Apps voor zelf/thuis sporten (met uitdagingen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Apps voor zelf/thuis sporten (met uitdagingen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 18:03

Niet echt een goed voornemen, maar toch wel iets over na te denken na de decembermaand :Y)

Al een paar keer heb ik gekeken naar sportmogelijkheden hier in de buurt. Ik woon in een buurt waar weinig aanbod is, en de lokale sportschool vind ik te duur in combinatie met hun rooster. Er was een poos een bootcampclubje maar die is helaas gestopt. Nu is er in de buurt wel wat, maar ik ken mezelf. Eerst een kwartier in de auto moeten voor de sportschool lukt me een maand en daarna is het weggegooid geld. En minimaal 40 euro per maand naast het paard vind ik toch een ding...

Eerder heb ik eens van die 30 dagen challenges app gehad. Die heb ik toen keurig gedaan en afgerond. Met paard doe ik mee aan de Relive challenges en dat werkt ontzettend motiverend om bijvoorbeeld ook met regen gewoon te gaan. Dus ik dacht, misschien is er ook zoiets voor mezelf.

Nu ben ik dus opnieuw op zoek naar een goede app. Of website mag ook? Ik ben absoluut geen hardloper (overal last van) en ook mijn fiets staat vrij weinig te doen. Het liefst iets wat ik thuis kan doen. Of eventueel in de zomermaanden buiten is prima. En dan ook nog het liefst gratis en niet dat je na een week alsnog moet betalen :o

Kan zijn dat het onmogelijk is wat ik zoek, maar wie weet heeft iemand goede tips :D

Fenn

Berichten: 6141
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Apps voor zelf/thuis sporten (met uitdagingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:35

Oh,je kunt nu nog starten met Yoga With Adriene die iedere januari een 30 dagen challenge doet. Vind ik heel fijne youtube workouts.

Kan je in de tussentijd nadenken over een opvolger :)

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:00

Heather Robertson begint op 8 januari met een 12 weken programma en gratis op YouTube.
Maar mss wel intens.
Yoga with adriene doe ik ook wel eens een lesje van. :)

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Apps voor zelf/thuis sporten (met uitdagingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:28

Hoeveel discipline heb je zelf ?
Ik zou alleen met een app gaan werken als je het daadwerkelijk leuk vind om alleen te sporten en anders toch voor zoiets als een sportschool gaan.
Ik sport sinds kort met de app justfit.
Daar heb ik 45 euro voor betaald met een jaat toegang.

Vind dat een hele fijne app met korte krachtige workouts en je kan telkens wen nieuw plan laten maken.

Het is te vergelijken met HIIT trainingen .
Moet je dus wel van houden.
En hou verder mijn voeding altijd bij met
my fitness pall dat is gratis

amand0
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 10:48

gerlienke schreef:
Heather Robertson begint op 8 januari met een 12 weken programma en gratis op YouTube.
Maar mss wel intens.
Yoga with adriene doe ik ook wel eens een lesje van. :)

Bedankt voor de tip, ik kende Heather nog niet. Vanmorgen de eerste workout van haar vorige programma gedaan.

Verder vind ik madfit fijn (ze heeft ook een app) en yoga met Kassandra ( ook een app). Ik volg ze op YouTube

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Apps voor zelf/thuis sporten (met uitdagingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 11:08

Fiton heeft ook (naast een uitgebreide verzameling verschillende lessen) challenges

Afbeelding

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:44

amand0 schreef:
gerlienke schreef:
Heather Robertson begint op 8 januari met een 12 weken programma en gratis op YouTube.
Maar mss wel intens.
Yoga with adriene doe ik ook wel eens een lesje van. :)

Bedankt voor de tip, ik kende Heather nog niet. Vanmorgen de eerste workout van haar vorige programma gedaan.

Verder vind ik madfit fijn (ze heeft ook een app) en yoga met Kassandra ( ook een app). Ik volg ze op YouTube


Graag gedaan. :)

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Apps voor zelf/thuis sporten (met uitdagingen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 21:31

Bedankt allemaal voor de tips, ik ga ernaar kijken!

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 17:55

Ik gebruik sinds deze week de ladder app:
https://www.joinladder.com/

Hier kan je zelf je coach kiezen op basis van welk soort workouts je leuk vind. Ik heb nu coach Lauren (kettlebell workouts)

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 18:03

Ik ben fan van touwtje springen, ik heb zelf de Smart Rope Rookie!

https://www.smartrope.nl/products/smart-rope-rookie

Die kun je via je telefoon koppelen met de app, dat werkt erg motiverend, je app houdt dan de sprongen bij, je kunt intervaltrainingen doen en ook zelfs 'met' anderen trainen. Volgens mij is touwtje springen ook minder belastend voor je gewrichten dan hardlopen, en het is echt een goede workout :)

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 18:09

Sellyxx schreef:
Ik ben fan van touwtje springen, ik heb zelf de Smart Rope Rookie!

https://www.smartrope.nl/products/smart-rope-rookie

Die kun je via je telefoon koppelen met de app, dat werkt erg motiverend, je app houdt dan de sprongen bij, je kunt intervaltrainingen doen en ook zelfs 'met' anderen trainen. Volgens mij is touwtje springen ook minder belastend voor je gewrichten dan hardlopen, en het is echt een goede workout :)


Lijkt me echt super leuk, maar maakt het niet veel lawaai voor je buren? Of doe je het altijd buiten? (lijkt mij in de winter niet zo aanlokkelijk)

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 13:17

mystery1980 schreef:
Sellyxx schreef:
Ik ben fan van touwtje springen, ik heb zelf de Smart Rope Rookie!

https://www.smartrope.nl/products/smart-rope-rookie

Die kun je via je telefoon koppelen met de app, dat werkt erg motiverend, je app houdt dan de sprongen bij, je kunt intervaltrainingen doen en ook zelfs 'met' anderen trainen. Volgens mij is touwtje springen ook minder belastend voor je gewrichten dan hardlopen, en het is echt een goede workout :)


Lijkt me echt super leuk, maar maakt het niet veel lawaai voor je buren? Of doe je het altijd buiten? (lijkt mij in de winter niet zo aanlokkelijk)


Ik heb maar aan 1 kant hele chille buren die overdag ook nog eens altijd weg zijn. Maar het springen bij mij op de benedenverdieping geeft eigenlijk ook niet eens zo heel veel geluid eigenlijk. Kan me voorstellen dat als je in een flat woont het wel gestamp kan veroorzaken voor je benedenburen. :)) Maar je kunt het altijd nog buiten doen, in de tuin of gewoon ergens op een rustig plekje in je buurt. En geloof me, je krijgt het vanzelf warm, ook in de winter. :')

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Apps voor zelf/thuis sporten (met uitdagingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:56

Oneswitch maakt trainingen en challenges speciaal voor ruiters, misschien is dat ook iets? Zij hebben een app daarvoor.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Apps voor zelf/thuis sporten (met uitdagingen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 19:03

Fijne tips weer, hopelijk hebben meer mensen er iets aan.

Ik ben inmiddels toch keurig twee keer bij de sportschool geweest en heb besloten toch daar maar voor te gaan. Is wel een stukje rijden maar je moet er wat voor over hebben. En eigenlijk is gezamenlijk afzien ook best oke :+

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:39

Qimm schreef:
Fiton heeft ook (naast een uitgebreide verzameling verschillende lessen) challenges

[ [url=m/BLAblw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat wilde ik ook zeggen.
Ik heb een Google Chromecast en daar kun je de app ook op downloaden, dus dan hoef je niet naar je tv te streamen, of naar het kleine beeldscherm van je telefoon te staren. Vind zelf de challenges heel fijn, omdat je bijv. in 21 dagen 10 lessen gedaan moet hebben en hierdoor is het echt goed met werk te combineren. Lange(re) en korte lessen worden afgewisseld. Heb zelf een paar keer de hiit- en de pilates gedaan. Zwaarder dan verwacht, maar goed vol te houden en ze geven ook alternatieven voor als je zwakke knieën oid hebt.

Maar niets werkt zo goed als gewoon naar de sportschool gaan inderdaad :D.

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:45

Chantalla schreef:
Fijne tips weer, hopelijk hebben meer mensen er iets aan.

Ik ben inmiddels toch keurig twee keer bij de sportschool geweest en heb besloten toch daar maar voor te gaan. Is wel een stukje rijden maar je moet er wat voor over hebben. En eigenlijk is gezamenlijk afzien ook best oke :+


Ik rij ook altijd een kwartier en het zit nu zo standaard in mijn systeem dat ik het niet eens meer echt door heb, het maakt de drempel i.i.g. niet hoger, of ik nou op de fiets stap of in de auto stap, het is beiden een handeling, met als verschil dat in de auto door weer en wind nog wel eens fijner kan uitkomen ook. :))