Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:49

Nee de Quiet is altijd hetzelfde materiaal, zacht siliconen. De inzet stukjes (Mute) die je los kunt bestellen of krijgt bij de Engage/Experience Plus zijn ook van siliconen. Maar blijkbaar wordt het geheel als je de Mute in de Quiet stopt iets steviger. Eigenlijk wel logisch achteraf. Daardoor kan ik er niet lekker op slapen. Zonder de Mute wel en gezien het puur esthetisch is, zal ik ze er voor het slapen dus ook niet meer in doen. Bij de Engage helpen ze wel voor extra demping. :)

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:50

MarlindeRooz schreef:
Ik heb quiet maar met als doel complete stilte. :P

Wil nog de engage misschien voor in het dagelijkse leven.

Sluiten deze echt alles buiten?

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:52

Celebi schreef:
De mute dopjes passen prima in de Quiet, alleen doen ze niets. Het is puur esthetisch. Dat vond ik wel een leuk idee om de kleurtjes te kunnen wisselen en daarom koos ik een zwarte basis. Maar er is dus een kans dat je er dan niet meer mee kunt slapen omdat ze minder flexibel zijn, dus hou dat in gedachten bij bestellen. :+


Ah op die manier, je bericht was op meerdere manieren te interpreteren. :)

Ik baal er nu van dat ik niet ook gelijk de quiet heb besteld. Gewoon niet aan gedacht dat die ook handig kunnen zijn als lichte slaper, vooral als ik op reis ben. Ik bestelde de engage echt om te studeren, maar wel nog te kunnen praten.

Slmt9

Berichten: 4815
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:52

Oh zo bedoel je! Dat is wel goed om te weten, want ik wilde daarvoor dan ook de mute bestellen, doe ik dat niet.


xx_Irisje schreef:
Sluiten deze echt alles buiten?


Als je zo goed als alles wil buiten sluiten heb je aan deze het meest:
https://www.plein.nl/ohropax-oordopjes- ... ncQAvD_BwE
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 10-04-23 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:00

Nee ze sluiten zeker niet alles buiten. Ik kan gewoon nog mensen horen, of de tv bijvoorbeeld. Maar wel erg zachtjes. Ik heb jarenlang met van die foam oordoppen geslapen om geluid buiten te houden, maar alsnog werd ik wakker van gesnurk. Blijkbaar filteren die foam doppen meer hoge tonen, terwijl de Loops meer alle tonen onderdrukken. Lijkt dus wel te werken voor mij.

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:06

Van die vormbare oordopjes verlies ik ook altijd. :')

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:15

Haha ja ik ook vaak. Dan was het een zoektocht 's ochtends waar dat ding gebleven was. :')

Jespri

Berichten: 9640
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:28

Ik heb na aanleiding van dit topic net ook de loop engage besteld, ben heel benieuwd.

Slmt9

Berichten: 4815
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:31

Slmt9 schreef:
Als je zo goed als alles wil buiten sluiten heb je aan deze het meest:
https://www.plein.nl/ohropax-oordopjes- ... ncQAvD_BwE


Dit is geen foam. Foam vind ik ook oncomfortabel om mee te slapen.

Dit zijn wassen oordopjes. Er zit stof omheen, dat haal je eraf. Dan doe je ze door de helft en rol je ze op tot het balletjes zijn. Dan druk je ze in je oor. Ze vorm helemaal naar je oor. Ze zijn dus zacht en blijven in de vorm van je oorschelp.

Afbeelding

Jarenlang waren het voor mij de allerbeste oordopjes om mee te slapen. Geen pijn en ze dempen echt het beste van allemaal (en ik heb denk ik alles wel getest).
Helaas werd ik allergisch voor de bijenwas die erin zit waardoor mijn oren gingen ontsteken. Heb nog geen beter alternatief gevonden dan de sleepphone waar ik nu mee slaap, maar zou liever terug willen naar de wassen oordopjes.
De sleepphone heeft platte luidsprekers waardoor je op je zij kan liggen. Ik zet er dan pink noise op en dan hoor je ook niets meer.

Afbeelding

Voor buiten gebruik ik otoplastieken van Alpine. Maar ik hoop aan de Loop toch meer te hebben qua zitcomfort.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:04

Ik heb zaterdag een kinderverjaardag (ugh, de horror) kunnen verdragen door de Engage Plus! Ze zijn echt héél fijn. Ik heb de doorzichtige roze zodat ze niet opvallen, en dat werkte want niemand had het door. Ik was na een half uur al zooo overprikkeld, door die Engage heb ik het bijna twee uur vol kunnen houden. Vervolgens ook één van mijn beste vriendinnen kunnen overtuigen, die ze ook heeft besteld. Loop weet niet wat 'ie meemaakt ineens met al die nieuwe bestellingen :')

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:11

Ik wilde net een bestelling plaatsen maar dat wordt hem niet. IDeal doen ze niet en de andere betaalmethoxes heb ik niet helaas.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:18

En via Bol.com? Daar heb ik ze vandaan, had ze een dag later in huis.

manonutjuh

Berichten: 3011
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:19

Ik heb ze op 1 april besteld en ze zijn nog niet verzonden. Heb er maar even een berichtje achteraan gedaan want zo te lezen zijn ze normaal dus wel sneller met verzenden

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:21

Ze doen wel iDeal. Als je doorgaat met de bestelling krijg je die optie te zien.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:22

VuurVleugels schreef:
En via Bol.com? Daar heb ik ze vandaan, had ze een dag later in huis.


Goeie daar ga ik even kijken!

Kun je iets anders met de quite dan slapen? Of zijn ze echt alleen geschikt voor het slapen?

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:26

Ik heb gewoon met ideal betaald via de website van loop. Als je de bestelling doorzet kom je daar vanzelf.

De quiet kan je ook in het dagelijks leven gebruiken als geluiddemper, alleen moet je ze mogelijk uitdoen als je met iemand moet praten bijvoorbeeld.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:46

Afbeelding

Ik krijg alleen dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:51

pluisje88 schreef:
[ [url=m/Fr3I7p.png]Afbeelding[/url] ]

Ik krijg alleen dit.
Als je je gegevens invult en doorgaat, kom je op een pagina uit waar je wel met iDeal kan betalen. Dit is de 'Express checkout.'

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:51

Ja, dat is de express checkout (waarbij je geen gegevens hoeft in te vullen omdat dat via die systemen gaat), als je naar beden scrollt zie je ‘OR’ staan, dan krijg je de optie om bestelgegevens in te vullen en krijg je meerdere betaalopties, waaronder ideal.

Dorus

Berichten: 13215
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 12:02

Ik had van het weekend eindelijk de knoop doorgehakt om ze te bestellen, maar ze hebben de roze engage plus niet meer op voorraad. Hopelijk komen ze weer terug op voorraad. Wilde voor roze gaan omdat ik verwacht dat die minder opvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 12:03

Dorus schreef:
Ik had van het weekend eindelijk de knoop doorgehakt om ze te bestellen, maar ze hebben de roze engage plus niet meer op voorraad. Hopelijk komen ze weer terug op voorraad. Wilde voor roze gaan omdat ik verwacht dat die minder opvallen.
Ik vind ze überhaupt niet zo opvallend hoor - ze zijn kleiner dan ik aanvankelijk dacht. :) Kan anders wel even een foto voor je maken van de mijne - ik heb de Arctic Crystal.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 12:48

Afbeelding

Gelukt!

De engage voor op kantoor, Tomorrowland voor het tentfeest aan het einde van de maand (hoop maar dat het op tijd komt) en de quite om uit te proberen ;)

En nu ben ik blut :)

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:49

manonutjuh schreef:
Ik heb ze op 1 april besteld en ze zijn nog niet verzonden. Heb er maar even een berichtje achteraan gedaan want zo te lezen zijn ze normaal dus wel sneller met verzenden

Bij mij precies hetzelfde, 1 april besteld en nog niet verzonden.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:10

Hmm misschien had ik dan toch beter via bol kunnen bestellen. Daar was de levertijd korter. Nouja te laat

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:27

xSCWx schreef:
manonutjuh schreef:
Ik heb ze op 1 april besteld en ze zijn nog niet verzonden. Heb er maar even een berichtje achteraan gedaan want zo te lezen zijn ze normaal dus wel sneller met verzenden

Bij mij precies hetzelfde, 1 april besteld en nog niet verzonden.


Ik heb ze één dag eerder besteld en ze sinds zaterdag binnen, bedenk dat er na het bestellen een zondag zat en nu pasen en ze uit Duitsland moeten komen. Ik denk eigenlijk dat ze wel morgen of woensdag binnen komen. De website geeft ook aan 5 tot 10 werkdagen levertijd, dus daar zitten ze nog prima binnen.
Ik werd trouwens niet op de hoogte gehouden via de mail van de bestelling, daarvoor moest ik echt de trackcode opzoeken. Het pakketje paste ook door de brievenbus, dus denk dat ze daarom geen updates sturen.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 10-04-23 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt