Haar tips

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Haar tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 07:53

Hi bokkers!

Ik dacht, er zitten hier vast mensen die verstand van haar hebben. :D

Afgelopen vrijdag heb ik mijn haar laten knippen bij de kapper (ik had altijd lang haar, tot mijn onderrug ongeveer) tot een kort model. Staat echt super leuk en ben er onwijs blij mee! :D

Het model staat wel het leukst als het een beetje gekruld word, dus de kapper is aan de slag gegaan met krullen. Ik ben er zelf niet zo handig in, maar ben inmiddels fanatiek aan het oefenen. Nadat ik bij de kapper wegging, hebben de krullen goed gezeten totdat ik ging slapen. De volgende dag was het er uit en heb ik zelf geprobeerd. Maar na een klein half uur was alles er uit gezakt.

De kapper adviseerde mij om met een stijltang te krullen want dan blijft het langer zitten. Dit heb ik dus ook gedaan.

Ik heb het gisteren gewassen, geföhnd en daarna gekruld maar de krullen waren gisteren zelfs nog sneller uitgezakt.

Van mezelf heb ik vrij pluizig haar (als ik CG methode aanhoud krijg ik krullen, ben ook aantal keer bij krullenkapper geweest) maar dit vind ik niks. Ik voel me heel veel van al die producten en gelletjes etc wat je in je haar smeert. :') De krullen die ik nu met de krultang krijg vind ik echt mooi staan, maarja, beetje zonde van m’n tijd als het zo kort blijft zitten haha.

Ik gebruik:
L’Oreal Paris Techni Art Professional als heat protector (voor het föhnen spray ik deze in)
Ida Warg Ultimate Hold hairspray (na stijlen)

En daarnaast nog een CG shampoo omdat ik deze op wil maken, hierna wil ik weer overstappen naar een gewone shampoo (Matrix of Perfect on People).

Help, wat doe ik fout? :')

Suzanne F.

Berichten: 49334
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 08:10

Ik denk niet dat je iets fout doet. Gemaakte krullen zijn eigenlijk altijd wel voor het grootste deel uitgezakt na het slapen. Je kan nog een zijde kussenhoes proberen en eventueel je haar vast in een los knotje boven op je hoofd tijdens het slapen.
Maar ik maak meestal 1 x week krullen met de stijltang en dan draag ik het 2 dagen los, de andere dagen steek ik het op of in een staart ofzo.
Natuurlijk kan je het wel langer in de krul houden maar dan moet je met mousse, schuim, gels, wax etc aan de gang. Ik houd daar niet zo van, dan voelt mijn haar zo vies.