Ik zit er even doorheen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tarzan

Berichten: 11174
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 18:33

Heel veel sterkte TS :(:)

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 18:41

Ts wat een hoop verdriet en onzekerheid.
Heel veel sterkte voor je moeder, broer maar zeker ook voor jou.

pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 18:43

Wachten is ruk. Sterkte!!!

paddington

Berichten: 2470
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 18:44

Heel veel sterkte en kracht toegewenst!

Is jouw moeder diabetespatiënt?
Prednison staat er om bekend voor hogere bloedsuikers.
Ik slik nu bijna 3 jaar Prednison en mijn suikerspiegel is vaak een drama hierdoor.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 19:02

paddington schreef:
Heel veel sterkte en kracht toegewenst!

Is jouw moeder diabetespatiënt?
Prednison staat er om bekend voor hogere bloedsuikers.
Ik slik nu bijna 3 jaar Prednison en mijn suikerspiegel is vaak een drama hierdoor.


Ze heeft in het verleden wel is last gehad van haar suikerspiegel maar dit was altijd op te lossen met een gezond leef patroon.

BeFunny

Berichten: 10552
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:03

Ts. Ik wist niet zo goed hoe ik het moest vragen. Maar is er een reden voor specifiek een longfoto bij je broer?

Ze hebben bij mij pas na de diagnose gekeken of er elders iets zat. Of is de longfoto ergens anders voor?

BritHittepit

Berichten: 2556
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:14

Een dikke knuffel!

Heel veel sterkte!

Ik weet heel goed wat het is om zoveel informatie en slecht nieuws te moeten verwerken op korte tijd en het is helemaal geen schande om er dan even door te zitten!

Die onzekerheid is heel zwaar! Altijd dat afwachten en/of wachten op de resultaten… ik hoop dat de resultaten zo goed mogelijk zijn in deze k*tsituatie!

Dat je moeder nu even aan zichzelf moet denken is zeker NIET fout! Dat wil niet zeggen dat je er niet bent voor de andere persoon…

En zo’n klappen krijg je in eens en vaak krijg je de kans niet om er verder over na te denken omdat je er mee ingezogen wordt… je hebt ‘geen tijd’ om er voldoende bij stil te staan…

Als je een babbel nodig hebt mag je me altijd sturen. Laat je gevoelens toe… verdriet, kwaadheid… gil, roep, tier,… als je daar nood aan hebt! Je bent ook maar een mens! En je mag al die emoties toelaten!

Dikke dikke knuffel!

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 20:51

BeFunny schreef:
Ts. Ik wist niet zo goed hoe ik het moest vragen. Maar is er een reden voor specifiek een longfoto bij je broer?

Ze hebben bij mij pas na de diagnose gekeken of er elders iets zat. Of is de longfoto ergens anders voor?


Durf het niet te zeggen. Volgens mij omdat ze er toch wel vanuit gaan dat het kwaadaardig is en mochten er uitzaaiingen zijn deze dan in de longen zouden zitten..

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:12

Wat ontzettend naar nieuws allemaal en ook zo tegelijkertijd. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe! :knuffel:

pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:25

Lau_ schreef:
BeFunny schreef:
Ts. Ik wist niet zo goed hoe ik het moest vragen. Maar is er een reden voor specifiek een longfoto bij je broer?

Ze hebben bij mij pas na de diagnose gekeken of er elders iets zat. Of is de longfoto ergens anders voor?


Durf het niet te zeggen. Volgens mij omdat ze er toch wel vanuit gaan dat het kwaadaardig is en mochten er uitzaaiingen zijn deze dan in de longen zouden zitten..


Pfffffffff dat is een naar gevoel. Ik hoop zo dat dit niet de werkelijkheid is. Afwachten maar.

DuoPenotti

Berichten: 29536
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 11:13

Lau_ schreef:
BeFunny schreef:
Ts. Ik wist niet zo goed hoe ik het moest vragen. Maar is er een reden voor specifiek een longfoto bij je broer?

Ze hebben bij mij pas na de diagnose gekeken of er elders iets zat. Of is de longfoto ergens anders voor?


Durf het niet te zeggen. Volgens mij omdat ze er toch wel vanuit gaan dat het kwaadaardig is en mochten er uitzaaiingen zijn deze dan in de longen zouden zitten..

Bij mij word dat ook snel gedaan heb ik al gemerkt.
Niet dat ze dan meteen denken dat ik het heb maar omdat longkanker wel in de familie voorkomt.
Niet erfelijk zeggen ze dan, maar een longfoto heb ik toch wel al meer dan 1 gehad...
Misschien bij jou familie ook zo?

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 11:19

Bij mij hebben ze bij de verdenking ook gelijk een CT scan van de longen gemaakt. Op dezelfde dag gelijk biopt en bloed prikken. Als het kwaadaardig is en het zaait uit, dan zaait het het eerste uit naar de longen. Dus ik hoorde die zelfde dag al dat ik geen uitzaaiingen had naar mijn longen, maar de diagnose hoorde ik pas later toen het biopt bekend was

Sansevieria
Berichten: 4205
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 11:21

BigOne schreef:
Lau_ schreef:
Mijn broer zei wel dat dat ding er waarschijnlijk al jaren zit. Mss zelfs vanaf geboorte. Omdat het heel langzaam groter wordt en dan bot aantast voelt die nu die pijn.

Ik denk alleen maar hoelang het daar zit hoe meer kans dat het zich uitspreid.

Wanneer dat zo is kan het ook wel degelijk om een goedaardige tumor gaan. Ook die kunnen veel ellende veroorzaken maar hebben meestal een veel beter vooruitzicht.

Inderdaad, ik heb een goedaardige tumor in mijn schouder, door het formaat heb ik daar wel degelijk pijn/last van.
Bij toeval ontdekt trouwens, door een onderzoek naar aanleiding van iets anders.
Op dit moment ziet de orthopeed geen noodzaak voor behandeling, enkel monitoren of de tumor groeit of veranderd.

@TS, niet niks wat je voor de kiezen krijgt, heel veel sterkte! :(:)

RanjaRietje

Berichten: 550
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 12:09

Heel veel sterkte, het is niet niks wat jij en jullie allemaal mee maken dat is heftig en afwachten. Het is goed dat je er over praat in dit topic, praten kan vaak goed helpen :knuffel:

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 13:03

De uitslag van de CT scan is al binnen en de longen zien er top uit!

Dat is in ieder geval een opluchting!

Zoolgangster

Berichten: 9607
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 13:08

Lau_ schreef:
De uitslag van de CT scan is al binnen en de longen zien er top uit!

Dat is in ieder geval een opluchting!


Oh dat is al goed nieuws! Maar wat een emotionele achtbaan, waar je in terecht bent gekomen, heel veel sterkte! :knuffel:

pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 13:08

Dat geeft de burger moed. Heel erg fijn. Proficiat!!

BritHittepit

Berichten: 2556
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 13:22

Dat is een fijn resultaat!

Hopelijk zijn de andere resultaten ook snel binnen!

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 13:25

Ohh dat is supergoed nieuws Lau!

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 14:13

Heel veel sterkte, TS. :(:) Fijn dat zijn longen in ieder geval schoon zijn.

Het wachten op uitslagen zijn enorm slopend, dus zorg alsjeblieft goed voor jezelf. Ik wens jou en je familie veel kracht toe de komende tijd.

BeFunny

Berichten: 10552
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 15:30

Lau_ schreef:
De uitslag van de CT scan is al binnen en de longen zien er top uit!

Dat is in ieder geval een opluchting!



Dat is sowieso al echt heel goed nieuws *\o/*

De uitslag van de Biopt duurt altijd wel even. Bij mij duurde dat twee weken. Maar de diagnose was al gesteld aan de hand van de punctie.

Maargoed heel goed nieuws voor jullie. Ik hoop dat je nu Iig iets meer rust kunt vinden.

pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ik zit er even doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 15:35

Maar BeFunny bij de biopt kijken ze volgens mij, niet alleen naar het type kanker (ja of te nee), maar ook welke gradatie en of hij volledig weg is gehaald. Dus de randen schoon zijn. Dat laatste was bij mijn man de spanning daar het nogal een grote huidkanker vlek was.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 15:36

Fijn dat zijn longen goed zijn, dat scheelt behoorlijk aan zorgen. De andere uitslag laat langer op zich wachten. Probeer wel tussentijds zelf wat rust te pakken wanneer mogelijk :(:)

BeFunny

Berichten: 10552
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 15:48

pien_2010 schreef:
Maar BeFunny bij de biopt kijken ze volgens mij, niet alleen naar het type kanker (ja of te nee), maar ook welke gradatie en of hij volledig weg is gehaald. Dus de randen schoon zijn. Dat laatste was bij mijn man de spanning daar het nogal een grote huidkanker vlek was.



Ja bij Biopt zagen ze de grote en de gradatie en zelfs het type.

Aan de hand van de punctie was borstkanker vastgesteld die punctie werd meteen met spoed naar het lab gestuurd en binnen een uur zat ik met de diagnose borstkanker.

Bij mij was het sowieso ook gek. Op donderdag bij de huisarts. Op maandag in het ZH dat was 22 december eerst mamografie waar niks maar dan ook totaal niks op te zien was. Maar er zat echt een bonk van een knobbel. Dat konden ze duidelijk voelen dus toen een echo. Hierop was een groot zwart gebied te zien maar dit kon duiden op een ontsteking. Ze konden hier Iig niets uit opmaken. Toen werd er dus gelijk een punctie gedaan.

Toen werd de eerste dag na kerst eerst de Biopt afgenomen en twee dagen later kon ik voor MRI dat mocht niet op dezelfde dag. En vlak na nieuwjaar kreeg ik het vonnis zeg maar. Aan de hand van de Biopt was een lobulaire tumor van 6 cm hormoonpositief 100 procent. Her 2 (eiwit) negatief vast gesteld. Graad twee maar wel groot. Toen werd besloten eerst te opereren en daarvoor nog een pet gehad en verder was alles schoon. En later bleek een aangetaste lymfeklier dat zagen ze omdat die ook op kweek was gezet na het verwijderen. Niet op MRI en niet op pet gezien dus ;)


Hoe gaat het nu met je man Pien?

pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 15:57

Manlief blijft onder controle bij de dermatoloog en is er heel goed uitgekomen. Hij slikt niets. Wel wordt alles nu 100% vergoed. Hij heeft al jaren huidkanker maar de laatste melanoom is over het hoofd gezien door de dermatoloog die met retraite is. De jonge vrouw was gelijk bezorgd. Ook mijn man was na de uitslag van de biopt drie dagen later geopereerd. Hij gaat dus goed gelukkig voor ons.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 05-09-23 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt