Wat is een fijne zelfbruiner?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 22:27

cinniz123 schreef:
Romy1234 schreef:
Deze heb ik altijd:

[ [url=m/Xnqpwi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ow nee die heb ik niet gezien het was deze

[ [url=m/o9FX0k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja die hadden ze ook niet, maar zag hem online wel, dus denk dat ik die maar ga proberen.
Is in principe dezelfde, alleen dan een Cream ipv milk.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 00:39

Welke bondi moet je hebben??
Als ik op Douglas kijk zie ik tig verschillende :o

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 00:47

Oke ik neem mn woorden terug over die van de kruidvat. Werkt dus wel!

Maar ik ben ook wel benieuwd naar eentje die wat langer blijft zitten.. heb t idee dat ik deze er zo af was :o

Lizenlotte
Berichten: 409
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 07:26


madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:38

Ik heb de st moriz al een paar jaar denk ik niet gebruikt, zou hij nog te gebruiken zijn denken jullie?

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:30

madeliefw schreef:
Ik heb de st moriz al een paar jaar denk ik niet gebruikt, zou hij nog te gebruiken zijn denken jullie?


Ik zou een nieuwe kopen. Ze zijn ook niet zo duur en tegenwoordig ook verkrijgbaar bij Kruidvat!

Ik gebruik inderdaad naar volle tevredenheid de St. Moritz fast tan :) Formule lijkt wel net wat veranderd ten opzichte van die van vorig jaar. Vorig jaar had meer een olijf ondertoon dan dat ie nu heeft. Arbeidsintensief klusje wel, ik tan elke 4 dagen zo'n beetje en dan ben ik er wel 1.5 uur aan kwijt qua smeren en intrekken. Dat is dan half uur smeren en uurtje 'garen' zoals ik dat noem :') . Ik doe het dan 's avonds zodat ik 's nachts kan doorkleuren (St Moritz doet er ongeveer 6 uur over om z'n kleur te bereiken) en dan sta ik 's ochtends bruin op :)

Zaak is om te zorgen dat je na 24 uur goed blijft smeren met bijv bodylotion zodat met name je benen niet doorgaan voor tijgerbrood zodra de tan gaat vervagen.

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:34

madeliefw schreef:
Ik heb de st moriz al een paar jaar denk ik niet gebruikt, zou hij nog te gebruiken zijn denken jullie?

Toevallig laatst die van mij na ruim een jaar niet gebruiken nog eens gebruikt. Hij was een beetje grijs verkleurd en deed eigenlijk niks meer voor het kleurtje.
Zou dus een nieuwe kopen.

L_iek
Berichten: 9713
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:48

Hoe lang laten jullie de Bondi sands intrekken? Heb het net gekocht maar zit even te twijfelen wanneer ik het ga smeren.

Padoertje
Berichten: 1547
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:05

Ik heb het 3 uurtjes laten zitten en daarna met water afgespoeld en zachtjes drooggedept.

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:08

madeliefw schreef:
Ik heb de st moriz al een paar jaar denk ik niet gebruikt, zou hij nog te gebruiken zijn denken jullie?


Nee, de bruinende component heeft dan echt al lang z’n werkzaamheid verloren. Ik kan een gebruikte fles zelfbruiner na 6 maand al niet goed meer gebruiken, laat staan een paar jaar :o ongeopend weet ik eigenlijk niet hoe lang dan goed gaat, iemand daar ervaring mee? Ik sla iig nooit groots in omdat ik bang ben dat het al niet meer werkt tegen de tijd dat ik er aan toekom.

Ik heb nav dit topic de st Moriz express foam gekocht en gebruikt. Stuk betere prijs/kwaliteit dan de Bondi vind ik. De ondertoon had voor mij wel wat groener mogen zijn maar dat is ook het enige, het is niet te oranje. En het is me het prijsverschil ook absoluut niet waard. Kleurt goed en snel en ruikt een stuk minder ranzig ook dan de Bondi. Ik heb m’n nieuwe merk gevonden :D

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:12

Ik ben dit jaar nog net zo tevreden over Bondi als vorig jaar. Maar ik kan me voorstellen dat-ie niet nog een jaar goed blijft. Ik vind overigens de geur heel aangenaam, al overheerst die nu wel in mijn badkamer waar de handschoen steeds te drogen ligt :))

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:15

Ik lees hier iets over een half uur doen over smeren? Ik had mijn benen zo ingesmeerd met bondi, doe ik iets fout? :+

Hoe lang doen jullie erover?

Padoertje
Berichten: 1547
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:20

M_aaike schreef:
Ik lees hier iets over een half uur doen over smeren? Ik had mijn benen zo ingesmeerd met bondi, doe ik iets fout? :+

Hoe lang doen jullie erover?


Nog geen 5 minuten :o

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:23

M_aaike schreef:
Ik lees hier iets over een half uur doen over smeren? Ik had mijn benen zo ingesmeerd met bondi, doe ik iets fout? :+

Hoe lang doen jullie erover?


Ik denk eerder dat mensen de inwerktijd erbij tellen? Ik doe denk ik 10 minuten over m’n hele lijf, puur het smeren. Dan nog 5 minuutjes als een naakt oranje aapje rondhangen tot de ‘versheid’ eraf is en ik niet overal bruine vlekken heb en dan ga ik lekker door met m’n dag. M’n gezicht doe ik afhankelijk van de bruiner wel na 1-3 uur eraf halen, de rest van m’n lijf laat ik lekker 8+ uur zitten tot de volgende douchebeurt.
In tegenstelling tot de meesten smeer ik zelf m’n handen wel ook in, ik ben een fervent handenwasser dus dan zien ze alleen de eerste paar dagen er een beetje gek uit, daarna kleurt het mooi mee met de rest van het lijf. Anders zie ik echt dat ik na een paar dagen spierwitte handjes heb.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:36

Haha ik tan volledig, dus niet alleen mijn benen. Ik word namelijk bijna niet bruin :D En ik tan het meeste met handschoenen ipv met een mitt zodat niet de helft van het product verloren gaat in de handschoen en de kleur pakt dan ook wat beter.

Handen doe ik trouwens een half uurtje na de rest en met een make up kwast. Dan spoel ik daarna alles tegelijk af :)

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 12:43

Thanks. Helaas net bij de dichtstbijzijnde kruidvat niet.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:50

madeliefw schreef:
Thanks. Helaas net bij de dichtstbijzijnde kruidvat niet.


Je kan ook online bestellen en dan bij je dichtstbijzijnde Kruidvat laten bezorgen. Dan kan je het daar afhalen :)

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:55

Ik ben echt blij met die van het kruidvat Summer Bronze bodylotion heb nog 2 flessen gehaald want zijn in de aanbieding.
Heb nog nooit zo snel zonder zonnebank kuur in korte broeken gelopen.
Geef tenminste niet licht meer.

Afbeelding

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 14:02

Zondag bleef ik in het bos met mijn been achter een stuk natuur hangen. De combinatie van natuurlijk bruin, kunstmatig bruin en beschadigde (nu helende) huid heeft ervoor gezorgd dat ik nu een bijzonder soort oorlogswond heb :))

Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29735
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 14:04

Als je dat nu overal doet ben je wel heel bruin :+

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 14:05

Dat durf ik niet aan, ik krijg dat nooit streeploos... :=

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 11:36

.

marleen_88

Berichten: 14072
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 13:12

Afbeelding

Ik zit komende paar dagen weer goed. O:) Donderdag op schoolreis, gaan survivallen dus dan zal het er allemaal wel af zijn.

EvelienKiss

Berichten: 941
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Wat is een fijne zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 13:27

Nog een keer een vraag over opbouwen, stoppen en weer opnieuw beginnen. Ik heb collistar magic drops legs (die gebruik ik puur, volgens mij is dat de bedoeling). Wanneer heeft het geen zin meer, wordt je niet meer donker? En wanneer begin je weer opnieuw? Ik gok zo dat ik nu een paar dagen smeer, dan een paar dagen stop en dan weer smeer. Is dat een beetje een normaal ritme?

Suzanne F.

Berichten: 49278
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 14:26

EvelienKiss schreef:
Nog een keer een vraag over opbouwen, stoppen en weer opnieuw beginnen. Ik heb collistar magic drops legs (die gebruik ik puur, volgens mij is dat de bedoeling). Wanneer heeft het geen zin meer, wordt je niet meer donker? En wanneer begin je weer opnieuw? Ik gok zo dat ik nu een paar dagen smeer, dan een paar dagen stop en dan weer smeer. Is dat een beetje een normaal ritme?


Ja dat doe ik ook ongeveer. Om de 3-4 dagen smeer ik opnieuw.