Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 17:23

Afbeelding

Eerste Lily poging.
Rubber base eronder, top coat erover.
Nog niet geheel bubbelvrij erop, maar dat wordt met wat oefenen vast beter.

Slmt9

Berichten: 4820
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 17:29

Heb je de rubberbase eerst uitgehard? Zonder uitharden heb je de mogelijkheid om eerst de sticker goed te plaatsen (net als bij een waterdecal mocht je dat kennen), bubbels eruit en dan pas uitharden.

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 17:39

Eerst uitgehard inderdaad, ga ik volgende keer dan anders proberen! :D

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 17:41

Slmt9 schreef:
Heb je de rubberbase eerst uitgehard? Zonder uitharden heb je de mogelijkheid om eerst de sticker goed te plaatsen (net als bij een waterdecal mocht je dat kennen), bubbels eruit en dan pas uitharden.

Doe je dan even 10s onder de lamp of helemaal pas na de decal?

Slmt9

Berichten: 4820
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 17:51

Nee, je hard helemaal niet uit tot de sticker/decal naar wens is geplaatst.

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 17:51

Ik plaats ze altijd in de plaklaag, zal het eens anders proberen!

fleurtjeuh
Berichten: 10341
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:11

Gellak in welke vorm dan ook, kan niet goed uitharden als het geen rechtstreeks licht krijgt.
Denk daar wel even over na, want dit kan allergieën in de hand werken

Slmt9

Berichten: 4820
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:23

Deze wijze van plaatsen is niet iets nieuws of ongebruikelijk en ik heb het zelf nog nooit gehoord dat je er allergieën van kan krijgen.
Het wordt ook gebruikt bij het plaatsen van full cover tips, press on en dual form. Dan zit er ook altijd een laagje tussen. Langer uitharden is dan wel aan de orde. Bij een decal doe ik dit zelf niet (langer uitharden).
Om die reden moet je gellak ook niet in de zon bewaren, ook door de verpakking heen gaat dat uitharden.

Allergieën, heb ik iig geleerd komen doordat het product de huid raakt.

Polarize
Berichten: 711
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:25

Ik werd ongeduldig en heb toch een setje wraps op mijn nagels gedaan, ondanks dat ze nog iets te kort zijn naar mijn zinnen. Maarja, ik heb nu een week niet aan mijn nagels gezeten, dus heb hoop dat dit betekent dat ik ook minimaal een week niet ga friemelen met de wraps. Dit setje had ik vgm gratis bij een bestelling gekregen, dus ook geen drama dat het niet helemaal netjes is. Vooral het afvijlen van de overige wrap vind ik nog wat lastig, maar dat komt ook deels dus doordat mijn nagels nog aan de korte kant zijn en ik zo'n beetje op mijn vinger zit te vijlen

Afbeelding

fleurtjeuh
Berichten: 10341
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:41

Slmt9 schreef:
Deze wijze van plaatsen is niet iets nieuws of ongebruikelijk en ik heb het zelf nog nooit gehoord dat je er allergieën van kan krijgen.
Het wordt ook gebruikt bij het plaatsen van full cover tips, press on en dual form. Dan zit er ook altijd een laagje tussen. Langer uitharden is dan wel aan de orde. Bij een decal doe ik dit zelf niet (langer uitharden).
Om die reden moet je gellak ook niet in de zon bewaren, ook door de verpakking heen gaat dat uitharden.

Allergieën, heb ik iig geleerd komen doordat het product de huid raakt.

Volgens mij zijn die tips wel altijd volledig doorzichtig zodat het licht erdoor kan.

Slmt9

Berichten: 4820
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:51

fleurtjeuh schreef:
Slmt9 schreef:
Deze wijze van plaatsen is niet iets nieuws of ongebruikelijk en ik heb het zelf nog nooit gehoord dat je er allergieën van kan krijgen.
Het wordt ook gebruikt bij het plaatsen van full cover tips, press on en dual form. Dan zit er ook altijd een laagje tussen. Langer uitharden is dan wel aan de orde. Bij een decal doe ik dit zelf niet (langer uitharden).
Om die reden moet je gellak ook niet in de zon bewaren, ook door de verpakking heen gaat dat uitharden.

Allergieën, heb ik iig geleerd komen doordat het product de huid raakt.

Volgens mij zijn die tips wel altijd volledig doorzichtig zodat het licht erdoor kan.


Nope, de full color tips heb je in alle kleuren en maten. Potjes/tubes van gellak zijn ook niet transparant. Waterdecals heb je ook voor de volledige nagel.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 20:25

Polarize schreef:
[ [url=m/gjX78a.jpg]Afbeelding[/url] ]


Netjes!

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 22:20

fleurtjeuh schreef:
Gellak in welke vorm dan ook, kan niet goed uitharden als het geen rechtstreeks licht krijgt.
Denk daar wel even over na, want dit kan allergieën in de hand werken

Daar dacht ik inderdaad ook aan. Dat de gellak daaronder dan niet uithard. Dus ik altijd op de plaklaag na het harsen en dat gaat goed.

Slmt9

Berichten: 4820
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:23

Ik merk dat ik wat geirriteerd wordt van deze reacties (iets met PMS ~~}> ).
Ik benoem het nog eenmaal en dan houd ik er over op: bang zijn dat het niet voldoende uit hard of dat je een allergie krijgt is niet nodig :D

Polarize
Berichten: 711
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 00:40

MoniqueT schreef:
Polarize schreef:
[ [url=m/gjX78a.jpg]Afbeelding[/url] ]


Netjes!

Ja ik ben er heel blij mee!
Helaas zit één wrap niet helemaal goed, mijn nagels zijn heel erg rond, en ik denk dat deze bij het vijlen iets los heeft gelaten aan de zijkant en nu iets gelift is van mijn nagel bij het hard worden onder lamp. Ik ga morgenochtend voor werk eens kijken of ik het kan fixen, anders ben ik bang dat die er halverwege de dag niet meer op zit :')

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 08:37

Slmt9 schreef:
Ik merk dat ik wat geirriteerd wordt van deze reacties (iets met PMS ~~}> ).
Ik benoem het nog eenmaal en dan houd ik er over op: bang zijn dat het niet voldoende uit hard of dat je een allergie krijgt is niet nodig :D

Voorzichtigheid wat dit betreft kan geen kwaad natuurlijk, maar ik kan het me voorstellen dat het irritant is wanneer we het verkeerd hebben.

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 08:48

Ik volg ook. Ik wil dit ook wel een keer proberen. Gewone nagellak beschadigt heel snel bij mij en mijn nagels worden er slecht van, gaan snel scheuren enzo. Als dit goed blijft zitten en niet slecht is voor je nagels dan is dat echt een oplossing.
Je hebt dus altijd een speciale lamp nodig begrijp ik? Het is dus wel even een investering.

Slmt9

Berichten: 4820
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 09:43

F_Orumster schreef:
Voorzichtigheid wat dit betreft kan geen kwaad natuurlijk, maar ik kan het me voorstellen dat het irritant is wanneer we het verkeerd hebben.


Daar heb je gelijk aan, zeker als je niet vaak met deze producten werkt wil je extra voorzichtig zijn en geen allergie ontwikkelen omdat het tegen je huid komt.

Niwla

Berichten: 4117
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:01

Suzanne F. schreef:
Ik volg ook. Ik wil dit ook wel een keer proberen. Gewone nagellak beschadigt heel snel bij mij en mijn nagels worden er slecht van, gaan snel scheuren enzo. Als dit goed blijft zitten en niet slecht is voor je nagels dan is dat echt een oplossing.
Je hebt dus altijd een speciale lamp nodig begrijp ik? Het is dus wel even een investering.

Nee. Je kunt de wraps van Lily and Fox zonder lamp gebruiken, dan blijven ze alleen iets minder lang zitten. Die van mij zitten nu vier dagen heel netjes.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:49

Ik heb gewoon een klein lampje van het Kruidvat en die werkt prima. Was volgens mij €5.

Mijn eerste setje met de stickers van het Kruidvat was niet echt een succes. Die had ik op donderdag geplaatst en op zaterdag er weer afgehaald omdat er van alles afgechipt was en eentje helemaal verdwenen.
Vorige week een setje van By Emily geplaatst en die doen het veel beter. Dat zit er morgen een week op en ziet er nog heel netjes uit. Zaterdag gaan we uit eten en dan denk ik dat ik ze wel vernieuw ook omdat mijn nagels snel groeien dus de randen zichtbaar worden.

Los van hoe het eruit ziet doe ik het vooral omdat mijn nagels super zwak zijn en dat lijkt echt goed te helpen. Ik ga ook een keer bij Lily & Fox bestellen om te kijken of ik daarmee met een topcoat erover hetzelfde effect heb. Dat scheelt wel enorm in de kosten en omdat je het super snel kunt doen is het ook niet erg om iedere week te wisselen.

Unicornetto
Berichten: 2388
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:39

Ik had de gel nagelwraps van ByEmily, maar na een week laten al veel randen los. Ondanks een topcoat.

Ik ga vanavond maar wat bij Lily&Fox bestellen. Dat scheelt een hoop in de kosten en als ik toch een topcoat gebruik maakt het denk ik niet uit of je gelwraps of gewone gebruikt. Ik ben heel benieuwd!

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:12

Ik gebruik de nagelstickers van Kruidvat
Heb ze zowel zonder als met lampje
Met lamp heb ik nog niet geprobeerd

zonder lamp blijven lang zitten Afbeelding
Net na het plakken

Afbeelding
3 weken later

Ze moeten er nu wel echt af hahaha
Iets met nog geen tijd gehad

Slmt9

Berichten: 4820
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:15

Unicornetto schreef:
Ik had de gel nagelwraps van ByEmily, maar na een week laten al veel randen los. Ondanks een topcoat.

Ik ga vanavond maar wat bij Lily&Fox bestellen. Dat scheelt een hoop in de kosten en als ik toch een topcoat gebruik maakt het denk ik niet uit of je gelwraps of gewone gebruikt. Ik ben heel benieuwd!


Je kan nog een rubberbase over de wrap doen, uitharden en dan topcoat. Aan de wrap zelf zit geen hechting, een rubberbase hecht sterk aan beide kanten (dus aan de wrap én de topcoat. Seal je je nagel ook met de topcoat?

SassyMoon
Berichten: 297
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 14:01

fabske schreef:
Ik gebruik de nagelstickers van Kruidvat
Heb ze zowel zonder als met lampje
Met lamp heb ik nog niet geprobeerd

zonder lamp blijven lang zitten [ [url=m/ABiyZa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net na het plakken

[ [url=m/VsPZML.jpg]Afbeelding[/url] ]
3 weken later

Ze moeten er nu wel echt af hahaha
Iets met nog geen tijd gehad



Hebben ze die echt bij Kruidvat? Ik kon ze niet vinden. Ik gebruik ook geen lamp, alleen een laagje doorzichtige basis nagellak als top eroverheen. Meer ook om het plastic gevoel kwijt te zijn van de stickers. Ik heb ze nu van Temu ruim een week op en zitten nog prima.
Afbeelding

Siers83

Berichten: 7370
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 19:22

Ik zag dat Hema een topcoat heeft die je zonder lamp kunt gebruiken. Iemand bekend ermee?