[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petitparis

Berichten: 15990
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 13:18

Josien_ schreef:
Dit najaar zou mijn Kyleena vervangen moeten worden, maar sinds dit jaar begin ik af en toe wat spotting te krijgen en deze maand ben ik weer licht ongesteld geworden. Wel precies in de week dat ik verwachtte.
Ik vind het toch een beetje spannend, dus ik ga maar een afspraak maken om hem volgende maand te laten vervangen.

Hebben meer mensen hier toevallig last van gehad rond de tijd dat de spiraal vervangen moet worden?
Ben meteen ook bang dat ie minder goed werkt :') .


Ik heb 4j lang geen menstruatie gehad met mijn Mirena en enkele maanden voordat het 5 jaar tijdspunt eraan kwam, begon ik ook terug maandelijks spotting te krijgen. Volgens mijn gyn was dit volledig normaal en niets om me zorgen over te maken. Na het vervangen is de spotting verminderd, maar niet compleet verdwenen.

xxIsaa schreef:
Vraagje! :D
Ik heb 1 maart in mijn stopweek van de pil (microgynon 30) een mirena laten plaatsen welke nu dus 4,5 week zit. De eerste 3 weken had ik echt minimale spotting maar nu sinds afgelopen donderdag aanhoudend toch wat meer bloedverlies.

Kan dit samenhangen met mogelijk toch de "menstruatieweek/stopweek" of herkennen meer mensen dit?
Normaal had ik na een dag of 3 hier wel afname van in de stopweek van mn pil maar ik zit inmiddels op dag 6 en nog niet minder..

Ik weet dat dit de eerste 3 tot 6 maanden kan aanhouden bij een mirena maar ik ben wel benieuwd naar ervaring van anderen hierbij! :D


Ik heb mijn Mirena niet in een stopweek laten zetten, maar gewoon midden in een strip (ik slikte telkens 3 strips op rij en dan pas een stopweek). De eerste 3 maanden heb ik op onregelamtige tijdstippen licht bloedverlies/spotting ervaren zonder enig patroon, maar daarna behoorde ik tot de gelukkigen waarbij het volledig uit bleef. (toch voor +/- 4jaar)

@Urbiezira: succes! en duimen dat je het gewenste effect/voordeel mag ervaren

Josien_

Berichten: 9016
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 13:30

Bedankt voor jullie ervaringen!
Mijn nieuwe Kyleena zit er nu een paar dagen in, heb nu geen buikpijn meer.
De eerste twee dagen redelijk wat bloedverlies, maar nu enkel nog wat spotting.
Bij de eerste keer Kyleena duurde die spotting ook een paar weken en ben benieuwd of ik nu weer bloedverlies krijg bij de menstruatie of dat deze ook wegblijft/weggaat.

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 15:42

Helaas, net als de vorige keer, kreeg de gynaecoloog het niet geplaatst. Eén of andere knik die ze op de echo niet kunnen zien. Dus koperspiraal is er uit, maar moet nu (als spoedje) op de lijst om toch weer onder een roesje de mirena te laten zetten. Helaas dus nog geen succes voor mij :\

Josien_

Berichten: 9016
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:26

Wat vervelend zeg!

Schuur_Jarig

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 19:51

Vervelend urbiezira. Hopelijk straks wel succes en dan voor 5 jaar zonder zorgen

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 19:23

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje! Ik ben 2 weken terug gestopt met de pil en heb nu sinds een week extreme vermoeidheid. Zou dat daardoor kunnen komen? Wat is jullie ervaring daarmee?

Berdien

Berichten: 64526
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 19:36

Ik herken het zelf niet. Ik ben nu een ruime twee weken van de pil af. Ondanks de pil bleef ik (forse) doorbraakbloedingen houden, ik werd er niet gezelliger op en mijn relatie leed er ook onder. Tja, en of je dan met of zonder pil elke maand leegloopt.. die ene dag pijn rond de eisprong moet dan maar.

Ik voel me zo ontzettend veel beter zonder pil, het is echt alsof iemand het licht heeft aangedaan.

Maaaarije

Berichten: 1764
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 21:59

Berdien schreef:
Ik voel me zo ontzettend veel beter zonder pil, het is echt alsof iemand het licht heeft aangedaan.


Ik deel deze ervaring maar dan met spiraal.

Enige tijd geleden hier iets geplaatst over bijna constant bloedverlies, er is toen een uitstrijkje gemaakt welke prima was. Daarna pillen gekregen voor een aantal weken maar ook dit gaf geen verschil. Toen is m’n spiraal er uit gegaan en echt precies wat jij zegt, alsof iemand het licht heeft aangedaan.

Eske, vermoeidheid ken ik niet na stoppen met pil of spiraal.

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 22:20

Welke spiraal had jij Marije?

Maaaarije

Berichten: 1764
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 14:11

welmoed__ schreef:
Welke spiraal had jij Marije?


Mirena.
M’n 2de, eerste keer overigens wel erg tevreden over geweest.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:08

Bij mij heeft de Mirena tot nu toe veel minder invloed dan de pil. Volgens mij heb ik ook m'n normale hormonale cyclus nog.

Tsplendid

Berichten: 1757
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:58

Hier ook sinds een maand gestopt met anticonceptie. Ik heb juist een stuk meer energie gekregen!
En qua gemoedstoestand ook een verschil van dag en nacht, stuk vrolijker en meer helder als het ware.
Overall voel ik mij gewoon een stuk beter, ja de ongesteldheid duurt nu iets langer en is 1 dag vrij heftig qua bloeding en soms wat lage rugpijn maar goed dat neem ik dan wel voor lief. Ook lijkt het alsof ik mij minder druk maak om kleinere dingen dus voor mijzelf en omgeving allemaal erg fijn.