Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:58

Ik heb maar een mailtje naar lily&fox gestuurd want heb nog steeds niks binnen -O- hopelijk krijg ik snel antwoord!

Heb nog steeds een gelwrap van byemily liggen, maar heb donderdag een concert waar ik zelf nailart voor wil doen, dus doe het nog even een weekje zonder. Moet wel zeggen dat ik sinds ik de wraps gebruik goed van mijn nagels af kan blijven! Ook zonder iets erop blijven ze nu goed, heb er alleen een doorzichtige coat op om ze iets te beschermen rondom de paarden enzo

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 14:35

Ik heb nog nooit gehad dat ze niet aankwamen van L&F. Duurt wel soms even.

Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:02

Ja het kan idd langer duren, maar ik had extra betaald voor snellere levering met tracking, en het is sinds 6 maart niet geupdated en de tracking code lijkt niet te kloppen

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 15:50

Ik heb ook een bestelling gedaan bij l&f, toch wel enthousiast geworden door jullie :D
Twijfel nu alleen over alleen top coat of ook nog een base eronder. Hebben jullie nog aanraders ook qua merk?

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 15:58

Ik vind Neonail een fijn merk, als je tenminste met lamp wil werken. Wacht altijd even op de 20% korting bij Douglas en koop dan in :)

Verder is Venalisa een fijn, veilig en betrouwbaar merk. Je kan dit ook op Ali shoppen, is met een week of twee in huis.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 17:38

Nou ik heb vandaag een poging gedaan, nu met basecoat, daardoor gingen mijn strips stuk(bij het weer omhoog halen om het recht te plakken) dus ik zou niet een te goede basecoat gebruiken...

Ik heb mn vorige set gewoon zo op mn nagels aangebracht, maar was iets te ongeduldig met er af trekken, daarmee heb ik de bovenlaag van mn nagels beschadigd, do not try it at home :+
Beeeeetje meer geduld dus, kokosolie werkt prima maar echt een paar minuten intrekken en niet denken, hoekje is los dus trek de rest er wel ff af...

Wel zonde van mn setje maar goed leermoment

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 17:54

Dat is ook de reden om een basegel te gebruiken zonder eerst uit te harden, dan kan je wrap nog alle kanten op bewegen zonder dat het kapot gaat. Ik heb zelf nog niet kunnen testen of de wrap dun genoeg is om het daarna in zn geheel uit te harden, dus daar moet ik nog even op terugkomen.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 18:42

Ik heb geen uithard-basegel, maar gewone.
Nu wel zo, de vorige keer, zonder basecoat maar wel met nagels ontvet kon ik ze wel gewoon verplaatsen, met beleid uiteraard.

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:00

Slmt9 schreef:
Dat is ook de reden om een basegel te gebruiken zonder eerst uit te harden, dan kan je wrap nog alle kanten op bewegen zonder dat het kapot gaat. Ik heb zelf nog niet kunnen testen of de wrap dun genoeg is om het daarna in zn geheel uit te harden, dus daar moet ik nog even op terugkomen.


Oké duidelijk, bedankt ook voor de merken zal eens even kijken!!

Polarize
Berichten: 702
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:12

Jaa de wraps van lily&fox zijn er *\o/* ze hadden me al een code gegeven voor een gratis wrap, en als het na vandaag niet aan kwam zouden ze het opnieuw opsturen, maar het kwam vandaag door de bus!
Moet nog even wachten met de wraps op doen, heb morgen een concert waar ik zelf nail art voor wil doen (kon geen mooie wraps vinden met rozen erop op de manier die ik wil) maar na het weekend komen er weer wraps op!

Ze hebben trouwens echt top klantenservice, volgens mij wel een deel bot/automatisch/misschien ook wel ai, maar ik had elke keer binnen een paar uur antwoord. Ga alleen de volgende keer wel gewoon de free shipping gebruiken ipv extra betalen voor de tracking :')

Unicornetto
Berichten: 2386
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:02

Wat fijn! En een nette oplossing ook voor als ze toch niet waren gekomen.:j

Mijn vorige set van Lily and Fox heb ik na 6 dagen vervangen. Vind dat ze echt goed blijven!
Deze zitten er sinds maandag op:

Afbeelding

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 18:42

Ik heb mijn pakketje van Lily & Fox binnen. Echt boven verwachting snel want ik heb de 19e besteld.
Ziet er prima uit maar ik moet nog een weekje wachten voor ik ze kan proberen. Deze set van By Emily zit er pas sinds vrijdag op.

Contemplate
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 21:39

Unicornetto schreef:
Wat fijn! En een nette oplossing ook voor als ze toch niet waren gekomen.:j

Mijn vorige set van Lily and Fox heb ik na 6 dagen vervangen. Vind dat ze echt goed blijven!
Deze zitten er sinds maandag op:

[ [url=m/sc7rVJ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Neeee hoe dan! Bij mij was het op dag 2 al lelijk :') Had je een topcoat er overheen? Wel fijn dat ze zo mooi blijven bij jou! Die glitters zien er mooier uit dan op de site, leuk hoor!

Unicornetto
Berichten: 2386
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:15

Ik heb er wel een topcoat overheen inderdaad. Met alles qua paard en honden denk ik dat het zonder ook niet mooi zou blijven zitten bij mij.

Is een gel topcoat die met de lamp moet. :)

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:49

Ik ga er binnenkort mee aan de slag en wil kijken of het helpt om de wrap na opbrengen te ontvetten en er dan eenlaagje bond op te doen voor er een topcoat op gaat.
Moet alleen mijn nagels woensdag kaal hebben om te oefenen met BIAB (in ieder geval van mijn niet dominante hand). Dus dan kan ik niet zien of de wraps op die manier beter blijven zitten.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 14:11

Ik heb vanmorgen het test setje even geprobeerd. Ik vond de afmetingen nogal tegen vallen, de nagels zijn erg smal, dus ik vraag me af of ik mn hand er wel mee vol krijg.
Heeft iemand nog tips hoe je in het midden geen vouw krijgt? Ik plak het eerst bij de nagelriem, dan links, dan rechts, maar dan heb ik in het midden een soort vouw/driehoek.

Ik vind de lijm trouwens wel echt prima. Woensdag de nagels weer doen en dan ga ik er in elk geval een paar zetten. Wel nadien nog een rubberbase en topcoat, want ik kan me voorstellen dat dit het geen drie weken vol houdt.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:24

Als je een vouw in het midden krijgt dan heb je misschien te brede stickers gepakt? Ik heb geen smalle nagels en gebruik 2+4tm7, maar blijf wel iets uit de zijkanten zodat m’n nagels net wat smaller ogen dan ze zijn en de stickers niet in de zijkanten gaan zitten. Volgens mij plak ik precies zoals jij, eerst boven, ene zijkant, terug naar boven, andere zijkant en dan even alles goed wrijven en de onderkant vouwen/plakken. Bij mij is dat laatste trouwens de grootste uitdaging maar dat is misschien omdat ik korte nagels heb, dus maar een klein vrij stukje.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:46

Nee, met te smalle heb ik het ook (voor ‘t beeld de laatste foto). Ik kan het nadien wel wegvijlen, maar dan moet ik ook gelijk inkorten en dat wil ik niet.

Ik heb ze even over mn uitgroei heen geplakt :D

Afbeelding
Afbeelding

Bij deze is ‘t deels weg gevijld en krijg ik een gaatje. Pink ging dan weer wel goed met wegvijlen.
Afbeelding
Afbeelding

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 08:50

Ik had de Lily & Fox wraps geprobeerd. Niet meeeega netjes, maar ik was best tevreden, aangezien ik het nogal hatseflatsie had gedaan en ook totaal niet handig ben met nagellak of iets. Mijn nagels zijn kort en afgekloven. Met iets erop blijf ik er makkelijker af.
Helaas was ik ze binnen twee dagen alweer kwijt. Het zijn goedkope wraps, dus ze hoeven van mij geen weken te blijven zitten. Toch vind ik twee dagen wat kort. Ik vermoed dat het komt door het badderen van kind en insmeren met babyolie. De wraps leken door de olie af te breken (zacht/week en plakkerig). Kon ze er zo afvegen.
Gaat het beter met een topcoat of moet je gewoon helemaal voorkomen dat je handen in aanraking komen met olie?

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:06

_Lorette_ schreef:
Ik had de Lily & Fox wraps geprobeerd. Niet meeeega netjes, maar ik was best tevreden, aangezien ik het nogal hatseflatsie had gedaan en ook totaal niet handig ben met nagellak of iets. Mijn nagels zijn kort en afgekloven. Met iets erop blijf ik er makkelijker af.
Helaas was ik ze binnen twee dagen alweer kwijt. Het zijn goedkope wraps, dus ze hoeven van mij geen weken te blijven zitten. Toch vind ik twee dagen wat kort. Ik vermoed dat het komt door het badderen van kind en insmeren met babyolie. De wraps leken door de olie af te breken (zacht/week en plakkerig). Kon ze er zo afvegen.
Gaat het beter met een topcoat of moet je gewoon helemaal voorkomen dat je handen in aanraking komen met olie?


Ik draag er nu ook twee zonder mn nagels te hebben voorbereid of te hebben afgewerkt, ik kan me ook niet voorstellen dat dat lang houdt :+
Met een voorbereide nagel, nadien een rubberbase en topcoat ga ik er vanuit dat het gewoon 3 weken of langer blijft zitten als normaal.

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:32

Als je er een topcoat over doet, ontvet je de stickers dan eerst? Of moet er een laag onder?
Ik had er vorige week een topcoat overheen gelakt en uitgehard, maar na een dag trok ik de topcoat er zo af.

@Slmt9: ik plak ze anders op. Ik plak ze in het midden, strijk over de middenlijn naar boven en plak dan beide zijdes vast.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:03

_Lorette_ schreef:
Ik had de Lily & Fox wraps geprobeerd. Niet meeeega netjes, maar ik was best tevreden, aangezien ik het nogal hatseflatsie had gedaan en ook totaal niet handig ben met nagellak of iets. Mijn nagels zijn kort en afgekloven. Met iets erop blijf ik er makkelijker af.
Helaas was ik ze binnen twee dagen alweer kwijt. Het zijn goedkope wraps, dus ze hoeven van mij geen weken te blijven zitten. Toch vind ik twee dagen wat kort. Ik vermoed dat het komt door het badderen van kind en insmeren met babyolie. De wraps leken door de olie af te breken (zacht/week en plakkerig). Kon ze er zo afvegen.
Gaat het beter met een topcoat of moet je gewoon helemaal voorkomen dat je handen in aanraking komen met olie?

Ik heb er een simpele niet-gel topcoat overheen en baby douchen en daarna insmeren met babyolie gaat goed, het blijft gewoon zitten. Ik volg wel het advies van de website om niet binnen 6 uur teveel in aanraking met warm water te komen. Dus ik zorg ook bijv dat de flessen afgewassen zijn voor ik met m'n nagels aan de slag ga.

Talishe

Berichten: 1257
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:14

Ik doe een gewone quick dry topcoat en inderdaad de eerste paar uur een beetje voorzichtig, het lijkt net of ze toch een beetje uit moeten harden of dat de lijm goed moet pakken. Olie lijkt mij inderdaad een lastige, aangezien ze aangeven dat je olie kan gebruiken om ze te verwijderen.
Bij die bobbeltjes hierboven zou ik de sticker gewoon weer iets los trekken en dan glad strijken. Ik knip ze trouwens tegenwoordig gewoon af met een nagelknipper, gaat sneller dan vijlen.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:15

Niwla schreef:
Als je er een topcoat over doet, ontvet je de stickers dan eerst? Of moet er een laag onder?
Ik had er vorige week een topcoat overheen gelakt en uitgehard, maar na een dag trok ik de topcoat er zo af.

@Slmt9: ik plak ze anders op. Ik plak ze in het midden, strijk over de middenlijn naar boven en plak dan beide zijdes vast.


Ja, altijd ontvetten, dan de (rubber)base en/of topcoat erover.
De reden dat je de topcoat er waarschijnlijk zo af kon trekken is omdat er geen plaklaag aan de bovenkant van de sticker zit.
Ik doe er dan een basegel tussen die een dubbelzijdige plakwerking heeft. Die hecht aan de sticker én aan de topcoat. Je kan een gewone basegel gebruiken, maar ik gebruik meestal rubberbase omdat dit nog sterker is.
Bij deze uitleg ga ik wel uit van gel met een uv lamp. Dat is in zn geheel gewoon sterker dan gewone lak en topcoat. Dat is dus wel meer werk om eraf te halen dan gewone lak of enkel stickers. Ik werk sowieso al met een elektrische vijl, dus voor mij maakt het geen verschil qua extra werk.
Thx Niwla, ga ik het op die manier proberen.

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:30

Thanks! Ik heb idd een lamp en vermoedde al dat het kwam omdat de sticker niet plakt. Dan moet ik toch even op zoek naar een doorzichtige rubber base, ik heb nu alleen nude kleurig.