Ontstoken oorbel na gaatjes schieten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suliko

Berichten: 4339
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:13

Jildau schreef:
Ik heb veel gaatjes laten schieten zonder problemen. Zelfs ook helix en tragus want dat mocht toen nog - dat zou ik tegenwoordig niet meer doen. Maar de laatste een jaar geleden in oorlel laten schieten en 0 problemen maar ik had wel een veel ruimer zittende oorbel erin. En druppels mee van de juwelier om tweemaal daags te gebruiken.


Het kan ook prima goed gaan. Ik heb destijds (10 jaar geleden, puber, wist niet beter, iedereen deed het) ook 2x een helix en meerdere gaatjes laten schieten en dat is goed gegaan. Toch zou ik het nu nooit meer zo doen, want er zijn helaas ook heel veel gevallen waarbij schieten misgaat met zelfs mismaakte oren tot gevolg.

Rizette
Berichten: 4406
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:18

lucifertje schreef:
Ik had soortgelijk maar reageerde op het materiaal van de oorbellen. Heb ze eruit gehaald en direct vervangen door gouden knopjes en nergens meer last van gehad.

Precies, goud of zilver er in doen geen nikkel

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ontstoken oorbel na gaatjes schieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:22

Titanium.
Ik reageer ook altijd op mijn oorbellen.
Heb ze dus eigenlijk nooit in.
Nu dan een daith laten zetten en geen reactie op het titanium.
En ben nu toch aan het denken om ook maar eens te gaan kijken naar kleine titanium oorbellen voor in de lel.

maj0

Berichten: 6603
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Ontstoken oorbel na gaatjes schieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:48

Hier jaren geleden ook na het schieten elke keer zulke oren.
Ik heb het maar opgegeven.

Ik hoop echt dat bij jou nog lukt!

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 12:19

Zoolgangster schreef:
lucifertje schreef:
Ik had soortgelijk maar reageerde op het materiaal van de oorbellen. Heb ze eruit gehaald en direct vervangen door gouden knopjes en nergens meer last van gehad.


Heb je geluk gehad, ik heb juist irritatie gehad door een gouden oorbel (die ik had gekocht bij de juwelier), maar waar stiekem toch nikkel inzat.

Het oorknopje van TS ziet er op mijn beeldscherm behoorlijk goudkleurig uit, maar goud geeft geen garantie dat het geen irritatie kan geven...

Ik koop tegenwoordig dan ook goudkleurige knopjes bij een piercing shop, daar letten ze blijkbaar beter op de gebruikte materialen... nog geen problemen gehad.


Ik ben er echt op gebrand dat ik geen materiaal met nikkel koop omdat ik weet dat ik er op reageer. Ik koop ook geen vergulde knopjes of goudkleurige knopjes maar echt karaats gouden knopjes. De knopjes die ik nog had liggen wist ik zeker dat het oké was omdat ik die al droeg in m’n voorste gaatje.