Wandelschoenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Doubtless

Berichten: 8493
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 12:00

Boras schreef:
Deze heb ik ook gekocht toen ik minder budget had. Ik loop er al een paar jaar prima op. Op vlak terrein.

Wel eens gedacht om een echt merk te kopen nu ik meer te besteden heb, maar waarom eigenlijk.
Ik loop ze op.


Ik heb hiervoor 2x Meindl’s gekocht (a €300 per paar %) ) maar daar bleef ik problemen mee houden. Lager bedrag was dus zeer welkom :)) ik heb ze nu bijna opgelopen en koop ze dan nog een keer!

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Wandelschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 20:02

Bedankt voor alle reacties en tips! Ik begin weer een beetje hoop te krijgen dat ik toch een nieuw paar Wandelschoenen ga vinden!

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Wandelschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 20:24

Kijk inderdaad ook naar mannenschoenen. Die zijn breder. Ik heb zelf van Quechua de Mh500 (middenklasse. Bij Decathlon is 100 serie instap, 500 midden en 900 beste).
Had eerst de damesversie aan, maar wel erg krap tot een collega zei: oh maar als je toch groter dan 40 hebt, dan zou ik die van de mannen pakken.

Niet ingelopen om vervolgens een trektocht van 108 km met 13 kg bepakking te lopen door Zweden. Gen blaar niks :)

MonaLieske

Berichten: 1520
Geregistreerd: 01-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 22:02

Travel_me schreef:
Kijk inderdaad ook naar mannenschoenen. Die zijn breder. Ik heb zelf van Quechua de Mh500 (middenklasse. Bij Decathlon is 100 serie instap, 500 midden en 900 beste).
Had eerst de damesversie aan, maar wel erg krap tot een collega zei: oh maar als je toch groter dan 40 hebt, dan zou ik die van de mannen pakken.

Niet ingelopen om vervolgens een trektocht van 108 km met 13 kg bepakking te lopen door Zweden. Gen blaar niks :)

Ik vond de mannenversie inderdaad ook lekkerder zitten, terwijl ik niet eens brede voeten heb. Ik heb de MH100 al een hele tijd en ben heel positief verrast over de prijs kwaliteitsverhouding. Ik heb snel blaren/wondjes maar met deze schoenen nooit problemen gehad.

https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... R-p-302231

Ik draag zelf bij voorkeur lage en lichte schoenen, maar dat ligt natuurlijk aan je persoonlijke voorkeur en wat voor soort wandelingen je doet. Decathlon heeft ook meerdere hoge modellen als je dat prettiger vindt.

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:41

BeFunny schreef:
Fly_high schreef:
Dat hoeft echt niet zo te zijn, trailrunners met een GTX membraan kunnen net zo waterdicht zijn als gewone lage wandelschoenen. Je moet er niet zomaar grotere beekjes in oversteken of in sneeuw / ijs gaan wandelen maar gewoon een hele dag hiken in de regen kunnen ze zeker aan. Indien van een goed merk en al uiteraard, maar dat geldt voor alle schoenen.



Ik heb goede duurdere merken trailrun schoenen en dat wat je zegt is gewoon niet waar.
Daarbij zijn trail schoenen echt gemaakt voor onverhard lopen. Er zijn ook alle terrein schoenen. Maar ze zijn niet zo stevig als wandelschoenen.

Met mijn wandelschoenen hou ik altijd droge voeten. Met de trailschoenen lukt dat enkel bij droog weer en droge ondergrond anders heb ik geheid natte voeten. [knip]

Maar goed ik maak ook kilometers en loop ook in het buitenland en misschien is dat dus niet zo vergelijkbaar.


Ik heb alleen nooit gezegd dat ze zo stevig zijn als (hoge) wandelschoenen :) zeker als het om steun gaat is het heel wat anders inderdaad. In lage trailrunners heb je per definitie geen / nauwelijks enkelsteun en elk steentje tegen je tenen aan of wat ongelijke ondergrond kun je goed voelen, dat is niet te vergelijken met wandelschoenen inderdaad. Zeker niet als je met wandelschoenen categorie C ofzo bedoelt.

Maar qua waterdichtheid kan ik persoonlijk niet klagen en is het IMO niet veel anders dan (grotendeels textielen) wandelschoenen van vergelijkbare hoogte. Water komt er zeker vlot in zodra het hoger staat dan waar membraan nog zit maar niet met gewoon dagje regen. Heb laatst nog rondje Triglav op trailrunners gedaan met beide dagen uren achter elkaar flinke regenbuien, IMO telt het wel als kilometers in het buitenland maken :P

Het is puntje bij het paaltje IMO vooral kwestie van persoonlijke voorkeur :) En wat je doelen zijn, bij mooi weer wandelen in Nederland is het waarschijnlijk handig om meer in de hoek van lage wandelschoenen zonder GTX membraan te kijken. Ik vind trailrunners voor dergelijk doel persoonlijk dus ook niet gek maar iedereen zijn mening uiteraard;)

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 22:30

Update: dankzij een aantal tips laatst bij Decathlon wat Wandelschoenen gepast en het tweede paar zat perfect! Inderdaad wel het mannenmodel. Ontzettend blij met mijn nieuwe schoenen!

Bedankt voor alle tips en reacties!