Welk horloge voor hardlopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kidde
Berichten: 3451
Geregistreerd: 24-10-09

Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 20:01

Ik zou graag een sporthorloge kopen voor tijdens het hardlopen, alleen zie ik even door de bomen het bos niet meer :D

Heeft iemand misschien tips? Het belangrijkste vind ik dat je de snelheid kan zien tijdens het lopen, je hartslag en dat je hem eventueel ook voor muziek kan gebruiken. Het hoeft voor mij geen smartwatch te zijn met slaapfuncties e.d.

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:12

Ik zou gaan voor een garmin. Ik gebruik garmin al een aantal jaar en ik ben er super tevreden over.
Je zou een garmin forerunner kunnen nemen.
Die zijn er in verschillende prijsklassen en hebben alle functies die je zoekt.

Ik heb zelf een dure ivm de batterijduur bij ultralopen, de garmin 7s sapphire solar. Heerlijk horloge. Maar dan moet je een aardig budget hebben.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 06-01-24 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:15

Ik heb sinds kort een Garmin Forerunner 55 en ben er echt heel erg blij mee. Ik gebruik hem voor wandelen, fietsen, hardlopen, CrossFit en sportschool. Hij houd m’n slaap ook bij wat ik erg fijn vind. De batterij gaat lang mee en je kan er ook je muziek mee regelen geloof ik.

Op het horloge zelf kan je dingen als snelheid e.d. zien en in de app krijg je uitgebreide informatie/gegevens, erg leuk om allemaal in te zien!

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:17

Hier ook fan van Garmin. Heb een forerunner 245 en zou alleen een andere willen voor het navigatie kaartje. Voor de rest super tevreden.

Tink89
Berichten: 2943
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:53

Ik zweer bij polar, maar da's wel echt met een idioot budget, GPS, echt waterdicht enzovoorts. Jouw eisen kunnen wrs wel goedkoper.

pinto_1

Berichten: 2565
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:26

suusje26 schreef:
Hier ook fan van Garmin. Heb een forerunner 245 en zou alleen een andere willen voor het navigatie kaartje. Voor de rest super tevreden.


Hier ook een forerunner 245, ben er erg tevreden over.
Zou nog een keer een hogere versie willen, maar voor jouw doel is het denk ik prima.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:45

Hier ook een Garmin Forerunner 265.

Kidde
Berichten: 3451
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 14:42

Bedankt voor alle tips! Ik ga er even induiken. Ik loop inderdaad max een marathon, dus geen echte duurlopen

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:24

Dan is een wat goedkopere forerunner denk ik heel geschikt.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:17

Hier een Garmin Vivoactive 3. Hiervoor had ik een Vivomove, die was wat compacter. Maar hier ook erg blij mee.

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:45

Ik had de tomtom (niet meer gemaakt) echt geweldig ding!

Nu een Garmin vivoactive 4S. Super mooi horloge wat ik ook op mijn werk aan kan houden en niet te groot. Ben er erg blij mee.
NIet de goedkoopste overigens.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:02

Nog een fan van Garmin hier.
Ik heb ook een uit het duurdere segment, de Fenix 6S Pro Solar.

Ik navigeer er vrij veel mee te paard en ben dan erg blij met lange batterijduur en gedetailleerde kaart.

Ik sluit me bij voorgangers aan dat voor jouw doel een van de simpelere Forerunners waarschijnlijk meer dan prima is.

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:51

HIer de GArmin instinct 2. Die heb ik gekocht voor hiken en doet het hardlopen ook prima.
Hier voor had ik een forerunner 35, maar die kon te weinig.

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:13

Hier een Garmin forerunner 245 music. Vanwege de functie om zonder telefoon mee lekker naar muziek en podcasts te kunnen luisteren. Als je een horloge wil die ook bij je dagelijkse outfit leuk staat, zou ik voor de vivoactive 4s gaan. Grootste verschil met de forerunner is dat de vivoactive touchscreen heeft. De Forerunner heeft knopjes ivm dat je met sporten vaak vieze/natte vingers hebt en dan zou touchscreen niet goed werken.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:43

De Forerunner 265 heeft ook een touchscreen.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:52

Ik ben onlangs van Apple naar Garmin overgestapt en heb er geen spijt van.
De forerunner 255 was in de aanbieding en is ideaal

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 00:01

Ik loop dan geen hard, maar gezien het gebruiksgemak wil ik toch ook even de Garmin aanraden. Ik heb de Vivoactive 4s, die is en mooi geprijsd (beetje middenmoot denk ik?) en heeft flink wat opties als je actief bent. Voor het paardrijden heb ik een aparte app gekocht, maar dat is geloof ik 5 dollar per jaar, dat is wel te overzien. Verder heeft Garmin leuk vooringevulde trainingsschema's die je heel simpel naar je telefoon kunt sturen.

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 00:36

Beetje saai, maar hier ook een garmin fan. :D
Ik heb de instinct 2 solar, die is wat robuuster en heeft een langere batterijduur, voor multisport en fietsreizen aangeschaft. Ooit zou ik nog wel een fenix willen als upgrade, maar voor nu voldoet de instinct heel goed!
De horloges die de rest hier suggereert, zoals de vivoactive of forerunner is denk ik heel geschikt voor jouw doeleinden.

Taucha

Berichten: 1175
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:51

Ik haak hier even aan, ben nl ook weer op zoek naar een horloge.
Budget is geen punt.
Het liefst heb ik alle toeters en bellen erop.
Maar beperkende factoren zijn
1; mijn niet al te grote pols.
2; overzichtelijk en simpel te bedienen

Ik wil een makkelijk te doorgronden horloge. Ik heb een TomTom gehad. Super simpel; heerlijk.
Heel vroeger een Garmin en ik kon daar echt de weg niet in vinden.

Hoe eenvoudig te bedienen zijn de Garmins en Polars van tegenwoordig? En is er daar een met alles erop en eraan dat wel netjes om een damespols past?

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 08:49

Taucha, van veel garmin horloges heb je een S versie. Ik heb een hele smalle pols, maar mijn garmin instinct S (wat best een lomp outdoorhorloge is) past goed en staat niet raar.

Alle toeters en bellers erop, betekend ook algauw veel opties en mogelijkheden en dus verschillende menu’s. Mijn garmin heeft enorm veel opties. Ik moest in het begin wel even uitzoeken hoe alles werkt en wat er allemaal mogelijk is (lang leve google). Maar de bediening voelt vanzelfsprekend en is eigenlijk heel simpel met 4 knopjes die je zo door hebt. Ik kan niet vergelijken hoe ze vroeger waren, maar nu ik het horloge goed door heb, voelt het heel simpel in gebruik.

Fenn

Berichten: 6144
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:34

Hier ook een garmin. De vivoactive 4s. Mooi horloge en werkt al drie jaar prima voor het hardlopen en hiken. Ik draag het dagelijks.

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:02

Taucha schreef:
Ik haak hier even aan, ben nl ook weer op zoek naar een horloge.
Budget is geen punt.
Het liefst heb ik alle toeters en bellen erop.
Maar beperkende factoren zijn
1; mijn niet al te grote pols.
2; overzichtelijk en simpel te bedienen

Ik wil een makkelijk te doorgronden horloge. Ik heb een TomTom gehad. Super simpel; heerlijk.
Heel vroeger een Garmin en ik kon daar echt de weg niet in vinden.

Hoe eenvoudig te bedienen zijn de Garmins en Polars van tegenwoordig? En is er daar een met alles erop en eraan dat wel netjes om een damespols past?


Absoluut de garmin 7s sapphire solar. Hier om mijn smalle pols.
Supereenvoudig te bedienen, kind kan de was doen. Mooie kleur en alles zit erop en eraan.

Afbeelding

Taucha

Berichten: 1175
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Welk horloge voor hardlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 12:38

Dank voor de reviews allemaal! +:)+

Ik zie nu inderdaad dat bij Garmin de S versie niet een uitgeklede versie is, maar alleen een kleiner formaat, met minder grote accu. Naja, batterij zal toch wel elke keer voor actie bijgeladen moeten worden, dus dan heeft dat minder prio boven een passend formaat.

Maakt de zoektocht weer wat eenvoudiger.

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 12:56

Gisteren heb ik op volle batterij een trailmarathon gelopen op gpx, dus hij stond bijna vijf uur aan. En lopen op gpx vreet nog wel batterij.
Daarna stond de batterij nog op 71%, dus zo snel gaat hij niet leeg hoor.
En dan had ik hem nog niet eens op de laagste batterij opties staan, waarbij hij minder satelieten gebruikt.

Na een loop van 77km (niet op gpx) heeft hij al eens 11 uur achter elkaar aangestaan en stond hij daarna ook nog op 30% ofzo.

Taucha

Berichten: 1175
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 13:00

Dat is een mooie lange accu duur!

Och jee nu op de Garmin site de sapphire / fénix gevonden. Legio mogelijkheden, die allemaal niet bij bol, coolblue etc te vinden zijn….
Het wordt er niet echt makkelijker op haha!