Zoontje (3) met jeukende huid door weer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 14:55


Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Zoontje (3) met jeukende huid door weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 15:25

Bij de mond zou ik naar huisarts gaan. Op de benen kreeg ik van huisarts koelzalf maar ik heb betere ervaringen met Bepanthen Excema. Na 3 dagen is de jeuk weg, na 2 weken is het terug.

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zoontje (3) met jeukende huid door weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 15:42

Ik zou eens een hygrometer kopen om te kijken wat de luchtvochtigheid in huis doet. Ideaal is tussen de 40 & 60%, meen ik uit mijn hoofd. Ik krijg ook jeuk in deze tijd van het jaar en heb een luchtbevochtiger in de woonkamer staan. Moet nog eens op zoek naar een kleinere voor de slaapkamer.

Verder helpt het mij om de verwarming niet hoger dan pakweg 19 graden te zetten en niet te heet de douchen, de thermostaatkraan van de douche staat echt nog wel een duimbreedte terug gedraaid van het 38 graden punt.

Verder heb ik cetamcrogolzalf voor mijn gezicht en op hoogtij dagen smeer ik dat ook dun op mijn armen en benen. Na het douchen smeer ik sowieso met iets van nivea. Etos had een tijd een huidcrème met shea butter die heel fijn was, maar die is helaas uit hun eigen productlijn. Ik zie dat ze wel een droge huidcrème hebben.

Weleda heeft ook een lijn speciaal voor babies en kinderen, waaronder een weer & wind balsem met calendula. Ik gebruik zelf ook wel Weleda skinfood, die is er in een lotion, een dikkere crème (donker groene tube) en light crème (lichtergroene tube), maar die ruikt wel flink, da's voor je zoontje misschien niet zo fijn.

Merel___

Berichten: 1105
Geregistreerd: 20-08-09

Re: Zoontje (3) met jeukende huid door weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 15:49

De Lipikar lijn van La Roche Posay werkt voor mij heel goed (de douchecreme, crème en eczeemcreme). Daarnaast regelmatig een (voeten)bad met Alka basisch zout helpt heel goed om de huid te verzachten. Ik heb veel last van eczeem/jeuk/droge huid, maar deze combi werkt tot nu toe het beste.

Tara_13

Berichten: 750
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Zoontje (3) met jeukende huid door weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 16:13

De shea butter of frambozenzalf
Ik bestel het bij Puur Geluk Store
Echt heerlijke zalven die je huid echt verzorgen en rustiger maken

herr_balou
Berichten: 1462
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 16:25

Misschien is dit wat: Calendula weer en windbalsem van Weleda
Ik vind de producten van Weleda heel fijn. Voor mijn handen gebruik ik in de winter eenmaal per dag de citrus hand- en nagelcreme, anders springt de huid overal spontaan open.
De balsem heb ik voor mijn gezicht overwogen om te testen maar zoete amandel gaat niet goed voor mijn gezicht dus daar houd ik het bij onze normale gezichtscreme.

frensje
Berichten: 723
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 16:32

Dr Leenarts heeft idd fijne producten voor een gevoelige, jeukerige en droge huid. Te koop bij de Etos en via haar website.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 21:32

Yessy schreef:
Hier voor eczeem de cetomacrogol zonder vaseline, maar dan moet je mogelijk wel even de huisarts bellen want ik denk dat het alleen op recept is. Maar het is fijn spul, smeert goed en geschikt vanaf de geboorte. En verder wat hierboven ook wordt genoemd: zo min mogelijk douchen, niet te warm douchen, buiten in de kou goed inpakken en als de lucht in huis erg droog is een luchtbevochtiger neerzetten.

Precies zo doen wij het ook :D

Siggislief

Berichten: 14020
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:52

996981 schreef:
Wij gebruiken voor onze dochter met eczeem gevoelige huid dr Leenarts. Is wel vet, maar smeert heel goed en plakt niet. De ronde pot.

Verder niet teveel douchen/badderen en geen schuim etc gebruiken onder de douche helpt hier het beste.


Ik gebruik ook zalf van Dr. Leenarts.
Deze is voor Droge Huid Zalf voor de Schrale en Ruwe huid.
Het is inderdaad wel vet, smeert lekker en goed uit en plakt inderdaad niet.
Als je het goed uitsmeert dan word het opgenomen door je huid
en blijft een klein laagje op de huid zitten, tis heel wat anders dan Uierzalf en/of Vaseline.

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Zoontje (3) met jeukende huid door weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 21:47

Ik heb nu de Weleda weer- en windbalsem gekocht. Gister, voor het slapen, voor het eerst op (onder eigenlijk...) zijn onderlip gesmeerd en op zijn wangen.
Vanochtend zei hij eigenlijk direct dat zijn lip geen pijn meer deed! Super fijne start dus!

Vanochtend ook na het douchen zijn jeukende bovenbenen, billen en buik ingesmeerd en daarvan gaf hij ook aan dat dat fijn was.

Lijkt een schot in de roos dus!
Maar ik houd dit topic en jullie tips zeker in gedachten voor het geval het op de lange termijn toch niet zo fijn lijkt, of dat bij nummer 2 (ben nu 35 weken zwanger) iets anders nodig blijkt te zijn.

ElfBeau_067

Berichten: 2001
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:22

Weleda werkt super!

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Zoontje (3) met jeukende huid door weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:40

Als het koude urticaria is raad ik aan om juist minimale blootstelling aan kou aan te houden om ergere allergie op kou te voorkomen. Voor alles extreem allergisch zijn onder de 14 graden is geen pretje.

Hier werkt een mondkapje in de buitenlucht enorm goed. Eigenlijk geen huid onbedekt laten

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:25

Cetamacrogol, gratis via de huisarts :) zit verder niets aan toegevoegd, dus een fijne rustige basiszalf.

Meerdere keren per dag smeren en liefst maar 1 a 2x per week in bad/douche.

Als het zich echt al naar eczeem ontwikkeld heeft zou ik toch echt hormoonzalf gaan gebruiken.

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:28

La roche posay Lipikar werkt hier goed op droge en soms exceem achtig huid. Trekt snel in

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Zoontje (3) met jeukende huid door weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 08:36

Cetomacrogol is voor een paar euro bij de apotheek te koop, zowel de vaseline versie als de crème versie.

herr_balou
Berichten: 1462
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 11:02

ImkeTarek schreef:
Ik heb nu de Weleda weer- en windbalsem gekocht. Gister, voor het slapen, voor het eerst op (onder eigenlijk...) zijn onderlip gesmeerd en op zijn wangen.
Vanochtend zei hij eigenlijk direct dat zijn lip geen pijn meer deed! Super fijne start dus!

Vanochtend ook na het douchen zijn jeukende bovenbenen, billen en buik ingesmeerd en daarvan gaf hij ook aan dat dat fijn was.

Lijkt een schot in de roos dus!
Maar ik houd dit topic en jullie tips zeker in gedachten voor het geval het op de lange termijn toch niet zo fijn lijkt, of dat bij nummer 2 (ben nu 35 weken zwanger) iets anders nodig blijkt te zijn.

Fijn dat het lijkt te helpen. Hopelijk blijft dat zo.

BelgenGek

Berichten: 2255
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:13

Als ik exceem lees dan denk ik, naar de homeopaat en de oorzaak aanpakken!
Niet het gevolg proberen weg te smeren met zalf.

Nikit

Berichten: 120
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:22

Tara_13 schreef:
De shea butter of frambozenzalf
Ik bestel het bij Puur Geluk Store
Echt heerlijke zalven die je huid echt verzorgen en rustiger maken


Inderdaad dit! Top spul! Zou zeker eens haar website Puur Geluk Store bekijken of instagram daar staan veel reviews en resultaten.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Zoontje (3) met jeukende huid door weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 14:13

ik gebruik de castor oil van de action, die is goedkoop en heel fijn

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Re: Zoontje (3) met jeukende huid door weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 14:56

En als het een vaste slaper is savonds als je zelf naar bed gaat nog een keer smeren…

elineAbby123

Berichten: 125
Geregistreerd: 28-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 15:11

Ik zweer zelf bij Texelse noordkroon producten op basis van wolvet. Is het enige wat mijn terrorhuidje helpt *\o/*