Menstruatiedisk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miereneter

Berichten: 2560
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:39

Hij is al vergeven, ik had heel snel PB.

Had niet goed gelezen waar hij moet zitten, zo dicht bij de baarmoederhals. Ik heb een ingewikkelde anatomie daar beneden, dat heb ik geweten bij het zetten van de spiraal, en de disk wilde ook echt niet. Bovendien wil ik helemaal niets riskeren met mijn spiraal, want het zetten daarvan was de hel.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:33

Ik vind de disc van Bamboozy tot nu toe erg fijn. Buitenshuis durf ik het nog niet aan op de zwaardere dagen, maar thuis wel. Op de lichtere dagen ook buitenshuis. Dat 'legen' werkt bij mij ook en is nog niet spontaan gebeurd. Ik heb nu ook een menstruatiestring gekocht om de disc ook eens op een zwaardere dag waarop ik niet thuis ben te gebruiken.

Oh en het is ook een goed alternatief voor de Beppy O:)

Er gaat een wereld voor me open trouwens, ik gebruik echt al 100 jaar (ok, > 20 jaar) tampons.

MoonWencke

Berichten: 5454
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 17:12

Ik gebruikte al sinds ik menstrueer en het net op de markt kwam (hebben we het nu serieus over een jaar of 20 :oo) de softcup, die eerst bij de DA te verkrijgen was, later online grote verpakkingen gekocht waar ik een jaar of 2 mee vooruit kon. Daarna drie keer zwanger geweest en moest toen op zoek naar een alternatief, want het origineel vond ik niet meer. Ben bij Bamboozy beland en ik ben er tot nu toe heel erg blij mee.

Altijd in combinatie met een inlegkruisje gebruikt, vanwege minimaal lekken (maar buiten die dagen ook vanwege afscheiding), en nu met menstruatieondergoed, maar daar belandt niet zoveel in. Op mijn zwaarste dagen twee Zumba lessen gegeven (inclusief diepe squats) en nergens last van gehad.

Iets anders kan ik me niet meer voorstellen.