Handschoenen met verwarming

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Handschoenen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 20:36

Vorig jaar heb ik al een topic geplaatst omdat ik op zoek was naar warme handschoenen voor op de fiets.

Hier zijn ver goede tips uit gerold en heb ik ook met behulp van mijn lieve fietsenmaker meerdere modellen uitgeprobeerd. Helaas was elke handschoen 1 grote teleurstelling en kwam ik met geen 1 handschoen na een lange dag werken met warme handen thuis en had ik standaard echt ijskoude handen.

In januari na de wintersport heb ik mijn super fijne en tijdens het skiën heerlijk warme handschoenen uitgeprobeerd op de fiets en het resultaat was wederom ijskoude handen -O-

Conclusie het ligt waarschijnlijk aan m’n doorbloeding van m’n handen op de fiets en niet aan de handschoenen zelf want dan zou ik met skiën ook wel koude handen hebben.
Nu ben ik voor aankomende winter dus op zoek naar handschoenen met verwarming in de hoop dat ik dan zonder pijn in m’n handen thuis kom na een lange dag werken.

Heeft er iemand tips voor dergelijke handschoenen?
Heb ze op de site van de anwb gezien maar wie weet zijn er fijnere/goedkopere alternatieven.
Ik hoor weer graag jullie tips. Hopelijk leidt dit tot een winter met warme handen

germie

Berichten: 26023
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:49

Heb je in de zomer ook koude handen?
En heb je al eens aan moffen gedacht?
https://www.decathlon.nl/p/afneembare-h ... WoQAvD_BwE

Verder is het zo dat je met verwarmde handschoenen op moet passen. Ik zou dus absoluut niets kopen wat van een dropshipper komt of direct uit China via Temu of Ali. Want als het om verwarmde duikkleding gaat, dan ken ik al diverse mensen die dus verbrandingen hebben opgelopen door materiaal wat gewoon in de EU is goedgekeurd en wat dus 1000 euro kost. Het weerhoudt mij er dus van om zelf voor heating te gaan in een droogpak, ook al kun je het van buiten loskoppelen mocht er wat misgaan.

Ik heb geen ervaring met de handschoenen van de anwb, ik heb wel een zgn. heated bodywarmer van de anwb gehad en dat ding was slecht. Gewoon te weinig capaciteit, ik merkte er niets van. Dus ik zou dan kijken of je in een winkel ze in ieder geval kunt testen.

Maar waar ik dan voor jou ook aan zit te denken is niet verwarmd, maar wel heel warm. Wij kregen in Finland waar het -15 tot -25 was van die lelijke leren wanten met echte wollen voering te leen. Hier gingen we mee op de sneeuwscooter en de hondenslede. Gewone skihandschoenen waren veel te koud. Maar deze handschoenen deden hun werk, waar met skien skihandschoenen warm zat waren.

Dus ik zou ook naar echt wol gevoerde leren handschoenen kijken, of moffen voor aan het stuur i.p.v. alleen naar verwarmd kijken.

Hier nog een linkje met moffen:
https://hollandbikeshop.com/fietsaccess ... r-handmof/

ellepel

Berichten: 47381
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:56

ik heb trouwens altijd thinsulate handschoenen aan, gewoon die goedkope van de Wibra?

https://www.wibra.nl/assortiment/ski-ha ... GoePXKQLg4

op de scooter heb ik ze ook aan en ik heb ondanks dat ik artrose in mijn handen heb en ze echt heel pijn gaan doen als het koud is met deze handschoenen geen last.


zit je wel goed met je handen aan het stuur als je nog koud hebt?

Nyaleti

Berichten: 6280
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Handschoenen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:01

Ik heb er altijd 2 aan. Dat maakt echt een enorm verschil voor mij. Onder een simpel dun ding die goed aan sluit, volgens mij die van de action gewoon.
Daarover heen altijd iets van de Decathlon omdat het voor mij voor de hond uit laten is en ik dan geen grip meer heb met hele dikke handschoenen.

Celebi
Berichten: 3755
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:08

En je stuur iets lager zodat er makkelijker bloed naar je handen stroomt?

Ik heb nu de ROECKL WAREGEM H20 GLOVES geloof ik en dat zijn de eerste handschoenen waarbij ik tijdens een lange buitenrit of urenlang staalwerk geen koude handen krijg. Zeker met een buitenrit zit je toch ook stil. Zelfs als ik er met ijskoude verkleumde handen in ga omdat ik iets heb moeten doen zonder handschoenen dan zijn ze binnen enkele minuten weer warm. En ik heb normaal gesproken altijd ijskoude handen dus ik vind het wel een wonder handschoentje. Ik dacht ook dat ik van die verwarmde dingen moest hebben maar sinds afgelopen winter heb ik daar geen seconde meer overna gedacht moet ik zeggen. Maar ik kan me voorstellen dat de houding op de fiets veel impact heeft.

miereneter

Berichten: 2574
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Handschoenen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:16

Wanten zijn echt tien keer zo warm als handschoenen, de tip van Germie is een goede.

Rocamor

Berichten: 10936
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Handschoenen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 22:18

En een soort van windstoppers op je stuur, zodat je in elk geval niet met je vingers op de tocht zit?

Palmera

Berichten: 9467
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Handschoenen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 00:40

Kun je dan niet iets aan die doorbloedimg doen? Supplementen ofzo? Er staat mij iets bij over brandnetels en doorbloeding, maar er is vast meer!
Ik zou echt proberen de oorzaak aan te pakken als het zo bar is. :(:)

Gitana

Berichten: 2712
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Handschoenen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 06:49

Je kunt ook verwarming op je fiets stuur installeren, netals op de motor. T kan dan alleen niet aangesloten worden op een accu (of je hebt een elektrische fiets?) maar ze zijn er ook wel op batterij.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18015
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Handschoenen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 09:43

Mijn moeder heeft die van de ANWB voor op haar scootmobiel. Die bevallen haar uitstekemd.

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Handschoenen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:53