Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorus

Berichten: 13215
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:51

Ik heb gisterenochtend besteld en kreeg gisterenmiddag al een T&T code, maar het is mij niet helemaal duidelijk of hij nu wel of niet onderweg is.

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:39

Eilish schreef:
Bij de Flare Calmer Night had ik niet dat ik mijn eigen ademhaling of hartslag kon horen, misschien is dat wat voor je. Die hebben een holle ruimte/gat aan de binnenkant. Bij de Loop Quiet is je oor vacuüm dicht.


oh dank voor de tip!

xPabloBokt

Berichten: 9444
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:41

Voor de mensen die direct bij Loop hebben besteld, kregen jullie een melding van PostNL als ze bezorgd zouden gaan worden?

Ik weet dat ze onderweg zijn inmiddels (was even een twijfel want ik zag op de website dat ze uitverkocht waren, maar heb wel een soort van T&T gekregen waar nu als laatste update staat dat ze 12-04 de Deutsche Post Mailterminal verlaten hebben), maar heeft een van jullie enig idee hoe lang het nu nog duurt?

Ik merk dat ik echt moeite heb met op kantoor zitten, dus ik heb ze liever gisteren dan vandaag -O-

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:57

Ik kreeg geen melding van wanneer ze bezorgd werden, zag in T&T inderdaad zo’n laatste update, en opeens lagen ze in de brievenbus.
Ik denk dat je geen melding krijgt doordat ze in de brievenbus passen.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:51

Je kunt de T&T invullen in de PostNL app en dan zie je daar wanneer het bezorgmoment is. Via die Deutsche Post zie je dat inderdaad niet.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:59

Als ik hem in de PostNL app plak dan wordt er nog niks gevonden helaas. Ik heb ze zondag besteld dus zal wel volgende week worden denk ik.

xPabloBokt

Berichten: 9444
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 16:57

Ik denk dat ik dat ook niet kan omdat ik gratis verzending heb en dus geen T&T echt krijg.

Maar goed, hopelijk zijn ze na maandag binnen. Maandag werk ik thuis, dinsdag moet ik weer op school zijn dus dan zou ik ze wel graag hebben.

JudithGigi

Berichten: 4215
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:35

Bokt groepskorting when? :') Afbeelding

Ik heb ze gekocht voor in de klas en in de winkel. Vind het ideaal :D

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 20:03

Ik heb ze nu 2 dagen in gebruik (engage) maar ik twijfel toch een beetje. Vooral lage tonen lijken gedempt te worden (wat wel fijn is) maar ik versta mannen ook minder goed (op een halve meter al). Vrouwen versta ik wel oké zolang ze niet verder dan ongeveer 3 meter van me af staan. Sowieso komen helder/hoge geluiden wel verstaanbaar binnen. Als ik eet hoor ik alleen mezelf kauwen, hetzelfde met tanden poetsen. Verder gewoon tijdens werken enzo geen last van.
Mijn grootste struikelblok is vooral dat ik mensen minder goed versta, bij belangrijke dingen moet ik ze toch uitdoen om het goed te volgen.

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 08:50

Bij mij komen ze vandaag binnen zegt postnl. Dat is nog wel snel. Woensdag besteld :D wel fijn, ben zo benieuwd!!!

xPabloBokt

Berichten: 9444
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 10:23

Ik heb ze nog steeds niet en ook geen PostNL melding.. -O-

Heb ze 6 april al besteld

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 11:08

Afbeelding

Daar zijn ze dan. Hier een poging om kleinere dingetjes erop te zetten.wat een gefriemel. Ben benieuwd.

Dorus

Berichten: 13215
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 11:51

Bij mij komen ze ook vandaag binnen. Dinsdag besteld.

@PabloBokt: Had je de engage plus in het roze besteld? Dan zou het best wel eens kunnen dat hij vertraagd is omdat die uitverkocht is.
Overigens als je dat T&T nummer dat met een L begint in de PostNL app zet dan wordt hij gewoon toegevoegd. Gisteren zei hij “nog niet bekend” bij mij, maar vandaag is hij geüpdatet met de leveringsdatum.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 12:12

pluisje88 schreef:
[ [url=m/AkVwSj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar zijn ze dan. Hier een poging om kleinere dingetjes erop te zetten.wat een gefriemel. Ben benieuwd.


Gelukt. Maat xs lijkt het te worden. Ik moest net even naar het dorp en ben op de fiets geweest met de engage (zonder loop) in. Ik hoor de wind, de vogels, kan gesprekken volgen maar toch veel minder omgevingegeluid. Het lijkt stiller,
Minder storend. Wel gek want terwijl ik dit typ in de keuken hoor ik gewoon een auto passeren op straat (zit de woonkamer en tuin nog tussen. Deur staat wel open uiteraard). Ik vind het een bijzondere ervaring. Hoop dat ze me gaan helpen in de kantoortuin.. had een noice canceling headphone van bijna twee honderd euro gekocht. Werkt wel wat, maar niet genoeg.ik ben wel hoog sensitief dus mijn zintuigen doen het een tikkeltje beter dan gemiddeld ;) Nieuwe poging met deze ;)

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 12:13

Helaas, was iets anders, uit Duitsland ook.. toch jammer hahaha!

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 14:35

wendy1987 schreef:
Helaas, was iets anders, uit Duitsland ook.. toch jammer hahaha!


Ah. Balen!

Dorus

Berichten: 13215
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:05

Bij mij zijn ze wel binnen. Zijn onder veel kleiner dan ze op het oog lijken!
Ik heb de XS erop zitten en veel groter moet ik ze niet hebben. Ik had de foam ook willen proberen, die zouden comfortabeler moeten zijn, maar die zitten er helaas niet in XS bij.

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 22:13

Ik draag de s foam en vond ze even klein ogen als de xs van de andere dopjes, ze vormen ook goed naar je oor. Normaal moet ik ook altijd de xs qua dopjes bij in-ear producten. Dus ik zou de s foam gewoon proberen als ik jou was.

Ik heb ze (engage +) vandaag geprobeerd op mijn werk in de zorg, waar ik op de groep sta, logeeropvang voor meiden die behoorlijk druk kunnen zijn. Tegen het einde van de dag zit ik dan echt vol en kan ik niet meer zoveel hebben. En ondanks dat ik alles nog hoor, voelt het alsof er een grotere afstand tussen mij en het geluid zit waardoor ik als het ware in een bubbel zit. Dat geeft toch echt wel rust en maakt het minder intens.

Dorus

Berichten: 13215
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 07:49

Bedankt, dan ga ik het zeker nog een keer proberen!

xPabloBokt

Berichten: 9444
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:55

Dorus schreef:
Bij mij komen ze ook vandaag binnen. Dinsdag besteld.

@PabloBokt: Had je de engage plus in het roze besteld? Dan zou het best wel eens kunnen dat hij vertraagd is omdat die uitverkocht is.
Overigens als je dat T&T nummer dat met een L begint in de PostNL app zet dan wordt hij gewoon toegevoegd. Gisteren zei hij “nog niet bekend” bij mij, maar vandaag is hij geüpdatet met de leveringsdatum.


Ik had ze in goud, maar die zijn ook uitverkocht. Maar ik weet wel dat ze verzonden zijn.
Dat T&T nummer heb ik idd in de PostNL app gezet, maar helaas nog geen update daar gehad.

Inmiddels zijn ze al sinds 15-4 verscheept naar Nederland, maar ik heb ze nog steeds niet binnen.. wacht ondertussen al 12 dagen -O-

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:57

Ik heb ze ook nog niet... ook de 15e uit Duitsland weg gegaan. Zie ik nu.
Maar in postnl app nog niets.
Ze zullen wel komen, maar ben ook zo benieuwd!

xPabloBokt

Berichten: 9444
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:59

Ik heb ze vooral heel hard nodig, haha :')

Wordt echt genekt door die vreselijke klote kantoortuin op stage. Kan me daar echt niet focussen.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:18

Nooit geweten dat er zoveel keuze is in geluidsreductie, wekt mijn interesse.

Ik heb op de site van loop gekeken, maar kom er niet helemaal uit. Misschien weet een ervaringsdeskundige hier het antwoord.

Ik vind het moeilijk mij te focussen met omgevingsgeluiden, ik kan mij hier niet voor afsluiten. Mocht iemand mij direct iets vragen, is het wel fijn als ik dat gewoon hoor.
Lastige hierbij is dat ik achter een domicon-systeem zit (video/geluidsbewaking) en het belangrijk is dat ik deze geluiden duidelijk moet horen om ze goed te interpreteren.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:28

@Grit Voor Loop heb je de Quiet, Experience en Engage en ze verschillen in mate van geluidsreductie. Quiet het meeste, Engage het minste. De Experience zit daar precies tussenin. In principe kun je met de Experience en Engage gewoon praten en naar gesprekken luisteren, alleen is de Engage speciaal ontwikkeld om net iets minder te dempen omdat je jezelf te erg zou horen met de Experience. Ze maken dus nu het onderscheid tussen muziekevenementen en veel geluid voor de Experience en de Engage voor het dempen van wat minder heftige geluiden waarbij de sociale evenementen meer naar voren komen. Die laatste is dus ook het meest geschikt voor het dempen van de omgevingsgeluiden waarbij je nog steeds in staat bent om te praten met anderen.

Nou moet ik zeggen, bij drukke ruimtes kan ik prima praten met iemand met de Engage in, maar als het rustig is verkies ik wel liever om ze uit te doen als ik 1 op 1 met iemand praat. Daarna doe ik ze weer in om weer in mijn bubbel te duiken achter de laptop. Dus of je met een domicon systeem fijn ermee kunt werken, geen idee. Dat zou je uit moeten vinden denk ik..

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:54

Ik heb de quiet geprobeerd in bed. Heerlijk stil wel. Niet voor de hele nacht. Ik wil graag meekrijgen wat er gebeurt. Hoor mijn eigen hartslag inderdaad maar niet storend. Ik krijg er wel super pijn in m’n oren van als ik ze in heb. Morgen gaat de engage mee naar kantoor. Vorige de week de Tomorrowland mee naar de feesttent. Ben benieuwd!