Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 17:56

hwn schreef:
Hier in België komt de thuisverpleging voor zo'n prikjes.

Mijn pa zaliger moest indertijd eens enkele dagen stoppen met bloedverdunnende pillen voor een operatie. Die had al gelijk een lichte trombose, moest dan hiervoor eerst onder het mes, dan enkele dagen Fraxiparine en dan pas de eigenlijke operatie. Dus zeker doen, maar pilletjes zijn ook een optie als een operatie niet direct aan de orde is.

veel sterkte en beterschap!


Hoeft niet hoor. Mijn moeder pakt ook bloedverdunners en als zij moet stoppen prikt ze ook zelf. Zij heeft bij mij dus ook geprikt.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 19:17

Vandaag heb ik best lang gezeten, en toen kreeg ik een beetje kramp in mn slechte been. Nu heb ik de hele tijd restless legs, word er helemaal gek van whaaa!

Babootje

Berichten: 26340
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 20:03

Slik je magnesium Earth?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:01

Ik heb ook last van restless legs en magnesium helpt echt goed!
Ik merk het meteen wanneer ik weer te laks ben met magnesium slikken. Dan komt het terug en weet ik meteen weer hoe vervelend het kan zijn pfff.

onpaard

Berichten: 2966
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:11

Oh Earth wat vervelend voor je. Hopelijk knap je snel weer op. Heel veel beterschap.

Ik slik ook magnesium voor restless legs. Mega irritant gevoel, vooral in bed als je wil slapen. Ik heb delfde ervaring als Cayenne met magnesium slikken.

kimmie261

Berichten: 19218
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:29

Zo wat een nare val... maar gelukkig kan je wel al zitten...Beterschap , ik hoop dat je herstel verder soepel gaat verlopen..

Voor restless legs zijn ook sokken, die schijnen echt heel goed te helpen:
https://www.stringenergy.com/rls-sokken

senna21

Berichten: 11863
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:33

Sterkte TS.
Naast magnesium slikken, helpt magnesiumolie bij kramp ook. Tien minuten inwrijven geeft al verlicht.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 23:36

Ik heb 10 dagen de trombose prikjes gehad, alleen toen ik in het ziekenhuis was. Thuis hoefde het kennelijk niet meer.
Ik had een akelige zuster die ze te snel in spoot, dan brandt het.
Gebeurt het langzaam is er niet zoveel aan de hand gelukkig.

En magnesium helpt inderdaad goed tegen restless legs en krampen (die laatste kreeg ik van het gespannen bewegen).

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 14:11

Had iemand hier nog alternatieven voor die prikjes? Ik raak er compleet van in de stress. Dit ga ik niet nog 5 weken volhouden.
Bekken gaat verder goed, controle foto was goed.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18002
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:17

Je arts bellen of er een alternatief is. Dat is de enige die dat kan bepalen. Mogelijk dat thuiszorg het kan komen zetten, helpt dat? Hoe dan ook, stel deze vraag niet op een paarden forum, maar aan je arts.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 16:54

Het gaat erom dat veel artsen zeggen 'nee dat is er niet' terwijl ik dus begrijp dat het er wel is. Dus ik wil graag weten hoe dat heet zodat ik dat tegen de arts kan zeggen.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 17:54

Is er echt niemand anders die het kan doen? Het is niet heel moeilijk, je moet het gewoon even durven.. Vaak bij iemand anders wel makkelijker dan bij jezelf.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 17:55

Jawel, anderen doen het maar het blijft gewoon erg pijnlijk waardoor ik er echt als een berg tegenop zie.

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 18:48

Earth schreef:
Had iemand hier nog alternatieven voor die prikjes? Ik raak er compleet van in de stress. Dit ga ik niet nog 5 weken volhouden.
Bekken gaat verder goed, controle foto was goed.

Ik heb rivaroxaban gekregen na mijn operatie (dijbeenfractuur), maar ik ben het zeker eens met Lalidan dat je dit goed met de orthopeed moet overleggen. Ik weet namelijk niet of er redenen zijn om geen rivaroxaban voor te schrijven i.p.v. nadroparine

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 23:50

We zijn een week verder, inmiddels cruise ik al makkelijk door het huis met de rolstoel en red ik me prima. Maar vandaag ben ik daar ook weer hard uit geschopt door mn fysio, ik moet meer bewegen haha. Ik ben ook gestopt met de paracetamol vandaag, dat vond mijn lichaam niet zo leuk :+ Had pijn maar vooral aan mn ribben weer := En ik zweette me kapot. :')
Ik kwam er ook met mn fysio achter dat mn rib ook nog op een andere plek gebroken is, toen we de foto's gingen kijken wees ze m op een andere breuk aan de voorzijde. Enfin, ik red me redelijk goed, dus dat is wel fijn.

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 18:02

Goed om te horen :). Heb je het met de orthopeed nog over de fraxiparine gehad, of gaat het prikken inmiddels beter?

SjonnieZ

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 18:13

Das een redelijke positieve update van deze oliebol situatie Earth. Hoop voor je dat het herstel goed wil vlotten.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 15:23

Inmiddels zijn we weer een week verder. Inmiddels helemaal van de pijnstilling af en dat gaat goed. Ik ben ook inmiddels redelijk fanatiek aan het bewegen, vandaag heb ik helemaal spierpijn _O- Maar dat is alleen maar goed natuurlijk :P
Nog 2,5e week, het gaat allemaal sneller dan ik had verwacht. Maar het scheelt denk ik al dat ik gewend ben thuis te zitten.

SjonnieZ

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:25

Oh fijn voor je earth dat je echt vooruitgang merkt. Dan hou je toch gemakkelijker de moed erin hè…

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 21:38

Ja de tijd gaat ook snel.
Ik spuit overigens nog netjes Fragmin maar soms is het heel naar, dan voelt het alsof ik door een wesp wordt gestoken.

senna21

Berichten: 11863
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:23

Fijn dat het beter gaat en chapeau dat je je prikangst hebt overwonnen.

SjonnieZ

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:42

Goed dat je door hebt gezet met prikken… better safe than sorry he ook al is het vervelend.

xPabloBokt

Berichten: 9446
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:43

Earth schreef:
Ja de tijd gaat ook snel.
Ik spuit overigens nog netjes Fragmin maar soms is het heel naar, dan voelt het alsof ik door een wesp wordt gestoken.


Ja, soms is die vloeistof heel gemeen -O- herkenbaar.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 13:22

Tjee wat een pech heb je gehad. Over de bloedverdunners, mijn vriend ligt al 3 weken plat en bij de dokter zeiden we dat we niet wilden prikken en kregen we gewoon pillen. Kun je daar niet op overschakelen? Om nu iedere keer een wespensteek te voelen is niet zo handig.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Onvrijwillig afgestapt, bekkenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 19:56

Sorry ik had niet eens meer gereageerd.
Toen ik vorige week weer bijna moest huilen van de pijn zijn we gestopt met prikken. Ik beweeg inmiddels al best wel veel dus ik durf het wel aan. En ik was zat van dat spuiten. Ik had overigens mijn huisarts al gebeld en die zei dat er niks anders was. Beetje makkelijk antwoord blijkbaar, maar ik had geen zin om er achteraan te moeten rennen.

Nog een week rustig aan doen en als de controlefoto goed is volgende week, dan mag ik langzaam opbouwen.
Ik had alleen vanuit het ziekenhuis al wisselend last van mijn blaas, dat ging maar niet over dus urine ingeleverd. Geen duidelijke blaasontsteking maar mogelijk een bacterie. Maar vanaf deze avond moet ik ineens om de 3 minuten plassen, ik word er helemaal gek van! Het doet niet echt pijn, maar het is zeurderig. Dus morgen toch maar even bellen dat die blaasontsteking toch heeft doorgezet. Ellende... :')