Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:20

Slmt9 schreef:
Alles valt en staat met de voorbereiding. Na het opruwen van de nagels kan je ze het beste nog schoonmaken en ontvetten met bijv dit product:
https://www.lenks-webshop.com/c-5214297 ... 1-cleaner/

Daarna een primer en vervolgens een rubberbase, bijv deze:
https://www.lenks-webshop.com/a-5948221 ... escription

De rubberbase hard je uit in de lamp en daarop plaats je gelijk de gellak. Daarna een topcoat erover en dan moet het blijven zitten tot wanneer je het er zelf weer wil afhalen.

Als je de stickers gebruikt is een base niet perse nodig, maar die kan je nog wel over de stickers heen doen om een plaklaag te creeeren tussen je stickers en de topcoat. Dat blijft dan ook weer beter zitten als dat nu problemen geeft.


Ik ben me daar inderdaad van bewust. Ik begin met mijn nagelriemen, daarna ruw ik de nagels op vervolgens ontvet ik ze met een flesje van de nagelsalon waar mijn moeder komt en dan begin ik met de basecoat.

Vooralsnog laten ze heel erg snel los en heb dus ook al 3 merken primer en base geprobeerd, zonder primer of primer alleen op de randjes. Het helpt allemaal niet...

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:29

Stille meelezer hier, na alles gelezen te hebben een starterset ByEmily gekocht. Vandaag aan de slag gegaan, en bleek redelijk makkelijk. Heel blij mee. Zal zo een foto uploaden.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:42

Ik wil het ook wel gaan proberen. Heb nu gel lack op acryl nagels. Maar hoe ga ik die acryl eraf krijgen? Of moet ik dat gewoon laten uitgroeien? Dat duurt een eeuwigheid.

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 17:03

rien10 schreef:
Ik wil het ook wel gaan proberen. Heb nu gel lack op acryl nagels. Maar hoe ga ik die acryl eraf krijgen? Of moet ik dat gewoon laten uitgroeien? Dat duurt een eeuwigheid.


Ik zou dat er door een nagelstyliste laten verwijderen zodat je geen beschadigingen krijgt.

ASF
Berichten: 60
Geregistreerd: 22-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 23:50

Mijn eerste set gelwraps is netjes 2 weken blijven zitten. Toen was ik vooral nieuwsgierig naar het verwijderen, dus heb ik het eraf gehaald.
Nu de 2e set geplakt maar nu ook een geltopcoat gelakt. Vraag me nu alleen af hoe dat er dan af moet. Slim wel om dat na aanbrengen te doen. Maar goed. Dat eerst vijlen en dan de olie voor de wraps? Iemand hier die het weet misschien?

Ik vind trouwens eerst het op maat vijlen van de wraps makkelijker dan het eerst uitharden en dan knippen en vijlen. Maar weet nog niet wat het doet voor de houdbaarheid.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 10:00

Die top coat zit op de wrap, dus als de wrap losweekt, gaat de top coat vanzelf mee.

Nu weer Lily & Fox erop.

Afbeelding

SassyMoon
Berichten: 297
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 11:41

Gisteren mijn eerste bestellingen nagelstickers van Lily & Fox binnen gehad. Besteld nav dit topic. Ik heb ze nog niet opgedaan, maar ben al wel heel erg onder de indruk van de chique verpakking. Overal een persoonlijk berichtje en proefsetje erbij. Ik heb ze ook van Temu en die zijn prima voor een week. En perfect om mee te oefenen. Ik vind het heel gemakkelijk nu om een nieuw setje op te doen. Ik merk ook dat mijn nagels herstellen van het nagellak gebruik.

Afbeelding

ASF
Berichten: 60
Geregistreerd: 22-01-13

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 15:27

Dankjewel MoniqueT!

Ik twijfel nog over een Lily & Fox bestelling. Gaat er vast nog wel komen. :P

Polarize
Berichten: 711
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 15:30

Hoe doen jullie met korte nagels het trouwens? Ik laat ze nu eerst een beetje uitgroeien (flinke uitdaging want ik ben een nagelbijter), anders zijn ze gewoon zo kort dat ik de wrap niet netjes bij kan vijlen.
Het groeit allemaal vrij snel, dus nog een weekje van mijn nagels af blijven en dan zijn ze lang genoeg om de wraps netjes te kunnen zetten
Afbeelding

Siers83

Berichten: 7369
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:11

Ik zit hier nu al een tijdje te volgen en wil ook eens wat proberen. Waar moet ik wat kopen? Welke site is een aanrader voor een starterset? Voor niet te veel geld natuurlijk. Ik heb nu helemaal niks op mijn nagels en wil ook wel eens wat leuks.
Of kan ik beter een potje nagellak halen?

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:15

Ik heb ze eerst met BIAB wat langer laten groeien :-)

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:17

Ik heb ze eerst met BIAB wat langer laten groeien :-)

Lily and Fox heeft echt goede en goedkope nagelwraps. Met een bokkepootje, een cleanser en een flesje topcoat en een lamp ben je klaar. Ik heb mijn starterset van Amazon, bij ons in Spanje hebben ze geen Bol. Ik vind de top coat Victoria Vynn fijn.

xMyrth

Berichten: 2805
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:36

Ik begin te twijfelen of ik ook eens zo'n wraps ga proberen. Ik doe nu zelf gellak, maar na een week begint het toch altijd wel wat af te takelen. Het zou leuk zijn om iets te vinden dat wat langer blijft zitten... :')

ASF
Berichten: 60
Geregistreerd: 22-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:33

MoniqueT schreef:
Ik heb ze eerst met BIAB wat langer laten groeien :-)

Lily and Fox heeft echt goede en goedkope nagelwraps. Met een bokkepootje, een cleanser en een flesje topcoat en een lamp ben je klaar. Ik heb mijn starterset van Amazon, bij ons in Spanje hebben ze geen Bol. Ik vind de top coat Victoria Vynn fijn.


Dus gewoon de wraps van L&F die zonder lamp gaan en dan wel een topcoat voor lamp? Hoe lang blijft dat bij jou dan mooi?

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:27

Je kan de Lily and Fox zonder lamp gebruiken, maar ik wil voor de stevigheid en bescherming er liever een topcoat over die ik dus uithard. Ik doe er een dag of 10 mee, maar dat komt ook omdat ik dan wel liever een nieuw kleurtje wil. Nooit langer geprobeerd.

De setjes kosten 1,99 dus een keer een nieuwe plaatsen is niet zo duur ;-)

Kana

Berichten: 9057
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:30

ASF schreef:
MoniqueT schreef:
Ik heb ze eerst met BIAB wat langer laten groeien :-)

Lily and Fox heeft echt goede en goedkope nagelwraps. Met een bokkepootje, een cleanser en een flesje topcoat en een lamp ben je klaar. Ik heb mijn starterset van Amazon, bij ons in Spanje hebben ze geen Bol. Ik vind de top coat Victoria Vynn fijn.


Dus gewoon de wraps van L&F die zonder lamp gaan en dan wel een topcoat voor lamp? Hoe lang blijft dat bij jou dan mooi?

Ik doe dit ook, het blijft dan twee weken perfect zitten.

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:33

Hecht de topcoat goed op de strips? Geen basiscoat onder de strip?
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 04-03-24 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:33

Ik heb ook Lily & Fox besteld!

Inderdaad erg leuk hoe zorgvuldig het verstuurd wordt.
Nailart lukt me zelf met gellak gewoon niet mooi genoeg op wat simpele dingen na, dus ik ben benieuwd hoe de strips bevallen.


Afbeelding

Kana

Berichten: 9057
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:36

F_Orumster schreef:
Hecht de topcoat goed op de strips? Geen basiscoat onder de strip?

Ja de topcoat hecht top. Ik gebruik peel-off gelbase, omdat ik een hekel heb aan gellak verwijderen. De base ontvet ik wel heel erg goed voordat ik de stickers plak. Wel merk ik dat de stickers veel beter plakken op je ontvette nagel dan op een base.

Polarize
Berichten: 711
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:59

MoniqueT schreef:
Ik heb ze eerst met BIAB wat langer laten groeien :-)

Lily and Fox heeft echt goede en goedkope nagelwraps. Met een bokkepootje, een cleanser en een flesje topcoat en een lamp ben je klaar. Ik heb mijn starterset van Amazon, bij ons in Spanje hebben ze geen Bol. Ik vind de top coat Victoria Vynn fijn.

Ahh ja biab vind ik op dit moment niet enorm nodig omdat mijn nagels wel snel groeien en vrij sterk zijn. Een mm erbij in een week vind ik iig best snel :') nog een goeie week en dan zijn ze ook wel lang genoeg om er netjes een wrap op te kunnen doen.

Ik ben ook maar bij lily and fox gaan kijken en laten we maar zeggen dat er nu een aantal wraps onderweg zijn :')

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:34

F_Orumster schreef:
Hecht de topcoat goed op de strips? Geen basiscoat onder de strip?


Ik heb zowel een base coat als een tape bond gebruikt en volgens mij werkt het het beste op goed ontvette nagels, zonder verder iets erop. Mijn eigen nagels zijn nog nooit zo sterk geweest.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 14:14

Ik gebruik er meestal de primer van Sally Hansen onder (hebben ze gewoon bij de Etos) en vaak indd een top coat die je met een lamp kan uitharden. Mijn nagels doen het er goed op.

Muze
Berichten: 5295
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 15:01

Welke zijn fijn voor “blote korte nagels”….
Dus geen lampen en allerlei ander materiaal; puur als vervanging van een lakje

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 16:00

Volgens mij kan je daar ook prima de Lily and Fox voor gebruiken hoor. Ik maak ze wat steviger met de coat en lamp, omdat ik altijd neig te bijten.

Niwla

Berichten: 4117
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 16:30

Ik heb mijn Lily and Fox bestelling binnen, ik was verrast hoe snel het er op zit. Helaas begaf mijn lamp het, dus ik heb geen topcoat erop gedaan. Het zit nu sinds zaterdag, dus nog niet heel erg lang, maar ik heb in tussentijd wel stallen gemest en mijn paard gereden.

Als ik zelf gellak zette, dan was ik minimaal een uur bezig en had ik altijd binnen 4 dagen chips eraf. Welke top of base ik ook gebruik en hoe dun ik ook lak. Dus als dit langer dan 4 dagen blijft zitten ben ik al blij.