Snel vet haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16679
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Snel vet haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 21:26

1x in de week wassen en daarna bijhouden met droogshampoo. Dat werkt voor mij echt perfect.

tirzasarah10

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Snel vet haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 22:37

Ik had ook veel jeuk en gedoe met mijn hoofdhuid, van de kapper mediceuticals aangeraden gekregen en ik ben echt blij! Kapster had ook een paard dus snapte mij wel als ik zei ja ik was ook gewoon iedere dag. Ik reed bijna iedere dag, stond op een doe het zelf stal met kuil en koeien. Ik leek als ik thuis kwam een wandelende stal en als ik geen shampoo gebruikte maar alleen het uitspoelen voelde ik mij gewoon vies. De shampoo van mediceuticals die ik gebruik kan je dus dagelijks gebruiken en daarbij zijn mijn schilfers verdwenen. Jeuk en haaruitval komen bij mij waarschijnlijk van een andere hormoon gerelateerde aandoening.. leek eerst een tijd weg te zijn maar kwam weer terug toen die hormonen weer in de war gingen. Mediceuticals word veel gebruikt door mensen met huid en schildklier problemen of tijdens/na een chemokuur.

Je heb verschillende soorten shampoo maar als je even je ineens kan je er 1 uitkiezen die goed bij je past. Is wel erg prijzig maar redelijk zuinig in gebruik.

LWDaisy

Berichten: 4803
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 07:38

Hier ook snel vet haar. Dat ik er dagelijks soms meermaals een helm moet over trekken helpt niet haha.

Droogshampoo. Dat werkt hier tussendoor. Ik probeer mijn haar niet te vaak te wassen.
En als ik mijn haar was, was ik het op aanraden van mijn kapster-vriendin 2x. Dat lijkt ook wel iets te helpen.
En verder idd investeren in een (voor jou) goede shampoo. Ik gebruik ook conditioner, en moet dan ook wel kijken dat ik "de juiste" koop. Iets duurder dan de gemiddelde allemaal, maar het scheelt wel voor mijn haar :)

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 07:44

Vergeet ook niet je haarborstels schoon te houden.
Niet alleen de dode haren eruit plukken maar ook af en toe echt laten uitwerken, goed uitspoelen en laten drogen. Dit scheelt voor mij heel veel :)

Edit: als ik al m'n borstels, elastiekjes en haarclips in een dettol/water oplossing gooi is het water na een half uur gewoon troebel := echt vies

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Snel vet haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 22:42

Bakingsoda! Heeft echt mijn haarwasleven verandert. Ik zet even een stipje en reageer morgen even uitgebreid.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 03:34

Ik kan je de filmpjes van de Blowout Professor op Youtube aanraden. 1x in de drie dagen je haar 2x achter elkaar wassen met een professionele shampoo.

Zelf gebruik ik de producten van Evolh, die zijn bij de Green Jungle Beauty shop te koop. Een van de weinige curlygirl, ph-neutrale, dierproefvrije shampoos. Shampoo alleen op je hoofdhuid gebruiken. En conditioner niet op je hoofdhuid, alleen op de rest van je haar.

Hiervoor had ik ook vet haar en ik dacht roos, maar dat bleken schilfers van een droge hoofdhuid.

En inderdaad je haarborstel schoonmaken na gebruik, zoals Lillian__ zegt. Maar ik borstel mijn haar maar 2x per week, tijdens en na het douchen, als het is. En ik gebruik een Denman borstel, die kan uit elkaar gehaald worden.

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 09:29

Ik had zo vet haar, dat ik het eigenlijk elke dag moest wassen. Maar dit deed ik niet omdat het dan nog steller vet werd. Dus 1 keer in de 2 dagen en dan had ik de 2e dag wel ietsjes vetter haar maar nog te doen.

Totdat ik hoorde van bakingsoda. De meningen zijn daar over verdeeld, of het goed of slecht is voor je haar. Maar bij mij werkt het in ieder geval super goed. Ik heb het nu uitgebouwd naar eens per 5 dagen en dan heb ik 5 dagen lang geen vet haar. Aan het begin voelt het als stro, maar het ziet er in ieder geval niet vet uit en daar was ik al blij mee. Inmiddels is mijn haar veel minder pluizig en ziet het er veel gezonder uit. Heel af en toe was ik het een keer met shampoo.

Het schijnt niet echt goed te zijn voor je huid, wel voor je haar. Ik heb geen last van mijn huid door de bakingsoda. Mocht je dat wel hebben kan je het naspoelen met appelazijn.

Ik had allerlei shampoo geprobeerd. Zonder troep er in, maar ook dat hielp niet. Uitbouwen en met vet haar rondlopen heb ik in een week gedaan dat ik thuis was maar ook dat hielp niet. Als ik nu mijn haar drie weken met shampoo was, zit ik weer bijna dagelijks. Voor mij is bakingsoda de oplossing.

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 09:33

Hier hetzelfde. Heb alles geprobeerd; talkpoeder, shampoo, mijn haar niet aanraken of borstelen, verschillende soorten shampoos zonder troep, curly girl methode etc etc. Heb het in corona periode zelfs een keer weken lang niet gewassen om het te “resetten”, maar echt niks hielp. De enige oplossing is gewoon elke dag mijn haar wassen.

Oskarrino
Berichten: 801
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 10:30

Isabel schreef:
Hier hetzelfde. Heb alles geprobeerd; talkpoeder, shampoo, mijn haar niet aanraken of borstelen, verschillende soorten shampoos zonder troep, curly girl methode etc etc. Heb het in corona periode zelfs een keer weken lang niet gewassen om het te “resetten”, maar echt niks hielp. De enige oplossing is gewoon elke dag mijn haar wassen.


Als je 1x stopt met wassen werkt het niet inderdaad, bouw het rustig op :) Dus als je nu elke dag doet, begin je met om de dag wassen. Na verloop van tijd 2 dagen ertussen etc etc. 2x wassen, 1x om alle vetten/vuil eruit te wassen en de 2e keer voor de verzorging. En dan uiteraard shampoo/conditioner/maskers zonder troep :)

Marije_jiplover

Berichten: 25346
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Snel vet haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:10

Ik heb de pech dat ik soms voor mijn werk moet douchen en verplicht mijn haren ook wassen om ergens binnen te komen (hygiëne protocol op pluimveebedrijven bv ivm vogelgriep).
Dan moet ik dus eerder wassen dan ik eigenlijk wil en soms wel eens meerdere keren op 1 dag.

Dan merk ik daarna direct effect op mijn haren.
Wanneer ik zulke bedrijven niet bezoek, en ik mijn eigen haarwasroutine kan aanhouden, kan ik wel tot een dag of 10 mijn haren niet wassen, ondanks sporten/paardrijden, zonder dat het te vet wordt.
Maar als ik weer eens 3x per dag en 2x per week dergelijke bedrijven moet bezoeken, dan moet ik het daarna weer rustig uitbouwen, dan kan ik niet direct na de laatste keer wassen 10 dagen niet wassen zonder dat het erg vet wordt.

Ik ben verder ook weer niet zo moeilijk, als het vandaag vettig is, maar ik weet dat ik het morgen verplicht moet wassen, dan doe ik het vandaag in een knot of anderszins opgestoken/vast en dan was ik het echt morgen pas.

meggiemeg

Berichten: 12242
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Snel vet haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:43

Vroeger ook, elke dag wassen zelfs want het was anders niet te doen. Nu sinds ik in de overgang ben is mijn stijle haar gaan krullen en ik kan zelfs met minder vaak wassen toe, kan er nu 2 dagen tussen hebben zitten. Maar goed daar heb je niets aan. Ik gebruikte een shampoo voor vet haar, dat scheelde wel en niet te veel stylingproducten.