Bokkers bekend met med app?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Bokkers bekend met med app?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 09:58


MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:09

Ik heb een andere online apotheek en ben daar erg tevreden over. Enige nadeel wat ik meegemaakt heb is een huisarts die medicijnen niet naar hen doorstuurt maar naar een andere, voor mij totaal onbekende, apotheek.

Verder medicatie altijd op tijd, fijn contact. Ook spoedmedicatie gaat goed, misschien iets langer als meteen ophalen maar mijn oude apotheek moest ik vaak alsnog een dag wachten. Ze zijn veel sneller als oude normale apotheek en veel beter qua communicatie.

Nu had ik een hele slechte apotheek hiervoor, maar voor de hoeveelheid medicatie die ik per maand moet halen is thuisbezorgen veel fijner als om de week op en neer moeten rijden (want moet altijd met auto naar een apotheek)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Bokkers bekend met med app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:32

Als zorgverlener heb ik er ervaring mee.
Medicatie doorsturen is echt heel irritant, je hebt geen digitale verbinding dus die moet je aanvragen en installeren of alles los doormailen.
Chronische medicatie gaat best goed maar als je bij de huisarts bent geweest en je moet meteen starten met antibiotica dan kunnen ze dat echt niet dezelfde dag nog even komen brengen, dan moeten we de apotheek in het dorp vragen om te leveren maar die hebben dan weer geen inzage in de voorgeschiedenis en krijgen dus ook geen melding bij interacties. Dus nee, ik ben geen fan.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Bokkers bekend met med app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:45

Ik volg even mee. Ik gebruik de app nu enkel voor medicijn reminders. Heb de laatste tijd echter heel veel problemen met mijn apotheek, dus overweeg om over te stappen.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:56

Polly schreef:
Als zorgverlener heb ik er ervaring mee.
Medicatie doorsturen is echt heel irritant, je hebt geen digitale verbinding dus die moet je aanvragen en installeren of alles los doormailen.
Chronische medicatie gaat best goed maar als je bij de huisarts bent geweest en je moet meteen starten met antibiotica dan kunnen ze dat echt niet dezelfde dag nog even komen brengen, dan moeten we de apotheek in het dorp vragen om te leveren maar die hebben dan weer geen inzage in de voorgeschiedenis en krijgen dus ook geen melding bij interacties. Dus nee, ik ben geen fan.


Als ik bel met spoedmedicatie kan het alsnog dezelfde dag geleverd worden (als het voor bepaalde tijd is). Mijn normale apotheek kon vaak zat ook niet diezelfde dag meegeven. Vroeger wel, maar laatste jaren eigenlijk niet. Of ze hadden het juiste niet op voorraad.

Ik krijg gewoon recept mee van arts, dien dat in en huisarts hoeft niks te doen verder. Ze kunnen het wel online doen, maar dus ook gewoon recept leveren.

Als ik een fijne normale apotheek kon vinden was het misschien anders geweest, maar diegene die hier zitten zijn niet prettig tot zelfs schandalig. Dan ga ik toch voor een optie die mij wel correct behandeld, wel kan communiceren en zorgt dat ik mijn noodzakelijke medicatie op tijd en überhaupt geleverd krijg.

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 11:01

MWM welke heb jij?

Hier is het de laatste tijd ook steeds wat, vandaar ook dat ik denk, wil ik hier wel blijven.Maar wat dan idd.

Nu sinds oktober kun je er ook geen herhaalrecepten meer aanvragen, moet allemaal ineens via de huisarts.

Daarnaast zit de apotheek op 10 km rijden, allemaal goed te doen hoor, maar het is ook niet zo van wandel er even heen.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bokkers bekend met med app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 11:06

https://nationale-apotheek.nl/?gclid=Cj ... nCEALw_wcB

Nationale apotheek. Leveren spoedmedicatie ook binnen 4 uur zeggen ze.
Ik heb echt niks te klagen en mijn huisarts is ook blij dat er geen gezeur meer is zoals bij vorige :') Ik hing elke maand aan de telefoon omdat er weer iets fout gegaan was en apotheek geen contact opnam met mij of huisarts

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers bekend met med app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:19

Welkomstcadeau's bij een apotheek vind ik wel dubieus.