Welke haarproducten gebruik jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:24

Ik gebruik de merken Eleven Australia en Kevin Murphy :)

Momenteel dan de I want Volume shampoo en conditioner van Eleven. Plus de 'keep my colour blonde' eens in de week. Echt, als je een zilvershampoo zoekt met veel pigment, this is it :'). Daarna dan Young Again olie van Kevin Murphy en ik gebruik vaak de Doo.Over spray. Absoluut onmisbaar in mijn haarroutine. Ik heb dan aanvullend meer producten van deze merken. Kost me overigens een rib en een nier maar goed :')

Coco4life
Berichten: 1220
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:51

Ik gebruik voor conditioner “Power” van Lush. Werkt heel goed, je hebt er maar heel weinig van nodig. Voor shampoo iets van Dream Lenghts van L’Oréal Paris

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:02

Kaitlyn schreef:
Twiggy2008 schreef:
Hier vooral fan van Finnley's haarlijn, L'Oreal Absolut Repair Golden en Vitamino Color (via de kapper of online kapperswinkel). Mijn haar is (licht) blond en vrij lang.

Ik heb helemaal niets met assige tinten, maakt me grauw en ben juist blij met goudblonde, zonnige lokken, dus veel van de huidige blondproducten gericht op assige resultaten, sla ik juist over... :o


Het is maar net wat je staat inderdaad. :j
Ik heb het nu een paar jaar niet meer gedaan en heb dus goudblonde, zonnige lokken, en ga over 1,5 week weer naar de kapper want ik wil terug naar smokey ice blond zoals ze het noemden. _O-


Hahaha, ieder zijn kleur, zijn eigen smaak natuurlijk :) .

Ik heb nu een aardige uitgroei van een aantal maanden (bewust), maar ergens begin volgend jaar komt er weer een licht goudblond kleurtje in en wellicht met een balayage, daar twijfel ik nog over, want mijn eigen haar vind ik te donkerblond nu eigenlijk....

Kaitlyn

Berichten: 9730
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:04

:D

Kun je het niet wat oplichten met highlights erin?

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:20

Coco4life schreef:
Ik gebruik voor conditioner “Power” van Lush. Werkt heel goed, je hebt er maar heel weinig van nodig. Voor shampoo iets van Dream Lenghts van L’Oréal Paris


Die ruikt zo lekker! <3 Alleen mijn haar wordt daar zo bagger vet van. Als ik het nu was en Power gebruik kan ik voor het avond eten weer wassen. Balen want die geur is echt fantastisch.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 18:36

Kaitlyn schreef:
:D

Kun je het niet wat oplichten met highlights erin?


Nee, ja, dat kan natuurlijk (mijn kapper begint er elke keer over 8-) ), maar wil mijn haar even lekker laten groeien deze winter zonder chemische middelen. Komt goed, even uitzitten, deze periode.... :o }>

Coco4life
Berichten: 1220
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 19:44

Tazzey schreef:
Coco4life schreef:
Ik gebruik voor conditioner “Power” van Lush. Werkt heel goed, je hebt er maar heel weinig van nodig. Voor shampoo iets van Dream Lenghts van L’Oréal Paris


Die ruikt zo lekker! <3 Alleen mijn haar wordt daar zo bagger vet van. Als ik het nu was en Power gebruik kan ik voor het avond eten weer wassen. Balen want die geur is echt fantastisch.

Hoe wordt jou haar daar vet van dan? Bij mij wordt het heel zacht.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 19:49

Ik gebruik de producten van Evolvh. Die zijn dierproefvrij, vegan, glutenvrij, ph neutraal en hebben geen siliconen, sulfaten en parabenen enz.

viphorse

Berichten: 1511
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 19:59

Redken acid bond en olaplex maar ben benieuwd naar K18 .

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 20:03

Coco4life schreef:
Hoe wordt jou haar daar vet van dan? Bij mij wordt het heel zacht.


Geen idee. Direct na het wassen is het heel zacht en binnen no time kun je er een frituurpan mee vullen. Advies van Lush was er een weekje doorheen en niet wassen maar dat heb ik na twee dagen op gegeven. Het was zo vet dat het wel nat leek, echt heel vies. Ik heb het zes keer moeten wassen eer het eruit was.

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 20:10

viphorse schreef:
Redken acid bond en olaplex maar ben benieuwd naar K18 .

Ik hoorde ook goede verhalen en heb via vinted een grote verpakking gekocht voor een spotprijsje, daar kwam zelfs BF korting niet aan. :D

Koekie73

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 20:20

Ik gebruik shampoo en conditioner van Davines.
Daarnaast ook wel het haarmasker van Olaplex.
Plus het serum van Biosilk

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 20:46

Shampoo van Kerastase via de kapper.
Ideaal, doe er lang mee, en 3-4 dagen prima haar met glans en niet vet.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 20:57

Shampoo en conditioner van Biosilk (de color versie -heb felgekleurd haar -met la riche directions overigens). Leave-in van Redken (extreme length) en olie van Olaplex!

Soms gebruik ik ook het masker van olaplex :j

Ik doe hier ook echt lang mee (toch wel half tot 3-kwart jaar of zo), maar was bewust m’n haar maar 1x per week. En door de kwaliteit van de shampoo heb ik maar een beetje nodig.

mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 22:42

Na jaren jeuk en schilfers en gele bultjes met ontstekingen gehad te hebben ben ik op deze shampoo uitgekomen. En hiermee heb ik dus echt nergens last meer van:

https://www.zepig.nl/product/764/flow-c ... -hoofdhuid

Superblij dus met dit product!

De conditioner vond ik vrij duur en die gebruik ik er dus niet bij, het is zelfs met mijn lange haar prima zo.

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:50

Hier hetzelfde verhaal, ik gebruik nu van de kapper kms - moist repair voor haar wat snel droog wordt en breekbaar is..
Maar het is het niet.. iemand tips ?
Zonder siliconen

Anastasia24

Berichten: 2716
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 00:22

Ik heb vrij veel gehad maar merk nooit verschil, nou is mijn haar altijd gezond geweest. Uiteindelijk is het wondermiddel; Voeding. Je kunt er van alles insmeren maar gezond haar komt van binnenuit. Verder zag ik een tijdje veel verschillende olieën, daar zou ik ook nog in kunnen geloven maar niet geprobeerd. hittebescherming(ook voor de zon), beetje voedende conditoner(en welke ligt echt aan het type haar) en niet te vaak wassen(ik maak het zelfs maar een paar keer per week nat, was het 1x per week). Ikzelf heb nu Head&shoulders (vraag me niet welke van de lijn) en loving blends (garnier). Vind het een beetje ''te heftig'' dus wissel de shampoo vaak af met iets zonder parfum. Gaat ook prima.

germie

Berichten: 25998
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:21

Ik gebruik alles wat ik maar heb, van goedkope shampoo tot goedkope showergel tot luxere produkten.
Maar ik was m'n haar maar 2 keer per week. Wel douche ik elke dag. Vroeger ging er elke dag shampoo in m'n haar, maar het was dan na 1 dag ook vettig. Het heeft zeker 3 maanden geduurd, maar nu lukt 2 keer per week wassen dus prima. Als er 4 dagen tussen zitten begint het wel weer wat vettig te worden.
Ik denk dat je dus ook niet te vaak moet wassen.

Van de kapper heb ik nog wel een haarmasker, vooral omdat die zo lekker ruikt. Het is niet dat ik het idee heb dat m'n haar er mooier door wordt.

viphorse

Berichten: 1511
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:41

Roosch schreef:
viphorse schreef:
Redken acid bond en olaplex maar ben benieuwd naar K18 .

Ik hoorde ook goede verhalen en heb via vinted een grote verpakking gekocht voor een spotprijsje, daar kwam zelfs BF korting niet aan. :D


Ben je niet bang voor namaak ?
En inmiddels al keer gebruikt ?

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:46

Soms kun je niet zo veel aan vet haar doen. Ik heb het geprobeerd om het een tijdje niet of minder te wassen maar dat heeft echt niet geholpen. Ik probeer het nu om de dag te wassen en als ik zitting heb was ik het in de ochtend. Ik kan écht niet met een vette kop haar op mijn werk verschijnen.

@Roosch, pas daarmee wel op! Je moet maar even zoeken maar er zijn genoeg filmpjes van mensen die o.a. Olapex dachten te kopen maar daar bleek een heel goedkoop product in te zitten.

JudithGigi

Berichten: 4219
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:38

Tazzey schreef:
Soms kun je niet zo veel aan vet haar doen. Ik heb het geprobeerd om het een tijdje niet of minder te wassen maar dat heeft echt niet geholpen. Ik probeer het nu om de dag te wassen en als ik zitting heb was ik het in de ochtend. Ik kan écht niet met een vette kop haar op mijn werk verschijnen.

@Roosch, pas daarmee wel op! Je moet maar even zoeken maar er zijn genoeg filmpjes van mensen die o.a. Olapex dachten te kopen maar daar bleek een heel goedkoop product in te zitten.


Heb je al eens naar je techniek gekeken? Dat maakte voor mij het verschil. Ik kan nu als ik echt wil maar 1x in de week wassen zonder dat het echt vettig wordt.

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:25

Ik ben grote fan van Olaplex (de shampo, conditioner en het masker), en van Kevin Murphy eveneens van de Blonde Angel en de Cool Angel

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 11:06

viphorse schreef:
Ben je niet bang voor namaak ?
En inmiddels al keer gebruikt ?


Nee hoor, ik zal eens goed vergelijken en anders kun je via Vinted je geld terugkrijgen. :j

Ik heb om te testen wel de kleinste verpakking gekocht bij Ici paris maar nog niet vaak genoeg gebruikt om er wat van te zeggen.

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 11:47

Ok hou je vast :')

Ik gebruik:
Shampoo van Olaplex

Blond kleur en verzorgend masker van mijn kappers huismerk(1x per week)

Leave in conditioner van K18

Haarolie van Olaplex

1x per week Haarscrub van Umberto Giannini

1x per week rosemary scalp and hair conditioner van aromatica

Als ik het ooit föhn of stijl:
Heat protection spray van CHI.
Al heeft de olie ook hitte bescherming maar dat is voor mij niet voldoende.

Mijn haar heeft veel te verduren door medicatie die ik slik. En deze routine is het enige was het goed houdt. Build up verwijderd en mijn haar weer laat groeien ipv uitvallen.
Ik doe ook nooit meer helemaal verfen of blonderen. Alleen highligts met een mild product van Wella professional.

Fem

Berichten: 12514
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 12:00

Eigenlijk mijn volledige haarverzorging heb ik van Lush.
Nou ben ik sowieso fan van Lush, maar dit is echt iets waar ik heel enthousiast over ben.

Ik was maximaal 1x per week mijn haar (soms 8 dagen, soms zelfs 9 dagen).
Shampoo: Wasabi Shan Kui
Conditioner: Power
en daarna leave in: Curl Power (dit ruikt nog lekkerder dan Power.

Sinds ik deze combinatie van Lush gebruik heb ik enorme pijpenkrullen, daarvoor had ik een slag.

En eens in de zoveel tijd gebruik ik Roots - hoofdhuidbehandeling.