Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 16:22

Sybelle schreef:
Mando schreef:
O dat is mooi,

Ik zit me ineens te bedenken.. helpt het ook tegen fluitende collega's..... (wordt er nu weer mee geconfronteerd)

Ik heb een collega die zit naast me.. nouja bureaulengte ertussen en die heeft wat issues (het alfabet zeg maar) en als hij druk is of niet goed in zijn vel zit gaat hij met de muziek mee fluiten.
Nu kan hij daar niets aan doen en ik ga ook niet 60x per dag zeggen dat hij niet mag fluiten maar dan zal ik zelf, want ik heb er last van, iets moeten doen... dus daarvoor ook de oordopjes.
Zijn deze daar ook goed voor dan?


Als je ze vast bindt aan een steen en daarmee gooit moet het lukken. :j



Hahahahaha dan gooi ik raak want hij is niet zo snel met bukken.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 16:22

Fijn al deze reviews hier, ik ga twee setjes bestellen denk ik! Kan sinds mijn burnout heel slecht tegen teveel prikkels dus ik wil graag de Engage hebben met voor de zekerheid een set extra demping. En dan de Quiet voor 's nachts. Lijkt me onwijs fijn. Heb best wel een goed gehoor en wordt overal wakker van. Hopelijk helpen beide setjes me. :)

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 13:23

Ik weet niet of t al gevraagd is maar kan je deze ook onder en headset dragen?
Dat ik wel gewoon kan bellen op t werk? Want elke keer in en uit doen is geen optie maar die extra demping zou echt wel fijn zijn voor de achtergrond geluiden op kantoor..
En dan is het ook de engage denk ik? Het mag echt wel flink filteren zeg maar.

Anoniem

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 13:25

Heb je over-ears of on-ears, Wendy? On-ears heb ik geen ervaring mee, maar m'n over-ears kan ik gewoon dragen. Ik voel de oordoppen niet zitten. :)

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 13:35

Onears als ik de afbeeldingen even bekijk voor de daadwerkelijke naam.
Die zijn ook niet aan te passen helaas, daar moet ik het mee doen. Zit verder prima, maar zou graag extra demping willen idd

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 13:49

De engage is volgens mij de versie met de minste demping, maar de dB waardes staan erbij vermeld. Mij lijkt dat ze alleen niet met andere in-ears gecombineerd kunnen worden, tenslotte zitten die loops al in-ear (denk ik, ik heb er geen).

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 14:10

Nee de experience heeft de minste demping. En je kan inderdaad logischerwijs niet twee in-ear dingen tegelijk dragen. Het is wellicht mogelijk dat on-ear en in-ear wel samen kunnen, ook omdat de Loop zo ontworpen is dat hij niet 'uitsteekt'. Maar het zal een kwestie van proberen zijn. Ze kunnen geretourneerd worden!

Dorus

Berichten: 13215
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 14:47

Was er hier in het topic niet iemand die ze in de metro gebruikte met een koptelefoon eroverheen?

Ik zou ook graag de engage willen bestellen, maar ben aan het twijfelen vanwege de pasvorm. Ik heb vrij nauwe gehoorgangen en in-ear koptelefoons vallen bij mij altijd uit of anders gaan ze na een uur of wat irriteren. En ergens twijfel ik of de engage wel voldoende demping zal geven voor het lawaai van de afdeling waar ik last van heb. Als ik een koptelefoon op heb staan met muziek of podcast dan komen ze er wel eens overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 14:48

Dorus schreef:
Was er hier in het topic niet iemand die ze in de metro gebruikte met een koptelefoon eroverheen?

Ik zou ook graag de engage willen bestellen, maar ben aan het twijfelen vanwege de pasvorm. Ik heb vrij nauwe gehoorgangen en in-ear koptelefoons vallen bij mij altijd uit of anders gaan ze na een uur of wat irriteren. En ergens twijfel ik of de engage wel voldoende demping zal geven voor het lawaai van de afdeling waar ik last van heb. Als ik een koptelefoon op heb staan met muziek of podcast dan komen ze er wel eens overheen.
Ja, dat was ik. :D

Wendy: je kunt het altijd proberen, je mag ze namelijk binnen drie maanden terugsturen. :)

wendy1987

Berichten: 6933
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 21:06

Aah top. Ik ga ze op mn verlanglijstje zetten! Als ik weer naar kantoor ga is dat zeker een idee, dus heel fijn!

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:04

Ik lees al eventjes geïnteresseerd mee en overweeg ook om loops aan te schaffen (ik vind dat we inmiddels een discount verdienen met alle aanschaffen door bokt). Ik studeer graag op de universiteit of in de bibliotheek, maar sommige momenten is daar ook veel ruis.

Nu heb ik on-ear koptelefoons (te klein hoofd voor over-ears helaas, anders had ik die met noise canceling aangeschaft, heb er meerdere geprobeerd, maar het is gewoon niet comfortabel) en zou ze daar graag mee willen combineren. Iemand die dat toevallig binnenkort gaat proberen? :D

Wat ik alleen niet begrijp is dat experience tot 18 dB filtert en engage tot 16 dB (+5 bij de plus), terwijl de experience juist is om wel nog geluid van je omgeving mee te krijgen en de engage minder behalve dat je nog wel in gesprek kan?

Edit: ik heb de engage plus besteld, had geen geduld _O-
Laatst bijgewerkt door Suliko op 31-03-23 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:12

je hebt getekend voor volwassenenonderwijs.
je zou les krijgen in kleine groepen.

je blijkt bij een stel kleuters in de klas te zitten
de klas is groot

ik zou het bespreekbaar maken met de directie van de school of de leraren. En aangeven dat je niet krijgt waar je voor betaald heeft, dus ofwel ze zorgen dat het rustig is in de klas en jij fatsoenlijk kunt meedraaien, ofwel ze betalen je je studiegeld terug, zodat jij op zoek kunt gaan naar een opleiding waar mensen WEL daadwerkelijk willen leren en leraren in staat zijn de orde te bewaren of in ieder geval te wijzen op fatsoensnormen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:18

Suliko schreef:
Ik lees al eventjes geïnteresseerd mee en overweeg ook om loops aan te schaffen (ik vind dat we inmiddels een discount verdienen met alle aanschaffen door bokt). Ik studeer graag op de universiteit of in de bibliotheek, maar sommige momenten is daar ook veel ruis.

Nu heb ik on-ear koptelefoons (te klein hoofd voor over-ears helaas, anders had ik die met noise canceling aangeschaft, heb er meerdere geprobeerd, maar het is gewoon niet comfortabel) en zou ze daar graag mee willen combineren. Iemand die dat toevallig binnenkort gaat proberen? :D

Wat ik alleen niet begrijp is dat experience tot 18 dB filtert en engage tot 16 dB (+5 bij de plus), terwijl de experience juist is om wel nog geluid van je omgeving mee te krijgen en de engage minder behalve dat je nog wel in gesprek kan?
Ze zijn allemaal van verschillende materialen gemaakt: de Quiet zijn volledig van siliconen, de Engage zijn van kunststof, en de Experience zijn van metaal. Daardoor is de manier van geluid doorlaten verschillend en kun je met de Experience dus nog steeds wel alles horen, met name bij bijvoorbeeld concerten, maar simpelweg minder hard.

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:20

Mkango schreef:
Suliko schreef:
Ik lees al eventjes geïnteresseerd mee en overweeg ook om loops aan te schaffen (ik vind dat we inmiddels een discount verdienen met alle aanschaffen door bokt). Ik studeer graag op de universiteit of in de bibliotheek, maar sommige momenten is daar ook veel ruis.

Nu heb ik on-ear koptelefoons (te klein hoofd voor over-ears helaas, anders had ik die met noise canceling aangeschaft, heb er meerdere geprobeerd, maar het is gewoon niet comfortabel) en zou ze daar graag mee willen combineren. Iemand die dat toevallig binnenkort gaat proberen? :D

Wat ik alleen niet begrijp is dat experience tot 18 dB filtert en engage tot 16 dB (+5 bij de plus), terwijl de experience juist is om wel nog geluid van je omgeving mee te krijgen en de engage minder behalve dat je nog wel in gesprek kan?
Ze zijn allemaal van verschillende materialen gemaakt: de Quiet zijn volledig van siliconen, de Engage zijn van kunststof, en de Experience zijn van metaal. Daardoor is de manier van geluid doorlaten verschillend en kun je met de Experience dus nog steeds wel alles horen, met name bij bijvoorbeeld concerten, maar simpelweg minder hard.


Dankjewel! Waarschijnlijk had ik dit ook op de website kunnen vinden :')
Heb zojuist de engage plus besteld! Ik zal hier wel laten weten hoe ze bevallen, ook in combinatie met de on-ear headphones.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:22

Ik heb het niet heel duidelijk op de site kunnen vinden, maar als je goed kijkt naar de verschillende modellen, zie je dat ze van verschillende materialen gemaakt zijn. :D (Het viel mij vooral op doordat ik die iridiscente wilde hebben, maar die is er alleen bij de Experience en ik wilde weten waarom. :)) )

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:32

VuurVleugels schreef:
Nee de experience heeft de minste demping. En je kan inderdaad logischerwijs niet twee in-ear dingen tegelijk dragen. Het is wellicht mogelijk dat on-ear en in-ear wel samen kunnen, ook omdat de Loop zo ontworpen is dat hij niet 'uitsteekt'. Maar het zal een kwestie van proberen zijn. Ze kunnen geretourneerd worden!

Engage 16dB
Experience 18dB
Quiet 27dB

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 18:35

Ik heb ze binnen
Maandag maar eens testen op het werk.

carineken

Berichten: 693
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 18:57

Yeah door een akkefietje op het werk heb ik toestemming van mijn teamleader om tijdens een deel van de werkzaamheden, geluidempende oortjes te dragen, ik twijfel tussen de experience en de quiet, ik moet namelijk nog wel iets kunnen horen maar het geroezemoes niet.

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 19:16

Maandag kan ik je een update geven over de Engage.
Ik wilde ook idd nog wel wat horen maar ook het drukke skippen.

Slmt9

Berichten: 4813
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 19:18

Voor de beeldvorming, ik draag 30db en zit dan in een rolstoel. Mijn begeleider hoor ik als deze iets harder praat. Iemand bij de kassa vaak ook.
Dan focus ik me dus wel echt op die personen.
Ik ben wel overgevoelig voor geluid, dus mss hoor ik het beter dan een ander met 30db.
Ik denk dat je toch zelf zal moeten testen.

beline1

Berichten: 131
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 19:27

Ik ben audicien, even wat info: als je bedenkt dat normaal praten 65 dB is en als je daar dan de demping vanaf haalt kan jezelf uitrekenen hoeveel geluid je nog hoort.
Fluisteren is ongeveer 45 /50 dB.

Op maat gemaakte gehoorbescherming kan je ook met verschillende filters kopen en als de filter niet bevalt kan deze vervangen worden voor een lichtere of zwaarder demping. (ongeveer €135,-)

Muziekfilters dempen alles alsof je een volume knop hebt en blijft het natuurlijk klinken maar zachter en daar kan je prima nog mee verstaan. (ongeveer €170,-)

Slaapdopjes op maat zou ik zonder filter en side sleeper adviseren, omdat die zacht en hol zijn en je kunt dan ook op je zij erop liggen. (ongeveer €130,-)

Op maat gemaakt zit comfortabel, en als je ze vaak gebruikt is dat wel fijn.

Slmt9

Berichten: 4813
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 23:50

Ik heb meerdere merken op maat laten maken en allemaal dempen ze niet zoals van die wegwerpdopjes of waxen. Ook met slapen of langdurig dragen gaan ze pijn doen.
Zowel bij mijzelf als mijn man.

Voor dat geld zou ik dus eerder voor de Loops gaan.

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 00:07

Ik vind de loop dopjes veel fijner en beter zitten dan mijn op maat gemaakte doppen.

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 14:08

_Christina schreef:
VuurVleugels schreef:
Nee de experience heeft de minste demping. En je kan inderdaad logischerwijs niet twee in-ear dingen tegelijk dragen. Het is wellicht mogelijk dat on-ear en in-ear wel samen kunnen, ook omdat de Loop zo ontworpen is dat hij niet 'uitsteekt'. Maar het zal een kwestie van proberen zijn. Ze kunnen geretourneerd worden!

Engage 16dB
Experience 18dB
Quiet 27dB


Experience pro 25 + db

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Oordopjes of iets geluiddempend voor in de klas, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 15:01

@Miekje23 De experience pro is ook gewoon 18 dB, en met het inzetstukje wat erbij zit 23 dB.

De mijne zijn nu met de post onderweg naar Nederland overigens. Duurt wel lang, komt uit Duitsland. Twijfelde of ik ze bij Bol.com zou bestellen, dan waren ze de volgende dag al in huis. Maar daar was het setje van mute inzetstukjes niet te koop, dus toch maar via hun eigen site de bestelling gedaan. Beetje ongeduldig. :+