Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mjelleke
Berichten: 696
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 05:24

Ladyson schreef:
Ik sluit me aan bij de bezorgde bokkers om rustig aan te doen, maar wil wel even kwijt dat het protocol bij hersenschuddingen tegenwoordig juist niet alleen maar rust houden is en dat zo'n 80 procent van de mensen na 3 weken geen last meer heeft.


Dit inderdaad. Volledige rust na een hersenschudding doet meer kwaad dan goed. Om je hersenen te laten herstellen is het nodig om ook activiteiten op te pakken, en daar kan ook werk bij horen. Hangt er heel erg vanaf wat voor type werk je doet en bijvoorbeeld ook of het in een drukke omgeving is en of je er makkelijk kunt komen.

Belangrijk is wel dat je daarin alle ruimte krijgt en dat er vanuit je werk echt helemaal niets van je verwacht wordt. Dus zou nu zeker niet beter melden, en eerst goede afspraken maken (evt met je bedrijfsarts), en dan in je eigen tempo als je eraan toe bent heel voorzichtig eens wat gaan uitproberen.

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:02

Mjelleke schreef:
Ladyson schreef:
Ik sluit me aan bij de bezorgde bokkers om rustig aan te doen, maar wil wel even kwijt dat het protocol bij hersenschuddingen tegenwoordig juist niet alleen maar rust houden is en dat zo'n 80 procent van de mensen na 3 weken geen last meer heeft.


Dit inderdaad. Volledige rust na een hersenschudding doet meer kwaad dan goed. Om je hersenen te laten herstellen is het nodig om ook activiteiten op te pakken, en daar kan ook werk bij horen. Hangt er heel erg vanaf wat voor type werk je doet en bijvoorbeeld ook of het in een drukke omgeving is en of je er makkelijk kunt komen.

Belangrijk is wel dat je daarin alle ruimte krijgt en dat er vanuit je werk echt helemaal niets van je verwacht wordt. Dus zou nu zeker niet beter melden, en eerst goede afspraken maken (evt met je bedrijfsarts), en dan in je eigen tempo als je eraan toe bent heel voorzichtig eens wat gaan uitproberen.

Ze kan nu toch niet naar haar werk toe. Ik mocht met mijn hersenschudding niet eens de trap op naar mijn slaapkamer maar heb wekenlang plat moeten liggen op een matras die beneden in de woonkamer was gelegd. (ik liep die hersenschudding op doordat ik met mijn fiets over de kop was geslagen)( Aan het stuur hangende tas was tussen de spaken beland). Ik heb hier wel beschadigde kaakkoppen aan overgehouden maar geen hoofdpijnklachten.

DuoPenotti

Berichten: 29862
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:15

Ladyson schreef:
Ik sluit me aan bij de bezorgde bokkers om rustig aan te doen, maar wil wel even kwijt dat het protocol bij hersenschuddingen tegenwoordig juist niet alleen maar rust houden is en dat zo'n 80 procent van de mensen na 3 weken geen last meer heeft.

En dan zit je bij de 20...

Ik ben toen ook doorgegaan.
Was immers net een drukke tijd op het werk.
Grenzen voor mijzelf kende ik in die tijd niet. Alles voor de baas. En als ik Othello's berichten van eerder herriner is zij precies zo.


Ik ben nu 19 jaar verder.
Met bijna wekelijks 3 dagen migraine. Maar deze week zijn het er meer...
Altijd vermoeid. Na 10 min zakt de concentratie hard.
En bij elk geluid of drukte snel overprikkekld.

Denk dat ik niet hoef te zeggen wat mijn advies is...

maras

Berichten: 2347
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:25

Het hangt er ook een beetje vanaf wat voor een werk je doet, ik werk thuis voor een hele fijne baas die zou zeggen dat ik heel rustig aan zou mogen doen maar dat als ik het aan kon misschien een paar kleine klusjes kan oppakken. Dat traint je hersens wat hierboven ook vermeld is een je houdt een klein beetje binding met je werk en collega's.
Maar als ts nu fysiek en ook geestelijk heel zwaar werk verricht dan is het wellicht beter om dat nog even niet op te pakken maar in overleg te gaan met de (arbo) arts.
Hoe dan ook veel sterkte met je herstel!!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:57

Er gaan alarmbellen af bij mij.

Kennelijk heeft de vriend van je moeder je wel gezien (hoe weet je anders dat je er 20 min bewusteloos lag) maar heeft hij geen actie ondernomen.
Dit is nalatigheid!! Vraag me af of zoiets strafbaar is eigenlijk.

Hoofdletsel en hersenschudding zijn geen kleine dingen.
Ik moest snachts wakker gemaakt worden na een schampschot van een paardje tegen mijn voorhoofd. Was niet bewusteloos voelde ook geen misselijkheid, wel sneetje op voorhoofd en hoofdpijn. (en op spoed nog 2u moeten wachten)
Het is niet zeker dat ik een hersenschudding had. Heel misschien een lichte wel.
Ik ben toen ook 2 weken thuis geweest van werk.


Stel... Stel dat je niet meer wakker werd. Hoe ging die vriend dat aan je moeder uitleggen dan?

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 19:08

Ten eerste heel erg bedankt voor de vele lieve reacties! Dat vind ik echt onwijs fijn! Aangezien thuis echt de muren op mij af kwamen besloten vandaag rustig aan wat mee te helpen op het werk, ik werk als rundvee insiminator. Dus ben veel alleen op pad en ik plan mijn werkdag zelf in met de adressen die ik mee krijg.

Sommige boeren wisten het door de collega's, die vroegen allemaal al meteen hoe het met mij ging, het gaat redelijk, met een goeie pijnstillers kom ik de dag redelijk door, ik ben nog wat 'dol' in de kop hoe ik het dan maar even noem.

Maar dat trekt van zelf wel weer bij, daar bij ben ik altijd nog mega teleurgesteld in de vriend van mijn moeder en wil ik ook niets met hem te maken hebben.

Ik ben heb gisteren dan ook een aantal uur gezocht naar een plekje voor mijzelf.

Zebrastreep

Berichten: 9816
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:18

Je moet wel oppassen met autorijden. Mij lukte het niet eens , maar mijn nek had ook een klap gemaakt hoor dus dat speelde ook mee.

Maat zelfs niet achter het stuur werd ik zo zwaar beroerd van de eerste dagen.


Na een paar dagen kwamen pas andere verwondingen naar boven die ik eerst helemaal niet gevoeld heb zoals dus mijn nek en een gekneusde elleboog kon mijn arm langzamerhand niet meer gebruiken. Ik had de eerste uren helemaal nergens last van was heel gek pas toen mijn schaafwonden werden schoongemaakt voelde ik pas pijn. En pas na uren moest ik overgeven ( ook door heftige stress natuurlijk)


Ben je al bij de dokter geweest?

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 19:25

Ik ben woensdag bij de huisarts geweest, daar kennen ze mij ook al persoonlijk. Ook ivm migraine en dergelijke, ik moest rustig en voorzichtig doen. Nu komende woensdag moet ik ook weer terug, hechtingen eruit laten knippen en controle.

Ik heb alleen geen enkele eetlust, ik leef de hele dag op een boterham, maar ga mijzelf nu toch maar verlichten voor wat te eten.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:24

Doe maar rustig aan :)


Ik snap alleen het volgende niet.
Je bent voorover gevallen (dus gezicht naar voren/beneden), maar hebt de wonde op achterkant van je hoofd. Hoe dan vraag ik me af?

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 21:43

Ik heb met de achterkant van mijn hoofd de deurklink aangeraakt.

Dat zag er dus van de week zo uit, hoe of wat ik precies gedaan heb, ik weet alleen dat ik voor over gevallen ben daarna was het zwart
Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9816
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:49

Ik had laatst ook iemand met een hoofdwond heb direct het medische circus gebeld . Moest toch ook geplakt worden en het was een heel klein wondje.

Ik vindt het nogal raar dat je nog geen dokter gezien hebt.

Roosch

Berichten: 36686
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:55

Je geeft aan dat je "dol in de kop bent". Ben je Limburgse en doel je op "licht in het hoofd "?

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 22:10

sorry, ik ben even de nederlandse benaming er vergeten bij te zetten, maar dat betekend inderdaad licht in het hoofd .

Roosch

Berichten: 36686
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:12

Geen probleem, deze mede-Limburgse begreep je. :))

Maar als je nog licht in je hoofd bent, doe alsjeblieft echt heel erg voorzichtig. Je hebt maar één lijf en die moet nog langer mee.

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:29

Ik zou zeer voorzichtig zijn met auto rijden..hoe zit dat verzekeringstechnisch als je een ongeluk krijgt?

senna21

Berichten: 11883
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 02:11

Heb je vorige week ook gemeld dat je 20 minuten buiten bewustzijn bent geweest?
Ik snap dat je het misschien niet fijn vindt om thuis te blijven om het echt rustig aan te doen, maar vraag me af of het verstandig is. Op het werk doe je snel teveel.
Een familielid van mij is doorgelopen met een forse hersenschudding. Gevolg: levenslang hoofdpijn.
Het lijkt mij verstandig om woensdag echt de huisarts te spreken en je hele verhaal te vertellen. Welke klachten heb je, hoeveel pijnstillers slik je?
Beterschap.
Zo'n hoofdwond lijkt heel wat maar ik feitelijk peanuts.

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 09:08

Ik heb deze ochtend controle bij de huisarts om 11.30.

Daar nog eens even het verhaal voorleggen.

MarliesV

Berichten: 15220
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:14

Wees echt voorzichtig met dit soort dingen. Hersenschudding en te vroeg weer belasten kan nare gevolgen hebben.

Heb een zus met niet aangeboren hersenletsel na een val, dat gun je echt niemand.

Majabeestje
Berichten: 3814
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:32

Goed dat je weer naar de huisarts gaat. Geef vooral aan waar je nog last van hebt, doe niet alsof het allemaal wel meevalt..

En even hoor.. Heeft de vriend van jouw moeder jou daar 20 minuten laten liggen terwijl je bewusteloos was..?

othelloster

Berichten: 2310
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 09:37

Ik zit er ook mee met wat er gebeurd is. Ik zit ergens helemaal niet lekker in mijn vel. Al een week lang lig ik ondertussen te piekeren. Ik ga moe naar bed, en ik sta weer net zo moe op. Ben aan het rondkijken voor een huurappartementje, maar het is niet zo eenvoudig helaas.

Zou ik misschien iemand een prive bericht mogen sturen voor mijzelf even op 'uit' te kunnen kotsen. Dat ik het tenminste ergens tegen kwijt kan.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:44

Je zegr in je openingspost dat je tegen een houten kist gevallen bent, en iets later zeg je tegen mij tegen een deurklink.

Zijn 2 totaal andere dingen.

Sorry maar ik vind het erg vreemd. En ik maak me zorgen om jou, zeker gezien de situatie hoe die vriend van je ma jou gewoon laat stikken.

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:52

Art_Ificious schreef:
Je zegr in je openingspost dat je tegen een houten kist gevallen bent, en iets later zeg je tegen mij tegen een deurklink.

Zijn 2 totaal andere dingen.

Sorry maar ik vind het erg vreemd. En ik maak me zorgen om jou, zeker gezien de situatie hoe die vriend van je ma jou gewoon laat stikken.



Dit was ook mijn eerste gedachten.
Ook apart van de vriend van je moeder dat hij totaal geen actie ondernomen heeft, dit ben je toch verplicht? Helemaal als iemand 20 minuten buiten bewustzijn is geweest..

Hier ook een bezorgde bokker, laat je echt goed nakijken bij de huisarts en vertel nogmaals je verhaal en dat je totaal niet lekker in je vel zit momenteel.

Anoniem

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 15:08

Je mag mij privé berichten als je wilt...

tokedri
Berichten: 1557
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 17:33

Sorry maar klopt dit wel??

senna21

Berichten: 11883
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Ongelukkig gevallen in de gang,nu een deel vertrouwen in mijzelf kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 19:12

Sterkte TS. Heb je een volwassene in je omgeving waar je mee kunt praten?
Natuurlijk kun je jouw verhaal bij ons kwijt, maar ik denk dat je meer steun nodig hebt.