel van stapelbed, bedden verschonen kost je je rug.

Taartje, even moeten wennen dat herken ik wel hoor. Met de eerste was ik overtuigd van een jongen (toch echt een meid) en toen de 2de een jongetje werdt maakte ik me vooral zorgen of dat wel goed ging komen met luiers doen. Ik wist immers niets op dat gebied en ook geen kraamhulp hier die het je leert.

Ilse, derrière maat slagschip _O- niet zó hoor.

Ben gisterenavond mijn slijmprop verloren, dat vind ik toch wel weer een beetje spannend. Weet dat het niets hoeft te zeggen over het begin van de bevalling, maar die zijn er bij mij echt nog nooit uitgekomen tot de vliezen braken.

Donderdag mag ik ook voor de glucose test, kijk er al naar uit :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 10:32

Wat een toffe kamerideeen komen voorbij zeg! Helemaal leuk.

Ojee Daffie, dat is toch veel te vroeg? Heb je al contact gehad met de praktijk? De slijmprop verloor ik 2 dagen voor de bevalling volgens mij.

Eerst had ik een zorgteam die mij prikte. Toen moest het nog 2x daags bij mijn vorige zwangerschap. Er zaten echt een paar goede prikkers tussen maar ook een paar die mij steeds blauw of rood prikte. Mijn man zat daar met zijn neus bovenop zo intressant vond hij het. De zuster die het meeste met een dartbeweging (aldus mijn man) prikte gaf de minste pijn bij mij en de minste bijwerkingen. Na de bevalling liepen ze zomaar binnen terwijl ik halfnaakt ons kindje aan het voeden was of ze zaten bovenop de baby in Coronatijd. Toen ben ikzelf gaan prikken. Ik voelde mij supermom dus dat prikje kon er ook wel bij.

Nu doet mijn man mij prikken. Het gaat meestal goed en soms niet zo goed. Het wordt wel steeds beter en mijn been ziet er beter uit dan toen het zorgteam kwam.
Je raadt het al de hobby van mijn man is darten :+

Ilse_123

Berichten: 3781
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 11:30

@Evamarie, wat fijn dat je man je goed kan prikken, toch erg eigenlijk dat een darter dat met wat aandacht beter doet dat een proffesioneel zorgteam. Ik zie nu wel voor me dat hij vanaf een afstand die spuit erin gooit :')

Ik had gisteren nog gesprek bij de verloskundige en ondanks mijn super nette uitkomst van de glucose test met 16 weken mag ik hem volgende maand voor de zekerheid nog een keer doen -O- . Beter safe than sorry, maar yuk :').
Ook alvast proost voor donderdag Daffie!

Hier ook een peuter van ruim 2,5 , maar ondanks de prinsessen drama aanvallen is ze gelukkig meestal erg makkelijk met ergens mee naartoe nemen. Ze wilt wel alles (alles) zelf doen, wat opzich handig is qua tillen, al vergt het wat geduld tot ze zelf in de autostoel enzo is geklommen.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 04:42

Evamarie schreef:
Ojee Daffie, dat is toch veel te vroeg? Heb je al contact gehad met de praktijk?

....Er zaten echt een paar goede prikkers tussen maar ook een paar die mij steeds blauw of rood prikte......

.....Je raadt het al de hobby van mijn man is darten :+

Ja, maar verder gewoon niets aan te doen. Het was wel schoon, geen bloed en ook geen weeën of andere buikpijn. Ik weet dat die prop gewoon terug kan groeien, of gewoon weg blijft. De 11de heb ik echo dus zal wel vragen of ze de cervix kan checken, nu maar hopen dat ik het niet vergeet.
Ik ben ook altijd zo blij met dat stomme ding wat ze op je hand inbrengen, zodat ze daar alle infusen op aan kunnen sluiten. Met de 2de bevalling zat ie verstopt en konden ze m steeds spoelen, zelfs nadat ze een tweede in mijn andere hand hadden gezet. En de laatste keer zat het hele bed onder het bloed. Zal dit keer dus duidelijk om een nurse vragen om het te doen, ik hou al niet van naalden en dan ook nog steeds opnieuw geprikt worden ben ik wel zat.
Jullie hebben dus altijd een dartbord mee tegenwoordig :')

Ilse, bah. Moet je dan de nuchtere versie of weer gewoon die van 1 uur?
Hier laat ik nu ook máár de jongste zelf in de autostoel klimmen, baal dan wel weer als het regent want is de bank meteen zo vies.

Zojuist een nieuwe autostoel besteld, was alleen nog een demo over en ze krijgen geen nieuwe Beryl meer binnen. Voordeel was wel, geen verzendkosten. Kijken hoe dat straks past want anders misschien maar de baby erin in het midden ipv de jongste een nieuwe stoel en de oudste naar de 2de bank. Misschien dat ze dan wel met zn 3'en op de 1ste rij passen

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 07:35

Daffie je bedoelt je infuusnaald?
Niet prettig he, ding zit ook maar in de weg.

Bij mn vorige zwangerschap kreeg ik een miskraam en verloor ik meer dan een liter bloed.
Ik moest gecuretteerd worden maar de zuster kon geen plekje vinden, gelukkig had ik mn man bij me, die werkt als ambulanceverpleegkundige en heeft mn infuus geprikt.
Die zat wel een stuk lekkerder maar vond t nog niet prettig hoor.
Had bij jou de verloskundige hem geplaatst dan?