Ik zit er even doorheen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 13:42

Alvast bedankt voor iedereen die dit verhaal wilt lezen.. Ik zit er momenteel even doorheen en wil het graag van mij afschrijven.

Zo’n ongeveer 4 weken geleden kreeg ik bericht van mijn moeder dat ze op de SEH zat omdat een klein gedeelte van haar gezicht scheef hing. Alle alarm bellen natuurlijk af en allerlei onderzoeken verder bleek het gelukkig te gaan om een aangezichtsverlamming en hiervoor kreeg ze prednison toegeschreven. Niet ideaal maar het was te overzien.

Een week later kreeg ik het telefoontje dat mijn moeder onderweg naar het ziekenhuis was omdat ze in een hyper was beland door een slechte reactie op de prednison en hierdoor een te hoge bloedsuiker had ontwikkeld. Op de IC zouden ze haar bloedsuiker langzaam weer naar beneden brengen en het zou allemaal goed komen..

Toen begon de verdere ellende. We werden gebeld dat ze een bloedprop hadden gevonden bij haar been en dat ze hier met spoed aan geopereerd moest worden. Zo gezegd zo gedaan en hierna hoopte we toch echt op het inzetten van het herstel. Helaas de dag erna toen we kwamen gaf ze aan buikpijn te hebben en na een CT scan te hebben gemaakt bleek er een stukje darm af te zijn gestorven. Weer een spoedoperatie. Hierna kregen we het bericht dat de eerste 24 uur zeer kritiek waren en we ook niet wisten of ze nog wakker zou worden. Slik.

Ze hebben haar twee dagen in slaap gehouden en toen ze eenmaal wakker is geworden ging alles in een stijgende lijn. Eindelijk kon het herstel beginnen. Ze is nu momenteel in het revalidatie centrum krachten aan het opdoen en hopelijk mag ze binnen 5 weken naar huis. Wat zijn we geschrokken maar wat opgelucht dat het voorbij leek te zijn.

Vorige week donderdag sloeg het noodlot helaas weer toe. Mijn broer loopt al een tijdje met klachten in zijn knie en is hiervoor voor een MRI geweest. Hierop hebben ze een gezwel kunnen zien en kunnen zien wat zijn bot is aangetast. Ze gaan uit van een kwaadaardig gezwel. Wanneer houdt het op? Ik ben zo bang voor hem.

Onderzoeken moeten nu uitwijzen hoe erg de situatie is maar het enige wat ik kan doen is huilen. Huilen om hoe alles nu gaat, huilen om hoeveel angst er nu is. Is het uitzaaigd? Wat voor tumor is het?

Het is misschien een beetje warrig verhaal maar ik moest het even kwijt.

Mariska_28

Berichten: 10502
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 13:48

Zo, wat krijgen jullie als gezin veel tegelijkertijd op jullie bordje. Hopelijk knapt je moeder snel op, en kunnen ze je broer goed behandelen. Sowieso een hele dikke knuffel voor jullie allemaal! :(:)

BeFunny

Berichten: 10553
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 13:49

Dat is ook allemaal wel heel veel achter elkaar.

Ik hoop in de eerste plaats dat je moeder snel hersteld dat zal al een beetje rust brengen.

En voor wat je broer betreft even afwachten wat het echt is. Is het echt kwaadaardig dan kijken wat ze kunnen doen. Want ze kunnen veel. En dat weet ik uit eigen ervaring :j

Iig sterkte :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110698
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 13:50

Nou meid, heel begrijpelijk dat je er helemaal doorheen zit. Je zou voor minder al een zenuwinzinking krijgen :(:)
Hopelijk gaat het met je moeder de goede kant op en kunnen ze je broer goed behandelen.
Schroom niet om zelf ook aan de bel te trekken voor hulp. Dat is heel begrijpelijk in jouw situatie!
Heel veel sterkte!

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 13:53

Lieve Ts,

Meer dan begrijpelijk dat je er doorheen zit. Dit is niet niks wat jij en je gezin in korte tijd even voor jullie kiezen krijgen. Praat deel en huil met elkaar en hier als je die behoefte hebt.

Heel veel sterkte.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 13:54

BeFunny schreef:
Dat is ook allemaal wel heel veel achter elkaar.

Ik hoop in de eerste plaats dat je moeder snel hersteld dat zal al een beetje rust brengen.

En voor wat je broer betreft even afwachten wat het echt is. Is het echt kwaadaardig dan kijken wat ze kunnen doen. Want ze kunnen veel. En dat weet ik uit eigen ervaring :j

Iig sterkte :(:)


Mijn moeder is vrij rustig onder het nieuws. Ze vind het natuurlijk verschrikkelijk maar ze geeft ook aan dat ze eerst zich zelf moet redden. Klinkt wellicht gek maar snap het wel.

Morgen heeft hij allerlei onderzoeken, biopt, longfoto. Ben erg gespannen

Lente
Berichten: 27791
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 14:13

Oh jeetje TS wat een heftige dingen allemaal! Ik duim voor je broer.

Ik zeg in dit soort situaties altijd; "Eerst je eigen zuurstofmasker op!" Oftewel, zorg goed voor jezelf en doe wat jij nodig hebt om overeind te blijven. Vanuit daar kan je steunen.

Heel veel sterkte voor jullie gezin.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 14:16

Lau_ schreef:
BeFunny schreef:
Dat is ook allemaal wel heel veel achter elkaar.

Ik hoop in de eerste plaats dat je moeder snel hersteld dat zal al een beetje rust brengen.

En voor wat je broer betreft even afwachten wat het echt is. Is het echt kwaadaardig dan kijken wat ze kunnen doen. Want ze kunnen veel. En dat weet ik uit eigen ervaring :j

Iig sterkte :(:)


Mijn moeder is vrij rustig onder het nieuws. Ze vind het natuurlijk verschrikkelijk maar ze geeft ook aan dat ze eerst zich zelf moet redden. Klinkt wellicht gek maar snap het wel.

Morgen heeft hij allerlei onderzoeken, biopt, longfoto. Ben erg gespannen


Wat een bijzondere reactie van je moeder… het gaat om haar kind
Maar goed iedereen is anders…
Sterkte hopelijk valt het mee

Lente
Berichten: 27791
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 14:17

Juist ook als het om je kind gaat heel belangrijk om aan zelfzorg te doen. Zeker als ze zelf zo ziek is geweest.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 14:29

Mijn broer zei wel dat dat ding er waarschijnlijk al jaren zit. Mss zelfs vanaf geboorte. Omdat het heel langzaam groter wordt en dan bot aantast voelt die nu die pijn.

Ik denk alleen maar hoelang het daar zit hoe meer kans dat het zich uitspreid.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 14:36

Jeetje alles lekker bij elkaar zo en alles zo onverwachts ook.
Ik snap wel dat je er doorheen zit hoor. Heb je zelf wel een beetje steun om je heen?

Dikke knuffel en veel sterkte !

Suzanne F.

Berichten: 49232
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 14:56

Wat een schrik allemaal. Heftig zo in een korte tijd. Veel sterkte gewenst.

BigOne
Berichten: 38276
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 15:03

Lau_ schreef:
Mijn broer zei wel dat dat ding er waarschijnlijk al jaren zit. Mss zelfs vanaf geboorte. Omdat het heel langzaam groter wordt en dan bot aantast voelt die nu die pijn.

Ik denk alleen maar hoelang het daar zit hoe meer kans dat het zich uitspreid.

Wanneer dat zo is kan het ook wel degelijk om een goedaardige tumor gaan. Ook die kunnen veel ellende veroorzaken maar hebben meestal een veel beter vooruitzicht.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 15:04

Ik kan het alleen maar hopen.. had begrepen dat goed aardige tumoren het bot niet kunnen aantasten.

BeFunny

Berichten: 10553
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 15:14

Lau_ schreef:
Mijn broer zei wel dat dat ding er waarschijnlijk al jaren zit. Mss zelfs vanaf geboorte. Omdat het heel langzaam groter wordt en dan bot aantast voelt die nu die pijn.

Ik denk alleen maar hoelang het daar zit hoe meer kans dat het zich uitspreid.



Mijn tumor (Borstkanker) van 6 CM zat er waarschijnlijk ook wel een tijdje.
Ik had alleen een aangetaste lymfeklier naast die tumor dus. Verder schoon.
Ik zou je aanraden om, en ik weet dat dat moeilijk is. Nog juist niet van de ergste dingen uit te gaan. Maar even afwachten wat er uit komt en wat dan het behandelplan is.

DuoPenotti

Berichten: 29539
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 15:22

Pff wat een rollercoaster met je moeder. En dat nog niet te boven dan dat van je broer er nog bij.
Niet gek dat je er doorheen zit.
Sterkte :knuffel:

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 15:31

Ppfff wat een rollercoaster dit zeg Lau :(:)
Fijn dat je moeder aan het opknappen is en ik ga er van uit en hoop voor jullie dat ze je broer goed kunnen helpen
Heel veel sterkte Y;(

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 16:14

BeFunny schreef:
Lau_ schreef:
Mijn broer zei wel dat dat ding er waarschijnlijk al jaren zit. Mss zelfs vanaf geboorte. Omdat het heel langzaam groter wordt en dan bot aantast voelt die nu die pijn.

Ik denk alleen maar hoelang het daar zit hoe meer kans dat het zich uitspreid.



Mijn tumor (Borstkanker) van 6 CM zat er waarschijnlijk ook wel een tijdje.
Ik had alleen een aangetaste lymfeklier naast die tumor dus. Verder schoon.
Ik zou je aanraden om, en ik weet dat dat moeilijk is. Nog juist niet van de ergste dingen uit te gaan. Maar even afwachten wat er uit komt en wat dan het behandelplan is.


Ik weet het en probeer het zo erg. Zo moeilijk!

pien_2010

Berichten: 43340
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 16:55

Wat goed Lau dat je dit topic gestart bent. Het is heftig waar jullie familie in beland is.
De reactie van je moeder is logisch. Zoiets noemen we zelfbescherming vanuit zelf in de lappenmand zitten. Waarschijnlijk kan ze dit er nu echt niet bij hebben en er is nog niet gezegd dat het foute boel is.

De uitslag van je broer maar eens even afwachten. Ik weet zonet nog niet of paniek gelijk nodig is. Ook al begrijp ik het wel van je.

Vooral wil ik je veel moed en sterkte toewensen met de hele situatie.
Liefs Pien :knuffel:

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 18:09

pien_2010 schreef:
Wat goed Lau dat je dit topic gestart bent. Het is heftig waar jullie familie in beland is.
De reactie van je moeder is logisch. Zoiets noemen we zelfbescherming vanuit zelf in de lappenmand zitten. Waarschijnlijk kan ze dit er nu echt niet bij hebben en er is nog niet gezegd dat het foute boel is.

De uitslag van je broer maar eens even afwachten. Ik weet zonet nog niet of paniek gelijk nodig is. Ook al begrijp ik het wel van je.

Vooral wil ik je veel moed en sterkte toewensen met de hele situatie.
Liefs Pien :knuffel:


Snel paniek hebben is wel iets wat in mij zit helaas. Blijf hoop houden!

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:15

Dat is veel in 1x om te moeten verwerken, heel veel sterkte de komende tijd. :knuffel:

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:33

In zo'n periode kan je maar een ding doen en dat is in t moment leven. Niet naar voren kijken wat als... maar doen wat je op dat moment kan doen. Geniet ook van de momenten die fijn zijn. Verdriet mag er zijn maar blijf er niet in hangen. Heel veel sterkte :*

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 17:23

Vandaag de biopt afgenomen en de longfoto gemaakt. Afwachten maar weer

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 17:29

Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10553
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 17:51

Lau_ schreef:
Vandaag de biopt afgenomen en de longfoto gemaakt. Afwachten maar weer


Sterkte met wachten. Dat is het lastigste voor je broer maar ook voor jou en andere mensen om hem heen.