Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suus_toes

Berichten: 984
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 18:48

Mijn plan was ook om 4 week vooraf te stoppen.
Maar ook ik zit al in de ziektewet, en sta dus sinds afgelopen week ook niet meer aan het bed.
Dus verplicht om 6 weken voor de uitgerekende datum er uit te gaan.
Maar goed, daarna natuurlijk nog lekker 10 week verlof, +3 week zomer vakantie.

Dus mij zien ze pas eind november weer eens een keer. :):)
En dan nog maar even heel goed nadenken ivm kinderopvang en werk wat het voordeligste is...
Volgens mij krijgen wij amper vergoeding, wat zou betekenen dat ik aan het werk ben voor de opvang.

Ook werk ik nog aan huis, dus misschien dat ik daar wat meer uren in ga pakken dan en wat minder in de zorg (?)...

De tijd zal het leren. :o

redbutton
Berichten: 982
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:52

Hier vanochtend weer bij de verloskundige geweest. Alles netjes in orde.
Buik en baby loopt alleen voor in groei gaf ze aan. Over 2 weken een groeiecho en de maandag erna terug naar de verloskundige, moest mn partner ook meekomen. Eigenlijk geen idee waarom.
Zijn er meer waar de baby voor lijkt te liggen qua groei? Ik was wel maar 1kg aangekomen in 3 weken dus dat valt heel erg mee.

jasz

Berichten: 2225
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:05

Zal straks alles bijlezen, maar ik had dat bij m'n oudste. 2 groeiechos gehad en uiteindelijk helemaal niks aan de hand en hij was echt maar net boven gemiddeld bij geboorte met 40+3. Goed dat ze het in de gaten houden hoor! Maar het hoeft niet gelijk iets te betekenen gelukkig en ze zitten er ook weleens een beetje naast

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:24

@Lien de cultuur op je werkplek is super belangrijk! Thuis werken is heel erg prettig maar de rest moet ook goed zijn. Snap heel goed dat je dan liever naar kantoor gaat en wel leuk werkt. Hopelijk krijg je de goedkeuring om 4 weken vooraf te stoppen zodat je daarna lekker van de baby kunt genieten.

@MerelV al bijna verlof, ik snap dat je ernaar uitkijkt! Wat goed dat je nog wekelijks gaat zwemmen.

@Suus_toes lastig hé die kinderopvang met al die kosten.... wij hebben nu gekozen voor twee dagen opvang aangezien het kindje er toch ook wel heel erg veel van leert en het het later allemaal wat makkelijker maakt voor het kind om bijvoorbeeld naar school ofzo te gaan. Maargoed we gaan zien hoe het komt als het kindje er echt is.

@Redbutton fijn dat alles goed was. Voorlopen qua groei kan ik je niet echt verder mee helpen. Hopelijk valt alles mee.

suus_toes

Berichten: 984
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:07

tijger schreef:
@Lien de cultuur op je werkplek is super belangrijk! Thuis werken is heel erg prettig maar de rest moet ook goed zijn. Snap heel goed dat je dan liever naar kantoor gaat en wel leuk werkt. Hopelijk krijg je de goedkeuring om 4 weken vooraf te stoppen zodat je daarna lekker van de baby kunt genieten.

@MerelV al bijna verlof, ik snap dat je ernaar uitkijkt! Wat goed dat je nog wekelijks gaat zwemmen.

@Suus_toes lastig hé die kinderopvang met al die kosten.... wij hebben nu gekozen voor twee dagen opvang aangezien het kindje er toch ook wel heel erg veel van leert en het het later allemaal wat makkelijker maakt voor het kind om bijvoorbeeld naar school ofzo te gaan. Maargoed we gaan zien hoe het komt als het kindje er echt is.

@Redbutton fijn dat alles goed was. Voorlopen qua groei kan ik je niet echt verder mee helpen. Hopelijk valt alles mee.



Dat is inderdaad ook een idee.
Wij zitten er mee dat m'n vriend (op papier) 40u werkt , maandag t'm vrijdag.
En ik 24uur onregelmatig in de zorg.
De opvang is hier op vrijdag + weekenden gesloten.

Dus moet sowieso dus die 24uur per week opgeven, maandag tm donderdag.
Dus wel beetje jammer in de weken dat ik dan ergens doordeweeks vrij ben. Of maar 2 dagen oid hoef te werken...
Dan betaal je dus wel gewoon voor de opvang. En om het kindje nou heen te brengen, omdat ie er kan zijn... Dat zie ik mezelf ook niet doen. :')

M'n ouders en schoonouders willen geen vaste oppas dag (helaas :P )


Als er meer mensen in de zelfde situatie zitten, dan hoor ik ook graag hoe jullie dat oplossen.. als er een oplossing voor is iig.

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:10

Oh dat is een lastige puzzel zeg.. geen idee of gastouders flexibeler zijn maar heb je daar ook naar gekeken?

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:11

Oef dat maakt het inderdaad wel lastiger. Is flexibele opvang niet handig of is er iemand anders in je netwerk die jij goed genoeg kent en vertrouwd om te laten oppassen?

Het is inderdaad zonde om te betalen als het niet nodig is.
Is een kinderopvang misschien iets verderop wel flexibeler?

Je hebt trouwens ook allebei recht op ouderschapsverlof, misschien dat je daarmee nog iets kan regelen?

redbutton
Berichten: 982
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 19:31

Bieden ze ook flexibele opvang aan suus_toes? Vrienden van ons waarbij zij in de zorg werkt doen dat. En omdat ze regelmatig in het weekend werkt hebben ze doordeweeks minder opvang nodig.

Mijn vriend werkt 55u in 4 dagen, ik 32u. Straks gaat de kleine 2 dagen naar de opvang en mijn vriend gaat 40u werken. 1 dag komen om en om de oma's.
Maar duur is het zeker, en het viel ons tegen wat we terug kregen. Maar we doen alle 2 ons werk heel erg graag dus willen het nog niet minderen.

Farjen

Berichten: 8004
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 20:54

Qua moederschapsverlof is het zo in België dat je 15w krijgt. Voor de bevalling mag je max 6w voor de uitgerekende datum in verlof en moet je minstens 1 week nemen. Na de bevalling is het minimum 9 weken of meer als je langer hebt gewerkt voor je bevalling :)
Mijn leidinggevende wilt dat ik tot een week voor de bevalling blijf werken. Voorlopig heb ik het ook zo doorgegeven aan HR. Hier is het wel zo als je ziek wordt voor die tijd, dat je moederschapsverlof nog niet ingaat. Dus het kan best zo zijn dat je 5 weken ziek bent voor de bevalling, je 15 weken moederschapsverlof blijft onveranderd.

Na de bevalling heb ik dus 11 - 14 weken moederschapsverlof, graag zou ik dat nog aanvullen met ouderschapsverlof want de opvang is maar vanaf Oktober en dan enkel voor 2 dagen dus dat is niet combineerbaar met mijn fulltime werk. Dus helaas moet de baby wel al redelijk vroeg naar de opvang :(
Mijn man is zelfstandige maar werkt voor een klant waar hij wel wat vakantie kan nemen maar niet zoveel. Hij "spaart" nu zijn vakantiedagen op voor de bevalling.

Hier werk ik in de zorg maar heb aangepast werk gekregen. Voornamelijk zittend werk maar moet wel heel veel van lokaal veranderen en dan telkens zitten/rechtstaan. Lijkt stom maar als er veel patiënten zijn/drukte heb ik op het einde van de dag soms harde buiken :( Maar hier is de sfeer/omgeving ook een grote stoorzender, zoals ik al zei zijn ze niet zo "blij" met de zwangerschap.

Nicole_Floor, fijn van de goede bloedwaarden en het lange/grote baby :D

Lien_ hier inderdaad beetje hetzelfde. Ik kijk naar vacatures om al wat inspiratie op te doen maar ik doe er verder niets mee. Behalve het idee dan om een nieuwe opleiding te starten :) Ik had vorige week naar een recruiter gebeld voor informatie omtrent die opleiding, en ik zei toen dat ik niet op zoek was naar ander werk omdat ik zwanger ben en ik dus dacht dat werkgevers er niet op zitten te wachten. Maar zij zei dat een zwangerschap geen probleem is, dus als ze daar al openminded over zijn, zal een baby ook geen probleem zijn :)

Redbutton fijn dat alles in orde was! Bij de metingen bij mij deze week was het ipv 25+6 op sommige metingen 26+2 tot zelfs 26+6 maar de gynaecoloog heeft daar niets speciaals over gezegd. Hoeveel zou je voor lopen?

Suus-Toes, hier zal dat ook zo zijn in het begin. De baby zou al 2 dagen naar de opvang gaan terwijl ik noodgedwongen nog thuis zal zijn want ik kan niet maar 2 dagen opvang combineren met het werk.
Misschien wat stom van het geld, maar dat zijn dan wel eens dagen dat je wat ademruimte hebt om naar het paard te gaan, huishouden, boodschappen, ... of zelfs eens een douche/bad te nemen zonder de stress dat je de baby hoort huilen ofzo :o

suus_toes

Berichten: 984
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 08:22

RianneH; Gastouders zijn hier bijna tot niet te vinden helaas, en het probleem dan is... Stel de gastouder is een keer ziek oid.. dan heb je dus geen opvang. Dat willen wij voorkomen.

Tijger; hier in de buurt van vertrouwde netwerken, is altijd wel wat.. maar die mensen werken zelf ook. Haha.

En wat betreft ouderschap verlof, ik neem zelf 43x elke vrijdag verlof op. (Heb 216uur en neem 5 uur per week op) Omdat dan dus de opvang dicht is.
M'n vriend wil zijn verlof opzich ook wel opnemen. Die had al heel leuk bedacht, "neem ik ook de vrijdag (betaald)verlof, dan ben jij thuis, kan ik mooi voor mezelf aan de klus. Win win situatie."
Mannen logica. :')

Redbutton; ja ergens kan je het wel flexibel indelen. Had op de site wel flexibele dagen aangeklikt.
Maar alsnog moet je je maand uren opgeven.
Maar gelukkig was die vrouw heel makkelijk, en bijstellen zou geen probleem zijn :)

Farjen; haha ja dat zou ergens dan wel lekker zijn, even me-time.
Maar lijkt me ook wel een drempel hoor om zo'n klein mini mensje weg te brengen terwijl je zelf thuis bent. :=
Hier staan de paarden aan huis, dus hoef daar gelukkig niet voor weg :)
Baby moet maar flink veel mee naar de paarden, dat wordt zijn hobby straks aangezien deze moeder niet langs het voetbalveld gaat staan. :')
"Sorry kind, je hebt geen keus" :+

redbutton
Berichten: 982
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 08:56

Haha echte mannen logica. Heeft mijn vriend ook aan gedacht, en toen zei ik dat we dan ook een dag opvang kunnen uitsparen als hij 3 dagen ging werken.
Die vrienden van ons moeten 2 weken van te voren aangeven wanneer de kinderen komen. Dus als zij het rooster heeft gaat ze plannen. Aan het eind van het jaar had ze maar een paar dagen over, die hebben ze besteed door zelf thuis wat grote klussen in te plannen waarbij het handig was dat de kleine er niet was. Is wel duurder dan regulier maar voor hun werkt het goed.

Ik weet nog niet wat ik met mn ouderschapsverlof doe, neem denk regelmatig een week gezien wij met een oneindige verbouwing bezig zijn haha

@farjen, hier meet de verloskundige alleen de buik. Zij echoed niet meer, dat gaan ze met 28 weken weer doen. Dus dan weten we pas echt meer hoever ze voor ligt.

Fenn

Berichten: 6144
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 12:52

We gaan gezellig hard hier. Leuk om met iedereen mee te lezen! Fijn dat de meeste echo's en controles goed zijn.

Mijn werkgever vergoed verlof tot aan 100%. Ik neem extra betaald ouderschapsverlof op direct na mijn verlof. Start verlof met 34,5 en heb dan tot oktober. Voelt bijna te lang, maar vind ik wel fijn in combinatie met borstvoeding en anders ga ik het verlof niet echt gebruiken ben ik bang.

Lijkt me lastig met onregelmatige werktijden! Vriend en ik werken allebei vier dagen en kind gaat nu en kinderen straks drie dagen naar de opvang. Heel duur, maar ben blij met de vrijheid. Als mijn vriend zou zeggen neem ik dezelfde dag vrij kan ik wat klussen doen zou ik hem exact het tarief van de opvang rekenen geloof ik... maar goed, scheelt dat we redelijk gelijkwaardige banen hebben en regelmatige uren. Ik verdien iets meer en qua zorgen willen we het gelijkwaardig houden. Qua andere klussen ook. Mijn vriend neemt een deel betaald verlof op na de bevalling en een deel als ik staet met werken. Kan ik rustig starten en kan hij ook alleen zorgen.

Ik had ook een grotere groei rond week 24 oid. Groeiecho gehad en bleek veel vruchtwater. Inmiddels is mijn buik weer op het gemiddelde voor het termijn, blijkbaar een vroege groeispurt gehad.

Dit weekend vieren we de verjaardag van de oudste, die is nu 2. Heel gezellig. Tussendoor hoop ik de babykamer te schilderen. Heel langzaam wordt het echt wat.

nicole_floor

Berichten: 3253
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 15:42

Bij ons gaat die vanaf oktober 2 dagen naar de opvang. Ik ga met werk van 40 naar 28 uur. Op papier blijf ik 36 uur werken. Ik ga 8 uur per week aanvullen met ouderschapsverlof. En hij gaat elke vrijdag naar mijn ouders en mijn schoonmoeder komt op donderdag om de week.

Mijn vriend is boer dus heeft niet echt ouderschapsverlof. Natuurlijk kan hij altijd wel een dag vrij nemen, maar niet echt een vaste dag in de week. Hij heeft wel met de buurjongens geregeld dat zij de week van de geboorte zijn werk overnemen.
En we hebben ook nog eigen personeel die het een en ander op kunnen vangen.

jasz

Berichten: 2225
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 21:59

Leuk om te lezen hoe iedereen zn verlof en alles daarna gaat invullen!

Ik moet ook met 34 weken met verlof wegens al deels ziekgemeld. En dan zou ik tot ongeveer begin november verlof hebben. Dan wil ik nog wel wat vakantie opnemen en daarna 1 dag per week ouderschapsverlof. Werk nu 4 dagen en wil dan zo lang mogelijk 3 dagen werken tot m'n ouderschapsverlof op is.
M'n oudste gaat vanaf 2025 naar de basisschool maar gaat het eerste jaar nog niet op de woensdagen, dus zou kan ik ook dat opvangen en hoef ik niet daar nog wat voor te regelen.
De jongens hebben nu 3 dagen opvang en de baby gaar straks eerst 2 dagen en dan vanaf dat hij 10/11 maanden is ook 3 dagen.
M'n vriend werkt 40 uur en hij neemt een aantal weken ouderschapsverlof en vakantie op na de bevalling. Zou wel fijn zijn als hij er in ieder geval de eerste maand gewoon is.

Ik heb gisteren de 22 weken prik gehaald. Nu dus wel alles weer zo'n beetje gehad van de dingen die je allemaal moet doen en regelen in het begin. Gek idee dat het nu gewoon wachten is. Ga er vanuit dat ik binnen nu en 6 weken cholestase krijg en medisch word (hoop uiteraard van niet, maar ben ook realistisch). Maar voor nu gaat het lekker hier en m'n buik groeit goed en de baby is lekker druk aan het schoppen de hele dag :)

redbutton
Berichten: 982
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 16:14

Ik dacht vandaag even met de hond te gaan wandelen om asperges te gaan halen, maar 7km wandelen is echt teveel, had ik misschien vooraf ook wel kunnen bedenken.

Kabayo

Berichten: 14030
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 20:43

Redbutton ja dat wordt hem niet meer. Ik had dat paar weken terug al met 5km. Ik was echt kapot. Wat werkt je vriend veel uren! Wat doet hij? Ik heb er nog niet van gehoord, dat voorlopen op de groei. Gaat je partner normaal gesproken niet mee naar de verloskundige? Ik ben nog nooit alleen gegaan :o

Jasz hele planning zo! Lijkt mij wel lastig managen :o
Fijn dat de prik ook weer geregeld is. Kan je ook weer afstrepen. Hoop dat je geen cholestase krijgt. En ik ga even Googlen wat dat is :+

Nicolefloor wat fijn dat de buurjongens het even kunnen overnemen. Ook wel fijn dat je man veel thuis is. Super dat alles goed was.

Fenn dat is ze volgens mij zelfs verplicht, die 100%. Geloof wel dat die opvang duur is ja := Gefeliciteerd met je oudste!

Farjen lijkt mij pittig 1 weekje voor je bevalling nogsteeds werken. Lijkt mij enorm lastig ook dat je zwangerschap niet gewenst is bij je werk... Ik zou dan eigenlijk ook zo eigenwijs zijn om ander werk te gaan zoeken :+

Suus_toes oh lastige planning. Hoop dat je iets kan vinden. En het is helaas inderdaad enorm duur...

MerelV dat zwangerschap zwemmen is inderdaad enorm fijn!

Lien_ ook zoekende voor een nieuwe baan lees ik. Ik hoop dat je wat leuks vind :)

Tijger succes met de echo morgen. Je voeld vanzelf bewegingen :j Ah oke! Leuke opleiding. Hoop dat het slaagd voor juni :D

RianneH geniet van je vakantie! Heerlijk! Qua verlof zit ik al vanaf week 19 in de ziektewet. Dus er veranderd eerst niet veel. Ik heb thuis een eigen bedrijf. Dat loopt door tot op de dag van de bevalling. En daarna

Hier tellen we ook mooi door. Ze was vrijdag echt heel druk. Vandaag voel ik haar ineens een stuk minder. Dan maak ik mij wel weer zorgen. Hebben jullie dat wel eens? Voel wel wat bewegen, maar niet veel/extreem
Vrijdag shoot gehad in de tulpen :D
Morgen alweer 29 weken
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 21-04-24 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

redbutton
Berichten: 982
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:03

Mooie foto kabayo!

Ik heb dat ook wel eens, zeker als ik een drukke dag heb gehad. Maar vaak begint ze dan als ik ga liggen. Mijn verloskundige zegt dat ik vanaf 26 weken elke 8u de baby moet voelen anders moet ik bellen. Bij twijfel zou ik gewoon bellen, daar zijn ze voor.

Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur met een veel te groot hart voor de zaak (denkt altijd dat hij de luiheid van zijn collegas moet oplossen). Gok wel dat dat straks een stuk minder zal zijn als de baby er is, zal hij wel eerder thuis willen zijn. Voordeel is wel dat hij al een vaste vrije dag heeft op woensdag

redbutton
Berichten: 982
Geregistreerd: 12-12-08

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:13

En mijn vriend is de eerste paar keer meegeweest naar de verloskundige. Maar met onze beider werktijden was het wat lastig plannen. Hij is altijd meegeweest naar de belangrijke afspraken zoals de 13 en 20 weken echo maar we hebben er bewust van gekozen dat als het een simpele afspraak was ik alleen zou gaan zodat hij makkelijker kon zorgen bij de belangrijke dingen te zijn

nicole_floor

Berichten: 3253
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:22

Mijn vriend gaat altijd mee naar de verloskundige. Hij kan dat eigenlijk altijd wel even tussendoor plannen. Meestal heb ik de afspraken altijd sochtends. En mijn verloskundige zit op de route van mijn werk, dus dan brengt mijn vriend mij naar mijn werk en haalt me smiddags/savonds weer op. :D

jasz

Berichten: 2225
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:20

Ik ga altijd alleen naar de verloskundige, vriend is nu 1 keer mee geweest. Maar anders met de derde denk ik en fan hoeven we moet steeds oppas te regelen. Bij m'n eerste zwangerschap wad m'n vriend wel altijd mee. Hij gaat wel mee naar alle echo's.

En cholestase is dat je lever niet goed je galzurenzouten kan afvoeren, waardoor dat zich gaat ophopen. Je krijgt daardoor extreme jeuk over je hele lichaam, vooral snachts. En vanaf 37 weken zwangerschap kan dat voor de baby gevaarlijk zijn. Om de 2 weken of soms vaker moest ik dan bloed prikken en kreeg medicatie om de jeuk wat te onderdrukken.

Mooie foto kabayo!

Farjen

Berichten: 8004
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:35

Die opvang is inderdaad duur.. Hier is het 35 euro per dag, dus voor fulltime opvang zijn we binnenkort 700 euro p/m kwijt %)

Jasz, oja de 22w prik moet ik nog gaan halen. Beetje stom dat ik hem 2 jaar geleden nog maar heb laten zetten :+ Niet teveel last van een stijve arm?

Redbutton, ik was een tijdje geleden ook enthousiast 7km gaan wandelen maar achteraf bleek dat inderdaad niet zo'n goed plan :') Hoewel het tijdens goed gaat, is de pijn erna wel goed aanwezig.. 5km is een beetje de max merk ik.

Kabayo, prachtige foto! Ik denk dat ik inderdaad op zoek moet naar wat anders qua werk inderdaad :=
In het weekend voel ik de baby standaard ook wat minder, waarschijnlijk omdat ik dan iets drukker bezig ben. Misschien let je er dan ook wat minder op? Gisteren was het nochtans een rustige dag en voelde ik ook een hele dag niets maar ze heeft het deze nacht goed gemaakt :D Baby's slapen ook nog veel, dus je voelt ze niet altijd de hele dag door maar als je ongerust bent moet je zeker bellen inderdaad zoals Redbutton al zei.

Mijn man gaat altijd mee naar elke afspraak. Vorig jaar met mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap, was hij er toen niet bij wanneer ik naar de dokter moest (was 2 keer een spoedconsultatie en hij kon niet vrij krijgen) Maar als je dan zo slecht nieuws krijgt.. Ik moest na de consultatie bloed laten prikken en begon in de wachtzaal te huilen toen het nieuws begon door te dringen en kon niet meer stoppen. Dus voelde me toen heel erg alleen en mijn man voelt zich er nog slecht over dus vanaf dan is hij er altijd bij geweest ook al vallen de afspraken bijna altijd tijdens zijn werkuren :+

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:57

Ai Farjen, kan me goed voorstellen dat dat heel eenzaam was :knuffel: Fijn dat ie nu met jou mee gaat.

Ik doen Centering Pregnancy en dan zijn de afspraken in principe zonder partner op twee keer met na. Maar dan moeten we ook oppas regelen en als dat net in de niet oppasweek valt van mijn moeder dan gaat het over. Maar scheelt dat dit de tweede is en alles weer zo soepel lijkt te verlopen.

En schrik niet, opvang kost hier 9-10,- per uur, dus met 35,- per dag zou ik in mijn handen knijpen :') Gaat er dan nog subsidie over heen of dat is niet/minder in België? Uiteindelijk betalen wij ook niet die volle 10,- per uur gelukkig.

Mooie foto Kabayo en idd, het schijnt te helpen op links te liggen, want dan krijgt de aorta veel ruimte en kan ie makkelijker zuurstofrijk bloed rond pompen en soms helpt het je baby wat wakker te duwen. Maar bij twijfel kan je altijd bellen en overleggen, dat doen ze met liefde.

Cholestase lijkt me heel naar, ik kan al zo slecht over jeuk… hielp de medicatie toen wat?

jasz

Berichten: 2225
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:07

Ja wel beetje stijve arm, maar goed te doen.

Medicatie hielp wel wat, maar niet genoeg. Smeerde alsnog elke nacht mentholgel en lag heel wat nachten wakker vanaf 28 weken.

Dat lijkt me een heel nare ervaring Farjen, snap dat je hem dan nu altijd meeneemt.

Fijn dat alles soepel loopt tot nu toe RianneH

Kabayo

Berichten: 14030
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:34

Farjen ik denk dat je met 35 euro per dag nog best goedkoop uit bent. Wat sneu van je buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. en dat je daar dan zo alleen zit..

Jasz lijkt mij inderdaad ook dat je bij de derde niet altijd je man mee neemt haha. Maar nu bij de eerste wil ik hem er graag bij hebben.
Oh wat klinkt dat naar zeg! Hopelijk krijg je er geen last van :knuffel:

Redbutton fijn dat je het herkent. Ik heb haar dan juist de hele nacht nauwelijks gevoeld terwijl ze dan normaal druk is..
Haha herkenbaar die vrachtwagen chauffeurs. Hart voor de zaak :P

Het zit mij niet lekker. Gister nauwelijks gevoeld. Wel wat beweging maar niet zoals normaal. Zelfs niet toen ik op bed lag wanneer ze normaal heel druk is. Vanochtend de verloskundige gebeld. Die zei, ga even eten en dan 2u op bed liggen op je linkerzijde. Maar nogsteeds niks tot weinig na 2.5u. De verloskundige komt eraan. Hopelijk loopt het gewoon met een sisser af :j

Farjen

Berichten: 8004
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:42

10 euro per uur? :wow: Dat is toch niet te betalen fulltime opvang?

Trouwens op je linkerzijde liggen is beter voor onder andere je maag (minder last van oprispingen enz) en je ontlast de vena cava. Dat is een grote holle ader en als je op je rechterzijde ligt, kan het zijn dat door het gewicht van je baarmoeder deze platgedrukt wordt. Ook te lang op je rug liggen wordt daarom afgeraden.

Jasz, fijn dat je er niet ziek van bent en het beperkt blijft met wat stijfheid :) Ik heb deze ochtend gebeld met de HA, morgen krijg ik hem ook. En vervelend die jeuk!

Kabayo, goed dat je gebeld hebt! Dan kan ze je toch even geruststellen en alles controleren! Hopelijk moet je niet te lang wachten :(:)