Hoe omgaan met niet empathische vriendin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Herfstblad
Berichten: 796
Geregistreerd: 06-09-21

Hoe omgaan met niet empathische vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 21:34

Hoi,

Ik weet niet of dit topic hier juist staat, mijn excuses daar dan alvast voor!

Helaas heb ik op 15-09-2023 mijn paard in moeten laten slapen. Ontzettende klap en ben intens verdrietig natuurlijk.

Ik heb ontzettend veel lieve berichtjes en kaartjes ontvangen van stalgenoten, vrienden, familie en collega's. Nu heb ik een vriendin, we zien elkaar best vaak. Ik denk dat ik haar het meest zie van mijn vriendinnen. Van avondjes wandelen, drankje op het terras, avondje bioscoop of filmavond thuis. Soms wel weekenden achter elkaar. Daarnaast wonen we praktisch naast elkaar en blijven we geregeld bij elkaar eten. Of een dagje strand noem maar op!

Natuurlijk hartikke fijn, maar net nu van haar blijft het behoorlijk stil. Een week voor het inslapen heb ik via WhatsApp aangegeven dat het niet goed ging met mijn paard. Hierop heeft ze gevraagd wat mijn paard had en na mijn uitleg geen reactie meer terug gekregen.

Inmiddels een week verder, op 15 september is ons paard in geslapen. Ik had een mooi bericht op Facebook/Instagram geplaatst. Ik zie op Instagram dat ze het bericht liked. Maar een reactie blijft uit. Ze was op vakantie, dus ik kon nog begrijpen dat ze het bericht niet gelezen heeft en het haar is ontgaan. Ik heb het verder ook niet gedeeld via WhatsApp. Wellicht had ik dat zelf moeten doen?

Op zondag, 17 september heb ik haar een berichtje gestuurd met de vraag of ze al terug is van haar vakantie om maar een gesprek te beginnen. Vervolgens geef ik aan dat mijn paard is overleden. Haar reactie is enkel dat ze het gelezen heeft en dat het dus ineens zo slecht ging. Ik heb dat beaaamd en verder weer radiostilte. Een paar uur later vraagt ze of ik -net als anders- zin heb om een rondje te wandelen? Ik had niet het idee dat ze dit voorstelde zodat ik mijn hart kon luchten. Maar dat is een aanname.

Vanavond stuurt ze een WhatsApp hoe het gaat. Ik stuur een eerlijk antwoord dat het met ups en downs gaat. Maar dat ik ontzettend veel lieve berichtjes van stalgenoten, vrienden, familie ed heb gekregen. Het was misschien wat achter de elleboog en kan ik beter eerlijk tegen haar zeggen dat het mij raakt dat ze zo afstandelijk doet. Maar dit voelde even beter.

Ik ken mijn vriendin, ik weet dit doet ze echt niet expres. Ze is niet zo empathisch, meegaand en geen mensen-mens. Een wat afstandelijk houding heeft ze. Onze gesprekken als we bij elkaar zijn, zijn ook altijd wel wat oppervlakkig. Niet echt diepgang.

Natuurlijk kan ik dit bij haar neerleggen, maar omdat ik weet dat ze dit niet expres doet en in combinatie met haar karakter is het waarschijnlijk toch een snelle sorry en door met onze wekelijkse afspraken.

Om even een beeld te schetsen. Een jaar geleden overleed haar oma, toen ik dat van haar hoorde heb ik haar direct veel sterkte gewenst en een lief aandenken gestuurd. Zelf was ik twee maanden op reis en ik heb zelfs nog aangeboden dat ik terug kon komen mocht ze het nodig hebben.

Ik wil haar echt niet afvallen. Maar ik vind dit wel een lastig dingetje. Wat is onze vriendschap waard als het alleen maar oppervlakkig is? Of stel ik mij aan en ben ik behoorlijk puberaal?
Laatst bijgewerkt door Herfstblad op 20-09-23 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28884
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hoe omgaan met niet empathische vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 21:38

Weet je, ik heb ooit iemand horen zeggen dat als je geen verwachtingen hebt van anderen, je ook niet teleurgesteld kan worden. En dat is waar.
Je bent teleurgesteld omdat je van haar misschien wel de hoogste verwachtingen had. Heel pijnlijk dat je dan niet hoort wat je graag zou willen.

Ik heb ook wat vriendinnen met wie het contact altijd oppervlakkog blijft. Ik heb mijn verwachtingen van hen los gelaten en dat is prima. Ik heb alleen invloed op mezelf en ga met hen om zoals ik zelf behandeld zou willen worden.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23492
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 21:41

Lastige situatie, voor jullie beide denk ik.
Misschien weet ze niet goed wat te zeggen om er voor je te zijn?

Toen mijn pony overleed was ik ook verdrietig maar gezien haar conditie was het voor haar de enige juiste keuze die ik kon maken en ik heb er dan ook vanaf dag 1 vrede mee gehad. Ik heb ook niet de behoefte gehad naar kaartjes etc, maar dat is voor iedereen anders denk ik.
Laatst overleed de vader van een vriendin van me, dat vond ik naar het overlijden van mijn moeder wel heel lastig en merkte dat ik onbewust wat afstand hield uit zelfbescherming, dat hebben we ook zo naar elkaar uitgesproken, ook omdat we er beide op een hele andere manier mee omgingen
Ik zou het haar niet verwijten denk ik, zoals je zelf al aangeeft doet ze het wsl niet expres.
Heeft ze zelf ook een paard/iets met dieren?

Ilse_123

Berichten: 3774
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 21:43

Oops, ik ben de minder empathische vriendin in mijn vriendschappen :o . Zoals je zelf al zegt: ze doet het niet expres. Zonde om je erover op te winden.

Heel veel sterkte met het verlies van je paard.

Cinnepin

Berichten: 8946
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 21:44

Maar ze heeft toch gevraagd hoe het gaat? Ze heeft je bericht geliked? Ze heeft gevraagd wat er met je paard was?
Ik zie het probleem niet? Je kan niet van iedereen verwachten dat ze een keertje sturen?
ik ken ook meerdere mensen waarvan hun paard is overleden, ook in vriendenkring, maar ik heb ook geen kaartje gestuurd.
Als ze begonnen te huilen waar ik bij was, ja dan sla ik een arm om ze heen. Verder inderdaad ook vragen hoe het gaat enzo..maar echt verwachten dat ze dat allemaal moet doen en anders je aan de vriendschap twijfelt vind ik wat ver gaan..Ik vind dat meer duiden op zelfmedelijden. Natuurlijk is het vreselijk en mag je verdrietig zijn, maar misschien had je vriendin niets met jouw paard en voelt ze dat gewoon niet?

Herfstblad
Berichten: 796
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Hoe omgaan met niet empathische vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 21:58

Dank jullie wel voor de eerlijke reacties.

@Goof. Wellicht is mijn verwachting wel hoger dan dat van haar op vriendschap gebied en moet ik dat in mijn achterhoofd houden. Ik vind het wel een lastige omdat je zoveel met elkaar omgaat. Maar misschien moet ik die afspraken dan wel zien om gewoon gezellig te hebben en meer niet.

@Polly, nee ik wil het haar ook helemaal niet verwijten. Daarvoor vind ik het veel te gezellig. Ze heeft niet direct iets met paarden. Maar is wel een dierenvriend.

@Ilse. Maar wat verwacht jij dan van een vriendschap? Dat het enkel gezellig en lol maken is?

@Cinnepin. Het is zeker geen zelfmedelijden. Ik pak mijn leven weer op en ondanks het gemis was het de juiste keuze. Dus ik heb er vrede mee. Maar een berichtje van een vriendin in de trant "Wat ontzettend verdrietig dat van je paard, heel veel sterkte en als je zin hebt om te wandelen oid..." Dat is toch het minste wat je doet als je erg close bent met elkaar. Maar zoals hier ook eerder gezegd, dat is mijn verwachting misschien. Zo zou ik het doen als het anders om was. Ik heb van mensen die veel verder van mij af staan hartelijkere berichten ontvangen. Dat maakt het ook zo bijzonder vind ik..

Flubberboot

Berichten: 2922
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Hoe omgaan met niet empathische vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:01

Wat een lastige situatie! Ik herken het een beetje uit eerdere vriendschappen die ik heb gehad en kan me enorm goed voorstellen dat jij teleurgesteld bent in het feit dat je nog geeneens een "Sterkte" krijgt van haar.

Wat heel goed zou kunnen is dat zij niet snapt wat zij in deze situatie moet doen om jou te ondersteunen. Ik zou voorlopig als het wandelen en verdere contact prima is, de vriendschap wel willen behouden maar niet meer op het diepere niveau. Even een stapje terug.

Popstra
Berichten: 13808
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:02

Je schrijft zelf dat ze je vroeg een wandelingetje te gaan maken samen. Wellicht ze dat wilde zodat je even afleiding had en samen konden kletsen.
Ik zou niet meteen zulke conclusies trekken.
Mensen die zelf niks met paarden of andere huisdieren hebben kunnen niet veel voorstelling doen hoe het is om deze te verliezen

upendo

Berichten: 22297
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:05

Verwachten is wachten (op teleurstelling).

Spreek duidelijk je wensen en behoeften uit, hebben beide partijen meer aan.

Palmera

Berichten: 9467
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:07

Ik lees eigenlijk dat jouw vriendin gewoon interesse toonde. Ze vroeg waarom het ineens zo slecht ging, vroeg voor een wandeling (om eens rustig te praten/er voor je te zijn?) en appte hoe het ging.

Dat is toch interesse?

Janneke2

Berichten: 22810
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:11

First things first: wat vreselijk verdrietig dat je dier is ingeslapen. :(:)
En mijn ervaring: daarna volgt een tijd van rouw.

Zo te lezen is deze vriendin van een ander emotioneel kaliber dan jijzelf.
Heel lief wat jij allemaal aanbood +:)+ toen haar oma overleed, maar waarschijnlijk is ze dat allang vergeten... (gok ik zo).

En waarschijnlijk is het voor haar zo, dat even een like wel genoeg is.

In times of trouble is het heel lastig, omgaan met iemand die zo'n ander 'emotioneel kaliber' heeft.
Haar veranderen zit er waarschijnlijk niet in.
... blijft over: de oplossing in jezelf zoeken. Zorg dat je zo weinig mogelijk teleurgesteld raakt 'omdat jij wil, wat zij niet geeft'. (Niet kan geven?)
Dus alleen samen wandelen bijvoorbeeld als je in the mood bent voor 'koetjes en kalfjes' en anders de boot afhouden (hetzij met een tactische smoes, hetzij met de waarheid).

Herfstblad
Berichten: 796
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 22:12

Palmera schreef:
Ik lees eigenlijk dat jouw vriendin gewoon interesse toonde. Ze vroeg waarom het ineens zo slecht ging, vroeg voor een wandeling (om eens rustig te praten/er voor je te zijn?) en appte hoe het ging.

Dat is toch interesse?


Ja, dat ze vandaag vroeg hoe het ging vind ik wel heel fijn.

Maar stel het zou anders om zijn; Dan had ik zelf in de week dat het slecht zou gaan met haar dier misschien een paar keer gevraagd hoe het zou gaan? Als ik zou lezen dat haar dier was overleden had ik direct een bericht gestuurd om haar sterkte te wensen..

Zie je het verschil?

upendo

Berichten: 22297
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:14

Nature93 schreef:
Palmera schreef:
Ik lees eigenlijk dat jouw vriendin gewoon interesse toonde. Ze vroeg waarom het ineens zo slecht ging, vroeg voor een wandeling (om eens rustig te praten/er voor je te zijn?) en appte hoe het ging.

Dat is toch interesse?


Ja, dat ze vandaag vroeg hoe het ging vind ik wel heel fijn.

Maar stel het zou anders om zijn; Dan had ik zelf in de week dat het slecht zou gaan met haar dier misschien een paar keer gevraagd hoe het zou gaan? Als ik zou lezen dat haar dier was overleden had ik direct een bericht gestuurd om haar sterkte te wensen..

Zie je het verschil?

Dat is wat JIJ zou doen. Niemand is hetzelfde. Zij kan je gedachten niet lezen dat je dit allemaal van haar verwacht.

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:15

En eerlijk zou ik aan wat jij net benoemt weer niet per se behoefte aan hebben, als het slecht gaat met mijn dier om meermaals weer te moeten uitleggen dat het nog steeds slecht gaat. Ik vind dat je vriendin wel gewoon interesse en empathie toont. Ieder doet dat op z’n eigen manier :j

Sterkte met het overlijden van je maatje.

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:17

Ik denk ook dat je verwachtingen misschien wat hoog liggen. Ikzelf zou bijv nooit overwegen om van een reis naar huis te komen omdat iemands oma overleden is. Dus dat vind ik superlief van je, maar weet wel dat er niet veel mensen zijn die zoiets doen en dat jij dus een lieve uitzondering bent. En daardoor heb je misschien ook hogere verwachtingen? Vriendinnen heb je in alle soorten en maten. Je hebt doe vriendinnen voor de sport/wandelen. Koffie vriendinnen, eetvriendinnen, paardenvriendinnen en ga zo maar door. Met sommige kun je echt intieme dingen delen en met sommige deel je vooral gezamelijke interesses en een leuke tijd. En.... dat is oke. Je kunt je vriendin niet opvoeden of bijschaven en de vraag is ook of je dat moet willen.
Daarbij nog een vraag, heeft deze vriendin wat met dieren? Want sommige mensen zijn niet zo van de huisdieren en hebben ook werkelijk geen idee hoe het voelt als een geliefd dier komt te overlijden. En sommige hebben wel wat met dieren, maar zijn akelig nuchter en hebben er na 1 dag verdriet zelf geen last meer van en kunnen zich weken van verdriet om een dier gewoon niet voorstellen. Iedereen heeft een ander referentiekader. Probeer als het gaat dit niet tussen jullie in te laten komen. Ik heb zelf ooit eens een hele eerlijke brief geschreven met daarin alles wat ik voelde en dacht en mijn teleurstellingen. En deze toen ritueel afgefikt haha. Ik was het daarna kwijt en kon weer verder.
Wie weet helpt zoiets jou ook. Want uiteindelijk is de teleurstelling die jij nu voelt iets van jou en niet perse iets van je vriendin.

Herfstblad
Berichten: 796
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 22:17

Janneke2 schreef:
First things first: wat vreselijk verdrietig dat je dier is ingeslapen. :(:)
En mijn ervaring: daarna volgt een tijd van rouw.

Zo te lezen is deze vriendin van een ander emotioneel kaliber dan jijzelf.
Heel lief wat jij allemaal aanbood +:)+ toen haar oma overleed, maar waarschijnlijk is ze dat allang vergeten... (gok ik zo).

En waarschijnlijk is het voor haar zo, dat even een like wel genoeg is.

In times of trouble is het heel lastig, omgaan met iemand die zo'n ander 'emotioneel kaliber' heeft.
Haar veranderen zit er waarschijnlijk niet in.
... blijft over: de oplossing in jezelf zoeken. Zorg dat je zo weinig mogelijk teleurgesteld raakt 'omdat jij wil, wat zij niet geeft'. (Niet kan geven?)
Dus alleen samen wandelen bijvoorbeeld als je in the mood bent voor 'koetjes en kalfjes' en anders de boot afhouden (hetzij met een tactische smoes, hetzij met de waarheid).


Dat laatste is voornamelijk dat ik dit topic heb geopend. Hoe zie ik deze vriendschap? Zitten we volgende week weer met een pizza doos een film te kijken en alsof er niks is gebeurd? Hoe ga ik mij opstellen naar haar?

Ladyson

Berichten: 3227
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:27

Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor TS en ben dan weer verbaasd bovenstaande reacties te lezen..

Ik denk wel dat de realiteit is dat dit is hoe zij is. Je zult jezelf moeten afvragen of dat 'goed genoeg' is voor jou, maar hou daarbij in gedachten dat niemand perfect is..

Bij de ene vriendin haal ik meer plezier/gezelligheid en bij de andere vriendin meer steun/goede gesprekken bijvoorbeeld. Ik vind allebei belangrijk, maar klop voor steun dus bij de ene vriendin aan en niet bij de ander.. Ik waardeer en ben gewoon blij hoe ze zijn, dat is 'goed genoeg' voor mij en ze kunnen/mogen dus gewoon zichzelf zijn. Ik kies bewust voor deze vriendschappen op deze manier.

Ik heb ook vriendschappen verbroken (lees: bewust laten verwateren) omdat ik vond dat ik er te weinig aan had. Dat is ook prima en een keuze die je kunt maken.

Als je neigt naar dit laatste kan het wel de moeite waard zijn om eerst nog wel een gesprek aan te gaan. Nee heb je, en ja kun je krijgen.

Edit: In reactie op je laatste post. Ik zou gewoon even aangeven dat je verdrietig bent en op dit moment andere behoeften hebt. En voorlopig mensen opzoeken waar je je verdriet wel kwijt kan. En als je je weer gezelliger voelt met haar de draad weer oppakken.

Century

Berichten: 5997
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:43

Iedereen is anders en staat anders in het leven. Als je bepaalde verwachtingen hebt of graag wilt dat iemand iets doet, kan je dat het beste zeggen. Niemand kan gedachten lezen. Het is ook niet eerlijk om van anderen te verwachten dat ze precies zo zouden reageren als jij dat zou doen. Er is hier geen objectieve waarheid wat 'het beste' is. Respecteer dat anderen anders zijn. :)

Wat je wel kan doen is je verwachtingen uitspreken, maar het dan ook bij de ander laten of die daar iets mee doet of niet. Je moet dat niet afdwingen, het is de keuze van de ander om er wel of niet iets mee te doen. Wel kan je keuze dan zijn om je steun bij een ander persoon te zoeken, en dat is ook prima.
Gewoon het gesprek aangaan dus.

Herfstblad
Berichten: 796
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 22:50

Dank jullie wel voor de eerlijke reacties. Dat waardeer ik zeer! Het stelt mij ook wel gerust dat niet het advies direct is dat de vriendschap over boord moet. Want dat is juist echt niet wat ik wil. Maar dat ieder op emotioneel vlak ook anders kan reageren en dat haar verwachtingen wellicht niet overeenkomt met de mijne op dit gebied.

Kookaburra

Berichten: 5422
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Hoe omgaan met niet empathische vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:59

Ah, sterkte met het verlies van je paard. :(:(

Ik ben met dieren heel nuchter. Dus ik kom denk in de buurt van je vriendin daarmee.
Ik zou, het gevoel wat je nu hebt, even laten zakken en op een later moment (als jij wat minder in je emotie zit) het even ter sprake laten komen. Ik denk dat het anders gaat knagen, ook omdat jullie wel veel dingen samen doen.
Een vriendin van mij vindt het ook ontzettend lastig, maar die weet gewoon niet hoe ze op zoiets moet reageren. Daardoor blijft ze stil.

Ineke2

Berichten: 33164
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 23:00

Allereerst heel verdrietig dat je geliefde paard is overleden :knuffel:

Ik ben wel verbaasd dat meerdere mensen het schijnbaar normaal vinden dat een vriendin waar je veel met afspreekt, appt e.d. je bericht dat je paard is overleden liked en er dan verder geen enkel bericht, of telefonisch of langskomt om je sterkte te wensen met het verlies.
Zo’n goede vriendin weet dan toch dat je enorm verdrietig bent? Ookal heb je zelf geen paard of ander dier dat maakt echt niet uit in mijn ogen.

Dan maar een te hoge verwachting ofzo waar over gesproken word. Ik vind dat toch wel het minste wat je doet naar een vriendin in zo’n situatie.

Century

Berichten: 5997
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 23:00

Nature93 schreef:
Dank jullie wel voor de eerlijke reacties. Dat waardeer ik zeer! Het stelt mij ook wel gerust dat niet het advies direct is dat de vriendschap over boord moet. Want dat is juist echt niet wat ik wil. Maar dat ieder op emotioneel vlak ook anders kan reageren en dat haar verwachtingen wellicht niet overeenkomt met de mijne op dit gebied.


Ik snap je wel hoor, ik heb dit ook echt moeten leren. :j
En natuurlijk nog veel sterkte! :knuffel:

Ineke2 schreef:
Allereerst heel verdrietig dat je geliefde paard is overleden :knuffel:

Ik ben wel verbaasd dat meerdere mensen het schijnbaar normaal vinden dat een vriendin waar je veel met afspreekt, appt e.d. je bericht dat je paard is overleden liked en er dan verder geen enkel bericht, of telefonisch of langskomt om je sterkte te wensen met het verlies.
Zo’n goede vriendin weet dan toch dat je enorm verdrietig bent? Ookal heb je zelf geen paard of ander dier dat maakt echt niet uit in mijn ogen.

Dan maar een te hoge verwachting ofzo waar over gesproken word. Ik vind dat toch wel het minste wat je doet naar een vriendin in zo’n situatie.


Het is niet perse 'hoge' verwachting, maar het is wel een verwachting die niet voor iedereen even logisch of duidelijk hoeft te zijn, ook al vind jij dat wel! Jij vindt het normaal, maar dat hoeft niet zo te zijn voor een ander.

Esther

Berichten: 4147
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Hoe omgaan met niet empathische vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 23:18

Heeft je vriendin zelf ook een paard of een huisdier?
Het kan zijn dat ze geen idee heeft dat je met je paard een band hebt en gek bent op je dier.

Temeraire

Berichten: 3537
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 23:20

Ik snap je, dat ze zelfs geen sterkte wenst zou ik ook niet tof vinden.
Het heeft inderdaad met verwachtingen te maken. Als een kennis geen sterkte wenst dan is dat minder erg dan als een vriendin die je regelmatig ziet dat niet doet.

Maar misschien is het inderdaad gewoon een wat meer oppervlakkige vriendschap.
Ik heb dat ook met een vriendin. Zolang ik niks van haar verwacht is het prima. Deel ik daardoor veel dingen niet met haar? Jup, want ik deel het liever niet dan dat ik alleen een smiley terug krijg of überhaupt geen reactie.
Zelfs over paarden terwijl ze zelf ook een paard heeft. Dat vind ik wel jammer.

Het zal daardoor nooit een beste vriendin zijn, maar afspreken is wel altijd gezellig, en vaak op haar initiatief. Dus het is niet dat het allemaal van mijn kant moet komen.

Ik heb er wel eens wat van gezegd en dat leek ze wel te begrijpen, maar het heeft 0.0 verbetering opgeleverd.
Je kan het proberen te bespreken maar doe het dan vooral omdat je het zelf kwijt wil en niet omdat je verandering verwacht.

Ineke2

Berichten: 33164
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 23:23

Century schreef:
Het is niet perse 'hoge' verwachting, maar het is wel een verwachting die niet voor iedereen even logisch of duidelijk hoeft te zijn, ook al vind jij dat wel! Jij vindt het normaal, maar dat hoeft niet zo te zijn voor een ander.

In mijn ogen heeft dat zelfs gewoon te maken met bepaalde normen en waarden die je als mens mee krijgt.
Of dus duidelijk niet mee krijgt.