Deze drinkfles wel of niet veilig?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jowien
Berichten: 978
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 19:15

Thermosflessen en andere flessen met een smaakje zijn vaak goed schoon/ smaakloos te krijgen met van die bruistabletten voor kunstgebitten. Buisje tabletten kost weinig, kun je altijd proberen.

herr_balou
Berichten: 1462
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 20:05

jowien schreef:
Thermosflessen en andere flessen met een smaakje zijn vaak goed schoon/ smaakloos te krijgen met van die bruistabletten voor kunstgebitten. Buisje tabletten kost weinig, kun je altijd proberen.

Dan zou ik eerder zuiveringszout (baking soda niet te verwaren met bakpoeder) gebruiken, nog goedkoper.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Deze drinkfles wel of niet veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:06

Ik heb om die reden dus 2 flessen. 1 waar ik thee en ranja ofzo in doen en 1 die echt echt echt alleen voor water gebruik.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Deze drinkfles wel of niet veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:26

Maar wat voor flessen hebben jullie dan? Ik krijg water niet echt weg en drink altijd ranja. Gebruik nu van die plastic flesjes omdat de smaak anders in zo'n dopper of soort gelijk blijft zitten. Maar wil eigenlijk wel stoppen met die plastic flesjes ivm die nano deeltjes enzo

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Deze drinkfles wel of niet veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:59

Ik drink mijn water uit mijn glazen Dopper (waar dus echt niks anders in mag) en ik heb een plastic Dopper waar ik ranja/vruchtensap in doe. Eerst was dat mijn waterfles maar lief bedoeld heeft iemand daar vruchtensap ingedaan dus nu vind ik water daaruit ranzig. Alle sap of ranja die er in komt dat maakt me verder niet uit. Maar geen water dus. Ze gaan beide gewoon in de afwasmachine

Themba

Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Deze drinkfles wel of niet veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 13:11

Azijn. Even in een badje azijn gooien
Werkt hier bij alle plastic bekers van de kinderen

luuntje

Berichten: 13986
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Deze drinkfles wel of niet veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 14:12

Ik heb meerdere Doppers gehad.
Dronk er alleen water uit. Stonden open als ze niet gebruikt werden.
En toch hadden ze een plastic smaak.

Nu een Sigg waterfles waar ik alleen water in doe en dat gaat prima.

Nyaleti

Berichten: 6236
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Deze drinkfles wel of niet veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 14:24

https://www.waterdrop.nl/products/therm ... 8772212040

Ik heb deze fles. Niet iets voor TS (al hebben ze ook 1 liter) maar wel voor degene die vroeg wat voor flessen andere gebruiken.
Ze zijn niet kapot te krijgen. Nooit last van smaakjes die blijven hangen oid. En voor een 'grote schoonmaak' idd een bruistablet voor kunstgebitten er in, 1 euro bij de Kruidvat voor een hele bus.

Die plastic (?) Dopplers vind ik echt de meest vieze flessen ooit. Zelfs water heeft daar in een smaakje.

Skyla
Berichten: 369
Geregistreerd: 22-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 22:20

Wel het is alweer voorbij hier. |( Ik heb de fles vandaag toen hij nog bijna helemaal vol was laten vallen. Natuurlijk met dop eerst richting de grond en deze is nu helemaal kapot. Dop is afgebroken en in stukken. En dan zei ik hier nog dat ik een glazen fles niet vertrouwde bij mij. :roll:

Helaas is de Primark niet bepaald in de buurt dus dezelfde opnieuw kopen zit er niet in.
Ik ga wel eens online kijken maar ik vrees ervoor of ik een 'veilige' 2 liter fles met tijdstippen online zal vinden.

Themba, oh nee, ik weet dat azijn ook soort van ontsmet maar in haat echt die geur, in zou teveel schrik hebben dat die smaak in de fles kruipt

01San

Berichten: 18752
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:31


_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Deze drinkfles wel of niet veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:12

En als je een willekeurige andere transparante fles koopt en er zelf strepen/tijdstippen op zet?

Skyla
Berichten: 369
Geregistreerd: 22-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 14:49

01San schreef:
Is deze misschien iets? Staat bpa vrij.

https://www.amazon.nl/DEARRAY-drinkfles ... B0BB2JWZ7H

Meerdere kleuren naar keuze


En deze had ik het eerder over, online uitverkocht maar misschien nog wel in een Wibra vestiging te koop?
https://www.wibra.nl/assortiment/bidon-xxl-2-liter/


Dat zijn inderdaad de type fles die ik had. De wibra is echt bizar goedkoop.
Ik ga het internet eens afzoeken om er online een te kopen want hier hebben we geen wibra en deze die je van Amazon gestuurd hebt verstuurd blijkbaar niet naar hier. :')


_Christina schreef:
En als je een willekeurige andere transparante fles koopt en er zelf strepen/tijdstippen op zet?


Daar heb ik ook al aan gedacht maar het moet ook echt een rietje hebben want ik merk dat ik vooral daardoor echt veel meer drink. :+ Kleur enzo maakt niet uit.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Deze drinkfles wel of niet veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:51

Nou.. dat heeft zich snel opgelost :')