Honden allergie en andere allergieën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Honden allergie en andere allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 10:14

Jaa wie heeft een allergie ?
En zo ja heb je ondanks dat wel of geen huisdieren?

Hier soms met vlagen last maar ben dol op dieren, ik heb een honden en katten allergie en mindere mate ook paarden.

Heb alleen paarden aan huis .

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Honden allergie en andere allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 10:26

Hier hooikoorts, huisstofmijt en katten.
Huis is zo goed mogelijk aangepast voor de huisstofmijt.
We hebben wel een kat, dagelijks stofzuigen en luchten en anthistamine zorgen ervoor dat het redelijk te doen is.
Paarden ben ik mee gestopt, elke zomer op het land was het doffe ellende en ook op stal veel last van het strooisel.
Wel hebben we nu kippen, dat gaat wel veel beter met apart strooisel en veel frisse lucht

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Honden allergie en andere allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 10:28

Mijn vader is erg allergisch voor honden, katten, huisstofmijt en iets bij paarden. We hebben altijd honden, katten en paarden gehad := Hij had medicatie en dus dagelijks luchten, stofzuigen en aangepast kussen enzo.

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 10:36

Hier als kind pollenallergie, dierenallergie en huisstofmijt allergieën toebedeeld gekregen :+
Maar ik wilde paardrijden, dus ik ging paardrijden haha.

Tegenwoordig doe ik met de pollen en huisstofmijt weinig "anders" - ik tref geen extra maatregelen daarvoor, ben gewoon met vlagen verkouden/verstopt haha.
Dieren merk ik dat paarden heel goed gaan, honden ook (sinds februari een eigen hond en niks geen extra last gekregen). Katten sla ik wel echt op dicht.

Maargoed, dus wel redelijk overheen gegroeid / aan gewend over de jaren heen.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Honden allergie en andere allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 10:57

Grappig om te horen dat mensen inderdaad ondanks allergie wel het dier hebben.

Ik zou heel graag een hond willen maar dat is wel beetje wat mij tegen houd. Hier in buurt echt super leuk nest geboren. Misschien vragen of ik langs mag komen om te kijken of het überhaupt gaat

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 11:08

Wij hebben eerst een paar keer opgepast op de hond van m'n schoonfamilie, ook ruim een week.

Daar had ik ook geen last van dus durfde de gok wel te nemen haha!

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Honden allergie en andere allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 11:21

Langsgaan bij fokkers is inderdaad handig. Sommige mensen reageren nauwelijks op een doorgroeivacht, sommige gaan alleen goed als er krullen bij zitten (poedels, doodles is meer een gok), anderen juist als het zijdeglad is (Yorkshire terriers, die hebben ook vaker minder allergenen in hun speeksel). Of mensen hebben weer minder reactie op juist een zeer korte dunne vacht (boxer, windhond). Of wel verharend maar toch lang (sheltie/Schotse Collie). En dan is het ook binnen het ras nog individu-afhankelijk.

Ik heb last van losse haren. Ik heb nu een hond met een goed bijgehouden plukvacht, dat gaat, maar de volgende hond is hoogstwaarschijnlijk een doorgroeivacht, want dat ging wel beter (mijn vorige 2 honden hadden dit). Ook bij de paarden heb ik meer last van ze tijdens het ruiseizoen, terwijl wanneer ze nauwelijks tot niet verharen, ik zonder reactie kan knuffelen met ze.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Honden allergie en andere allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 11:23

Ik heb een allergie voor andermans kinderen.

Nee zonder dollen. Ik heb hooikoorts en ben allergisch voor katten en huisstofmijt. En heb ook 2 katten. :')

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 12:09

Ik ben allergisch voor paarden. Honden in iets mindere mate en allergisch voor katten. Heb een kat en een paard en ben dierenarts :+ kat slaapt lekker op de slaapkamer, gezellig!
Gebruik er elke dag anti-histaminica (cetirizine) voor. En dat gaat best goed.
Verder slaapkamer goed zuigen en bedddengoed wat vaker wassen.
Heb 4-5 dagen per jaar dat ik echt half dood ga tijdens het werk. En laatst was ik op een stal, ging hartstikke goed. Maar bij 1 paard enorme klachten en bij het paard daarna niets aan de hand.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 12:28

Ik niet, maar mijn man.
Katten speeksel, honden haar en huidschilfers en speeksel, vogels alles, huisstofmijt, pollen...
:')
Hij is echt gek op katten, wij hebben jaren Sphynxen gehad, omdat die kaal zijn blijft het speeksel niet zitten en had hij er weinig last van. Maar het ras is zo ongezond geworden dat we na het overljden na de laatste eigenlijk geen nieuwe meer hebben genomen.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 13:05

Mizora schreef:
Langsgaan bij fokkers is inderdaad handig. Sommige mensen reageren nauwelijks op een doorgroeivacht, sommige gaan alleen goed als er krullen bij zitten (poedels, doodles is meer een gok), anderen juist als het zijdeglad is (Yorkshire terriers, die hebben ook vaker minder allergenen in hun speeksel). Of mensen hebben weer minder reactie op juist een zeer korte dunne vacht (boxer, windhond). Of wel verharend maar toch lang (sheltie/Schotse Collie). En dan is het ook binnen het ras nog individu-afhankelijk.

Ik heb last van losse haren. Ik heb nu een hond met een goed bijgehouden plukvacht, dat gaat, maar de volgende hond is hoogstwaarschijnlijk een doorgroeivacht, want dat ging wel beter (mijn vorige 2 honden hadden dit). Ook bij de paarden heb ik meer last van ze tijdens het ruiseizoen, terwijl wanneer ze nauwelijks tot niet verharen, ik zonder reactie kan knuffelen met ze.


Ik heb reactie gehad op 1 Berner, op de andere niet. En op eigen DH ook nooit. Dus zelfs bij hetzelfde ras of dezelfde soort vacht kan het nog verschillen.

Mijn vader had nog steeds last van onze bouvier.

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Honden allergie en andere allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 23:54

Mijn kind is allergisch voor
- paarden
- honden
- katten
- konijnen
- ratten
- eigenlijk alles waar een vachtje op zit
- huisstofmijt
- verschillende schimmels die bv in bedekking van reptielen kan zitten
- alle hooikoorts dus van februari tm november alles wat bloeit en groeit.

Wij hebben zelf 3 honden, 2 konijnen, 1 paard en 2 slangen.
Hij slikt er medicatie tegen.