Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:56

Heerlijk toch Maartje! Hier ook best veel positieve dingen hoor, ze is ook mee geweest uit lunchen en toen sliep ze de hele tijd en ze slaapt ook overdag heel fijn. En grote broer doet het zo mega goed. En ze groeit en ze doet en dat het dan af en toe wat heftiger is nemen we voor lief.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 00:40

Yonker nog heel even dan! Fijn dat je verlof in zicht is

Vanilla jeetje dat klinkt heel pittig! Wat fijn dat jullie nu een beetje je weg gevonden lijken te hebben, maar kan me heel goed voorstellen dat je lijf nog zo instinctief reageert. Is ook niet niets!

19Marjo90 en Doubtless top om te lezen dat het goed bij jullie gaat! Kan me voorstellen dat je wel toe bent aan 4 uurtjes ertussen Doubtless!

Set_Elkol fijn dat je borstontsteking onder controle lijkt nu en de kleine het goed doet. Leuk dat je ook al een ritme begint te herkennen

Maartje wat super fijn dat het bij jullie zo goed gaat! Dat is toch alleen maar geweldig :D

Onze kleine meid doet het echt fantastisch goed, eet goed tegenwoordig, slaapt goed, huilt weinig. Mijn herstel van de ks gaat ook buitengewoon goed dus geen klagen! Donderdag is ze meegeweest naar de negenmaandenbeurs en deed dat ook super knap.
Het kolven is deze week aardig drama geweest, liep met mijn 3e dreigende borstontsteking in 15 dagen, waar tijdens het consult van de lactatiekundige ook een schimmelinfectie bij bleek te spelen. Op haar advies moest ik in ieder geval tot het weekeind volledig doorgaan als ik al deed, want ik had de knoop wel doorgehakt te willen stoppen gezien ik volgens haar veel moeite zou moeten doen om de ontstekingen buiten de deur te houden waar ik helemaal geen zin in had. Dat was woensdag. Donderdag ging mijn productie echter finaal op zijn gat, in plaats van 1.5 voeding per kolfbeurt, deed ik 3-4 kolfbeurten over 1 voeding, en zag ik mijn voorraad heel rap slinken. En bleek ik er nog helemaal niet aan toe om te stoppen. Dus, vrijdag stond ze hier weer om te kijken hoe het ging en of er nog een kans was mijn productie te redden. Gelukkig denkt zij van wel, tot morgen gaan we nog door zoals ik het al deed, om de ontsteking echt te onderdrukken en de borst rust te geven, icm een strak schema en bijna non stop koelen. Vanaf morgen 1x een powerkolfsessie erbij om de productie weer aan te zwengelen, mogelijk met 1 dagdeel per dag om de 2 in plaats van 3 uur kolven tot ik weer ben waar ik moet zijn om in ieder geval genoeg op een dag te kolven voor haar. Afgelopen 2 kolfbeurten was het voor het eerst in 3 dagen weer wat meer dan de dagen ervoor, dus goede hoop! Wel héél blij met mijn hoge productie en voorraad nu hoor
Zo bizar wat je hormonen doen, want ik zou nooooooit borstvoeding geven, en mocht ik ooit toch zwichten dan in ieder geval alleen als het makkelijk ging en geen moeite doen verder. En toen werd het fulltime kolven en dit verhaal :+ Maar kleine doet het er super op en ik voel me fijn bij deze aanpak, dan is het goed.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 09:29

Dat psychologische is heel herkenbaar Bellex, wat vervelend dat het zo loopt. Ik herken het van mezelf en ook van de Facebook groep voor fulltime kolvers. Dat gewoon stoppen of kunstvoeding bijgeven/ overstappen niet zo makkelijk gaat als je zelf zou willen. Ik ben bij de eerste door gegaan tot 10 maand maar vanaf 6 maanden begonnen met eerst 1/2 flesje per dag kunstvoeding en dat langzaam opgebouwd, maar moeilijk dat ik dat vond! De eerste fles daarvan moest mijn partner geven want ik wilde niet. Nu had ik me voorgenomen in elk geval 2 maand moedermelk maar als het eerder zou kelderen of teveel moeite en energie zou kosten, dat ik me daar gewoon bij neer zou leggen :+ maar ook nu gaat dat denk ik niet zomaar zonder slag of stoot lukken.
Ik hoop dat jouw productie snel goed stijgt!

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 23:05

Fijn dat ik niet de enige ben die de eerste fles kv heeft uitbesteed hahaha, het is daar overigens ook bij gebleven lol
Gelukkig zie ik nu een oplopende lijn weer in de productie. Nog niet waar het moet zijn, laat staan waar het was, maar al zoveel beter dan afgelopen week!
Gisterenavond gaf de motorunit van mijn kolf ineens de geest, hij sloeg sinds maandag soms over merkte ik dus had net een reparatieverzoek ingediend toen hij helemaal niks meer deed. Toch wel wat paniek want hoe ging ik kolven. Dankzij een oproepje in de Facebook groep van ouders in mijn stad 5 mama's in een uur die hun unit uit wilden lenen tot de nieuwe binnen was, echt fantastisch! Volgende stap was in de door jou genoemde groep vragen haha. Zelfde avond nog op kunnen halen en voelde meteen veel verschil. Kennelijk sloeg hij veel meer over dan ik door had en was de kracht heel variabel, LK en ik denken dat dat een beste rol gespeeld kan hebben in hoe het afgelopen week is verlopen. Maar pluim voor Medela en bol die er meteen mee aan de slag gingen! Gewoon pech gehad dat hij na 1.5 maand al stuk was. Heb er weer vertrouwen in nu ik de oploop zie en de pijn vrijwel helemaal weg is!

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 11:16

Welke Medela heb jij? :D Ik heb nu weer de Swing die ik 3 jaar geleden heb gekocht en die is toen aan het einde van de rit veel harder gaan brommen maar doet het nog wel goed. Zou me niet verbazen als de kracht wel minder is.

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:27

Jeetje dat klinkt best pittig zeg Vanilla!
Fijn dat jullie nu wel een ritme en aanpak gevonden hebben welke lijkt te werken. Ook fijn dat je hee wel kan relativeren doordat het de tweede is! :)

Maartje, fijn dat het zo goed gaat en jullie genieten samen!

Bellex, wat een ellende zeg qua kolven… fijn dat het nu weer beter gaat en je productie ook weer oploopt! En super van de behulpzame moeders uit de stad! Iedereen lijkt zo mee te leven als het gaat om BV geven! :)

Hier is onze kleine morgen alweer 6 weken oud! Die tijd gaat zo hard!

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:32

Set_elkol ik heb de freestyle handsfree, verder echt een gouden ding zo fijn!

Wat gaat dat hard he yesterday!

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:41

Hier vandaag het eerste bewuste lachje, dat maakt toch een hoop moeilijke uren of slaaptekort goed :D

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:34

Hoe gaat het hier dames? Zijn er in de tussentijd nog baby's bijgekomen? Zou wel moeten als ik de lijst zo zie :D

Oh wat leuk Set_elkol <3

Vanillia hoe is het daar, stijgende lijn vastgehouden hoop ik?

Jojoni hoe is het met jou? Is je enkel inmiddels hersteld en heb je je draai kunnen vinden tussen wel dingen doen maar niet te veel te snel?

Welmoed hoe gaat het met jullie na je flitsbevalling?

Met ons meisje gaat het heel erg goed! Ze is 2 dagen goed verkouden geweest maar nu gelukkig weer fit. Ongelofelijk dat ze alweer een maand oud is, en toch alsof ze er altijd is geweest <3 vind het zo leuk om te zien hoe ze zich ontwikkeld en doet en welke stappen ze maakt.
Mijn productie is gelukkig weer op zijn oude niveau, ik wissel nu 3 verschillende kolven af dat werkt voor mij kennelijk het beste. Inmiddels ook weer een goede voorraad in de vriezer van ruim een week dus dat is fijn, en een kunstvoeding gevonden die ze wel blieft. Na ons avontuur vind ik het toch een geruststellende gedachte dat ze daar een beetje bekend mee is en we weten hoe ze er op reageert kwa smaak en evt krampjes/spugen. Zijn uitgekomen bij de Hero Nutrasense Sensisoft, die is gericht op kinderen die borstvoeding krijgen of hebben gehad, viel gelukkig wel in de smaak.
Mijn herstel gaat van een leien dakje, niks over te klagen! Morgen naar de bekkentherapeut, kan die de boel eens goed nalopen en ook het litteken gaan aanpakken, benieuwd hoe het er volgens haar voor staat.

- Vanillia - 8 december - 2e kindje - jongetje
- Leeneliefje - 1 januari - 1e kindje - jongetje
- Linnnh - 5 januari - 1e kindje -
- Jojoni - 5 januari - 1e kindje - meisje
- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - Meisje
- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Set_Elkol - 13 januari - dochter geboren 16-01-2024
- Dustinlover - 15 januari - meisje
- 19marjo90 - 16 januari - 2e kindje - Stef, 12-12-2023
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Olivier, 04-10-2023 sterrenkindje
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - meisje
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - meisje
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - Meisje
- Yesterday - 26 januari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje - Jongetje.
- Fabienne_Z - begin februari - 1e kindje -
- NadineK - 7 februari - 3e kindje - jongen
- Welmoed_ - 9 februari - 1e kindje- jongetje
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje - geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Tara_13 - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
- Barbabientje - 22 maart - 2e kindje - jongetje
- Nathachou - 23 maart - 1e kindje - geslacht onbekend, willen het pas later weten.
- Rensjee -24 maart - 2e kindje - jongetje
- Noeps - 28 maart - 2e kindje - meisje
- PeraManga - 29 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
-EmptyWords - 2 april - 1e kindje - geslacht onbekend, weten nog niet of we het willen weten
- linoleum- 6 april - 2e kindje - jongetje
- Yonker - 16 april - 1e kindje - jongetje
- JodyM - 10 mei - 2e kindje - geslacht onbekend, wil het niet weten
- Yipee - 11 mei - 1e kindje - jongetje

Geboren
- Bellex - dochter

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 00:43

Belle, dat klinkt alsof het nu wel lekker gaat zeg! Wat gaat de tijd snel hè!

Hier gaat ook alles goed. Onze kleine man is woensdag alweer 7 weken oud. Ik denk dat hij nu net in zijn eerste sprongetje zit. Normaal is het een heel tevreden mannetje die ook rustig even alleen in de box kan liggen, maar nu wil hij de hele tijd bij ons zijn, is huilerig en drinken gaan ook niet van een leijen dakje. Volgens de oei ik groei app zou het nog een week moeten duren, maar dat geloof ik niet helemaal.
Qua nachten hebben we niks te klagen. Heb hem nu net de laatste fles gegeven en dan komt ie meestal tegen een uur of 5 weer en dan rond half 10.

Al met al gaat alles heel lekker en gewoon zijn gangetje, alsof het altijd al zo was.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 08:28

Mooi is dat hè welmoed… het is een life changing ontwikkeling, maar het voelt alsof ze er altijd zijn geweest <3

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 15:34

Nou precies dat! <3

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:21

Ik zal ook weer eens reageren. Het leven is druk, ik heb wel lekker meegelezen. :)

Intussen wordt het tijd voor een nieuwe geboorte in dit topic! Fijn ook om te lezen dat het over het algemeen goed gaat met iedereen en de evt geboren kleintjes. Borstvoeding en kolven lijkt mij zwaar. Ik ga denk toch zelf voor kunstvoeding gelijk.

@Doubtless: Ik vind dat je dat heel mooi hebt verwoord. Hopelijk zal dat hier ook dezelfde ervaring zijn.

Hier gaat het wel goed. 30 weken+ inmiddels. Donderdag groei echo en 20 maart komt de kraamzorg intake doen. Gaat allemaal heel snel. Na deze week nog 4 weekjes werken en dan verlof. Kijk er wel naar uit. Heb toch best wel last van mijn bekken inmiddels en snel moe ook.

Babykamer is grotendeels klaar. Nog wat details, dingen wassen en een definitieve plek geven. Maar de weekenden staan nog best vol gepland met ook sociale afspraken. Best wel vermoeiend maar je wilt toch ook geen nee zeggen.

O ja en deze zaterdag (als het weer niet te slecht is) fotoshoot! Hopelijk komen daar wat mooie plaatjes uit. Ben zelf niet zo fotogeniek of gek op om op de foto te gaan. Maar wilde toch iets van een herinnering hebben.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 23:24

Welmoed ja gaat zo snel! Jeetje 7 weken gewoon alweer jullie mannetje! Wat fijn dat de nachten normaal zo goed gaan, dat doet een mens goed. Zat hij inderdaad in een sprongetje en voelt hij zich inmiddels wat beter?

Dat verwoord je mooi Doubtless!

Yipee gaat ook hard al 30+ weken, tijd gaat snel, maar jou waarschijnlijk niet snel genoeg. Gewoon kiezen wat goed voelt voor jou kwa voeden. Of dat nu kunst, borst of moedermelk in fles is, groot worden ze allemaal! Happy mom = happy baby. Leuk dat jullie de kamer grotendeels af hebben, en dit weekeind een fotoshoot. Zijn gewoon hele bijzondere foto's om te hebben <3

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 04:01

Was fijn dat het zo goed gaat Bellex!

En Welmoed ook, wij hebben ook van die dagen dat ze ineens aan je geplakt zit, ik probeer er ergens maar van te genieten maar ik ben ook blij dat ze bijna 8 week is, het voelt een beetje als een grens naar meer een mensje.

Yipee ik hoop dat de shoot doorgaat, heel veel plezier! En geniet van je verlof binnenkort.

Hier gaat het ook goed, ze groeit goed, wordt wat actiever en alerter. Af en toe wat kleine dingen als verkoudheid en ontstoken oogjes.
Snachts komt ze nog rond middernacht en dan half 4 en weer in de ochtend. We hebben nog niet echt een schema in voedingen en slaapjes maar wil komende weken wel zoeken naar wanneer de slaapjes vallen en haar boven wegleggen.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 16:54

Ik heb alles bijgelezen maar niet de puf om overal op te reageren nog, gisteren om 08:02 bevallen van een gezonde zoon, zijn naam is George.

Geen fijne bevalling gehad, meneer was er met een kwartiertje, veel pijn en ik was helemaal wappie. Maar inmiddels weer geland op aarde en heel erg trots op het mannetje. Zijn broer moet nog een beetje wennen maar begint inmiddels ook interesse te tonen als hij in de box ligt. :)

Wij genieten nog even van onze kraam-bubbel hier.

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 17:09

Gefeliciteerd!

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 20:58

Gefeliciteerd!

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:55

Gefeliciteerd!

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:32

Gefeliciteerd Wiwabalia, geniet van de komende tijd!
Heftig van je bevalling :(:)

Het is hier idd best stil, maar volgens mij zijn er al veel baby's geboren :D
Hier gaat alles goed :j Alweer bijna op de 36 weken en grote kans dat het iets eerder gehaald moet worden, al wil ik dat liever niet maar wachten maar gewoon af :)

19marjo90

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 23:18

Gefeliciteerd Wiwabalia!

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 01:37

Gefekucuteerd Wiwabalia! Jeetje een kwartier, wat heftig! Geniet van jullie kraamtijd

Gaat hard he Yonker! Laatste loodjes!

Nathachou

Berichten: 1264
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 10:24

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Wiwabalia!

Hier zitten we inmiddels op 39 weken dus het begint spannend te worden! Al vermoed ik dat de kleine pas na de uitgerekende datum komt. Mijn moeder is bij alle 4 de kinderen ook overtijd geweest. We wachten het geduldig af en ondertussen doe ik wat klusjes in het nieuwe huis :).

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:14

Gefeliciteerd Wiwabalia! Wat vervelend dat de bevalling geen goede ervaring was.

Spannend dames! Succes met de laatste loodjes.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:11

Gefeliciteerd Wiwabalia! George, leuke naam. :) Hoe gaat het nu met jou en hem? Heftig zo'n snelle bevalling!

Hier gaat het op zich zijn gangetje. Nu 32 weken. Wel snel last van mijn beken. Na deze week nog 2 weken en dan ook verlof! Merk dat ik eraan toe ben. In het begin van de zwangerschap had ik dat nog niet zo verwacht. Gisteren ook de één na laatste centering gehad dus het begint nu echt dichtbij te komen allemaal. Blijf het wel spannend vinden.