Rosacea tips

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 12:43

Gaabje schreef:
Ik zou het rustig aan doen met de producten. Ben je wel eens bij de allergoloog geweest? Het is lastig om producten en merken aan te raden als je mogelijk allergisch bent voor een bepaalde stof. Mijn nicht blijkt bijvoorbeeld allergisch te zijn voor formaldehyde (heeft nog tig andere namen). Zit in een hoop cosmetica en crèmes. Zij kreeg ook huidklachten. Ik heb zelf ook een gevoelige huid met mogelijk een allergie. De klachten waren nooit erg genoeg om een allergietest te doen maar door ingrediënten te gaan bekijken en te kijken welke ingrediënten vaak zorgen voor een allergische reactie ben ik gezicht naar producten gaan zoeken (ook icm trial and error). Less is more geldt bij mij echt heel erg en niet te veel nieuwe producten in een keer introduceren. Liefst per product dan kun je beter in de gaten houden waar je op reageert en welke ingrediënten dat mogelijk kunnen zijn.


Dank je, dan ga ik gewoon even door met alleen demoderm en zarqa.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:58

Iemand hier ipl laser gehad tegen de rosacea? Vandaag net 1e behandeling gehad. Zou totaal 3 a 4 behandelingen moeten zijn, 1x per maand. Kwam knalrood thuis :o maar nu na een paar uurtjes lijkt het alsof die eerste behandeling al geholpen heeft...
Heb in het verleden ook wel zalfjes gehad van de huisarts maar dat hielp maar tijdelijk. De ipl zou wel jaarlijks opgefrist moeten worden aangezien rosacea altijd terug zou komen. Ben dus erg benieuwd wat het gaat opleveren en voor hoe lang.

H_W_
Berichten: 69
Geregistreerd: 25-05-12

Re: Rosacea tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:07


Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 22:59

Bravura schreef:
Iemand hier ipl laser gehad tegen de rosacea? Vandaag net 1e behandeling gehad. Zou totaal 3 a 4 behandelingen moeten zijn, 1x per maand. Kwam knalrood thuis :o maar nu na een paar uurtjes lijkt het alsof die eerste behandeling al geholpen heeft...
Heb in het verleden ook wel zalfjes gehad van de huisarts maar dat hielp maar tijdelijk. De ipl zou wel jaarlijks opgefrist moeten worden aangezien rosacea altijd terug zou komen. Ben dus erg benieuwd wat het gaat opleveren en voor hoe lang.

Ik heb er positieve ervaringen mee, doordat de blijvende rode haarvaatjes weg geflitst worden, ziet je huid er een stuk rustiger uit. Mijn huid voelde een paar dagen wat dikker aan op de flitsplekken, maar niet zodanig dat het echt zichtbaar was.
De meeste zorgverzekeringen vergoeden het ook tot een bepaald bedrag.