Welke haarproducten gebruik jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cambionn

Berichten: 795
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 12:51

Cambionn schreef:
Gebruik zelf al jaren shampoo, conditioner en serum van Keune. Ook stijlingsproducten gehad maar gebruik dat gewoon vrij weinig in het algemeen omdat ik meestal mijn haar gewoon in de lucht laat drogen en dan los laat of vast zet in een updo of vlecht.

Mijn haar ziet er echt niet uit als ik het was met producten van bij de drogist, vroeger wel veel merken geprobeerd. Heb deze destijds als test bij de kapper meegenomen en dat werkte zo goed dat ik nooit meer heb gewisseld. Koop de shampoo en conditioner nu wel grote 1L flessen online ipv de kleinere flesjes die je bij de kaper zelf kan kopen.
Ik doe net m'n haar en bedenk, ik gebruik ook vaak de d:fi volume cream van m'n partner. Hij gebruikt hem om z'n haar in model te brengen, maar ik om m'n haar op de plek te houden als ik het vastzet (omdat het sterk is maar niet zo'n lelijke plastic glans krijgt als veel haarspray).

Verder verf ik het met Keune verf en developer. Heb jaren zwart gehad maar wil terug naar bruin maar niet bleken, dus ik ben heel langzaam de uitgroei lichter aan het verven zodat ik niet zo'n lelijke overgang heb.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 13:15

Olaplex is geweldig, maar ik kan het niet gebruiken :( ondanks dat ze zeggen van niet haalt het de kleur echt razendsnel uit mijn haar. Zo zonde. Had toen net m’n haren laten kleuren bij de kapper, daar olaplex voor meegekregen en na 1x wassen was het ineens super vaal -O-

Ik heb er wel de shampoo en conditioner van maar gebruik ze alleen als ik weer opnieuw moet verven.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 13:21

viphorse schreef:
Redken acid bond en olaplex maar ben benieuwd naar K18 .



Hoe ervaar jij die eerste? Ik heb hem nu net voor het eerst gekocht, zat erg te twijfelen tussen Redken, K18 en Olaplex.

Celebi
Berichten: 3716
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 13:25

Ik was mijn lange dikke haren met lichte slag al jaren met de Andrelon shampoo met argan olie erin. Daarna de bijpassende crèmespoeling en klaar. Ik doe dit maximaal 2x per week, al wil ik in de zomer nog wel een keertje extra meepakken. Bijna nooit vet haar en het wassen kan ik altijd nog 1 dag uitstellen met een droogshampoo. Ik föhn het bijna nooit en als ik dat doe is het kort op een koele stand. Het is vrij lang en ga gemiddeld 1x per jaar langs een kapper. Soms 2x als ik er zin in heb. Daar staan ze er altijd weer van te kijken hoe gezond mijn haar na een jaar nog is. Hoeft nauwelijks wat af qua dode puntjes. Al laat ik er altijd een hele hoop afhalen zodat ik pas na een jaar weer hoef te gaan. :+

Mando

Berichten: 15699
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 13:26

Ik heb al jaren highlights en gebruik nu fanola. Haalt echt het geel eruit ben nu ook cool blond.

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 15:06

JudithGigi schreef:
Tazzey schreef:
Soms kun je niet zo veel aan vet haar doen. Ik heb het geprobeerd om het een tijdje niet of minder te wassen maar dat heeft echt niet geholpen. Ik probeer het nu om de dag te wassen en als ik zitting heb was ik het in de ochtend. Ik kan écht niet met een vette kop haar op mijn werk verschijnen.

@Roosch, pas daarmee wel op! Je moet maar even zoeken maar er zijn genoeg filmpjes van mensen die o.a. Olapex dachten te kopen maar daar bleek een heel goedkoop product in te zitten.


Heb je al eens naar je techniek gekeken? Dat maakte voor mij het verschil. Ik kan nu als ik echt wil maar 1x in de week wassen zonder dat het echt vettig wordt.


Ja, meerdere kappers in de familie. Het zit er voor mij gewoon niet in om weinig te wassen.

onpaard

Berichten: 2967
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 15:27

Schwarzkopf Shampoo 7 Kruiden. Omdat die zo lekker goedkoop is. Zelf ben ik van mening dat al die extra haarproducten pure onzin is.

Niniane

Berichten: 6441
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 15:46

Een onderwerp waar ik van hou. *\o/*

Ik gebruik:

Voor het wassen:
Ogx Coconut Miracle Oil voor de onderkant van mijn haar
En af en toe de L´oreal Bonding Treatment

Het wassen:
L´oreal Extraordinary Clay shampoo als reinigende shampoo
Amika Normcore shampoo + conditioner voor verzorgend

Dit wissel ik af met:
Redken Hair Cleansing Cream
Redken Acidic Bonding shampoo + conditioner

Ik eindig altijd met de L´oreal Lamellar Water.

Na het wassen:
Bumble and Bumble Hairdressers Invisible Oil Heat Protectant
Bumble and Bumble Hairdressers Invisible Oil haarolie

1x per week gebruik ik de Colorwow Dreamcoat. Echt fantastisch spul. <3

Qua maskers wissel ik af tussen de Elizavecca Collagen Protein Treatment of Amika Soulfood Hair Mask.

Een redelijk lijstje wel. :D

Mijn tip is vooral om niet blind te volgen op mensen die vinden dat ´clean´ beter is. Zoals dat parabenen of siliconen slecht voor je haar zijn want dit is absoluut niet zo. Iedere wetenschapper zal het je vertellen. Op Instagram volg ik Dr Heleen Kibbelaar (sciencemeetscosmetics op Insta) en zij heeft een PhD. Je leert echt van haar. :j

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 15:56

Ik was mijn haar 1 x per week met de goedkoopste shampoo van de Lidl. Mijn water is zacht, dus verder niks nodig. Ik laat het opdrogen, of gebruik heel even een haardroger, maar style daar niet mee.
In de zomer gebruik ik nog wel eens condtioner in zp´n pompspray, ook van de Lidl.
Ik ben 62 met krullend haar en hier en daar komen er nu grijze haren.
Ik laat mijn haar 1 x per jaar helemaal kort jnippen en voor de rest doe ik zelf af en toe een wolfcut als het langer wordt.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 16:35


BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 16:57

LBLGypsyCobs schreef:
Ik heb ontzettend last van roos en jeukende hoofdhuid.

Ik heb gisteren voor het eerst gewassen met deze: http://www.amourdeadsea.co.il/131171/Bl ... hampoo%2D1

Ik heb daar positieve reviews van gelezen, maar als iemand nog andere tips heeft, graag!



Heb je echt roos, of huidschilfers door een droge hoofdhuid? De behandeling daarvan is namelijk anders.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 19:15

Ik gebruik momenteel de milde haver van Loving Blends. Ik gebruik alleen conditioner en nooit shampoo. Advies van mijn kapper. Ik heb krullen en mijn haar is hartstikke droog, met alleen conditioner scheelt een hele hoop!

Verder gebruik ik krullenmouse van Syoss en dat was het wel :D

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 19:22

Ik vind Loving Blends honing of argan olie heel fijn :)

En als m'n haar extra vettig is die met gember. Maar je moet wel van die geur houden

marleen_88

Berichten: 14072
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 19:33

Ik ben erg zoekende naar fijne producten. Sinds ik in juli high lightes heb laten zetten, is mijn haar nat echt onhandelbaar. Het klit zo ontzettend, kom er nauwelijks door met mijn borstel. Het is net stro.
Ook conditioner en haarmaskers geprobeerd, het blijft touw.

judenjul

Berichten: 189
Geregistreerd: 19-03-07

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 19:54

Ik heb donkerblond haar met highlights. Een paar jaar erg veel last gehad van seborisch eczeem. Alles geprobeerd via kapper en huisarts. Gebruik nu ruim een jaar Zarqa. Eczeem helemaal weg. Haar ziet er gezond uit. Was het drie keer in de week, gebruik dan ook de condtioner.

viphorse

Berichten: 1511
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 20:14

BaileyMix schreef:
viphorse schreef:
Redken acid bond en olaplex maar ben benieuwd naar K18 .



Hoe ervaar jij die eerste? Ik heb hem nu net voor het eerst gekocht, zat erg te twijfelen tussen Redken, K18 en Olaplex.


Eigenlijk ook erg goed ! Ik vind sowieso de geur geweldig maar gebruik wel de shampo , conditioner en daarna de leave in geeft erg goed resultaat maar ik wissel ook af als de fles leeg is met olaplex.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:53

LBLGypsyCobs schreef:
Ik heb ontzettend last van roos en jeukende hoofdhuid.

Ik heb gisteren voor het eerst gewassen met deze: http://www.amourdeadsea.co.il/131171/Bl ... hampoo%2D1

Ik heb daar positieve reviews van gelezen, maar als iemand nog andere tips heeft, graag!


Ik heb ook heel veel geprobeerd, bij mij was dit de eerste die echt hielp. Ben er helemaal vanaf gekomen:
https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/vichy-dercos-anti-roos-shampoo-voor-een-gevoelige-hoofdhuid-200ml.htm

Ik gebruik nu trouwens altijd de goedkoopste veel Kruidvat eigen merk.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:07

BaileyMix schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Ik heb ontzettend last van roos en jeukende hoofdhuid.

Ik heb gisteren voor het eerst gewassen met deze: http://www.amourdeadsea.co.il/131171/Bl ... hampoo%2D1

Ik heb daar positieve reviews van gelezen, maar als iemand nog andere tips heeft, graag!



Heb je echt roos, of huidschilfers door een droge hoofdhuid? De behandeling daarvan is namelijk anders.

Hoe weet ik het verschil?

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 15:30

Roosch schreef:
viphorse schreef:
Ben je niet bang voor namaak ?
En inmiddels al keer gebruikt ?


Nee hoor, ik zal eens goed vergelijken en anders kun je via Vinted je geld terugkrijgen. :j

Ik heb om te testen wel de kleinste verpakking gekocht bij Ici paris maar nog niet vaak genoeg gebruikt om er wat van te zeggen.

Uiteraard gegokt en verloren, hij blijkt nep te zijn. :') wel netjes opgelost en daarom koop ik zo graag via Vinted. Al denk ik oprecht dat de verkoper het ook niet wist, die heeft het ook netjes met me proberen op te lossen. Nu zit ik met het nepproduct wat ik mag houden (en m'n geld terug) dus die gaat mooi in m'n toilettas voor als ik op pad ben. :D
Met een beetje geluk is het een goeie nepper. :))

Wel met korting nu bij Douglas hetzelfde product, de leave in van K18 , gekocht. Zat nog een dinerbon van 20 euro bij ook.

viphorse

Berichten: 1511
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 08:32

Dit is voor mij toch een rede om dit soort producten maar ook verzorgingsproducten niet via Vinted oid te kopen. Ik betaal liever wat meer met de garantie op echte producten.

Danielleeee_
Berichten: 3176
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 09:35

LBLGypsyCobs schreef:
Ik heb ontzettend last van roos en jeukende hoofdhuid.

Ik heb gisteren voor het eerst gewassen met deze: http://www.amourdeadsea.co.il/131171/Bl ... hampoo%2D1

Ik heb daar positieve reviews van gelezen, maar als iemand nog andere tips heeft, graag!

Ik gebruik graag Zarqa anti-roos shampoo. Milde shampoo maar werkt goed tegen schilfers en droge hoofhuid :)

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:18

Roosch schreef:
Uiteraard gegokt en verloren, hij blijkt nep te zijn. :') wel netjes opgelost en daarom koop ik zo graag via Vinted. Al denk ik oprecht dat de verkoper het ook niet wist, die heeft het ook netjes met me proberen op te lossen. Nu zit ik met het nepproduct wat ik mag houden (en m'n geld terug) dus die gaat mooi in m'n toilettas voor als ik op pad ben. :D
Met een beetje geluk is het een goeie nepper. :))

Wel met korting nu bij Douglas hetzelfde product, de leave in van K18 , gekocht. Zat nog een dinerbon van 20 euro bij ook.


Maar je weet nu niet wat de ingrediënten zijn. Ik zou het product weggooien. Namaak producten bevatten bijna altijd stoffen die in de EU niet zijn goedgekeurd en/of het productieproces is zo onhygiënisch dat je er eigenlijk niet over na wilt denken.

tiwi1969

Berichten: 7653
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 11:08

Voor mijn lange gepermanente haar gebruik ik een Beesha shampoo bar, welke wisselt maar altijd voor droog en krullend haar.
Sinds ik die gebruik heb ik het wassen kunnen uitstellen tot 1x per 7-10 dagen en heb nooit meer vet haar.
Met gewone shampoo moest ik zeker om de dag wassen anders had ik vette slierten.

Crème gebruikt ik de Quench van Aunt Jackie’s maakt het makkelijker te borstelen al haal ik het eerst zoveel mogelijk met mijn vingers uit de knoop. Borstel gebruik ik alleen na het wassen, verder gebruik ik mijn vingers met water en als mijn haar droog wordt tussendoor ook wat quench.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:21

BaileyMix schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Ik heb ontzettend last van roos en jeukende hoofdhuid.

Ik heb gisteren voor het eerst gewassen met deze: http://www.amourdeadsea.co.il/131171/Bl ... hampoo%2D1

Ik heb daar positieve reviews van gelezen, maar als iemand nog andere tips heeft, graag!



Heb je echt roos, of huidschilfers door een droge hoofdhuid? De behandeling daarvan is namelijk anders.


Ik ben er inmiddels achter dat het geen roos is, nu nog een goede shampoo vinden :\

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Welke haarproducten gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:38

Is het psoriasis? Mijn dochter heeft goede Ketoconazol shampoo daarvoor.