Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 14:47

Hallo,

Ik ben 2 november geopereerd zie: [MWS] tuberositas transpositie mogelijk in combinatie met MPFL reconstructie
Ik dacht dat ik mezelf wel kon redden na de operatie en dat ik wel weer naar huis zou kunnen……
Maar helaas viel het allemaal wat tegen mede ook omdat ik allergisch ben voor alle morfine achtingen pijnstillers en is de pijn dus heel moeilijk onder controle te houden.

Ik heb nu dus dan ook medicatie tegen epilepsie die dus alle binnenkomende signalen heel sterk afremt en ben er zeer wazig door moeite met lopen en coördinatie…..

Daardoor en omdat ik thuis moet traplopen wat nu nog niet lukt, lang staan lukt niet lang lopen 15 meter voelt al marathon is besloten te gaan revalideren ben dus in een verzorgingshuis terecht gekomen op mijn 40e…… je snapt wel dat ik me best verveel hier….. de oudste is bijna 99 en stokdoof.De verpleegsters etc zijn aardig en heb gelukkig dagelijks wel wat aanloop maar de dagen zijn best lang…..De voorlopige prognose is hopelijk om op 5 december naar huis te kunnen maar dan moet ik wel weer in staat zijn om me zelfstandig te redden.

Probeer me maar te vermaken met wat puzzelen….. tablet spelletje spelen en wat lezen in een boek.

Mochten er mensen zijn leuk vinden om me kaartje oid te sturen dan is dat zeer welkom.
Mijn tijdelijke adres is:

Boshof
Beilerstraat 38
9401PM Assen
T.a.v
N.c.t Niemeijer
Verdieping 1 kamer 107
Laatst bijgewerkt door Oscar op 20-11-23 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Postcode aangepast

ievie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 15:34

Veel sterkte met alles TS! Hopelijk kom je de dagen een beetje door. Fijn dat je wel wat aanloop hebt.

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:03

Ach gatsie, dat is niets idd. Zijn er geen leuke activiteiten, snap dat breien of kaarten maken niet bovenaan de agenda staat, maar dat breekt wel even de dag.

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 16:35

@ MarliesV nee eigelijk zitten we met het eten tussen de middag en avondeten alleen bij elkaar ( ook nog niet eens iedereen) koffie thee wordt op kamer gedronken door de meeste mensen ivm middagslaapje etc…. Verder weinig activiteiten ja paar puzzels gevonden uit jaar 0 niet echt mijn smaak om te maken maar Jah ‍♀️ heb nu eenmaal niet veel keus.

Ik krijg net berichtje van iemand dat de postcode niet klopt het moet PM zijn ipv AM

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132095
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:42

Jeetje, dat is echt wel heel pittig. Je zit al met de pijn en met ongemak, dat is eigenlijk al wel genoeg.
Het lijkt me ook best moeilijk om de motivatie te verliezen. Normaal gesproken probeer je je dan een beetje op te trekken aan leeftijdsgenoten, maar zoals ik het lees zit dat er niet in.

Veel sterkte en er komt zeker een kaartje je kant uit!

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:42

mijn vader heeft daar ook gerevalideerd, het is inderdaad een heel saaie toestand daar.
Sterke en succes met revalideren TS

Lindsey_99
Berichten: 2496
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:57

Sjonge, dat is zwaar 3 x niks. Vroegah was er nog iets als het Zotel om te herstellen als dat thuis niet kon, maar helaas, wegbezuinigd. :roll:
Dat je je zwaar verveelt, dat snap ik helemaal. Schoonmama vond het in het verpleeghuis geweldig wonen, koersbal, bloemstukjes frotten, vintage liedjes zingen, ouwe meuk dingen doen.... maar op je 40ste is dat niet wat, ook niet tijdelijk, en ook niet na 3 uur bezoek, dan waren we het er wel helemaal beu (schoonmama niet natuurlijk ;) )
Hopelijk lukt het je om de tijd door te komen, en anders kan ik je de trilogie van Anthony van Kampen; Mary Bryant aanraden, zijn maar 920 pagina's :D en het verhaal is prachtig. Diamondpaining, een quiltpakket, en dat soort activiteiten verzet de sik ook leuk. Kost giga veel tijd, en het is toch een aardig eindresultaat.
Sterkte in elk geval.

https://www.bol.com/nl/nl/f/mary-bryant ... /38307234/

foxy80

Berichten: 7886
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:59

Wat naar TS! Mag je wel visite hebben door de dag of is dit ook gereglementeerd?

friezenfan2

Berichten: 2605
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:02

Mocht je nog een stel boeken willen lezen de 7 zussen serie is misschien een idee.
Geen idee of bokkers daar in de buurt wonen en langs mogen komen. Alles om maar een beetje de tijd door te komen. Er is zeker in het weekend geen revalidatie? Al komt iemand maar een rondje met je buiten lopen of duwend van een rolstoel ofzo.

ievie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:20

sandorra schreef:
.

Ik krijg net berichtje van iemand dat de postcode niet klopt het moet PM zijn ipv AM

Oeh, kaartje is al op de post. Hopelijk komt ‘ie toch aan.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:26

Heb je een ereader? Als je van lezen houdt heb ik wel e-boeken voor je.

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 17:52

Wat fijne reacties allemaal….

@ Oscar nee leeftijdsgenoten vindt ik hier niet . Motivatie heb ik wel wil naar huis ipv hier tussen de oudjes alleen de dagen door komen zijn vervelend en lang , ook omdat er niks te doen is tussendoor behalve op de kamer zitten. Bedankt alvast voor een kaartje ben benieuwd ;)

@klinke bedankt

@lindsey_99 die boeken en schrijver ken ik niet ga ik naar kijken bedankt… diamond painting heb ik wel eens gedaan maar is lastig omdat ik rechts ben en allemaal psoriasis aan mijn vingers heb waardoor pen vast houden zeer doet. ( buigen wil haast niet ivm allemaal gebarsten plekken in de groeven aan de binnenkant) Borduren deed ik ook wel maar ook dat gaat nu niet ivm mijn vingers.

@foxy80 bezoek is welkom niet gelimiteerd. Geen regels dacht ik hebben allemaal individuele kamers gelukkig ( oud en beetje op leeftijd met als de meeste bewoners, zo zit er keukenkast deurtje los had ik al in mijn handen van de week :D :+

@friezenfan2 7 zussen serie wel van gehoord ook nog niet gelezen dus kijk ik ook effe naar bedankt. En idd in het weekend is er geen revalidatie/ fysio . Ik ben nu 2,5 week verder sinds mijn operatie en alleen afgelopen woensdag tijdens de transfer van ziekenhuis naar hier beetje buitenlucht gehad en probeer dagelijks luchtje te scheppen buiten maar zelf rondje rijden lukt ivm te weinig kracht in armen niet idd.


@ievie bedankt voor een kaartje alvast en hij zal vast wel aankomen denk ik hoor :)

@ Annet73 ik lees ook e-boeken op mijn tablet in een app dus dat kan vast wel.

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:53

Mijn kaartje ligt al klaar, gaat straks op de post

Ik kreeg het aanbod om mijn Bookchoice te verlengen voor maar €1 voor 3 maanden. Mss een mooie actie voor jou? Dan krijg je 8 boeken per maand

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 18:19

Siersma schreef:
Mijn kaartje ligt al klaar, gaat straks op de post

Ik kreeg het aanbod om mijn Bookchoice te verlengen voor maar €1 voor 3 maanden. Mss een mooie actie voor jou? Dan krijg je 8 boeken per maand



Thnx alvast voor je kaartje
Je kan dus zelf geen boeken kiezen? Met zo’n bookchoice abonnement? Daar was ik effe benieuwd naar want ik lees lang niet alles

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 18:48

Nee je kan niet kiezen maar er zit eigenlijk altijd voor iedereen wat tussen. En voor 1€ 3 maanden lezen, is natuurlijk geen geld

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 00:39

Aahhh ik heb bijna 2 jaar terug in een Duits revalidatiecentrum gezeten.

Uiteraard anders dan wat jij nu hebt!.
Maar als nog waren er vele eh... wel aardig wat ouder.
Omdat ik ook nog best veel moest rusten tussendoor vond ik het juist fijn dat er niet te veel van mijn leeftijd waren.
Omdat ik het toen nog niet trok om echt veel te kunnen lopen of zitten.

Echt een tip kan ik je niet geven. Wel wil ik je veel sterkte wensen

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 09:59

Balen dat het zo troosteloos en inactief is daar! Al zijn de activiteiten niet iets waar je als 40 jarige zin in hebt, als het nog gezellig is, zou dat een pluspunt zijn.

Bookchoice kan je niet kiezen idd, ik heb het ook gehad, zit in verschillende genres wat tussen, ik heb best verrassend leuke boeken daardoor gelezen.
Maar mocht je boeken willen, spam even je genre hier, zijn vast mensen die je digitale bestanden kunnen mailen of zo.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:05

Heel veel sterkte TS! Hopelijk kan je 5-12 naar huis.

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:50

Konden ze je niet kwijt in een revalidatiecentrum? Mij wilden ze destijds ook tussen de bejaarden zetten, gelukkig werd het uiteindelijk toch een revalidatiecentrum en kon ik vrij snel met therapie starten. Is het niet mogelijk om alvast wat therapie te krijgen? Of wordt dat daar niet aangeboden? Misschien mag je dan zelf een therapeut laten komen, een fysiotherapeut bijvoorbeeld, die komen ook wel aan "huis". Sterkte!

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:00

Gets wat vervelend zeg.

Ik herken het. Zit nu zelf thuis door een lelijke bovenbeenbreuk en genezing loopt trager dan ik had gehoopt. Maar ik had het er gisteren over hier. Ik mag nu nog van geluk spreken dat ik bij mijn ouders terug terecht kon. OF dit altijd beter is........ het is niet altijd makkelijk. Ook omdat mijn ouders ouder worden en er ook wel wat speelt en tja daar zit ik dan middenin. Dus maakt het makkelijker nee niet altijd. Je hebt alles nodig voor je genezing. En nog steeds niet goed te doen. Kan wel maar met gevaren van dien.
Kwam de vraag wat als het jaren later was gebeurd en ..... Dan had ik in het zelfde schuitje gezeten.

Ik zou zeggen ga lezen..... doe ik ook wanneer mijn hoofd er nog naar staat. Puzzelen. En dan heb ik nog wat geluk dat ik ook rooster op het werk waardoor ik daar met regelmaat ook wat aan kan doen. Ik zou 2 uur per dag moeten werken dus doe ook wel wat leerdingen ervoor omdat ze nog niets meer hebben tot nu toe om te doen. Maar voel me echt nutteloos met regelmaat


Sterkte en hoop dat je 5 december lekker terug kan naar je eigen huisje.

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 11:14

@ Siersma je hebt idd gelijk 1 euro voor 3 mnd is niks dus gaan we kijken.

@ hagelslag bedankt.

@marliesv mijn genre is uitlopend van * Harry Potter * twilight * 50 shades * serie de aardkinderen van J.M auel. Maar ook *brigerton waar ook serie op Netflix van is….
Verder lees ik van veel boeken wel 1 hoofstuk en als het voor mij niet lekker leest pak ik een ander boek. Zo heel kieskeurig ben ik niet.

_christina nee ik kwam daar niet voor in aanmerking omdat ik daar te ‘goed’ voor zou zijn ze hebben mij ook al met een omweg hier geplaatst. Heb hier ook dagelijks fysiotherapie dus dat is in orde :)

@tyke heel veel sterkte en beterschap pfff je bovenbeen breek je niet zomaar :(:) Omdat mijn vader al zorg heeft voor mijn mijn moeder ( mantelzorger ivm beroerte 17 jaar geleden) en hij zelf ook last heeft van zijn rug was naar mijn ouders gaan geen optie. Daar zou ik geen rust hebben met bed in woonkamer en 2 honden en ouders de hele tijd om me heen. Ik moet wel een plekje hebben om me effe rustig terug te trekken. Bovendien zou mijn vader me ook niet kunnen helpen / douchen

friezenfan2

Berichten: 2605
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 13:47

Zijn er in de buurt geen ruilboekenkasten waar je bezoek een boek uit mee kunnen nemen voor je?
Misschien wil er iemand wel een puzzel kopen voor je?
Maar tot die tijd is deze site misschien een goede oneindig veel puzzels en is best te doen op een tablet. https://www.jigsawplanet.com/

nuevo_mien

Berichten: 146
Geregistreerd: 29-01-22

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:05

Sterkte TS! Misschien is de app Duolingo wat voor jou? Een nieuwe taal leren.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:16

Heel veel sterkte daar.. Klinkt alsof het daar enorm suf is, maar het is uiteindelijk wel voor het goede doel natuurlijk.

Heb je dingen waarvan je dat altijd al hebt willen doen maar geen tijd voor had? Bullet Journaling, leren fotobewerken, schilderen, een gigantische serie van 10 seizoenen kijken? Wellicht is het leuk om een thuisstudie/cursus te starten ergens?

Hopelijk vind je iets waardoor de tijd daar wat leuker gaat zijn. Lekker muziekje aan in je kamer, raam open op zonnige dagen en iets leuks gaan doen. Als dat je lukt vliegen de dagen veel sneller om. Veel sterkte met herstel! Y;(

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 14:33

@ friezenfan2 wel leuk idee alleen ben ik hier waar ik nu zit niet bekend met de buurt. Geen idee waar er hier zoiets zit en of het er is.

Verder bedankt voor de kaartjes
Afbeelding


@celebi ik kijk idd wel series op tablet maar wil ook wel eens wat anders doen als ‘tv’ ( tablet) kijken. Thuisstudie naar gekeken maar op korte termijn lukte dat niet ( werkcoach via Gemeenthe ivm uitkering duurde heel lang qua goedkeuring) wist ook pas 1,5 week van te voren de datum van de operatie.

@nuevo_mien duolingo daar was daar idd ook al mee begonnen dagelijks effe een stukje taal doen.