Persoonlijkheidsanalyse

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Persoonlijkheidsanalyse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 19:43

Als mensen mij zouden vragen om mijn karakter te omschrijven zou ik vast wel een paar oppervlakkige karaktereigenschappen kunnen opsommen, maar veel verder dan dat zou ik niet komen. Ik ben hier de laatste tijd regelmatig over aan het nadenken en vind het moeilijk om mezelf te doorgronden. Daarom dat ik wel eens een persoonlijkheidsanalyse zou willen laten doen, om meer inzicht te krijgen in waarom ik bepaalde dingen doe of op een bepaalde manier op iets reageer. Daarnaast kan het misschien helpen om een idee te krijgen over waaraan ik kan werken om het beste uit mezelf te halen. Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat dit nu misschien een beetje zweverig klinkt, maar ik ben gewoon echt benieuwd naar hoe ik in elkaar zit :+ . Ik heb zelf al wat zitten opzoeken en wel enkele gratis online testjes gevonden, maar die zijn natuurlijk niet zo uitgebreid. Er zijn ook heel wat betaalde tests, soms zelfs met coachingsgesprek, te vinden, maar goedkoop zijn die vaak niet en als ik ergens zo'n bedrag aan uitgeef wil ik wel graag zeker zijn dat het is wat ik zoek. Ik vind ook vooral dit soort tests in het kader van werk(nemers), maar dat is niet wat ik wil weten. Zijn er mensen die zoiets hebben laten doen en hier hun ervaringen mee willen delen? Graag hoor ik waar ik voor een niet al te gek bedrag zoiets kan laten doen!

prompter

Berichten: 11205
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Persoonlijkheidsanalyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:49


MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Persoonlijkheidsanalyse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 20:45

Dankjewel voor de tip, die ga ik straks eens invullen!

Suzanne F.

Berichten: 49329
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 20:47

prompter schreef:
Hier vind je een gratis MBTI test, die omschreef mijn karakter wel redelijk accuraat (en wordt veel toegepast ook)

https://snellezen.com/myers-briggs/


Ja die was bij mij ook echt accuraat. Ik ben een ESTJ (leidinggevende).
Ik kon me er helemaal in vinden.

Gwahir

Berichten: 756
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:02


ellepel

Berichten: 47381
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:04

wat leuk zeg,ik heb net die test gedaan, echt totaal geen idee hoe dat zou worden.
ik ben verdediger.
heel leuk om allemaal te lezen en klopt wel! :j

Marije_jiplover

Berichten: 25346
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Persoonlijkheidsanalyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:13

Via mijn werk heb ik een profiel kunnen maken bij Insights.

Vond ik zelf ook wel interessant.

Suzanne F.

Berichten: 49329
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:14

Marije_jiplover schreef:
Via mijn werk heb ik een profiel kunnen maken bij Insights.

Vond ik zelf ook wel interessant.


Is dat met die kleuren? Die heb ik ook op mijn werk gedaan. Ik ben voornamelijk blauw en rood.
Edit: ik heb profile dynamics gedaan.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 09-11-23 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt

Berichten: 9456
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Persoonlijkheidsanalyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:17

https://www.16personalities.com/nl

Dit is ook Myers-Briggs, ik vind deze persoonlijk heel compleet.

Ik ben een ISFJ-T - Defender.

Ik heb ook ooit bij stage met Profile Dynamics een test gedaan, dat is ook het DISC-principe maar dan met een aantal extra kleuren. Ik ben overwegend groen en blauw.

Marije_jiplover

Berichten: 25346
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:26

Suzanne F. schreef:
Marije_jiplover schreef:
Via mijn werk heb ik een profiel kunnen maken bij Insights.

Vond ik zelf ook wel interessant.


Is dat met die kleuren? Die heb ik ook op mijn werk gedaan. Ik ben voornamelijk blauw en rood.
Edit: ik heb profile dynamics gedaan.

Insights is ook met kleuren.
Ik heb vooral veel groen en geel.

Kookaburra

Berichten: 5423
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:28

Ik vind zulke tests altijd wat dubbel. Je wordt wat in hokjes gezet voor hetgeen wat de test 'meet'. Ik denk dat het wellicht wat interessanter kan zijn om eens bij een coach o.i.d. te zitten? Want het is ook interessant om te weten: 'is dit puur mijn karakter, of heb ik in mijn jeugd geleerd zo te reageren?'

senna21

Berichten: 11881
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:31

Hoewel de mbti- test niet als wetenschappelijk wordt aangemerkt, is het een behulpzame test die zeker handvatten geeft. Zowel voor zelfinzicht als middel om het samenwerken in een team beter te begrijpen.
Ps. De uitkomst is geen label, maar kan wel helpen om eigen en elkaars gedrag te begrijpen.

Thats_Me

Berichten: 10952
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:33

xPabloBokt schreef:
https://www.16personalities.com/nl

Dit is ook Myers-Briggs, ik vind deze persoonlijk heel compleet.

Ik ben een ISFJ-T - Defender.

Ik heb ook ooit bij stage met Profile Dynamics een test gedaan, dat is ook het DISC-principe maar dan met een aantal extra kleuren. Ik ben overwegend groen en blauw.


Deze test blijft mij verbazen. Ik heb hem in verschillende fases in mijn leven met verschillende jaren er tussen gemaakt en ik kom altijd uit op hetzelfde type. Ook zojuist weer. Wat mij betreft dus een goede test die een omschrijving geeft van de basis van wie je bent wat je vervolgens natuurlijk zelf verder invult in het dagelijks leven.

Achterom
Berichten: 23053
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:38

senna21 schreef:
Hoewel de mbti- test niet als wetenschappelijk wordt aangemerkt, is het een behulpzame test die zeker handvatten geeft. Zowel voor zelfinzicht als middel om het samenwerken in een team beter te begrijpen.
Ps. De uitkomst is geen label, maar kan wel helpen om eigen en elkaars gedrag te begrijpen.

Precies dat :j
Zegt de Debater :+ *\o/*

Bowo
Berichten: 2828
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:39

Thats_Me schreef:
xPabloBokt schreef:
https://www.16personalities.com/nl

Dit is ook Myers-Briggs, ik vind deze persoonlijk heel compleet.

Ik ben een ISFJ-T - Defender.

Ik heb ook ooit bij stage met Profile Dynamics een test gedaan, dat is ook het DISC-principe maar dan met een aantal extra kleuren. Ik ben overwegend groen en blauw.


Deze test blijft mij verbazen. Ik heb hem in verschillende fases in mijn leven met verschillende jaren er tussen gemaakt en ik kom altijd uit op hetzelfde type. Ook zojuist weer. Wat mij betreft dus een goede test die een omschrijving geeft van de basis van wie je bent wat je vervolgens natuurlijk zelf verder invult in het dagelijks leven.

Ik heb daarentegen hem een paar maanden na elkaar gedaan en andere resultaten gekregen. Volgens mij in totaal 3 verschillende?

Maar ik moet ook zeggen dat ik alle persoonlijkheden op best veel vlakken ee naast vond zitten, dus misschien ben ik gewoon een randgeval.

Maar ik ga mee met Kookaburra. In een gesprek dat je echt laat nadenken over jezelf, bereik je veel meer

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 21:41

Dankjewel voor de vele reacties! De andere test die hier genoemd werd ga ik ook eens invullen, ben benieuwd!

Wat voor persoon zou ik dan precies moeten zoeken?

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Persoonlijkheidsanalyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:59

Ik blijk een advocaat (INFJ) te zijn.
Interessant dus ik lees mee. :)

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 22:22

Gwahir schreef:


Die vind ik ook heel fijn. 2 jaar geleden een e-boek vertaald van het Engels naar het Nederlands genaamd Bevrijd Je Talenten. Toen ook mensen gecoacht, maar de afgelopen 2 jaar door ziekte van mijn man en onze verhuizing naar Zweden niets meer mee gedaan.

AvHdG
Berichten: 263
Geregistreerd: 11-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 23:05

prompter schreef:
Hier vind je een gratis MBTI test, die omschreef mijn karakter wel redelijk accuraat (en wordt veel toegepast ook)

https://snellezen.com/myers-briggs/


Heb hem ook gedaan. In de meeste dingen kon ik me wel vinden behalve in de eerste.. ik ben echt alles behalve avontuurlijk haha

zonnebloem18

Berichten: 24855
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Persoonlijkheidsanalyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 05:46

Ik heb voor een vacature een keer een assessment gedaan waar ook een uitgebreid persoonlijkheidsprofiel bij zat. Heel interessant en spot on.

Mando

Berichten: 15705
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Persoonlijkheidsanalyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 07:37

Wat grappig ik heb hem ook gedaan en ben leidinggevende wat ook wel klopt en waar ik mezelf helemaal in kan vinden.
De kleuren test ook ooit gedaan en ik had bijna alle kleuren.
Vond ik ook interessant.

Prairy
Berichten: 9127
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Persoonlijkheidsanalyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 07:55

Ik heb een jaar of 10-15 geleden volgens mij een profile Dynamics gedaan, met kleuren en was toen blauw rood. Kon ik me wel in vinden. Dus praktisch en leiding nemen als het moet.

Wil hem nu nog wel eens doen nu ik verder ben in het leven en ondertussen recent erachter ben dat ik (in ieder geval) ADD heb.

karrij
Berichten: 1060
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:07

prompter schreef:
Hier vind je een gratis MBTI test, die omschreef mijn karakter wel redelijk accuraat (en wordt veel toegepast ook)

https://snellezen.com/myers-briggs/


heb net de test gedaan, ben verrast, herken mezelf er wel in :o

ESFJ-T Consul

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Persoonlijkheidsanalyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:11

de Protagonist (ENFJ)
Iemand met een ENFJ-profiel is vaak van nature charismatisch. Ze helpen en begeleiden anderen graag waardoor het uitstekende docenten en coaches zijn. Ze communiceren makkelijk, maar raken vaak te betrokken.

Ik hou van testen :)

Een aantal jaar geleden had ik deze al eens gedaan, en nu weer. Nog steeds dezelfde uitkomst.

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:27

Even over een andere boeg: je zou ook eens je levensverhaal op kunnen schrijven.
Als je die vervolgens doorleest zou je zelf (of met behulp van een ander) eens kunnen kijken welke zaken je benoemt en op welke manier die impact hebben gemaakt op wie jij nu bent.
Als je echt jezelf wilt leren kennen, kom je zo dieper tot de kern dan die testen.
Die testen geven alleen een soort blauwdruk van jezelf, maar nemen ervaringen etc niet mee in wie jij nu bent. Jouw persoonlijkheid is juist een combinatie van die blauwdruk met ervaringen. Dat vormt jou tot wie je nu bent.