Rosacea tips

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:24

veneri schreef:
Welke zonnebrandcreme gebruiken jullie voor je gezicht?
Ik gebruik nu nog de spf30 dagcreme van paula's choice calm lijn omdat ik die nog heb, maar zijn er ook andere opties die over je dagcreme heen gebruikt kan worden?
Die niet gaat glimmen,plakken en geen waas achterlaat?


Ik kan tegen deze, de oil free:

Afbeelding

https://www.natuurlijke-huidverzorging. ... ucten.html

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:42

veneri schreef:
Welke zonnebrandcreme gebruiken jullie voor je gezicht?
Ik gebruik nu nog de spf30 dagcreme van paula's choice calm lijn omdat ik die nog heb, maar zijn er ook andere opties die over je dagcreme heen gebruikt kan worden?
Die niet gaat glimmen,plakken en geen waas achterlaat?


Image skincare prevention daily matte spf 32. Deze is nu in 30 en 50 dacht ik. De 32 is eruit.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:43

Kijk eens bij de producten van Jetske Ultee. Mijn zoon heeft totaal geen acne en roodheid meer sinds hij azelaic acid serum van haar gebruikt.
Ik gebruik zelf ook de andere producten.

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 20:06

Ik ben stom geweest. Heb heerlijk paar uurtjes in de zon gezeten vanmiddag. Had me goed ingesmeerd met PC dagcreme met spf 30 en een make up poeder daarover met spf 15, en daaroverheen de garnier gezichtsspray spf50, dus dacht dat ik wel goed zat, maar ben nu toch behoorlijk rood en de huid gloeit (niet verbrand) kan ik nooit meer in de zon?? Heb zeker iedere 2 uur bijgesprayd en goed dik aangebracht....

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Rosacea tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 23:10

Hoe oud zijn je producten? Na 12 maanden is een zonnefilter niet meer goed. Elk jaar nieuwe aanschaffen.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Rosacea tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 00:13

Is het geen reactie op al die lagen product?

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 08:10

Ik weet het niet....huid is nu gelukkig weer rustig,maar had er gisteravond goed last van!
De dagcreme met spf30 is recent aangeschaft en geopend. De spray is wel van vorig jaar....

Saintelette

Berichten: 3180
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Rosacea tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 09:03

Heb je ipv de bha van pc ook al eens de aha geprobeerd? Ik krijg van de bha een droge huid maar van de aha juist niet. Maar kan natuurlijk bij jouw huid net weer anders zijn.

Ik zag iemand hierboven ook al gladskin opperen, heb je dat al eens geprobeerd?

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Rosacea tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 09:31

Wat rot TS. Helaas ervaring met rosacea. Acne toen ik jonger was. Maar ik sluit mij aan bij een eerder advies, ik dacht ook dat mijn huid vet was, maar eerder juist droog. Maar dat kan natuurlijk ook een leeftijd ding zijn. Ik kan best nog ff in de zon zitten, maar ik zou ook een geïrriteerde huid krijgen van drie verschillende crèmes. Zonnebrand voor mijn gezicht gebruik ik altijd spf 50. Merken die wel goed gaan, allemaal de gevoelige huid versie: Hawaian tropic, biodermal, la roche posay. Maar moet zeggen dat ik eigenlijk weer naar de huisarts moet om het onder controle te krijgen. Het blijft de laatste tijd onrustig terwijl het echt al jaren beter ging.

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 12:42

Ik denk dat ik een vette en vochtarme huid heb.
Nu met de dode zee producten van H&B is het snel weer onder controle en voelt de huid fijn aan. Ga nog even op zoek naar een fijne SPF voor daaroverheen in de zomer.

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Rosacea tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 19:33

Een hoed of pet is naast goede zonnebrand ook aan te raden, kan je gezicht uit de zon terwijl de rest lekker bakt

En let op dat je spf op waterbasis is

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 07:37

Ik blijf er gewoon uit. Krijg tegenwoordig ook last van zonne allergie op armen en benen. Voor mijn gezicht heb ik brushonblock besteld. Nu 1x gebruikt tijdens wandelen in de volle zon, en daarna geen last gekregen.
Is transparant poeder (ook in kleur te krijgen) spf 30.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 23:30

Ik ben gister bij de huisarts geweest en die vermoed Rosacea. Heb nu de meteroza gel gekregen om te kijken of dit effect heeft. En de tip om een factor te smeren. Ik lees met veel belangstelling dit topic nu. Leer en al veel van, dus lees graag mee! Nu even goed bepalen bedenken welke producten ik het best aan kan schaffen. :+

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 10:38

@charmaine, goed dat je meeleest. Ik hoop dat de creme van de huisarts gaat helpen, en dat je er minder klachten door krijgt.
Houd er wel rekening mee dat het waarschijnlijk nooit helemaal weg zal gaan en dat het resultaat waarschijnlijk tijdelijk is.
Ik heb zeer milde rosacea met af en toe een uitbraak waarbij ik bultjes,jeuk en branderige pijn krijg.
Ik gebruik nu als verzorging de dode zeezoutlijn van holland&barret.
De roodheid gaat er niet van weg, maar de jeuk en bultjes en pijn wel,huid wordt er rustig van en blijft het onder controle.
Als make up gebruik ik mineralenpoeder van moonminerals. De groene concealer, een gewone concealer, een finishing powder en foundation powder. Heel tevreden over, geeft geen irritatie, geeft niet af, camoufleert goed en ziet er natuurlijk uit.
Daaroverheen gebruik ik als ik naar buiten ga sinds kort de brush on block voor UV bescherming.
Kijk ook eens op de rosacea facebook, daar vind je ook veel tips en ervaringen.
Ik heb er voor gekozen om de roodheid te accepteren zolang de hudi verder rustig blijft,maar ik heb dan ook een milde vorm.

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 08:10

Ik heb hele goed reviews en ervaringen gelezen over demoderm. Heb het besteld en ga het proberen. Wordt vervolgd.

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 08:51

De huidtherapeut kan bij rosacea ook best veel betekenen. Zou vooral niet teveel met thuis middeltjes rommelen als het echt heftig is.

elineAbby123

Berichten: 125
Geregistreerd: 28-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 09:20

Ik zweer bij wolvet.

Bij de noordkroon te bestellen. Is het enige wat mijn huid helpt

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 18:24

veneri schreef:
Ik heb hele goed reviews en ervaringen gelezen over demoderm. Heb het besteld en ga het proberen. Wordt vervolgd.



Demoderm,
:(

Menthol niet aan beginnen.
Gewoon niacimide met zinc, veel beter, je opperhuid moet sterker worden.

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 08:52

nu een week of 13 bezig met de demoderm (met menthol erin) en mijn huid is ontzettend opgeknapt. veel minder rood, geen pijnlijke bultjes, branderigheid of jeuk meer. ik reinig mijn gezicht 2x per dag met wasschies en water, en breng dan DD aan, verder niks.
ik ben onlangs gestart met zarqa anti redness creme wat ik na het intrekken van de DD in de ochtend aanbreng, en dat verdraagt mijn huid goed. ik wil binnenkort naar 1x daags (avond) demoderm.
het enige wat ik nog wel heb is af en toe wat puistjes op de kin, rond de mond, maar die gaan door de DD ook snel weer weg. ook heb ik nog wat rode vlekjes van littekentjes, wat kan ik daartegen gebruiken? las iets over azalinezuur?

zijn onderstaande producten een idee voor wanneer ik afbouw met de DD?
ik dacht dan aan de volgende routine, maar misschien is dat alweer teveel:

Afbeelding

- ochtend:
Azelaic acid + niaciamide
zarqa anti redness creme

-avond:
Hyaluronic acid
Demoderm
the ordinary natural mosturizing factors

Of is het misschien verstandiger om rustig aan te doen met mijn huid, en eerst alleen de stap te maken naar 1x per dag Demoderm en sochtends zarqa, en reinigen met lauw water, en eerst eens te zien wat dat doet voor mijn huid, voordat ik weer teveel ga toevoegen?
Mijn huid is nu mooi rustig.

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Rosacea tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:33

Ik heb een hele goede tip voor rosacea. Ik heb er zelf ook last van.
Rosalique creme. Het is factor 50, ik krijg er nauwelijks pukkeltjes van terwijl ik dat echt OVERAL van krijg. Ook is de creme groen, wat de roodheid neutraliseert. Ik ga echt niet meer zonder die creme op mijn gezicht de deur uit. En nee, ik heb geen aandelen ;)

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:46

Mijn zus had rosacea voor een periode van zo'n 15 jaar, sommige periodes heftiger dan andere, maar altijd aanwezig.
Sinds ze geen vlees meer eet (nu ruim 10 jaar ongeveer) heeft ze er nooit meer last van gehad.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 23:54

Hier met de jaren ook van alles geprobeerd, maar wat voor mij nu werkt is de vitamine E lijn van The Body Shop en de Hydro Boost lijn (en sinds kort ook de SPF 70 sport face zonnebrand ontdekt) van Neutrogena.

Van Paula’s Choice, La Roche Posay, Ceravit en Gladskin werd m’n huid super trekkerig en kreeg ik veel bultjes. Overigens kan ik de Hydro Boost gel créme dan weer niet verdragen, die voelt branderig aan en geeft ook roodheid.

Nu is het ‘s morgens gewoon douchen en m’n gezicht wassen met de chamomile butter (Body Shop), dan hydro boost serum (Neutrogena) en een dun laagje van de vitamine E créme (Body Shop). ‘S avonds onder de douche wederom de chamomille butter om schoon te maken, dan de vitamine E olie voor de nacht.

Ik ben wel van het type “less is more” moet ik bekennen. Dus geen foundation of iets dergelijks gedurende de dag, laat het maar lekker ademen en “doorwaaien”.

Gaabje
Berichten: 932
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 04:06

Ik zou het rustig aan doen met de producten. Ben je wel eens bij de allergoloog geweest? Het is lastig om producten en merken aan te raden als je mogelijk allergisch bent voor een bepaalde stof. Mijn nicht blijkt bijvoorbeeld allergisch te zijn voor formaldehyde (heeft nog tig andere namen). Zit in een hoop cosmetica en crèmes. Zij kreeg ook huidklachten. Ik heb zelf ook een gevoelige huid met mogelijk een allergie. De klachten waren nooit erg genoeg om een allergietest te doen maar door ingrediënten te gaan bekijken en te kijken welke ingrediënten vaak zorgen voor een allergische reactie ben ik gezicht naar producten gaan zoeken (ook icm trial and error). Less is more geldt bij mij echt heel erg en niet te veel nieuwe producten in een keer introduceren. Liefst per product dan kun je beter in de gaten houden waar je op reageert en welke ingrediënten dat mogelijk kunnen zijn.

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 12:41

Muppett schreef:
Ik heb een hele goede tip voor rosacea. Ik heb er zelf ook last van.
Rosalique creme. Het is factor 50, ik krijg er nauwelijks pukkeltjes van terwijl ik dat echt OVERAL van krijg. Ook is de creme groen, wat de roodheid neutraliseert. Ik ga echt niet meer zonder die creme op mijn gezicht de deur uit. En nee, ik heb geen aandelen ;)


Geprobeerd, maar verschrikkelijk!
Geen dekking en rare geelgrauwe kleur en vette huid.
Mijn tip blijft Demoderm. Mijn huid is echt 80% verbeterd, en geen pijn en jeuk meer.
Nu nog even zoeken hoe af te bouwen.

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 12:42

lies schreef:
Mijn zus had rosacea voor een periode van zo'n 15 jaar, sommige periodes heftiger dan andere, maar altijd aanwezig.
Sinds ze geen vlees meer eet (nu ruim 10 jaar ongeveer) heeft ze er nooit meer last van gehad.


Ik heb nooit vlees gegeten,en toch rosacea. Dus zeg t maar.....de oorzaak kan van alles zijn.
Van huidmijten, tot voeding, tot allergie.