Lichaam ontzuren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hieperdi
Berichten: 2576
Geregistreerd: 24-01-12

Lichaam ontzuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 14:17

Goedemiddag ik ben opzoek naar ervaring rondom ontzuren en of afvalstoffen kwijtraken en hoe hebben jullie dit gedaan? Ik had iets gelezen over zuur base thee of brandnetel thee.
Ik ben 30 jaar en sinds aantal jaar last van nachtzweten maar ook overdag toch wel snel last van. Met bloedprikken was alles in orde. Ik eet en drink normaal. Wel een roker :+ ja sorry ik weet het, en ik slik de anticonceptiepil. Heb soms ook een wat overgehaast gevoel, te snelwerkende schildklier?
Ik ben erg benieuwd.
Ik probeer het eerst op natuurlijke basis te zoeken voordar ik naar de HA ga :+

Echwel

Berichten: 12474
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Lichaam ontzuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:19

Je lever en nieren werken toch?

gaucho

Berichten: 9542
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:23

Waarom wil je niet naar de huisarts?

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:30

Niet met onzin aanmodderen voor je naar de huisarts gaat! Detoxen en ontgiften en ontzuren en alkaliseren etc. met allerhande vage middeltjes is kwakzalverij om jou geld afhandig te maken.

Je hebt organen, dat is genoeg, en als daar iets mee is moet je naar de echte dokter.

BigOne
Berichten: 38369
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Lichaam ontzuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:35

Afvalstoffen kwijtraken ? Poepen en plassen, voldoende gewoon water drinken en sporten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110754
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Lichaam ontzuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:40

Op natuurlijke basis en wel roken. Ik weet niet waarom maar iets rijmt hier niet met elkaar :+

Ir111

Berichten: 11971
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:41

BaileyMix schreef:
Niet met onzin aanmodderen voor je naar de huisarts gaat! Detoxen en ontgiften en ontzuren en alkaliseren etc. met allerhande vage middeltjes is kwakzalverij om jou geld afhandig te maken.

Je hebt organen, dat is genoeg, en als daar iets mee is moet je naar de echte dokter.

Dit.

Daarnaast het helpt niet roken echt ENORM om je lichaam gezond te houden. Ik snap echt niet dat je opzoek bent naar iets dat helpt om afvalstoffen kwijt te raken maar wel een sigaret opsteekt...

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:43

Als je iets op natuurlijke basis wilt, zou ik beginnen om te stoppen met roken :+
Verder gewoon gezond eten. Zoveel mogelijk onbewerkt, veel groenten en fruit, genoeg bewegen, genoeg slaap. En met klachten naar je huisarts gaan. Een gezond lichaam reinigt zichzelf.

Hieperdi
Berichten: 2576
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 14:44

Cayenne schreef:
Op natuurlijke basis en wel roken. Ik weet niet waarom maar iets rijmt hier niet met elkaar :+

Jaja heel grappig ben er mee bezig

Hieperdi
Berichten: 2576
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 14:45

amber15 schreef:
Als je iets op natuurlijke basis wilt, zou ik beginnen om te stoppen met roken :+
Verder gewoon gezond eten. Zoveel mogelijk onbewerkt, veel groenten en fruit, genoeg bewegen, genoeg slaap. En met klachten naar je huisarts gaan. Een gezond lichaam reinigt zichzelf.

Bedankt! Ja ik ben er mee bezig! Mijn paard voer ik nog wel eens kleefkruid of brandnetel om wat stalbenen tegen te gaan in de winter. Dacht wellicht is er ook iets voor mensen

Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:46

Roken (en anticonceptie) kan nachtelijk zweten veroorzaken, ik zou daar dan eerst mee aan de slag gaan als je dat toch al van plan was.

Verder is er geen speciaal middel nodig om je lichaam te 'ontgiften', dat doen je lever en nieren inderdaad gewoon zelf wanneer ze goed werken.

capopjekop

Berichten: 30672
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:48

michelle933 schreef:
amber15 schreef:
Als je iets op natuurlijke basis wilt, zou ik beginnen om te stoppen met roken :+
Verder gewoon gezond eten. Zoveel mogelijk onbewerkt, veel groenten en fruit, genoeg bewegen, genoeg slaap. En met klachten naar je huisarts gaan. Een gezond lichaam reinigt zichzelf.

Bedankt! Ja ik ben er mee bezig! Mijn paard voer ik nog wel eens kleefkruid of brandnetel om wat stalbenen tegen te gaan in de winter. Dacht wellicht is er ook iets voor mensen

Daar kan je thee van trekken.

Doubtless

Berichten: 8504
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Lichaam ontzuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:50

Ik ben zo opgelucht door de reacties die al gegeven zijn := Thank God geen aanmoediging om te gaan ontgiften of te ontzuren. Ode aan de lever en de nieren *\o/*

tamary

Berichten: 29206
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 15:04

michelle933 schreef:
Goedemiddag ik ben opzoek naar ervaring rondom ontzuren en of afvalstoffen kwijtraken en hoe hebben jullie dit gedaan? Ik had iets gelezen over zuur base thee of brandnetel thee.
Ik ben 30 jaar en sinds aantal jaar last van nachtzweten maar ook overdag toch wel snel last van. Met bloedprikken was alles in orde. Ik eet en drink normaal. Wel een roker :+ ja sorry ik weet het, en ik slik de anticonceptiepil. Heb soms ook een wat overgehaast gevoel, te snelwerkende schildklier?
Ik ben erg benieuwd.
Ik probeer het eerst op natuurlijke basis te zoeken voordar ik naar de HA ga :+

Natuurlijke basis : pond gemengde groente, 1 uur stevig doorwandelen en 7-9 uur slaap per etmaal.
Verder qua dieet is afhankelijk van wat je doet en al dan niet wil/kan eten. Echter plantaardige eiwitten neem je minder goed op dan dierlijke, je zal bij plantaardig de hoeveelheden x 2-4 moeten doen om genoeg binnen te krijgen afhankelijk van de bron (komen wel meer calorien bij kijken dus ook).
Stoppen met roken is hier ook een goede bij, evenals kritisch kijken naar je anticonceptiepil.
Ik zou verder wegblijven van speciale drankjes, powerfoods, etc. je komt verder met bio, aangezien als het niet in de grond zit het ook niet in de groentes terecht kan komen.
Koop de ingredienten en maak het zelf, zeker voor lekkere dingen als koekjes en basis als brood.

Hoe uitgebreid was je bloedonderzoek? Bel dus anders even met je HA of er toch wat extra bekeken moet worden, ook al kan het een bijwerking zijn van roken of juist proberen te stoppen.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 15:08

michelle933 schreef:
amber15 schreef:
Als je iets op natuurlijke basis wilt, zou ik beginnen om te stoppen met roken :+
Verder gewoon gezond eten. Zoveel mogelijk onbewerkt, veel groenten en fruit, genoeg bewegen, genoeg slaap. En met klachten naar je huisarts gaan. Een gezond lichaam reinigt zichzelf.

Bedankt! Ja ik ben er mee bezig! Mijn paard voer ik nog wel eens kleefkruid of brandnetel om wat stalbenen tegen te gaan in de winter. Dacht wellicht is er ook iets voor mensen


Succes!! +:)+

Wat je er niet instopt aan rommel, hoeft je lichaam er ook niet uit te werken. Daar zou ik beginnen. Zorgen dat je de grote lijnen op orde hebt: gezond eten, genoeg bewegen, genoeg slapen etc. Dan ben je al een heel eind.
Overmatig zweten en een opgejaagd gevoel zou ook met roken te maken kunnen hebben, lees ik op internet. Wie weet dat het verbetert als je gestopt bent.

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Lichaam ontzuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 15:17

Met de combinatie van roken/de pil/30 jaar zou ik me idd eerst op stoppen met roken focussen, daar ben je al mee bezig zie ik dus veel succes!

Je eet en drinkt normaal zeg je, maar dat kan echt van alles inhouden. Drink je veel caffeine op een dag? Eet je voldoende verse groenten (>400 gram) en fruit?

Molfre

Berichten: 2644
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 15:23

Je kunt zuren en basen drinken, maar dit gaat geen effect hebben op je lijf. Dit wordt door je maagzuur gebalanceerd.

De PH waarde van je bloed ligt tussen de 7.35 en 7.45. Als je deze PH waarde hoger of lager wordt, kan dat betekenen dat je serieus ziek bent. Denk aan asthma, suikerziekte, hart aandoeningen, vergiftiging, nier en long aandoeningen.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je lijf SUPER streng is wat deze PH waardes betreft. Een of 10 kopjes zure of base "therapie drank" drinken, doet helemaal niks met je lijf. Enkel met je portemonnaie.

Je lijf ontgiften doen je nieren en je lever voor je. Van al die detox behandelingen is bewezen dat ze niet werken. Als je hulp nodig hebt bij het detoxen, dan moet je al gauw denken aan een dialyse machine.

Je kunt wel je nieren en je lever ondersteunen in het werk dat zij dagelijks doen om je lijf te reinigen. Voldoende schoon water drinken is erg behulpzaam. Verder voldoende en regelmatig bewegen en stoppen met roken. Daarnaast zijn brandnetel en berkenblad natuurlijke ondersteuners voor je nieren, denk dus bijvoorbeeld aan brandnetel of berkenblad thee.
Je lever houdt dan weer enorm van bittere dingen: de schil van je fruit, uien, knoflook, groene thee, citroen, gember en frambozen. Je lever houdt niet van caffeïne, alcohol, bewerkte suikers en zoetstoffen.

Dit zijn geen wondermiddelen die je lichaam voor je "ontgiften", wel zijn het middelen die je in je dagelijks leven kunt toepassen om je lijf een beetje ondersteuning te bieden.

Hieperdi
Berichten: 2576
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 15:39

Molfre schreef:
Je kunt zuren en basen drinken, maar dit gaat geen effect hebben op je lijf. Dit wordt door je maagzuur gebalanceerd.

De PH waarde van je bloed ligt tussen de 7.35 en 7.45. Als je deze PH waarde hoger of lager wordt, kan dat betekenen dat je serieus ziek bent. Denk aan asthma, suikerziekte, hart aandoeningen, vergiftiging, nier en long aandoeningen.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je lijf SUPER streng is wat deze PH waardes betreft. Een of 10 kopjes zure of base "therapie drank" drinken, doet helemaal niks met je lijf. Enkel met je portemonnaie.

Je lijf ontgiften doen je nieren en je lever voor je. Van al die detox behandelingen is bewezen dat ze niet werken. Als je hulp nodig hebt bij het detoxen, dan moet je al gauw denken aan een dialyse machine.

Je kunt wel je nieren en je lever ondersteunen in het werk dat zij dagelijks doen om je lijf te reinigen. Voldoende schoon water drinken is erg behulpzaam. Verder voldoende en regelmatig bewegen en stoppen met roken. Daarnaast zijn brandnetel en berkenblad natuurlijke ondersteuners voor je nieren, denk dus bijvoorbeeld aan brandnetel of berkenblad thee.
Je lever houdt dan weer enorm van bittere dingen: de schil van je fruit, uien, knoflook, groene thee, citroen, gember en frambozen. Je lever houdt niet van caffeïne, alcohol, bewerkte suikers en zoetstoffen.

Dit zijn geen wondermiddelen die je lichaam voor je "ontgiften", wel zijn het middelen die je in je dagelijks leven kunt toepassen om je lijf een beetje ondersteuning te bieden.

Bedankt voor je bericht en tips!

marleen_usar

Berichten: 24674
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 17:24

Ontzuren en ontgiften doe je o.a via je lever, s'morgens kan je selderij sap drinken op je nu nuchtere maag. Ik heb een slowjucer ik maak het zelf.

Echwel

Berichten: 12474
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 17:27

marleen_usar schreef:
Ontzuren en ontgiften doe je o.a via je lever, s'morgens kan je selderij sap drinken op je nu nuchtere maag. Ik heb een slowjucer ik maak het zelf.

Sorry maar ik weet dat jij geen medische adviezen moet geven..

BigOne
Berichten: 38369
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:18

marleen_usar schreef:
Ontzuren en ontgiften doe je o.a via je lever, s'morgens kan je selderij sap drinken op je nu nuchtere maag. Ik heb een slowjucer ik maak het zelf.

Kun jij bewijzen dat het helpt?
Bloed laten prikken voor je hier aan begon en een periode nadat je dit deed? Zo niet beweer dan niet altijd met de stelligheid veel dingen die vaak niet kloppen.

marleen_usar

Berichten: 24674
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:27

Ik ben gelukkig niet de enige die het via deze methode doet, allemaal hebben ze goede resultaten. Google is your friend.

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:33

Molfre schreef:
Je kunt zuren en basen drinken, maar dit gaat geen effect hebben op je lijf. Dit wordt door je maagzuur gebalanceerd.

De PH waarde van je bloed ligt tussen de 7.35 en 7.45. Als je deze PH waarde hoger of lager wordt, kan dat betekenen dat je serieus ziek bent. Denk aan asthma, suikerziekte, hart aandoeningen, vergiftiging, nier en long aandoeningen.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je lijf SUPER streng is wat deze PH waardes betreft. Een of 10 kopjes zure of base "therapie drank" drinken, doet helemaal niks met je lijf. Enkel met je portemonnaie.

Je lijf ontgiften doen je nieren en je lever voor je. Van al die detox behandelingen is bewezen dat ze niet werken. Als je hulp nodig hebt bij het detoxen, dan moet je al gauw denken aan een dialyse machine.

Je kunt wel je nieren en je lever ondersteunen in het werk dat zij dagelijks doen om je lijf te reinigen. Voldoende schoon water drinken is erg behulpzaam. Verder voldoende en regelmatig bewegen en stoppen met roken. Daarnaast zijn brandnetel en berkenblad natuurlijke ondersteuners voor je nieren, denk dus bijvoorbeeld aan brandnetel of berkenblad thee.
Je lever houdt dan weer enorm van bittere dingen: de schil van je fruit, uien, knoflook, groene thee, citroen, gember en frambozen. Je lever houdt niet van caffeïne, alcohol, bewerkte suikers en zoetstoffen
.

Dit zijn geen wondermiddelen die je lichaam voor je "ontgiften", wel zijn het middelen die je in je dagelijks leven kunt toepassen om je lijf een beetje ondersteuning te bieden.

Vooral suiker verzuurt enorm in je lichaam, koffie, ook een welbekende...

Echwel

Berichten: 12474
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:39

marleen_usar schreef:
Ik ben gelukkig niet de enige die het via deze methode doet, allemaal hebben ze goede resultaten. Google is your friend.

Je bent geen dokter en hoort geen adviezen als zodanig te geven
Je zit in de kwakzalvers hoek...
Dus asjeblieft stop.met dit soort adviezen

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:42

Echwel schreef:
Je bent geen dokter en hoort geen adviezen als zodanig te geven
Je zit in de kwakzalvers hoek...
Dus asjeblieft stop.met dit soort adviezen



Eens, van deze bokker echt al zoveel stuitende en schadelijke adviezen in verscheidene topics. Ergerlijk dat hier niet op gemodereerd wordt.