Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ievie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 00:00

Wat gezellig dat je bezoek hebt gehad!

En naar dat je voorlopig nog niet naar huis kunt. Hopelijk ga je de komende tijd wat stapjes vooruit zetten. Denk aan je!

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 00:02

Wat leuk en lief dat Roodvos op bezoek is geweest :)

Fijn ook om te zien dat je jezelf wat bezig kunt houden. Ik vind borduren leuk. Misschien dat tekenen ook iets voor je is?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 10:12

Hoi Ts
fijn dat je weer bezig bent met andere zaken en gezellige bokkers hebt die je komen opzoeken!
Ik hoop echt dat het je dagen wat minder zwaar en lang maakt!

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 15:40

@ roodvos super bedankt voor de lieve woorden zelfde geld voor jou. Ondanks dat je mekaar helemaal niet kent vloog de tijd zo om…..
@ ievie bedankt.
@ koper nee tekenen is niet zo mijn ding schilderen op nummer weer wel. Maar goed we gaan eerst borduren maar.
@kwita dagen blijven even lang :+ :D maar wordt wel wat gezelliger idd, geeft wat meer afleiding etc.

Vandaag overleg in tehuis met alle disciplines ergo fysio arts etc. Datum om naar huis te gaan is toch weer uitgesteld mede ook omdat het botstukje niet vast zit en traplopen niet lukt en kracht nog niet opgebouwd mag worden……. Dus voorlopig nog niet naar huis helaas, hoe graag ik het zelf ook wil zie ik ook wel in dat het op dit moment niet lukt nog. Gelukkig mag ik wel in overleg met de kerstdagen overdag weg naar mijn ouders.

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 21:17

Wel eens dit topic gelezen maar nooit bij stil gestaan dat je revalideert in mijn woonplaats.

Ik zal als het lukt ook nog even een kaartje gaan sturen! Op bezoek is wel leuk , maar ik werk wel in een zorginstelling ( haast tegenover de Boshof ) met veel kans op virussen en corona en dat wil je er niet bij hebben als je aan het revalideren bent.

germie

Berichten: 25986
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 05:11

Ik lees het nu even bij vanuit Doha. Het duurt dus nog weer langer. Ik ben mogelijk binnenkort ook weer in de buurt.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 00:21

Sterkte TS. Enorm balen voor je. Hopelijk kunnen je vader/familie wel komen tijdens de kerstdagen.
Ps. Je laatste update niet goed gelezen. Fijn dat je overdag naar huis kunt. <|-
Laatst bijgewerkt door senna21 op 24-12-23 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 00:34

Ik wens je ondanks de oliebol, dat je geniet van de kerst bij je ouders.

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 14:41

Dubbelpost per ongeluk
Laatst bijgewerkt door sandorra op 24-12-23 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 14:44

Zebrastreep schreef:
Wel eens dit topic gelezen maar nooit bij stil gestaan dat je revalideert in mijn woonplaats.

Ik zal als het lukt ook nog even een kaartje gaan sturen! Op bezoek is wel leuk , maar ik werk wel in een zorginstelling ( haast tegenover de Boshof ) met veel kans op virussen en corona en dat wil je er niet bij hebben als je aan het revalideren bent.


Je bent welkom hoor ben er niet zo bang meer voor.. denk nu met Corona vaccinatie wel immuniteit op heb gebouwd.


germie schreef:
Ik lees het nu even bij vanuit Doha. Het duurt dus nog weer langer. Ik ben mogelijk binnenkort ook weer in de buurt.

Oei lekker hoor effe op vakantie in Doha ben er nog nooit geweest maar schijnt heel mooi te zijn ben benieuwd naar je ervaring.


senna21 schreef:
Sterkte TS. Enorm balen voor je. Hopelijk kunnen je vader/familie wel komen tijdens de kerstdagen.
Ps. Je laatste update niet goed gelezen. Fijn dat je overdag naar huis kunt. <|-


Bedankt en idd morgen lekker dagje weg.

tienus63 schreef:
Ik wens je ondanks de oliebol, dat je geniet van de kerst bij je ouders.


Dank je wel


Ik wens natuurlijk jullie allemaal ook fijne feestdagen en een mooi uiteinde……vanavond meet 7 man eten besteld bij Surinaams restaurant omdat sommigen van ons morgen en anderen dinsdag kerst elders vieren doen we het vanavond in de boshof. Hihi was wat geregel maar ik hoop dat ze het leuk vinden vanavond. Had zo’n zin aan wat anders te eten als gekookte aardappels aardappelpuree 2 verschillende groentes en vlees. Mis mijn pasta en rijst met prutje heel erg eten ze hier haast niet. Van de week waren er maar 4 gehaktballen voor de hele afdeling en verder vis. Ik lust geen vis maar de gehaktballen waren helaas al op.

Verder gaat het redelijk wel 2 treden geprobeerd om de trap op te komen maar ondanks dat ik nu iets meer kan en mag buigen (45 graden) gaat dit nog steeds erg moeizaam.

Verder wil ik iedereen bedanken voor de lieve woorden en kaarten die ik heb mogen ontvangen super lief

Afbeelding

speurneusc

Berichten: 5387
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 15:38

hoi, veel sterkte en beterschap.
Heb je verhaal gelezen en miss een tip (miss niet voor nu maar wel verder in de revalidatie) mijn oma had het zelfde probleem na heup operatie met uit bed komen, moest met stijf been draaien en dan hing been in de lucht en dat stortte dan hard naar beneden omdat ze geen kracht meer had om hem omhoog te houden en zachtjes te laten zakken Een leerling verpleegster (niet eens de fysio) gaf haar toen een lange sjaal met in het midden een lus waar ze haar voet in moest zetten en uiteindes vast moest houden, zo kon je haar been rustiger laten zakken na wat oefenen.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 15:54

Lastig dat het botstukje nog niet wil wat het zou moeten doen...

Jááááren terug ben ik geopereerd aan mijn kniebanden in combi met ingreep knieschijf e.d. denk redelijk vergelijkbaar met jouw situatie, echter kon ik wel tegen morfine (gelukkig) en thuis revalideren (pffff dat was echt heftig, woonde toen in bovenhuis, had twee honden en kind van 3... en stond er na 2 weken vrijwel alleen voor omdat man weer naar het buitenland ging, inmiddels is hij ex-man, mede door zo'n houding maar dat terzijde).
Goede nieuws is trouwens wel dat ik daarna nooit meer een operatie nodig heb gehad, dus hou vol!

Het is inderdaad zwaar werk, die revalidatie. Geluk van in een verzorghuis revalideren is wel dat je fysio dichtbij hebt en mogelijke hulp... maar het gebrek aan privacy en dat eten... heb het met je te doen.

Staan ze er eventueel voor open dat je bijv salades e.d. besteld bij de Appie en die laat bezorgen? Of dat je een (combi) magnetron waarin je dingen kunt bereiden? Ik weet dat mijn werk in de zorg dat we dat als voor mensen het eten dat we serveerden gewoon niet hun ding was we dat aanboden of mede voor ze regelden. Of in ieder geval 'meewerkten' zodat ze wel meer konden eten wat ze wilden. Misschien dat voorstellen? Je kunt via albert.nl laten bezorgen of wellicht is er een zorgmedewerker die jouw bestellinkje mee wil nemen zo af en toe, of iemand in je omgeving? Dat het bewaard kan blijven in de koelkast in de centrale keuken of wellicht kun je zelfs een koelkastje op je kamer regelen?

**probeert mee te denken**

Sterkte in ieder geval!!

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 22:11

speurneusc schreef:
hoi, veel sterkte en beterschap.
Heb je verhaal gelezen en miss een tip (miss niet voor nu maar wel verder in de revalidatie) mijn oma had het zelfde probleem na heup operatie met uit bed komen, moest met stijf been draaien en dan hing been in de lucht en dat stortte dan hard naar beneden omdat ze geen kracht meer had om hem omhoog te houden en zachtjes te laten zakken Een leerling verpleegster (niet eens de fysio) gaf haar toen een lange sjaal met in het midden een lus waar ze haar voet in moest zetten en uiteindes vast moest houden, zo kon je haar been rustiger laten zakken na wat oefenen.


Hoi ik had die tip idd al gehad in ziekenhuis en dat gebruik ik idd ook wel maar spieren moeten sterker worden om het weer zelf te kunnen. Dus oefen ik er elke keer mee met het in en uit bed gaan.

VanHuisUit schreef:
Lastig dat het botstukje nog niet wil wat het zou moeten doen...

Jááááren terug ben ik geopereerd aan mijn kniebanden in combi met ingreep knieschijf e.d. denk redelijk vergelijkbaar met jouw situatie, echter kon ik wel tegen morfine (gelukkig) en thuis revalideren (pffff dat was echt heftig, woonde toen in bovenhuis, had twee honden en kind van 3... en stond er na 2 weken vrijwel alleen voor omdat man weer naar het buitenland ging, inmiddels is hij ex-man, mede door zo'n houding maar dat terzijde).
Goede nieuws is trouwens wel dat ik daarna nooit meer een operatie nodig heb gehad, dus hou vol!

Het is inderdaad zwaar werk, die revalidatie. Geluk van in een verzorghuis revalideren is wel dat je fysio dichtbij hebt en mogelijke hulp... maar het gebrek aan privacy en dat eten... heb het met je te doen.

Staan ze er eventueel voor open dat je bijv salades e.d. besteld bij de Appie en die laat bezorgen? Of dat je een (combi) magnetron waarin je dingen kunt bereiden? Ik weet dat mijn werk in de zorg dat we dat als voor mensen het eten dat we serveerden gewoon niet hun ding was we dat aanboden of mede voor ze regelden. Of in ieder geval 'meewerkten' zodat ze wel meer konden eten wat ze wilden. Misschien dat voorstellen? Je kunt via albert.nl laten bezorgen of wellicht is er een zorgmedewerker die jouw bestellinkje mee wil nemen zo af en toe, of iemand in je omgeving? Dat het bewaard kan blijven in de koelkast in de centrale keuken of wellicht kun je zelfs een koelkastje op je kamer regelen?

**probeert mee te denken**

Sterkte in ieder geval!!



Hoi bedankt voor je adviezen. Ik heb gelukkig wel mogelijkheid tot een combimagnetron dus daar maak ik ook wel gebruik van we hebben een inimini tafelmodel koelkast in kamer waar echt heel weinig in past helaas. Maar die vul ik ook wel af en toe en wat eten wat in magnetron klaar kan worden gemaakt. Tjah wat anders vragen ik vindt het vervelend om dan zelf om wat anders te vragen aan tafel iedere ‘leek’ weet toch ook wel dat alleen wortels savonds geen avondeten is. Maar kreeg niks anders aangeboden. Verder Is het gewoon karig. frisdrank( appelsap en of rivella of soort dubbelfris goedkoopste variant) kan je 2x op een dag krijgen maar daarna wordt het beneden in de keuken opgeborgen. Dus zorg ik dat ik fles drinken heb. Ik lust bv geen koffie of thee in de ochtend is er alleen maar thee of koffie om 10:00 en helaas niks anders….. dus drink ik ook al van mijn eigen fles jus de orange. Maar dingen in gemaanschapijke koelkast leg ik niet van de week waren mijn pannenkoeken die ik over had verdwenen niemand weet wie of waar ze zijn gebleven.


Vandaag wel heerlijk kerst met cadeautjes gevierd heerlijke showergel gekregen van rituals de licht groene met naam met iets van karma. En een handdoek om mijn haar in te wikkelen na het douchen om te drogen. En een december kraslot maar helaas geen prijs gewonnen. Heerlijk gegeten gegourmet veel te veel gegeten……

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 22:12

Gisterochtend 2e kerstdag werd ik helaas ziek wakker keelpijn snotterig, hoofd vol (troep/snot). Gelijk een coronatest gedaan en die is negatief. Wel koorts waar ik me flink elendig van voel. Maar ben wel lekker naar mijn ouders geweest om 2e kerstdag pizza te eten Spul gehaald voor stomen ( heerlijk eucalyptus olie capsules) neusdruppels luuf verkoudheidsbalsem en zakdoeken. Voel me flink ellendig lang niet zo ziek geweest van verkoudheidje. Vandaag wel met fysio ongeveer 6-8 treden trap gelopen. Nu kijken hoe de kuit hier morgen op reageert. Hij voelt wat zeurderig vanavond. Morgen 2x fysiotherapie…..

ievie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 22:23

Hé wat naar dat je ziek bent. Fijn dat je wel nog kerst hebt kunnen vieren.
Hopelijk heb je niet te veel last van het traplopen.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 22:34

Blegh wat naar... Hopelijk trekt dat snel weg :(:) Beterschap!

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 16:28

Sorry korte update nog steeds ziek helaas en ook nog eens vandaag mijn kat laten inslapen ( zat er al aan te komen bleek meerdere tumoren in zijn buik te hebben) dus gaat heel ‘goed’……

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:28

Hé bah , ook dat nog! Wat enorm verdrietig ;(

Veel sterkte met het verlies van je geliefde kat.

En voor jou veel beterschap! Hopelijk knap je snel weer op.

ievie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 22:56

Sterkte met het verlies van je kat en beterschap!

SjonnieZ

Berichten: 2354
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 23:41

Oh wat verdrietig TS. Het zit je echt niet mee hè. Beterschap en sterkte met het verlies van jouw lieverd.

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 20:17

Ik wil iedereen op bokt fijne jaarwisseling wensen….. gelukkig en gezond 2024……

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:29

Voor jou ook alvast een fijn 2024 gewenst! Ik wens je in ieder geval veel gezondheid toe en dat je snel weer naar huis mag.

SjonnieZ

Berichten: 2354
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:53

Ook voor jou TS.. een fijne jaarwisseling en op naar een goed en gezond(er) 2024.

nimbletje
Berichten: 785
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Revalideren in verzorgingstehuis……zwaar werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 22:34

Een fijne jaarwisseling en een spoedig herstel en geluk voor 2024

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 22:42

Sterkte TS. Een gelukkig en gezond 2024 gewenst :(:)