Flatterende sportlegging in grote maten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 14:10

Ik ben al enige tijd opzoek naar dé heilige graal onder de sportleggings maar kan hem blijkbaar niet vinden :+
Ik heb wel leggings die lekker zitten, maar flatterend zijn ze alles behalve. De taillenaad spant te hard waardoor de niet zo strakke delen nóg harder opvallen, Ze zakken of, de tailleband rolt op, ze trekken op de verkeerde plaatsen vanwege slecht geplaatste naden en ga zo maar door.

Ik heb al leuke broeken gezien maar dan gaan ze maar tot maatje 44. Of tot XL maar deze zijn dan gelijk aan maatje 44 haha.. De fameuze tiktok leggings geprobeerd, maar zelfs de grootste maat is nét te krap. Deze zaten overigens wel lekker en leken flatterend!!

De leggings van Stronger vielen me op, prachtige broeken! Maar helaas ook qua buik niet flatterend.

Wat zoek ik precies?

- Maat 46-48 (50 als ze erg klein vallen)

- een broek die flatterend is rond de buik zonder gekke naden waardoor je word opgedeeld in verschillende worstjes. Liefst dus een brede tailleband die erg elastisch is. Tot aan de navel of hoger, zeker geen heup modellen.
Ik heb op dit moment een "blubberbuikje", dus de broek mag zeker steun geven voor tijdens het springen.

- mogen gekke kleurtjes of patronen zijn, of opgedeeld met mesh stukken, op voorwaarde dat deze dan ook meerekken!! Heb 1 broek met "zijnaden" voor de mesh stukken, maar die rekken niet en drukken dus zo een soort rolladepatroon in mijn billen -O-

- luchtig stofje voor de zomer dat goed omgaat met zweet. Ik heb een enorme "zweetreet" en wil dus liefst geen grote natte vlekken in mijn broek :')

Wie heeft dé sportlegging voor ronde dames??

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 14:15

En toch....ik zweer bij de Stronger leggings. Heb zelf maat 46/48 en Stronger is het enige merk wat bij mij niet afzakt, doorschijnt, afrolt of in mijn kruis trekt.
Moet wel zeggen, ik heb meerdere modellen van Stronger en het ene model valt wel wat anders dan het andere.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 14:25

yvje86 schreef:
En toch....ik zweer bij de Stronger leggings. Heb zelf maat 46/48 en Stronger is het enige merk wat bij mij niet afzakt, doorschijnt, afrolt of in mijn kruis trekt.
Moet wel zeggen, ik heb meerdere modellen van Stronger en het ene model valt wel wat anders dan het andere.



Welk model kan jij aanraden?
Mss dat ik dan gewoon de verkeerde heb gekozen :')

Zat inderdaad redelijk goed, maar vond weinig steun voor mijn buikje.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 14:26

Bara Sportswear! Hoog, stevig, comfortabel, leuke printjes.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 14:29

Absoluut zonder twijfel Zizzi, deze tip kreeg ik via IG en dat was de beste tip ooit. Toen ik begon aan mijn afval avontuur ben ik met deze leggings begonnen en ik vond het oprecht jammer toen ik niet meer in de kleinste maat van hun pastte. Nu ben ik overgestapt op Hema leggings, die zijn ook super fijn.

Die van Stronger, Barra etc vind ik allemaal even vreselijk. Ik heb wel een bodysuit van Gymshark en dat ding is top! :j

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 14:33

BillyJ schreef:
yvje86 schreef:
En toch....ik zweer bij de Stronger leggings. Heb zelf maat 46/48 en Stronger is het enige merk wat bij mij niet afzakt, doorschijnt, afrolt of in mijn kruis trekt.
Moet wel zeggen, ik heb meerdere modellen van Stronger en het ene model valt wel wat anders dan het andere.



Welk model kan jij aanraden?
Mss dat ik dan gewoon de verkeerde heb gekozen :')

Zat inderdaad redelijk goed, maar vond weinig steun voor mijn buikje.


De Etna is mijn favoriet, had je niet een te grote maat genomen? Mijn ervaring is dat als ze strak zitten ze het meeste comfort bieden en niet alles zo beweegt.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 14:35

yvje86 schreef:
De Etna is mijn favoriet, had je niet een te grote maat genomen? Mijn ervaring is dat als ze strak zitten ze het meeste comfort bieden en niet alles zo beweegt.


Zou mogelijk zijn, maar vond de tailleband toch strak zat.

Ik ga de overige merken die hier genoemd zijn ook even opzoeken!

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 14:55

KimD schreef:
Absoluut zonder twijfel Zizzi, deze tip kreeg ik via IG en dat was de beste tip ooit. Toen ik begon aan mijn afval avontuur ben ik met deze leggings begonnen en ik vond het oprecht jammer toen ik niet meer in de kleinste maat van hun pastte. Nu ben ik overgestapt op Hema leggings, die zijn ook super fijn.


Van Zizi heb ik mijn sportshirts altijd. Die zijn zo fijn!
Ik ga de leggings ook eens proberen.

Ik draag ook altijd de leggings van Hema. Simpel maar goed. Ik voel me er comfortabel in, daarvoor is broek over de buik sowieso een voorwaarde. Ze gaan heel veel wasbeurten mee. Ze gaan tot en met XL maar daar pas ik met mijn maat 48 prima in. Reden waarom ik eigenlijk alleen voor HEMA ga is het zakje voor mijn mobieltje. Kan niet zonder.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:15

Ik ben fan van mijn reebok legging hou ook van een brede hoge tailleband. Heb even gekeken en ze hebben ook plussize misschien is dat wat?

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:16

Women's Best gaat tot XXL en hebben vaak sales :) Kwaliteit is beter dan bv Gymshark imo.

SjonnieZ

Berichten: 2330
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:45

Leggings zijn nooit flatterend hooguit praktisch

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 18:58

Ik heb inmiddels een broek besteld bij Bara met een leuk printje, die zagen er echt tof uit, én met een code was het 1+1 gratis!! 2 broeken dus hahaha .. *\o/*

Dacht 1st heb bijhorende topje te nemen, maar de broeken zijn natuurlijk veel duurder, dus dan maar de 2 broeken. Top kan later nog komen, die heb ik voorlopig genoeg.

Beetje zelfde als Stronger had ik het idee. Anyway, me happy met de gratis legging, nu hopen dat ze lekker zitten _O-

Afbeelding

Volgende maand ga ik ook de seamless bestellen van Stronger denk ik :+ die zien er ook echt wel top uit!

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:02

Ben benieuwd of je aankoop geslaagd is ts :D

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:22

Ik heb een legging van under armor en dat is echt mijn favoriet.

de stof voelt veel fijner en steviger dan mijn andere leggings.

Felinde

Berichten: 1178
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:32


Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:47


x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 01:04

Ik ben fan van stronger, indd niet elk model en lang leve vinted ;)

Reebok en Adidas hebben ook goede modellen.
https://www.reebok.nl/reebok-lux-leggin ... J2880.html
Hier heb ik er 2 van, andere model kan ik ff niet vinden, maar woon ongeveer in deze broek. Naast de stronger broeken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 08:18

Ik heb zowel Stronger als Under Armour en die laatste vind ik nog steviger en mooier zitten dan stronger. Stronger is IMO goed voor slanke modelletjes maar bv de hero tights vond ik voor mij al echt niet flatterend en ik ben een skelet met vel rond. Under Armour zit heel fijn, blijft zitten waar ze moeten zitten en is van een stof die niet zwaar voelt maar waarin je toch niet alles ziet.

Nike vind ik ook hele fijne leggings hebben overigens. Puma heb ik ook eentje van maar die hebben dezelfde kwaliteit als stronger. Het model dat ik heb iig. (racer blocks)

Nike valt wel lager bedenk ik me nu kwa taille dan under armour, puma en Stronger. Heb er nu een stuk of zes van Nike (broer werkt bij Nike. Ze waren er ineens. O:) ) en die vallen allemaal lager dan UA en Stronger terwijl UA en Nike beide "middelhoge taille" hebben. Stronger heeft wel hoge tailles. maar die verschillen dan weer niet veel van UA kwa hoogte. Ja, ik zweer puur kwa flatterende stof enz bij Nike en Under Armour.

SjonnieZ: Mijn leggings zitten niet anders dan mijn skinny jeans. :+ Weet niet wat voor leggings jij voor ogen hebt maar die van goede kwaliteit kunnen prima flatterend zijn.
edit, bovendien heeft TS helemaal niks aan die opmerking.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-07-22 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 08:31

Gaat UA nu wel ook naar grotere maten?
Ik vind hun XL als een 42 vallen, van andere merken pas ik een L en van UA pas ik eigenlijk maar net in XL, maar dan tekent het wel.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 08:35

Marije_jiplover schreef:
Gaat UA nu wel ook naar grotere maten?
Ik vind hun XL als een 42 vallen, van andere merken pas ik een L en van UA pas ik eigenlijk maar net in XL, maar dan tekent het wel.

Ik zie er XXL, 3xL tussen staan, 44,46, en 49

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 08:51

Britt schreef:
Bara Sportswear! Hoog, stevig, comfortabel, leuke printjes.


Ik ben ook fan van Bara, maar die zijn wel vrij strak om de taille. Zeker als je wat meer taille hebt.

Qua rek in de band ben ik zelf erg fan van de Reebok leggings. Die zijn ook goed betaalbaar :)

SjonnieZ

Berichten: 2330
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:43

Ayasha schreef:
Ik heb zowel Stronger als Under Armour en die laatste vind ik nog steviger en mooier zitten dan stronger. Stronger is IMO goed voor slanke modelletjes maar bv de hero tights vond ik voor mij al echt niet flatterend en ik ben een skelet met vel rond. Under Armour zit heel fijn, blijft zitten waar ze moeten zitten en is van een stof die niet zwaar voelt maar waarin je toch niet alles ziet.

Nike vind ik ook hele fijne leggings hebben overigens. Puma heb ik ook eentje van maar die hebben dezelfde kwaliteit als stronger. Het model dat ik heb iig. (racer blocks)

Nike valt wel lager bedenk ik me nu kwa taille dan under armour, puma en Stronger. Heb er nu een stuk of zes van Nike (broer werkt bij Nike. Ze waren er ineens. O:) ) en die vallen allemaal lager dan UA en Stronger terwijl UA en Nike beide "middelhoge taille" hebben. Stronger heeft wel hoge tailles. maar die verschillen dan weer niet veel van UA kwa hoogte. Ja, ik zweer puur kwa flatterende stof enz bij Nike en Under Armour.

SjonnieZ: Mijn leggings zitten niet anders dan mijn skinny jeans. :+ Weet niet wat voor leggings jij voor ogen hebt maar die van goede kwaliteit kunnen prima flatterend zijn.
edit, bovendien heeft TS helemaal niks aan die opmerking.



Dat laatste is maar de vraag. Iedereen kijkt hierna vanuit zijn eigen situatie.
TS geeft aan via haar maatvoering wat zwaarder te zijn.. wel nu dat ben ik ook. Skinny jeans zijn voor mij ook niet flatterend.. waarom?
1. Omdat als je wat forser bent een rechte pijp nu eenmaal flatterende is dan een pijp die alle curves volgt.
2 als je wat forser bent je benen vaak ook niet zo strak zijn en leggings en strakke broeken laten dit gewoon zien.

Kun je dan niet in een legging lopen?. Tuurlijk wel! Ik draag ook wel eens een gewone rijbroek i.p.v. een jophurbroek, Maar verwacht alleen niet dat het flatterend is. Soms vind ik flatterend minder belangrijk bijv omdat het praktisch is.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Flatterende sportlegging in grote maten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:10

Je hebt feiten en je hebt meningen.
Over smaak valt niet te twisten :)

SjonnieZ

Berichten: 2330
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:23

Boras schreef:
Je hebt feiten en je hebt meningen.
Over smaak valt niet te twisten :)


Eens: de kleur is smaak daarover valt niet te twisten maar of in dit geval een model broek verhullend of accentuerend werkt is een (optisch) feit.
Flatterend heb ik in die laatste context opgevat.

Tink89
Berichten: 2940
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:36

SjonnieZ schreef:
Boras schreef:
Je hebt feiten en je hebt meningen.
Over smaak valt niet te twisten :)


Eens: de kleur is smaak daarover valt niet te twisten maar of in dit geval een model broek verhullend of accentuerend werkt is een (optisch) feit.
Flatterend heb ik in die laatste context opgevat.


Tjah, ik vind een mooi passende skinny op een hoge hak met een fijne blouse dat weer veel flatteuzer dan een rechte vormeloze broek. Dus flatteus is ook een maar een mening ja.

Eea hangt ook nog af van je lengte. Ik had ook ooit maat 48 ofzo, maar ben wel 1,73 en gevormd en heb dus altijd een taille gehad. Mijn schoonmoeder is nog geen 1.60 en dus bij maat 48 wat meer een propje. Zij kan geen skinny aan voor het mooie, omdat haar benen dan nog veel korter en propperiger lijken. Bij mij kon het ook in maat 48 prima en was het juist slanker ogend dan een rechte of bootcut.